Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ja, det är väl bättre än att han håller på AIK, men kom igen...vad är det för argument? Han har ju inte ens spelat i DIF.
Nä, jag tycker fortfarande att det skulle vara en väldigt grå värvning. Men nu verkar vi ju slippa/inte få honom (beroende på hur man ser på det) så whatever.
Det bör sägas att det mesta med HV-tröja utom Linkan och i viss mån Daniel Larsson får mig att se rött. Självklart kommer lite av föraktet därifrån. Men som sagt, jag säger nej.
Nä, jag tycker fortfarande att det skulle vara en väldigt grå värvning. Men nu verkar vi ju slippa/inte få honom (beroende på hur man ser på det) så whatever.
Det bör sägas att det mesta med HV-tröja utom Linkan och i viss mån Daniel Larsson får mig att se rött. Självklart kommer lite av föraktet därifrån. Men som sagt, jag säger nej.
Jag säger så här:
För att vi ska kunna njuta av DIF-hockey i flera år framöver behöver vi ett par saker.
1. Vi behöver plocka spelare nerifrån - vår juniorverksamhet är det viktigaste vi har. Se till att låta de mest lovande spelarna få komma upp och spela/träna med A-laget. Låt även de som kanske inte visat fullt lika stor potential komma upp och köra för.. utveckling sker i skov och ibland händer det lustiga och underbara saker med personer man inte riktigt räknat med. (H.C. Andersens Den fula ankungen) Jag tror många riktigt bra spelare försvinner för att de sållas bort. Så. Fram med juniorer, precis som vi gör nu men gärna ännu fler och mer. I alla fall på träningar och annat.
2. En stomme som består av stabila spelartyper som håller sina formationer samman. Denna stomme måste också innehålla Järnkaminer med stort DIF-hjärta. Ledartyper som lyfter laget med karisma och jävlar-anamma. Här hör inte legoknektar hemma. I undantagsfall kan vissa legoknektar slussas in här men oftast inte.
3. Spets. Köp fyra legoknektar med spetskompetens. Para dem samman med de av stomme-spelarna de personkemiskt klickar bäst med.
4. Klister. Active Coaching.
Så, klart.
För att vi ska kunna njuta av DIF-hockey i flera år framöver behöver vi ett par saker.
1. Vi behöver plocka spelare nerifrån - vår juniorverksamhet är det viktigaste vi har. Se till att låta de mest lovande spelarna få komma upp och spela/träna med A-laget. Låt även de som kanske inte visat fullt lika stor potential komma upp och köra för.. utveckling sker i skov och ibland händer det lustiga och underbara saker med personer man inte riktigt räknat med. (H.C. Andersens Den fula ankungen) Jag tror många riktigt bra spelare försvinner för att de sållas bort. Så. Fram med juniorer, precis som vi gör nu men gärna ännu fler och mer. I alla fall på träningar och annat.
2. En stomme som består av stabila spelartyper som håller sina formationer samman. Denna stomme måste också innehålla Järnkaminer med stort DIF-hjärta. Ledartyper som lyfter laget med karisma och jävlar-anamma. Här hör inte legoknektar hemma. I undantagsfall kan vissa legoknektar slussas in här men oftast inte.
3. Spets. Köp fyra legoknektar med spetskompetens. Para dem samman med de av stomme-spelarna de personkemiskt klickar bäst med.
Så, klart.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är precis en sån naturlig center som saknas i dagens Djurgården. Skulle hävda att han påminner om Andreas Engqvist. Skulle kännas sådär om vi fortsatte värva in forwards som "ska vara" målskyttar.SkönaDjurgårn skrev:Ja, det är väl bättre än att han håller på AIK, men kom igen...vad är det för argument? Han har ju inte ens spelat i DIF.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När det gäller Andreas Falk är han en duktig center jag gärna ser i DIF alla dar i veckan! Han är dock ingen Zackrisson sett till spetsen. Eller Niklas Persson.
Men jag har sjukt svårt att tro att DIF kommer signa någon riktig toppcenter (i klass med Zacke / Pajen) till nästa säsong, men helt klart måste det ju även vara för Järlan att vi måste få förstärkning på just centerpositionen. Visst kommer Zibanejad ta ännu större kliv nästa säsong, antagligen samma med Norman men vi behöver få in någon mer rutinerad och som har mer spets än Otto på den positionen. Inget snack om saken.
Men jag har sjukt svårt att tro att DIF kommer signa någon riktig toppcenter (i klass med Zacke / Pajen) till nästa säsong, men helt klart måste det ju även vara för Järlan att vi måste få förstärkning på just centerpositionen. Visst kommer Zibanejad ta ännu större kliv nästa säsong, antagligen samma med Norman men vi behöver få in någon mer rutinerad och som har mer spets än Otto på den positionen. Inget snack om saken.
Grädda i hammarbybacken och gymmet en sommar.Magnutz skrev:Jag säger så här:
Så, klart.
Avsluta med att toppa med en taggad klack på kanterna.
Är lite osäker på Falk. Tycker att han är väldigt lik Otto (hade han fått kontrakt med DIF som 24-åring hade nog hans karriär varit exakt lik Ottos. Skrämmande nästan).
Alltid bra att ha spelare som alltid gör sitt jobb och som är Djurgårdare. Dock ser jag hellre en riktigt dominant förstacenter. Frågan är bara vart fan vi ska hitta honom?
Född till sportchef.
- SirDIFalot
En målvakt, en back, en förstacenter. Lyft sedan upp från vårt fantastiska J20-lag, det tror jag de flesta är överens om.
Expert.
Jag är fruktansvärt sugen på att se Calle Ackered i A-laget! har sett han några J-20 matcher. Han besitter ju både defensiva och offensiva kvalitéer. Ruskigt bra passningar och spelsinne! in med calle!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Calle har faktiskt skärpt till sig både offensivt och defensivt precis som du säger. Måste dock bli jämnare, både i matcherna men också under längre perioder.
Född till sportchef.
Där håller jag med dig. Dock tror jag att en sån som Calle kommer utvecklas och ta ett till steg om han får vara med mera i A-laget
Servera med en grym säsong med tillhörande succé-slutspel.android skrev:Grädda i hammarbybacken och gymmet en sommar.Magnutz skrev:Jag säger så här:
Så, klart.
Avsluta med att toppa med en taggad klack på kanterna.
Är lite osäker på Falk. Tycker att han är väldigt lik Otto (hade han fått kontrakt med DIF som 24-åring hade nog hans karriär varit exakt lik Ottos. Skrämmande nästan).
Alltid bra att ha spelare som alltid gör sitt jobb och som är Djurgårdare. Dock ser jag hellre en riktigt dominant förstacenter. Frågan är bara vart fan vi ska hitta honom?
Någon här som förutspår en ny "Linkan till HV" nästa säsong? Typ som Tellan till SSK eller liknande. 

Jag är inte arg, och inte besviken.
kolla med lefflan, men jag tror att han håller inne med svaret tills efter sommaren. Typ till september.Stulle skrev:Någon här som förutspår en ny "Linkan till HV" nästa säsong? Typ som Tellan till SSK eller liknande.

Är det någon som överhuvudtaget tror att Oscar Möller skulle vilja spela i DIF nästa år? tycker iaf att det vore en drömvärvning
- SirDIFalot
De som talar för är väl att han är från Djurgården, har utgående kontrakt, fått mindre speltid för varje år som gått i NHL, utan fått spela mer och mer i AHL. Och nu har han dessutom gjort sina tre "måste-år" därborta. Han skulle kunna återvända hem för att sedan välja vilken klubb han vill i NHL(som vill ha honom). Han är inte fast i Kings organisation som exempelvis Daniel Larsson är med Detroit eftersom han bara höll ut i två säsonger.Billx skrev:Är det någon som överhuvudtaget tror att Oscar Möller skulle vilja spela i DIF nästa år? tycker iaf att det vore en drömvärvning
Så.. ett kontrakt på 1-2 år till Oscar, mycket speltid i ES, sedan återvända till NHL och vara fri att skriva på för andra klubbar än Kings? Jag skulle valt det om jag var honom.
Expert.
- Jim Morrison
Hur kan man INTE vilja ha in en spelare som Andreas Falk? Tänk Ryan Callahan i NY Rangers. Otrolig slitvarg, en tränares dröm och uppenbart Djurgårdshjärta. Vinner tekningar, 100% varje jävla byte, höjer sig i slutspelet. Dom som säger nej, vill ni bara ha "flash" a la Linkan eller? Man vinner SM-guld med spelare som Falk. Sen visst, klart man måste ha spelskicklighet också men Andreas är absolut en viktig kugge för vilket lag som helst, inte minst DIF.
Ska bli intressant att se vad Mackan kan tillföra efter en hel "off season" med laget och lite träning i Hammarbybacken. Vad jag vet så tränade han inte ett skit med DIF och det märks. Otränad, småmsyig. Otur med sjukdomar dock.
Intressanta spelare för MIG till DIF nästa säsong;
Andreas Falk, Linus Videll, Tellan, Danne Tjärnqvist, Pajen. Ackered och Holm upp från J20. Sörensen tror jag etablerar sig nästa säsong. Åberg kanske får chansen likt Zibanejad denna säsong. Krüger JR och Weigel är intressanta. Många spännande junisar nu.
Ska bli intressant att se vad Mackan kan tillföra efter en hel "off season" med laget och lite träning i Hammarbybacken. Vad jag vet så tränade han inte ett skit med DIF och det märks. Otränad, småmsyig. Otur med sjukdomar dock.
Intressanta spelare för MIG till DIF nästa säsong;
Andreas Falk, Linus Videll, Tellan, Danne Tjärnqvist, Pajen. Ackered och Holm upp från J20. Sörensen tror jag etablerar sig nästa säsong. Åberg kanske får chansen likt Zibanejad denna säsong. Krüger JR och Weigel är intressanta. Många spännande junisar nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.