OK nu blir jag förbannad. Angående matchen mot Frölunda
OK nu blir jag förbannad. Angående matchen mot Frölunda
En liten undran bara .....var i helvete var alla så kallade djurgårdare i matchen mot frölunda???? För det första så var det fri entre bara den saken borde ju göra att folk borde köa utanför Hovet för att få komma in. 4136 åskådare vad är det för något??? Blir så förbannad. Visst det var ingen seriematch men det är väl roligt att gå och kolla på DIF ändå. Jag vet inte ,kanske jag har fel, eller vad tycker ni???Nä skärpning nu för satan.
- Ritterwand
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Remy Lebeau
Är det verkligen förbaskat bra för att vara Stockholm??? med tanke på dess invånarantal???Finns det inte fler djurgårdare i sthlm?? Så var det inte för säg 5 år sedan. Det verkar som om folk har börjat tappa intresse för DIF hockey, vilket jag tycker är synd i så fall. men men man ska ju vara glad att det kommer någon över huvudtaget.Ritterwand skrev:4136 på en försäsongsmatch är, fri entré eller inte, förbaskat bra för att vara i Stockholm. Jag trodde inte att det skulle komma fler än 3000.
Jag kanske inte är så kunnig om hockeyn i stockholm.men jag tycker det är lite konstigt bara att det inte dyker upp fler folk än vad det gör.Kall-El skrev:Över 4000 på en träningsmatch för DIFs del är rugggit bra!
Att ha mage att klaga på detta kan bara tyda på två saker:
1. Total okunnighet om hockeyn i STHLM.
2. Att du är en person som inte är nöjd med något alls.
Tycker 4000 är en succee utan like. Trodde själv inte på mer än runt 1000 personer!
Och sen att påstå att jag inte är nöjd med någonting, det vet du inte ett skit om.jag är väldigt nöjd med mycket här i livet.
rebell: Nu är du ute och cyklar i alla fall.
Även om Nordic Trophy är en turnering så är det fortfarande en j-vla träningsmatch.
Hur många träningsmatcher inför Elitserien spelas inför mera folk än de 4100 som dök upp på hovet igår? Svar=knappast någon.
Vilket bland annat beror på att de flesta lagen spelar sina matcher på småorter ute i landet.
Brynäs som är mitt lag spelar i princip aldrig några träningsmatcher hemma.
De senaste åren har det spelat Elitseriematcher i globen med förra antal åskådare även om publiksnittet för DIF hoppade upp i fjol.I skuggan av det så är gårdagens siffra riktigt bra även om det var gratis.
För övrigt var jag på hovet också tillsammans med en VF och en MoDo supporter! Skönt att kolla på lite hockey istället för att j-vla fotboll....
Även om Nordic Trophy är en turnering så är det fortfarande en j-vla träningsmatch.
Hur många träningsmatcher inför Elitserien spelas inför mera folk än de 4100 som dök upp på hovet igår? Svar=knappast någon.
Vilket bland annat beror på att de flesta lagen spelar sina matcher på småorter ute i landet.
Brynäs som är mitt lag spelar i princip aldrig några träningsmatcher hemma.
De senaste åren har det spelat Elitseriematcher i globen med förra antal åskådare även om publiksnittet för DIF hoppade upp i fjol.I skuggan av det så är gårdagens siffra riktigt bra även om det var gratis.
För övrigt var jag på hovet också tillsammans med en VF och en MoDo supporter! Skönt att kolla på lite hockey istället för att j-vla fotboll....
Kan inte de generellt svaga publiksiffrorna förklaras med (det för stora) antalet matcher? Enligt min uppfattning sket sig hockeyintresset i sthlm i samband med att man dubblade antalet omgångar och tramsade med en massa derbygrupper och annan skit. Man ville skapa något NHL liknande antar jag, men det kändes bara löjligt i mina ögon. Kommer ihåg när det var något fånigt lejon som ylade uppe i jumbotronen såfort det blev mål...
Då är allsvenskan bättre, där är det något att se fram emot, i elitserien är det fan match var och varannan dag...
Då är allsvenskan bättre, där är det något att se fram emot, i elitserien är det fan match var och varannan dag...
Re: OK nu blir jag förbannad. Angående matchen mot Frölunda
Men kära någon... KÖA.???..Till en träningsmatch..???...Nä, nu får du väl ändå ta å tagga ner ett par decibel...4136 är en riktigt bra publikssiffra för att vara försäsong, punkt slut...rebell skrev:En liten undran bara .....var i helvete var alla så kallade djurgårdare i matchen mot frölunda???? För det första så var det fri entre bara den saken borde ju göra att folk borde köa utanför Hovet för att få komma in. 4136 åskådare vad är det för något??? Blir så förbannad. Visst det var ingen seriematch men det är väl roligt att gå och kolla på DIF ändå. Jag vet inte ,kanske jag har fel, eller vad tycker ni???Nä skärpning nu för satan.
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Re: OK nu blir jag förbannad. Angående matchen mot Frölunda
jaja jag överdriver väl en aning =) men skit i detta nu så syns vi i Globen eller Hovet.chribba skrev:Men kära någon... KÖA.???..Till en träningsmatch..???...Nä, nu får du väl ändå ta å tagga ner ett par decibel...4136 är en riktigt bra publikssiffra för att vara försäsong, punkt slut...rebell skrev:En liten undran bara .....var i helvete var alla så kallade djurgårdare i matchen mot frölunda???? För det första så var det fri entre bara den saken borde ju göra att folk borde köa utanför Hovet för att få komma in. 4136 åskådare vad är det för något??? Blir så förbannad. Visst det var ingen seriematch men det är väl roligt att gå och kolla på DIF ändå. Jag vet inte ,kanske jag har fel, eller vad tycker ni???Nä skärpning nu för satan.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker det var en imponerande siffra och ett steg i rätt riktning när det gäller intresset för ishockeyn.
Det känns som att fler o fler börjar intressera sig för hockeyn (man börjar väl äntligen tröttna på allt gnäll om hockeydöden i Stockholm).
Därför hade i varje fall jag trott att vi skulle komma upp i en 2500 personer. Detta var klart över min förväntan.
Det var exempelvis 2216 personer på matchen Linköping - Färjestad igår. Och då är det den näst bästa noteringen av de svenska lagen i NORDIC TROPHY.
Härligt, vinden håller på att vända. Låt alla krönikörer och fotbollssupportrar gnälla sig lessa, så går vi andra och tittar på ishockey i väntan på att poletten ska trilla ned hos de övriga.
ISHOCKEYN I STOCKHOLM HAR ALDRIG VARIT OCH KOMMER ALDRIG ATT DÖ!
DEFINITIVT INTE FLAGGSKEPPET DJURGÅRDEN!!
Det känns som att fler o fler börjar intressera sig för hockeyn (man börjar väl äntligen tröttna på allt gnäll om hockeydöden i Stockholm).
Därför hade i varje fall jag trott att vi skulle komma upp i en 2500 personer. Detta var klart över min förväntan.
Det var exempelvis 2216 personer på matchen Linköping - Färjestad igår. Och då är det den näst bästa noteringen av de svenska lagen i NORDIC TROPHY.
Härligt, vinden håller på att vända. Låt alla krönikörer och fotbollssupportrar gnälla sig lessa, så går vi andra och tittar på ishockey i väntan på att poletten ska trilla ned hos de övriga.
ISHOCKEYN I STOCKHOLM HAR ALDRIG VARIT OCH KOMMER ALDRIG ATT DÖ!
DEFINITIVT INTE FLAGGSKEPPET DJURGÅRDEN!!