Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Är ganska säker på att Engqvist inte kommer komma tillbaka till oss på ett tag. Han spelar allt som oftast i förstafemman i AHL och har fått chansen i NHL, så att åka hem till nästa säsong är uteslutet.

Zigomanis tycker jag inte passar in i vår spelidé (vilken det nu kan vara..), alltså åka mycket skridskor och lira ganska tufft. Visst att han kan teka bra, men nej tack säger jag. Hellre då någon center som är etablerad i Elitserien redan (Andreas Falk, Zackrisson.)

Pettersson verkar ju inte ha fått lira så där jättemycket i KHL (29 matcher hittills enligt eliteprospects.) så jag hoppas verkligen att Järlan är aktiv på att få hem honom. Han är i ganska bra ålder för att spela här några år och bli en ledare i laget. Hoppas på Timmy!

Hoppas också att Järlan håller kontakten med Kyle, han är precis en sån back vi behöver, spelskicklig med ett bra skott. Känns lite 50/50 på att han stannar i AHL eller att han drar över hit.

Fan vad man längtar till nästa säsong känns det som.. :o

Edit: Funderar lite om Mathias Tjärnqvist, är han så självklar att få nytt kontrakt? Visst att han är bra framför mål, men annars gör han inte mycket väsen av sig tycker jag. Väldigt skadebenägen också. Vad tycker ni?
Senast redigerad av Kentta den 2011-02-08 14:17:29, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bara hemvändare? Rätt väg att gå?
Ja, eller. Jag räknar inte med upplyfta juniorer. De ingår i kalkylen. ;) Annars vill jag ha de spelartyperna. Vi behöver en sjukt bra tekare och det får vi i ziggo. Timmy och Kyle vore grymma att få tillbaks. Andreas Engqvist är en liten dröm men han är för bra och lär väl inte byta Junited Stäjts mot Sverige i brådrasket..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

nysatsningar med juniorer är bra.. men vi behöver starka ledande spelare och hemvändare också. Det är ju kombinationen mellan hungriga juniorer och det ledande rutinerade " överbetalda " spelarna som gör att Djurgården är ett bra ishockeylag. Upp med Ackered,Wiegel och Zibanejad ( som redan är uppe i A-laget ). Ut med boumedienne lassen från backsidan och ut med Falk ( slutar ) och Krüger ( NHL ).
In med Tellqvist,pettersson,Tjärnqvist och Möller
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Edit: Funderar lite om Mathias Tjärnqvist, är han så självklar att få nytt kontrakt? Visst att han är bra framför mål, men annars gör han inte mycket väsen av sig tycker jag. Väldigt skadebenägen också. Vad tycker ni?
Tjärna ska vi behålla alla dagar i veckan. Han har ju varit ganska hel, och skadebenägen skulle jag inte vilja påstå att han är, han har bara haft en jävla otur med skador de två senaste säsongerna. Han har ingen återkommande skada alá Peter Forsbergs glasfot.
Varje lag behöver en spelare som tar laget för jaget och går in och skymmer framför mål trots att riskerna att få en puck i t.ex. ansiktet finns. Tjärna gör det grymt, och utan honom så är det bara Timrå som har ett sämre PP än oss i elitserien.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:Edit: Funderar lite om Mathias Tjärnqvist, är han så självklar att få nytt kontrakt? Visst att han är bra framför mål, men annars gör han inte mycket väsen av sig tycker jag. Väldigt skadebenägen också. Vad tycker ni?
Fick han nytt kontrakt efter sina horribla fjolårssäsong så ska han ju definitivt ha nytt kontrakt i år. Och jag vet att han var skadad väldigt mycket ifjol, men tycker han varit pissdålig de 20 matcherna han spelade och var inte alls lika bra i PP som han är just nu.
Expert.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SirDIFalot skrev:
Fick han nytt kontrakt efter sina horribla fjolårssäsong så ska han ju definitivt ha nytt kontrakt i år. Och jag vet att han var skadad väldigt mycket ifjol, men tycker han varit pissdålig de 20 matcherna han spelade och var inte alls lika bra i PP som han är just nu.
Tycker det helt beror på vad han har i lön.
Jag tror ett argument för att han signades hyfsat tidigt efter förra säsongen var att försöka locka brorsan till kontrakt med DIF.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev: Edit: Funderar lite om Mathias Tjärnqvist, är han så självklar att få nytt kontrakt? Visst att han är bra framför mål, men annars gör han inte mycket väsen av sig tycker jag. Väldigt skadebenägen också. Vad tycker ni?
Man har inget vett bakom pannbenet om man inte signar om Tjärna.
Vår bästa PP-Spelare. Oerhört viktig.
DIF!
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Självklart ska vi signa om med Tjärna, den typen av spelare vill alla ha i sitt lag.

Att han får spela i tre kronor säger det mesta om hur bra han är på sin sak och hur viktig hans specialitet är.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Daniel942 skrev:
Kentta skrev: Edit: Funderar lite om Mathias Tjärnqvist, är han så självklar att få nytt kontrakt? Visst att han är bra framför mål, men annars gör han inte mycket väsen av sig tycker jag. Väldigt skadebenägen också. Vad tycker ni?
Man har inget vett bakom pannbenet om man inte signar om Tjärna.
Vår bästa PP-Spelare. Oerhört viktig.
Håller fullständigt med! Han är ju trots allt den som har nätat mest av grabbarna, och mer mål kommer!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

" Andreas Falk på väg mot nytt kontrakt med HV... där sprack väl det alternativet...http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -med-hv-71
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Billx skrev:" Andreas Falk på väg mot nytt kontrakt med HV... där sprack väl det alternativet...http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -med-hv-71
Lika bra det, fattar inte varför folk är så sugna på honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
Billx skrev:" Andreas Falk på väg mot nytt kontrakt med HV... där sprack väl det alternativet...http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -med-hv-71
CENTER, Djurgårdare, Stockholmare, tvåvägsspelare som jobbar i det tysta, bra i defensiven, bra i BP, pålitligt gör sina 10+10 framåt varje år, inte vara skadad en enda match på över 5 år snart?
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
CENTER, Djurgårdare, Stockholmare, tvåvägsspelare som jobbar i det tysta, bra i defensiven, bra i BP, pålitligt gör sina 10+10 framåt varje år, inte vara skadad en enda match på över 5 år snart?
Ja okej, en stabil elitseriespelare helt enkelt. Lät halvkul. Tycker han verkar rätt dryg i både intervjuer och på planen, sånt spelar in för mig iaf, så jag tycker det är skönt att slippa honom.
jospi

Inlägg av jospi »

...Han är även Djurgårdare sedan barndomen. Någon som har glömt hur mycket han hyllade DIF publiken efter att dom vann sm guld förra säsongen? Det va nästan det första han sa i intervjun på isen efter att dom hade vunnit sm guld...
Dogge
jospi

Inlägg av jospi »

jospi skrev:...Han är även Djurgårdare sedan barndomen. Någon som har glömt hur mycket han hyllade DIF publiken efter att dom vann sm guld förra säsongen? Det va nästan det första han sa i intervjun på isen efter att dom hade vunnit sm guld...

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden
Dogge
Låst