Jockmaniac skrev:Haha att bara gnälla på Josef och Lassen känns bara patetiskt. Kronwall var idag vårn klart sämsta back och Josef framstod som ett rent spelgeni jämfört med vår nummer 24. Varför får han spela så satans mycket för? Han klarar ju inte av det. Kan lika gärna ge Oscar Eklund eller Printz hans speltid som faktiskt håller bättre klass. Det är bra jävla illa att Printz framstår som den stabilare och säkrare backen i det backparet. Började faktiskt garva i soffan idag, och min kompanjon med mig, när Staffan likt en jättebebis skickade puckar runt i egen zon utan någon som helst tanke. Då slog det mig, vem fan som helst i våra knatteled kan göra hans jobb som det ser ut just nu.
Sen att bara klanka på honom är självklart lika patetiskt som att gnälla på bara Josef, men måste ju börja någonstans. Fler spelare som inte hör hemma i det här laget är Kempe, Falk(längre), Ottossons två sista perioder, Brodin när han försöker leka spelgeni(när han gör SITT jobb är han gud själv), Krüger(kommentarer överflödiga, han kommer skämma ut sig i Chicago om han inte höjer sig ett par tusen snäpp).
De enda godkända lirarna är Owuya, Oscar Eklund och Tim Eriksson(som fortsätter imponera).
jag har länge hävdat att Kronwall måste användas fel då hans spelkvalité tokrasat. Jag hävdar alltjämt att han inte kan/ska användas som en Ragge för han är inte den typen som kan spela 40+ matcher med 25-30min speltid. han är också katastrofusel, men gör ändå inte så där sjukt mycket knas som andra gör tycker jag. Hur som helst ska han inte spela 20+ minuter/match. Det är grymt klart. Det är så grymt många små/stora faktorer som spelar tillsammans i denna DIF-tragedi av episkt mått men klart i centrum står backarna, bristen på centrar och... Ölvestads frånvaro. Fattar ni som gnällt på honom förut att han är en bärande balk i DIF-strukturen och utan Jimpa är vi fan torsk. Hans energi finns inte i någon annan spelare i DIF idag. kanske om vi slår ihop Brodin med Widing får vi en spelare som nästan nÅr upp.
Jag är uppgiven och bedrövad. Det är svårt att vara supporter ibland.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-02-05 22:21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Var själv i denna jäkla ''blettask'' och såg eländet omgiven av brunnäsor som ylade värre än vargar. Är ett totalt mysterium varför vi inte ger 100% i matcherna. Är trött på att höra tränarnas tafatta förklaringar till att vi inte når upp till normal standard . Ta bladet från mun och tala klarspråk, vad händer i föreningen. Det kan inte fortsätta så här svajigt o viljelöst längre. Urk vad sur o less man är efter 22 mils bilfärd hem...
Doyle skrev:Var själv i denna jäkla ''blettask'' och såg eländet omgiven av brunnäsor som ylade värre än vargar. Är ett totalt mysterium varför vi inte ger 100% i matcherna. Är trött på att höra tränarnas tafatta förklaringar till att vi inte når upp till normal standard . Ta bladet från mun och tala klarspråk, vad händer i föreningen. Det kan inte fortsätta så här svajigt o viljelöst längre. Urk vad sur o less man är efter 22 mils bilfärd hem...
Ja, det är inge vidare att behöva ratta hemåt efter en fadäsmatch av rang. Som t ex DIF-tik 6/1-11. är det dags för utfrågning på Hovet igen kanske?! Före eller efter derbyt...
Andersén om vårt försvar: - ...jag vet inte vad jag tänkte på. De stod helt stilla, så det var bara att köra, säger Andersén, som med ett drömmål gav Brynäs det viktiga ledningsmålet.