Brynäs IF - Djurgårdens IF, 5/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 5/2 2011

Inlägg av Magnutz »

mårten skrev:Välförtjänt seger för Brynäs. Vi var tillbaka i gamla vanor och visa ingen som helst vilja förutom 5 i första och sista fem i tredje. Skitmatch resultatmässigt och ubderhållsmässigt var det katastrof.

Lite off topic

Min fru kollade 10 min av någon anledning och det ända hon sa var
- Dom svartklädda åker ju skridskor , varför gör inte Djurgårn det , vafan svarar man på det.

För att vrida om kniven ytterligare , när jag bytte match till råttor - ssk säger människan
- Vilket drag det var på den matchen , är dom bra ?

Dags och släpa med henne till Hovet.

Gnatt
Ja, den som inbillar sig att vi är bättre än så här s2010/2011 är antagligen ständigt aspackad eller uttagen i begåvningsreserven. Vi har en knapp handfull bra matcher på hela säsongen så här långt. Det är tränarnas fel - att inte identifiera felen och se till att ändra/skapa förutsättningar för förändringar i laget.

Off Topic: Ny vara i DIF-shoppen -> Hardys Block vore ju kanon.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jimmie Ölvestad är den enda spelaren i det här laget som nästan ensam kan vända en hel match genom sitt sätt att spela. Resten av laget däremot är giriga passagerare som varje gång, så fort man hamnar i underläge, börjar tycka så ofantligt synd om sig själva. Det är tyvärr bara att inse; utan en spelare av Jimmies kaliber kan vi aldrig vinna matcher av denna karaktär. Tråkigt men sant.

För övrigt så måste man ju ifrågasätta hur Djurgården egentligen bedriver sin vardagliga träning. Visst är det bra om man tränade en hel del styrka på sommaren, men för den sakens skull så får det ju absolut inte bli på bekostnad av den tekniska träningsbiten - som är minst lika viktig för att bli ett framgångsrikt hockeylag.

Se bara på dagens motståndare Brynäs. Förutom att Gävle-laget var sisådär tio gånger mer taggade än DIF-spelarna så var det tydligt vilken enorm klasskillnad det var mellan lagen när det gäller de tekniska färdigheterna, så som tekningar, passningar, smartness, finter etc.

Så många tekniska misstag som Djurgården svarade för i kväll har jag nog aldrig sett ett lag göra. I alla fall inte på elitnivå. Värst av dem alla - trots att en av dem gjorde mål - var utan tvekan Brodin, Widing och Tjärnqvist. Nog för att tekniken inte direkt är deras bästa egenskaper, men ett tag i andra perioden blev jag tamejfan mörkrädd över dess spelkvalitet. Det blev bara en enda stor parodi till slut. Inte elitserieklass nånstans...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-05 19:48:32, redigerad totalt 3 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

lilleman skrev: Grabbarna behöver vila upp sig nu. Komma tillbaka och visa järnkaminmentalitet. Om 10 dagar väntar årets sista derby och då ska vi bara vinna!
Det sista de här lata betongarslena behöver göra är att vila och spela tv-spel. De behöver lära sig att det kostar lite smuts på kavajen för att vinna matcher. Fixa frisyren kan de göra på pojkrummet, ska de representera mitt lag så får de fan skärpa sig. Det här är inga Djurgårdare, det är icke prestrerande arbetare som skulle kunna spela i en bajentröja om de fått lika bra pröjs.

Förövrigt så är väl Staffan Kronwall tillsammans med Kempe våran sämsta värvning den här säsongen. Helt pinsamt dåliga!

Skäms av att se de här spelarna i mitt lag!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Brynäs borta har på senare år blivit en mardrömsmatch i grundserien. Spelar tusan hellre mot HV borta än det här. Varenda gång samma jävla sak. Lojt, ointresserat, viljelöst. A L L T I D

DIF årsgång 2010/2011 fortsätter att visa klass. Förutom HV-premiären, Timrå borta, Skellefteå och FBK hemma, har laget inte spelat bra på hela säsongen. Det är ett sportsligt under att vi fortfarande ligger på slutspelsplats, och om jag ska vara helt ärlig finns det med all sannolikhet lag som förtjänar denna plats bättre - även om det gör ont att medge.

Även om detta lag på något mystiskt sätt skulle lycka kravla sig till slutspel är chansen att gå vidare näst intill obefintlig.

Hur som helst, tack till alla som bidrog till en trevlig förmiddag. Matchen lär dock knappast gå till historien.

VAKNA DJURGÅRDEN

edit. whats up with Mackan?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vi verkar ju få alla andra resultat med oss idag också i alla fall...

Alla var kassa idag. Enda godkända är väl typ Owuya.

PP är fortsatt katastrof.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Ni som sitter här och hänger ska vara jävligt glada över att ni inte sitter på en buss mot Stockholm tillsammans med ett gäng som har sett en patetisk match i tablettasken. Fy fan.
DIF!
Stummo

Inlägg av Stummo »

Daniel942 skrev:Ni som sitter här och hänger ska vara jävligt glada över att ni inte sitter på en buss mot Stockholm tillsammans med ett gäng som har sett en patetisk match i tablettasken. Fy fan.
Ja det kan banne mig inte vara kul!!
Härliga Djurgår´n
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

kaminor skrev:Vi verkar ju få alla andra resultat med oss idag också i alla fall...

Hur kan du tycka att det var bra att Aik vann? Nu är de slutspelskandidater..
DIF!
Rix

Inlägg av Rix »

Jockmaniac skrev:
lilleman skrev: Grabbarna behöver vila upp sig nu. Komma tillbaka och visa järnkaminmentalitet. Om 10 dagar väntar årets sista derby och då ska vi bara vinna!
Det sista de här lata betongarslena behöver göra är att vila och spela tv-spel. De behöver lära sig att det kostar lite smuts på kavajen för att vinna matcher. Fixa frisyren kan de göra på pojkrummet, ska de representera mitt lag så får de fan skärpa sig. Det här är inga Djurgårdare, det är icke prestrerande arbetare som skulle kunna spela i en bajentröja om de fått lika bra pröjs.

Förövrigt så är väl Staffan Kronwall tillsammans med Kempe våran sämsta värvning den här säsongen. Helt pinsamt dåliga!

Skäms av att se de här spelarna i mitt lag!
Att säga att Kronwall är dåligt är ett skämt. Han snittar 25 min varje match, klart han inte kan hålla hög nivå hela tiden match efter match när han slits ut som fan! :O

Förövrigt håller jag med dig om det andra, grabbarna måste börja kriga sig till segrar och åka skridskor
Rufus

Inlägg av Rufus »

Daniel942 skrev:
kaminor skrev:Vi verkar ju få alla andra resultat med oss idag också i alla fall...

Det var ju bra att AIK vann, annars hade ju SSK gått upp till 66 poäng! Förresten är det ju nte heller bra om AIK hamnar i kvalserien. Då riskerar de ju att åka ur, vilket vore synd, för då försvinner derbyna!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Daniel942 skrev:

För att jag hellre ser att vi går till slutspel än att AIK missar slutspel.

Men jag tror definitivt att AIK fortfarande kommer att missa slutspel, sannolikt hamnar de även i kvalserien där de hör hemma.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Har du en aning om vem Josef Boumedienne och Stefan Lassen är?
Stummo

Inlägg av Stummo »

NorpaN skrev:
Kronwall e precis lika usel för tillfället! Dags att tagga till lite! Att Lassen e usel kan ju inte kommit som någon överrasking,platsade knappt i Leksand!
Men tragiskt att DIF inte visar nån slags vilja i dagens match! Tom när våra tränare bänkar Mackan! Men man borde sett någon reaktion på det! Men inte!
Härliga Djurgår´n
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

NorpaN skrev:
Jag hoppades att Josef skulle kliva fram i denna så viktiga 6-poängsmatch och visa att han verkligen besitter de kvalitéer som jag tror han värvades för - stabilitet och spelsinne bland annat.
Summa sumarum: Han visade inte en dyft mer än han visat tidigare. Det han lyckades undvika var väl att dra på laget onödiga 2or, men det visade ju sig vara helt jävla ovidkommande eftersom det inte avgjordes på det viset idag.

Vi blir sönderkörda av ett brunäs som knappt delade ut en enda tackling. Vi frånåkta av ett brunäs som knappt åkte skridskor... Vi blir utsjungna av ett pack som sjunger "Vi är brunäsfans allihpa" vilket syntes också. Fula jävlar..

Sen tycker coacherna genom Micke J att det inte var så farligt.

För att det ska betalas ut löner måste väl spelarna och ledarna prestera, eller? Det gjorde de inte idag... jag är oerhört besviken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha att bara gnälla på Josef och Lassen känns bara patetiskt. Kronwall var idag vårn klart sämsta back och Josef framstod som ett rent spelgeni jämfört med vår nummer 24. Varför får han spela så satans mycket för? Han klarar ju inte av det. Kan lika gärna ge Oscar Eklund eller Printz hans speltid som faktiskt håller bättre klass. Det är bra jävla illa att Printz framstår som den stabilare och säkrare backen i det backparet. Började faktiskt garva i soffan idag, och min kompanjon med mig, när Staffan likt en jättebebis skickade puckar runt i egen zon utan någon som helst tanke. Då slog det mig, vem fan som helst i våra knatteled kan göra hans jobb som det ser ut just nu.

Sen att bara klanka på honom är självklart lika patetiskt som att gnälla på bara Josef, men måste ju börja någonstans. Fler spelare som inte hör hemma i det här laget är Kempe, Falk(längre), Ottossons två sista perioder, Brodin när han försöker leka spelgeni(när han gör SITT jobb är han gud själv), Krüger(kommentarer överflödiga, han kommer skämma ut sig i Chicago om han inte höjer sig ett par tusen snäpp).

De enda godkända lirarna är Owuya, Oscar Eklund och Tim Eriksson(som fortsätter imponera).
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar