Brynäs IF - Djurgårdens IF, 5/2 2011
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 5/2 2011
Det är bara att inse att DIF behöver sina rutinerade spelare på isen, de som på pappret ska vara top notch. Alla de små, unga spelarna saknar ju fokus utan idolerna på plan.. eller vafan man ska kalla dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Efterlysning:
Har någon sett till Krügers handledskott?
Syntes senast den 2 november i match mot Södertälje, där handledsskottet gjorde mål.
Tack på förhand!
Har någon sett till Krügers handledskott?
Syntes senast den 2 november i match mot Södertälje, där handledsskottet gjorde mål.
Tack på förhand!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan vilken jävla pissmatch såhär långt, det är ju verkligen äckligt tråkigt att kolla också, skärp till er förfan nu DIF
Spela fult
- DIF_Soldier
Jag kan mer än vad hälften av fjunisarna som står i vår klack på hemmamatcherna med armarna i kors och stundtals skämmer ut oss. Men jag tänker inte vara som du och påstå att det är på grund av att de är från Stockholm.AMMC skrev: 1. Du har uppenbarligen noll och ingen insikt i hur vår supporterkultur ser ut. Jag misstänker att Finspång har en hel del med detta att göra.
2. Hade det inte varit för nummer 1 kanske du förstått att det är vanligt att det sjungs till synes ovidkommande sånger, särskilt på bortamatcher. Varför? För att det är roligt att sjunga grejer tillsammans och se bönder som dig reagera med förvåning/bestörtning. Så har det varit sen 80-talet åtminstone.
Värdelös insats i en livsavgörande match. Bra där DIF.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Smickrande siffror efter 2per för DIF, kunde stått 4-0.
IGEN, pinsamt att se detta rätt så mediokra Bif vara helt överlägset.
Modo har vänt & Ssk är på väg...
Precis allt är upplagt för århundradets ångestDerby, ååh vad jag längtar....eller njaa
IGEN, pinsamt att se detta rätt så mediokra Bif vara helt överlägset.
Modo har vänt & Ssk är på väg...
Precis allt är upplagt för århundradets ångestDerby, ååh vad jag längtar....eller njaa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tackar brunäs för att de inte gör fler mål. Fan vad dåligt det är. Var är Tjärna? Var är alla? HÄR MÅSTE SPELARE SOM BOMBOM och andra storheter kliva fram. De MÅSTE annars har de INGET i klubben att göra. De kan omöjligen vara så här jävla usla. Det är genant att vara Djurgårdare när våra spelare beter sig så här och det är tamjefan ALDRIG ok.
Kliv fram nu, ni nyckelspelare som finns kvar i laget, för gör ni inte det är vi torsk och förtjänar inte att gå till slutspel. Nu menar jag inte att Printz ska gå ut och mosa nån med nävarna och få 2+10 för det är kass. Jag menar att Boumedienne måste göra något, för jag avskyr sättet en sån spelare bär vår tröja på. Långsamt och nonchalant. Helvete. Jag pallar inte den här berg-och-dal-banan.
usch.
Kliv fram nu, ni nyckelspelare som finns kvar i laget, för gör ni inte det är vi torsk och förtjänar inte att gå till slutspel. Nu menar jag inte att Printz ska gå ut och mosa nån med nävarna och få 2+10 för det är kass. Jag menar att Boumedienne måste göra något, för jag avskyr sättet en sån spelare bär vår tröja på. Långsamt och nonchalant. Helvete. Jag pallar inte den här berg-och-dal-banan.
usch.
- Lee Harvey Oswald
Blev först lite förvånad över DIF:s spel i 1:a per, men nu i 2:a ser det ut precis som jag befarade innan.
-Här kommer vi som krossade fbk,.........åh vi är inte att leka med
Kräver en uppryckning nu i 3:e, fattar ni vad som står på spel?!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
De har en period på sig att visa att de vill spela i slutspelet. För som det ser ut nu kommer vi missa slutspel....
Som sagt, något är väldigt fel i dagens DIF.
Som sagt, något är väldigt fel i dagens DIF.
Djurgården 2010-2011 är omöjliga att veta hur dom ska spela! 1:a helt ok 2:a riktigt usel 3:e den bästa på hela säsongen? Tror iof inte det men man hoppas ju alltid!
FFF
FFF
- Datsyuk_13
Det är tyvärr bara att konstatera, efter att ha sett dessa två perioder, att Läkerol Arena sakta men säkert håller på att utveckla sig till tidernas mardrömsarena för DIF. När hade vi egentligen tänkt att börja vinna i Gävle? Ja, inte är det i kväll i alla fall. Kanske någon gång runt säsongen 2018/2019???
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-05 17:45:43, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Ja, fan vet vad fan laget pysslar med. Det går inte att spela spelet som vann mot fpk, för fpk försökte också gå till anfall. brunäs anfaller väl med 2 och försvarar med 3 - hela tiden. Det gör att vi gång efter gång åker rakt in i en jävla tattarköttmur för att där bli av med pucken..... brunäs spelar sån sjukt jävla rutten hockey att jag nästan blir illamående.Lee Harvey Oswald skrev:Blev först lite förvånad över DIF:s spel i 1:a per, men nu i 2:a ser det ut precis som jag befarade innan.
ajk har gått om. det är bättre än det motsatta i den matchen iaf.
- Lee Harvey Oswald
Mår mer illa av Djurgårdens icke-spel.Magnutz skrev:Ja, fan vet vad fan laget pysslar med. Det går inte att spela spelet som vann mot fpk, för fpk försökte också gå till anfall. brunäs anfaller väl med 2 och försvarar med 3 - hela tiden. Det gör att vi gång efter gång åker rakt in i en jävla tattarköttmur för att där bli av med pucken.....Lee Harvey Oswald skrev:Blev först lite förvånad över DIF:s spel i 1:a per, men nu i 2:a ser det ut precis som jag befarade innan.
brunäs spelar sån sjukt jävla rutten hockey att jag nästan blir illamående.
Bif parkerade ju 15min i DIF:s zon, man behövde ju inte ens stänga av mittzon
Vi saknar förmågan att låsa upp det icke-spel som är brunäs adelsmärke. Kan det gå långsammare eller har de nått kritisk hastighetsgräns där en nanosekunds långsammare spelLee Harvey Oswald skrev:Mår mer illa av Djurgårdens icke-spel.Magnutz skrev:Ja, fan vet vad fan laget pysslar med. Det går inte att spela spelet som vann mot fpk, för fpk försökte också gå till anfall. brunäs anfaller väl med 2 och försvarar med 3 - hela tiden. Det gör att vi gång efter gång åker rakt in i en jävla tattarköttmur för att där bli av med pucken.....Lee Harvey Oswald skrev:Blev först lite förvånad över DIF:s spel i 1:a per, men nu i 2:a ser det ut precis som jag befarade innan.
brunäs spelar sån sjukt jävla rutten hockey att jag nästan blir illamående.
Bif parkerade ju 15min i DIF:s zon, man behövde ju inte ens stänga av mittzon
skulle orsaka ett svart hål? i spelvändningar blir det ju aldrig farligt mot brunäs för de har ju alltid ett par feta svin kvar i egen zon, minst. I 1a lyckased DIF spela med lite fart, men den har brunäs tagit död på i 2a. Sen ska vi väl kunna ställa om till skithockey men.. det kan vi inte. Den här matchen är stekt, kokt och över. Jag tippar 3-0.
- Lee Harvey Oswald
Men Hannula Perkäläää.
Får inte missa där...
Får inte missa där...