Skadetråden
Re: Skadetråden
Någon som gärna får dra på sig en skada är Hardy, han behövs nämligen bli ersatt. Det är bara att hoppas på att han får någon mystisk sjukdom så att hans armar inte fungerar på några veckor framöver så att han omöjligtvis kan stå och anteckna i sitt jävla block.
Hardy i medgång - Världsklass!
Hardy i motgång - Sämre än Bajen, eller ska det kanske vara Bajen Fans IF?
Men alltså, sak samma om hela laget går och skadar sig, det hade ju knappast varit till någon nackdel om vårt J-20 lag hade spelat istället, för att det är helt omöjligt att vinna en hockeymatch om man försöker spela hockey stillastående i 60 minuter.
Hardy i medgång - Världsklass!
Hardy i motgång - Sämre än Bajen, eller ska det kanske vara Bajen Fans IF?
Men alltså, sak samma om hela laget går och skadar sig, det hade ju knappast varit till någon nackdel om vårt J-20 lag hade spelat istället, för att det är helt omöjligt att vinna en hockeymatch om man försöker spela hockey stillastående i 60 minuter.
-
Mackan Nilson borta i dag. Sjuk igen? Petad? Någon som vet?
- Lee Harvey Oswald
Han har nog smakat på barnsnor igen...jensa öhling skrev:Mackan Nilson borta i dag. Sjuk igen? Petad? Någon som vet?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sevc stod på vägen till Bålsta och crosscheckade honom.Lee Harvey Oswald skrev:Han har nog smakat på barnsnor igen...jensa öhling skrev:Mackan Nilson borta i dag. Sjuk igen? Petad? Någon som vet?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Marcus Krüger klev i tredje perioden av med en lårskada. Han undersöktes efter matchen och ännu är det oklart hur allvarligt det är.
DIF!
- SkönaDjurgårn
Yuck.Daniel942 skrev:Marcus Krüger klev i tredje perioden av med en lårskada. Han undersöktes efter matchen och ännu är det oklart hur allvarligt det är.
- Datsyuk_13
Haha... nu vet jag ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta längre. I tisdags klev Brodin av från Tre Kronors träning efter att ha fått en puck på handen, och i dag utgick alltså Krüger med en befarad lårskada. Nej, usch så trött jag är på alla dessa förbannade landskamper! Fattas väl bara att Tjärnqvist går och bryter högerbenet mot ryssarna på lördag...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Tydligen var det bara en lårkaka på Krüger som tur är.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Fan vad alla djurgårdare skadar sig just nu! Som tur är inga värre skador! Men ändå!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Nu kan 08-derbyt vara i fara:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8560346.ab
Tacka nej till dessa Kalle-Anka tuneringar i fortsättningen, elitserien ska precis till att avgöras då ska spelare spela i en helt meningslös turnering, där spelarna löper en stor risk att dra på sig skador...
Tacka nej till dessa Kalle-Anka tuneringar i fortsättningen, elitserien ska precis till att avgöras då ska spelare spela i en helt meningslös turnering, där spelarna löper en stor risk att dra på sig skador...
Senast redigerad av Caveman den 2011-02-13 15:56:30, redigerad totalt 1 gånger.
Landslaget är ett stort jävla karnevalsskämt... VM spelas varje år och är lika intressant som ett noshörningskadaver på valfri jävla savann. Sen dessa Saft&Bulle-turneringar.. Vem orkar bry sig. Det finns ingen prestige i att vinna något med ett landslag längre.
Spela VM högst vart annat år. Skala ner alla S&B-turneringar till ett minimum. Eller, låt dessa S&B vara turneringar dit hockeyallsvenskan får skicka sina lovande spelare... Men inte Elitserielagen...
Eller gör som Kanada gjort ganska länge (alltid?) - ha ett junis-lag som spelar ihop hela året och som också är vårt landslag...
Om vi fyller VM med klass-spelare varje gång det spelas kommer det betyda något igen. Men det kommer aldrig hända så länge som karnevalen går av stapeln varje år.
Spela VM högst vart annat år. Skala ner alla S&B-turneringar till ett minimum. Eller, låt dessa S&B vara turneringar dit hockeyallsvenskan får skicka sina lovande spelare... Men inte Elitserielagen...
Eller gör som Kanada gjort ganska länge (alltid?) - ha ett junis-lag som spelar ihop hela året och som också är vårt landslag...
Om vi fyller VM med klass-spelare varje gång det spelas kommer det betyda något igen. Men det kommer aldrig hända så länge som karnevalen går av stapeln varje år.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Håller inte alls med. VM och landslagsturneringarna är mycket viktiga. Yngre, lovande spelare får chansen att visa upp sig internationellt, nivån på spelet höjs och spelarna utvecklas såväl skicklighetsmässigt som erfarenhetsmässigt.
Allt handlar om intresse. Om allt som lockar är DIF kan jag förstå att man inte finner vare sig Euro Hockey Tour eller VM lockande. Men om man likt mig, har ett djupare intresse för svensk hockey och elitserien är det faktiskt väldigt roligt att följa - både Djurgårdarsspelare och spelare från andra lag.
Kom på att det här vart sanslöst Off-topic nu. Men kände att jag behövde försvara landslagshockeyn lite
För att återgå till On topic så är det givetvis synd att Kruger ådragit sig en skada, dock verkar det inte allt för allvarligt och förhoppningsvis kan han spela derbyt.
Allt handlar om intresse. Om allt som lockar är DIF kan jag förstå att man inte finner vare sig Euro Hockey Tour eller VM lockande. Men om man likt mig, har ett djupare intresse för svensk hockey och elitserien är det faktiskt väldigt roligt att följa - både Djurgårdarsspelare och spelare från andra lag.
Kom på att det här vart sanslöst Off-topic nu. Men kände att jag behövde försvara landslagshockeyn lite

För att återgå till On topic så är det givetvis synd att Kruger ådragit sig en skada, dock verkar det inte allt för allvarligt och förhoppningsvis kan han spela derbyt.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
VM borde spelas vart annat år. Då blir det mer prestige. Och de yngre har sjukt många andra S&B-turneringar att visa upp sig på och idag scoutar NHL mer effektivt och behöver inte landslagshockeyn lika mycket som förr.kotten skrev:Håller inte alls med. VM och landslagsturneringarna är mycket viktiga. Yngre, lovande spelare får chansen att visa upp sig internationellt, nivån på spelet höjs och spelarna utvecklas såväl skicklighetsmässigt som erfarenhetsmässigt.
Kom på att det här vart sanslöst Off-topic nu. Men kände att jag behövde försvara landslagshockeyn lite![]()
Landslaget plockar de bästa från ES som svarar "ja" på kallelsen. Det drabbar en del av ES-klubbarna mycket negativt när spelare går sönder. Det gillar jag inte. Hoppas nu att Krüger inte är skadad på riktigt...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Caveman skrev:Nu kan 08-derbyt vara i fara:
http://www.hockeykanalen.se/1.2015076/2 ... n_stor_sak#
Krüger tonar ned skadan, enligt hockeykanalen.se. Förhoppningsvis få reda på mer imorgon alt. tisdag.