Film- och bildtråden
Re: Film- och bildtråden
Italien är och kommer alltid vara kungar på intro-låtar:
http://www.youtube.com/watch?v=J1JdqyHDPJ4
http://www.youtube.com/watch?v=tkvaqT9SbRs
http://www.youtube.com/watch?v=-s87qYUy6MU
http://www.youtube.com/watch?v=J1JdqyHDPJ4
http://www.youtube.com/watch?v=tkvaqT9SbRs
http://www.youtube.com/watch?v=-s87qYUy6MU
Instämmer att "Hjältarna i blåa ränder" är grym. Dock blir det lite knepigt med tanke på att de sjunger om stadion - inte hovetSalas skrev:... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
Däremot så har vi en låt som hade varit perfekt som introlåt, och det är För hjältarna i blåa ränder, skriven av Sektion B.

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Vi kör ju "Framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag, det funkar ju? Enligt min mening så behöver inte texten vara perfekt passande ordagrant, utan att det är meningen och betydelsen av låten som är det viktigaste. Hjältarna i blåa ränder vore grymt att ha som intro, skulle nog kunna bli riktigt grymt.kotten skrev:Instämmer att "Hjältarna i blåa ränder" är grym. Dock blir det lite knepigt med tanke på att de sjunger om stadion - inte hovetSalas skrev:... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
Däremot så har vi en låt som hade varit perfekt som introlåt, och det är För hjältarna i blåa ränder, skriven av Sektion B.
Men va? Hjältarna i blåa ränder på en hockeymatch där spelarna åker ut på isen i full fart och kraft? Näe tack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hjältarna i blåa ränder kan ju omskrivas till Hjältarna i Djurgårns färger.kotten skrev:Instämmer att "Hjältarna i blåa ränder" är grym. Dock blir det lite knepigt med tanke på att de sjunger om stadion - inte hovetSalas skrev:... Är en gammal klassiker, men dock inte en bra introlåt.kotten skrev:SFGD (!) ...
På väg till Stadion våran borg... byt ut "Stadion" mot "Johanneshov"
"Gå in på plan" kan man ju låta vara.
Eller så skriver man helt enkelt om verserna helt. Eller så låter man den vara och sjunger den som den är. Vår hymn nämner ju även den "blåa ränder", samma sak med "Framåt kämpa Djurgården". Ser inget fel i det.
Säg den glädje som varar
Word!Skywalker skrev:Lite OT men För hjältarna i blåa ränder borde absolut vara introlåt på fotbollen.
SFGD är ingen bra introlåt förutom de gånger vi sjunger den högt (som i DIF-hbk-klippet) då är den mäktig.
På tal om sympatier med Liverpool så är jag själv en Liverpool-supporter men jag skulle aldrig kunna se mig som en scouser eller som ett äkta Liverpool-fan. Jag är Djurgårdare som råkar ha sympatier med ett lag i England men DIF står sjukt mycket högre, de finns i hjärtat medan Pool finns i hjärnan eller hur man nu ska förklara. Tycker det är larvigt med folk i Boden som påstår sig vara "fett äkta" supportrar till West Ham för att de kan texten till I'm forever blowing bubbles eller en i Karlstad som är "fett äkta" för att han varit på Old Trafford en gång 1994. Värst är det dock med alla dessa "fett äkta" Barcelona-supportrar.
Önskar att någon klipper ut när Nilson utmanade Sevc igår. Satan vad bråttom han fick hem till snuttefilten.
Verkligen, Färjestadslåten var bland de sämsta jag hört. Ledin-lugna-favoriter-crap. Så slätstruket och mesigt att man kan föreställa sig de 45-åriga fylltrynekärringarna i Karlstad som gungar med och tycker att den är jättemysig. Skulle vi införa något liknande skulle jag självmordsbomba dj-båset.kotten skrev:Skojar ni eller. Den där kaffelåten var ju hur trött som helst...![]()
SFGD (!)
SFGD är DIF. "Hjältar i blåa ränder" är inte särskilt populär utanför detta forum förövrigt, det har varit en hel del klagomål de gånger den spelats som introlåt till andra halvlek på stadion t.ex.
-
- Säsongskort: Ja
För att fortsätta på det lite lätt off topic-spåret med andras hymner och sånger så är jag rätt förtjust i Malmös nya Ingen himmel är så blå som min. Det känns som om den saknar något litet, den är lite seg och inte riktigt kommer igång, men jag gillar den. Hittar inget bra klipp där sången hörs tillräckligt tydligt när publiken sjunger, antar att det beror på malmögröten och att den är ganska färsk. Hörde av en kompis att de hade haft någon diskussion om att flytta den från starten av andra halvlek till riktig inmarsch, men de lär väl inte byta ut sin Malmö FF.
Italien lirar lite i en egen division när det gäller hymner. Unico Grande Amore och Pazza Inter är mina favoriter, även om jag har en liten soft spot för Udineses Vinci Per Noi trots att jag inte riktigt vet varför och för Fiorentinas som är så där härligt italienskt struttig. Både Milans och Juventus är lite för pompösa.
You’ll Never Walk Alone är fantastisk. Det var galen gåshud när det Celtic och Liverpool möttes i UEFAcupen 2003 och hela Celtic Park och hela Anfield sjöng. Annars tycker jag om West Hams Bubbles och Sheffield U’s Greasy Chip Butty är grym!
Angående SFGD är den kanske inte optimal som hymn betraktad, men den är gammal och en del av vår historia. Den har definitivt sin charm och när den dånar fram högt över Stadion och Hovet (även Råttis, Globen och bortaarenor) är det mäktigt och den kan ge rätt intensiv gåshud. Spelade den för en italiensk kompis och han höll på att garva sig halvt fördärvad över flöjtslingan. Önskar dock att sittplats skulle bli bättre på att stå upp med halsdukar i vädret och sjunga med och att folk skulle sluta klappa till den. Tycker klappandet är okej under introt, men att det låter förjäkligt under sången. Bättre att lägga av med det helt och hållet.
Italien lirar lite i en egen division när det gäller hymner. Unico Grande Amore och Pazza Inter är mina favoriter, även om jag har en liten soft spot för Udineses Vinci Per Noi trots att jag inte riktigt vet varför och för Fiorentinas som är så där härligt italienskt struttig. Både Milans och Juventus är lite för pompösa.
You’ll Never Walk Alone är fantastisk. Det var galen gåshud när det Celtic och Liverpool möttes i UEFAcupen 2003 och hela Celtic Park och hela Anfield sjöng. Annars tycker jag om West Hams Bubbles och Sheffield U’s Greasy Chip Butty är grym!
Angående SFGD är den kanske inte optimal som hymn betraktad, men den är gammal och en del av vår historia. Den har definitivt sin charm och när den dånar fram högt över Stadion och Hovet (även Råttis, Globen och bortaarenor) är det mäktigt och den kan ge rätt intensiv gåshud. Spelade den för en italiensk kompis och han höll på att garva sig halvt fördärvad över flöjtslingan. Önskar dock att sittplats skulle bli bättre på att stå upp med halsdukar i vädret och sjunga med och att folk skulle sluta klappa till den. Tycker klappandet är okej under introt, men att det låter förjäkligt under sången. Bättre att lägga av med det helt och hållet.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- hock3yadd1ct
- Kontakt:
Målen från DIF-FBK 3/2 + det lilla av Nichlas Falks firande som kom med i TV-sändningen.
HAHA, vid 2-0 målet flippar ju kommentatorn ur.
"Läge för HAANNULLAA SOM LADDAAR!"
Ang. introt. Lätt att sektion b låten ska spelas, pröva med å maila ledningen kanske?
"Läge för HAANNULLAA SOM LADDAAR!"
Ang. introt. Lätt att sektion b låten ska spelas, pröva med å maila ledningen kanske?
Alltid oavsett.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Salas var visst snabb. 
Men en derbyvinst är värt att avnjuta två gånger.

Men en derbyvinst är värt att avnjuta två gånger.

DIF!
Absolut! Det spelar ju ingen roll om det finns fler videor uppe, då går ju bara målen ut till fler personer totalt sett vilket bara är positivt.Daniel942 skrev:Men en derbyvinst är värt att avnjuta två gånger.![]()
Jag slänger upp en liten film där Wolmer åter igen står i centrum.
Wolmer Edqvist ger Marcus Krüger säsongens billigaste utvisning