Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Tur då att han har två år kvar som junior (eller 1½ nu då..).
Skulle han vara mycket starkare och mycket bättre på att göra mål hade vi knappt fått behålla honom ett år innan NHL snodde killen.
Skulle han vara mycket starkare och mycket bättre på att göra mål hade vi knappt fått behålla honom ett år innan NHL snodde killen.
Född till sportchef.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skön våldtäkt på aik i kvällens J-18 match.
http://stats.swehockey.se/online/43/975 ... efault.htm
http://stats.swehockey.se/online/43/975 ... efault.htm
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skönt med 72-6 i utvisningsminuter till gnihet.
Dom blev visst lite griniga efter 5-0... 

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hyll till J18! Jävlar vilken fin dag det här blev!
5-1, 5-0, 6-1..

5-1, 5-0, 6-1..

+10000000Kentta skrev:Hyll till J18! Jävlar vilken fin dag det här blev!
5-1, 5-0, 6-1..![]()
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
94:an och forwardslöftet Fredric Anderberg verkar ha skadat axeln ordentligt. Jävligt tråkigt då han precis kommit igång ordentligt efter...en axelskada.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tänkte höra med er Android och AMMC hur Christian Hägg sett ut på matcherna?
Har kollat lite statistik och enligt den har han gjort 7 mål och 5 ass på 8 matcher känns som ett ok facit?
Jag har dock inte sett matcherna så tänkte kolla med er hur han har sett ut?
//Henke
Har kollat lite statistik och enligt den har han gjort 7 mål och 5 ass på 8 matcher känns som ett ok facit?
Jag har dock inte sett matcherna så tänkte kolla med er hur han har sett ut?
//Henke
Riktigt synd med Anderberg. Självförvållat eller av en råtta?
Hägg har väl sett ok ut. Trodde faktiskt att han skulle vara lite bättre, kanske har han börjat komma igång nu på slutet. Gör en hel del poäng, men borde kunna smälla på mer och åka mer skridskor. Tror att han kommer få en liten boost till nästa säsong och J20.
Men som sagt, jag ser inte alltför många J18 matcher. AMMC ser nog bra mycket mer både J18 och J20.
Hägg har väl sett ok ut. Trodde faktiskt att han skulle vara lite bättre, kanske har han börjat komma igång nu på slutet. Gör en hel del poäng, men borde kunna smälla på mer och åka mer skridskor. Tror att han kommer få en liten boost till nästa säsong och J20.
Men som sagt, jag ser inte alltför många J18 matcher. AMMC ser nog bra mycket mer både J18 och J20.
Född till sportchef.
Jag har inte sett J18 överdrivet mycket, men tycker att du har rätt. Hägg ser ok ut, står inte ut särskilt mycket men producerar ändå bra. Ser ut lite som Gerard Hanson gjort i J20 i år, spelar i en bra kedja, sätter ganska mycket av sina chanser men ingen "wowkänsla".android skrev:Riktigt synd med Anderberg. Självförvållat eller av en råtta?
Men han är ju ung ännu, hoppas att han kan ta några kliv nästa år i J20.
Inte Djurgårdens dag idag, J18 förlorade med 2-6 mot Färjestad. Det stod 2-3 inför tredje, men i sista lyckades dom dra ifrån.
Sjöholm och Björkung stod för Djurgårdens två mål. Liljendahl hade ett stolpskott när det stod 2-3, synd att han inte satt den! Och otur för Mutze-Hvitman som tyvärr gjorde en riktig tavla på 2-3 målet, ett skott från blå, helt fri sikt som gick in över hans högra axel.
Plus till Stoppel och Kalin, tycker att dom två gjorde en bra match.
Sjöholm och Björkung stod för Djurgårdens två mål. Liljendahl hade ett stolpskott när det stod 2-3, synd att han inte satt den! Och otur för Mutze-Hvitman som tyvärr gjorde en riktig tavla på 2-3 målet, ett skott från blå, helt fri sikt som gick in över hans högra axel.
Plus till Stoppel och Kalin, tycker att dom två gjorde en bra match.
Östberg rankar svenskarna inför draften. Dessa Djurgårdare har han tagit med i topp-50.
2. Mika Zibanejad, Djurgården
Kommentar: Har varit solklar tvåa hos mig sedan tidigt i höstas. Komplett forward, och bör bara vara given i topp20 av draften.
Min kommentar: kommentar överflödig kanske? Har ju varit ganska outstanding i J20, överraskade dock sjukligt positivt i a-laget.
16. Fredrik Claesson, Djurgården
Kommentar: Tuffingback som har potential att bli en bra 5-6 back därborta. Måste dock få upp footspeeden rejält och måste börja spela lite mer på gränsen ibland. Lite nedåtgående trend i min värld, tyvärr.
Min kommentar: tycker inte att han har presterat jättebra i J20 senaste tiden, men blir bättre och bättre i a-laget.
24. Erik Gustafsson, Djurgården J20
Kommentar: En av de absolut bästa i Rimbo. Tuff djäkel med härliga openice-hits och mycket karaktär. Är duktig allround, men skall inte bli en offensiv back, utan vidareutvecklas till en defensiv 5-6 back därborta. Förstår han det själv?
Min kommentar: Enligt mig står han näst på tur till a-laget av backarna. Riktigt bra pondus, måste dock våga föra över detta till seniorspel. Borde nästan vara en kandidat till JVM nästa säsong, precis som Claesson.
25. Ludwig Blomstrand, Djurgården J20
Kommentar: Magnifik skridskoåkning för sin stora storlek, men smäller ju inte på överhuvudtaget och är alldeles för snäll. Hade han smällt på varje byte hade han gått topp3-runda pga att man sett en framtida bra rollspelare... men nu vette fanken om han ens blir draftad?
Kommentar: Jag håller inte riktigt med, tycker att Ludwig nu för tiden kan köra över allt och alla. Har utvecklats framåt och är lite av en personlig favorit i J20, kommer vara en av de bärande spelarena nästa säsong.
32. Philip Holm, Djurgården J20
Kommentar: Tycker väl han inte att han har sett lika bra ut de senaste två matcherna. Helt klart en riktigt bra doldisback dock som kommer att bli en bra elitserieback om ett par år. NHL är väl dock liten väl "stretch.
Kommentar: Håller helt med, inte lika jämn i matcherna längre, fortfarande grymt bra. Riktigt bra scoutat av K-G. Tyvärr inte spelartypen som behövs i a-laget, annars hade han redan spelat där.
49. John Norman, Djurgården
Kommentar: Kommer säkert att bli draftad och gör alltjämt bra ifrån sig i elitserien, men jag hade inte draftat honom pga att jag inte ser vad han skall göra därborta.
Kommentar: En favoritspelare, måste bli jämnare. Sjukligt bra defensivt i 4-5 matcher, sen ett par bottennapp. Besitter bra offensiva kvalitéer som han tyvärr visar för sällan i a-laget.
2. Mika Zibanejad, Djurgården
Kommentar: Har varit solklar tvåa hos mig sedan tidigt i höstas. Komplett forward, och bör bara vara given i topp20 av draften.
Min kommentar: kommentar överflödig kanske? Har ju varit ganska outstanding i J20, överraskade dock sjukligt positivt i a-laget.
16. Fredrik Claesson, Djurgården
Kommentar: Tuffingback som har potential att bli en bra 5-6 back därborta. Måste dock få upp footspeeden rejält och måste börja spela lite mer på gränsen ibland. Lite nedåtgående trend i min värld, tyvärr.
Min kommentar: tycker inte att han har presterat jättebra i J20 senaste tiden, men blir bättre och bättre i a-laget.
24. Erik Gustafsson, Djurgården J20
Kommentar: En av de absolut bästa i Rimbo. Tuff djäkel med härliga openice-hits och mycket karaktär. Är duktig allround, men skall inte bli en offensiv back, utan vidareutvecklas till en defensiv 5-6 back därborta. Förstår han det själv?
Min kommentar: Enligt mig står han näst på tur till a-laget av backarna. Riktigt bra pondus, måste dock våga föra över detta till seniorspel. Borde nästan vara en kandidat till JVM nästa säsong, precis som Claesson.
25. Ludwig Blomstrand, Djurgården J20
Kommentar: Magnifik skridskoåkning för sin stora storlek, men smäller ju inte på överhuvudtaget och är alldeles för snäll. Hade han smällt på varje byte hade han gått topp3-runda pga att man sett en framtida bra rollspelare... men nu vette fanken om han ens blir draftad?
Kommentar: Jag håller inte riktigt med, tycker att Ludwig nu för tiden kan köra över allt och alla. Har utvecklats framåt och är lite av en personlig favorit i J20, kommer vara en av de bärande spelarena nästa säsong.
32. Philip Holm, Djurgården J20
Kommentar: Tycker väl han inte att han har sett lika bra ut de senaste två matcherna. Helt klart en riktigt bra doldisback dock som kommer att bli en bra elitserieback om ett par år. NHL är väl dock liten väl "stretch.
Kommentar: Håller helt med, inte lika jämn i matcherna längre, fortfarande grymt bra. Riktigt bra scoutat av K-G. Tyvärr inte spelartypen som behövs i a-laget, annars hade han redan spelat där.
49. John Norman, Djurgården
Kommentar: Kommer säkert att bli draftad och gör alltjämt bra ifrån sig i elitserien, men jag hade inte draftat honom pga att jag inte ser vad han skall göra därborta.
Kommentar: En favoritspelare, måste bli jämnare. Sjukligt bra defensivt i 4-5 matcher, sen ett par bottennapp. Besitter bra offensiva kvalitéer som han tyvärr visar för sällan i a-laget.
Född till sportchef.
http://www.leijonat.fi/index.php/palsta ... autus.html
Vår Kalle Torniainen trixar lite i Finlandströjan.
Vår Kalle Torniainen trixar lite i Finlandströjan.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Någon som var på dagens match mellan DIF-Skellefteå och kan förklara vad som hände här:
57.19 2 min DIF 56. GUSTAFSSON, Erik ROUGH
57.19 2 min DIF 27. KRÜGER, Måns ROUGH
57.19 2 min SAIK 22. PETTERSSON, Adam ROUGH
57.19 2 min SAIK 18. LUNDBERG, Henrik ROUGH
57.19 2 min SAIK 11. MARKLUND, Sam ROUGH
57.19 2 min DIF 56. GUSTAFSSON, Erik ROUGH
57.19 2 min DIF 27. KRÜGER, Måns ROUGH
57.19 2 min SAIK 22. PETTERSSON, Adam ROUGH
57.19 2 min SAIK 18. LUNDBERG, Henrik ROUGH
57.19 2 min DIF 17. SÖDER, Stefan ROUGH
57.19 2 min DIF 17. SÖDER, Stefan ROUGH
57.19 2 min SAIK 11. MARKLUND, Sam ROUGH