Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Sidney Crosby »

Är det inte så dessutom att vi de senaste åren alltid har varit som starkast efter nyår? Eller är det bara något jag har fått för mig?
AndreasA18

Inlägg av AndreasA18 »

1 poäng mer än sportklubben med en match mindre spelad-

Nu börjar det dra ihop sig, alle man till hovet på Torsdag kväll. Inte haft möjlighet att gå nu på några matcher så är äckligt taggad. Var i Scaniarinken nu ikväll pga av att jobbet bjöd på hockeykväll med mat och dryck. Södertäljes spel var helt klart mer än godkänt. Även fast de är ett bottenlag och vi är Stockholms Stolthet så skall man inte ta någonting för givet.

Men det här fixar vi grabbar! Heja DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

AndreasA18 skrev:1 poäng mer än sportklubben med en match mindre spelad-

Nu börjar det dra ihop sig, alle man till hovet på Torsdag kväll. Inte haft möjlighet att gå nu på några matcher så är äckligt taggad. Var i Scaniarinken nu ikväll pga av att jobbet bjöd på hockeykväll med mat och dryck. Södertäljes spel var helt klart mer än godkänt. Även fast de är ett bottenlag och vi är Stockholms Stolthet så skall man inte ta någonting för givet.

Men det här fixar vi grabbar! Heja DIF!
Ja...Tälje visar ett enormt hjärta och krigar till max. Satt framför TV'n och var lite avundsjuk i kväll. Det skall fan inte behöva vara så....
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Just nu är både SSK, Modo och kanske även Aik bättre än oss. Det krävs en otroligt uppryckning nu för att vi inte ska stå inför en existensavgörande match mot Timrå borta i sista omgången. Vem fan vill kliva in i ett fullsatt Eon arena i en sån match?

Så här går det när man har en så förbannad looser-mentalitet i laget och ledningen. Man sopar allt mindre bra under mattan och hoppas att allt ska lösa sig och bli som förra säsongen, istället för att agera och göra det bästa situationen. Det här spelarmaterialet ska inte ens vara i närheten av denna usla prestation de har stått för denna säsong och det är deras förbannade plikt att ta föreningen till slutspel med en riktigt god marginal. Annars kan de ta sina feta kontrakt och chipsbesudlade tv-spelskontroller och köra upp dem i röven. Nu jävlar vill jag ha en uppryckning.

Allt under åtta segrar på de elva sista matcherna är underkänt.

VAKNA, DJURGÅRDEN!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:VAKNA, DJURGÅRDEN!
SOMNA, SSK!

Det positiva är ju att segersviter förr eller senare tar slut. SSKs första match utan poäng 2011 kommer på torsdag borta mot LHC.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Känns förjävligt att man sitter hemma och hejar på lag som man inte gillar bara för att DIF ska nå en slutspelsplats, eller rent av hänga kvar!
Förra året spelade det ingen roll, DIF vann ju ändå!

Kom igen DIF!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sunne skrev:Känns förjävligt att man sitter hemma och hejar på lag som man inte gillar bara för att DIF ska nå en slutspelsplats, eller rent av hänga kvar!
Förra året spelade det ingen roll, DIF vann ju ändå!

Kom igen DIF!
Förra säsongen var ett undantag, nu är det som det varit det senaste 5 säsongerna.
Med den skillnaden att vi forwardsmässigt denna säsong har en topp 4-trupp.
Så JJ & kompani har fått det utgångsläge inför en sluttabellstrid som man förtjänar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Varför har man hängt upp national flaggan och DIF flaggan vid hyllan och inte vid klacken? Jag vet av inside info att borta spelarna tycker det är "små" jobbigt att titta upp mot klacken när kurvan är fylld.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Lite sånt i DIF nu :wink:
No Rules In The Animal Kingdom
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

carne skrev:

Lite sånt i DIF nu :wink:
Skulle nog hellre se detta i inställningsväg: WHOOOP-ASSS!

DIF är vinnaren i klippet då förstås. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Var inne på youtube och kollade på en massa klipp från förra året... Fy fan vilket lag vi hade då. Kändes verkligen som varenda jävel gjorde sitt bästa. tyvärr räckte det ju inte hela vägen men fan så nära det var. Hade stora förhoppningar inför denna, inte direkt att vi skulle gå som en raket i slutspelet och vara helt oslagbara, men tyckte i alla fall att alla skulle göra sitt yttersta som förra året och kämpa för DIF. Och om alla skulle gjort det borde vi nog ligga top 5 med detta lag enligt mig.

Är så jävla besviken på denna säsong. Hatar att ha stora förväntningar, men med denna spelarbudget så tycker jag att vi ska ha en säker slutspelsplats.

Om nu äckelgnaget går till slutspel och vi spelar kvalserie, så tänker jag fan inte gå upp ur sängen på 1 vecka.

Låt oss nu bara hoppas att det verkligen inte händer.... men känns som risken finns just nu med våran "formtopp"..... måste vända detta mot färjestad imorn. Den matchen är så jävla viktig just nu. vi måste komma ut ur det här jävla träsket NU.
mb81

Inlägg av mb81 »

Roade mig med att tippa de sista matcherna på hockeyligans hemsida och om mitt rättså pessimistiska tips går in kommer vi 8:a. Alltså klarar vi slutspel iaf! http://www.hockeyligan.se/index.php?estat=start.
Såhär slutar min tabell från plats 5-10
Brynäs 87p
Frölunda 80p
Modo 78p
Djurgården 78p
Södertälje 77p
Luleå 74p
Kanske var för snäll med Brynäs och för elak mot Luleå men försökte vara extra snäll mot våra konkurrenter runt slutspelsstrecket och tippade mest hur jag trodde det går match för match. Försökte inte ge mig några falska förhoppningar! Borde kräva runt 78-80 pinnar för att klara slutspel iaf! Mot slutspel nu! Och där kan allt hända om vi får en bra start!!!
Kom igen alla måste hjälpa till imorgon och sjunga fram vårt älskade lag!!!
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

mb81 skrev:Roade mig med att tippa de sista matcherna på hockeyligans hemsida och om mitt rättså pessimistiska tips går in kommer vi 8:a. Alltså klarar vi slutspel iaf! http://www.hockeyligan.se/index.php?estat=start.
Gjorde också en egen :)

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/aaaaaaa-248.JPG
No Rules In The Animal Kingdom
isolerad

Inlägg av isolerad »

mb81 skrev:Roade mig med att tippa de sista matcherna på hockeyligans hemsida och om mitt rättså pessimistiska tips går in kommer vi 8:a. Alltså klarar vi slutspel iaf! http://www.hockeyligan.se/index.php?estat=start.
Brynäs 87p
Frölunda 80p
Modo 78p
Djurgården 78p
Södertälje 77p
Luleå 74p
Kanske var för snäll med Brynäs och för elak mot Luleå men försökte vara extra snäll mot våra konkurrenter runt slutspelsstrecket och tippade mest hur jag trodde det går match för match. Försökte inte ge mig några falska förhoppningar! Borde kräva runt 78-80 pinnar för att klara slutspel iaf! Mot slutspel nu! Och där kan allt hända om vi får en bra start!!!
Inte en chans att Luleå missar slutspel. Tror de kommer ta betydligt fler än 3 pinnar på 9 matcher. De försöker vinna till skillnad från oss. Tror inte heller Brynäs tar 21 pinnar på 10 matcher. Eller har de nån formtopp som jag har missat?
i
mb81

Inlägg av mb81 »

isolerad skrev:
Brynäs 87p
Frölunda 80p
Modo 78p
Djurgården 78p
Södertälje 77p
Luleå 74p
Inte en chans att Luleå missar slutspel. Tror de kommer ta betydligt fler än 3 pinnar på 9 matcher. De försöker vinna till skillnad från oss. Tror inte heller Brynäs tar 21 pinnar på 10 matcher. Eller har de nån formtopp som jag har missat?

Ja jag tror väl egentligen också att Luleå kommer ta mer poäng men inte så många faktiskt. De sitter inte säkert iaf. Sen tippade jag extra snällt till de lagen vi konkurrerar med om sista slutspelsplatserna därav kanske lite extra lite för Luleå. Brynäs har väl nån sorts formtopp men tippade också vädigt snällt till de för att inte ge mig några falska förhoppningar! Bättre tippa pessimistiskt och bli glad än tvärtom! Det jag ville hasagt egentligen är att vi borde greja slutspel iaf och att det förmodligen krävs 80 poäng +-2poäng!
Kommer Ölvestad bli frisk till slutspelet förresten?
Skriv svar