Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Byström
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Byström »

jensa85 skrev:Zigomanis och Zibanejad som första respektive andracenter. Herregud, hur resonerar vissa här inne egentligen....
Möjligt att jag skulle bytt plats på Ottosson och Zibanejad, det kan jag hålla med om. Det jag däremot inte förstår är varför inte Zigomanis skulle kunna lira som förstacenter mellan Mackan och Jimmie som är två rätt offensiva forwards? Zigomanis har grymma tekningar och är en i förstahand defensiv center som jag tror skulle anpassat sig ännu bättre till de större rinkarna och livet i Stockholm om vi låtit honom vara kvar. Kan ju vara jag som är ute och cyklar dock men det är väl så jag tänkte.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tänk om Thoresen har tröttnat på livet i Ryssland och bestämmer sig för att hjälpa Djurgården till guld under en säsong..

Det verkar ju som att spelarna från västeuropa är i KHL ett par säsonger och sen drar vidare. Dra vidare till DIF Thoresen!

Nilson-Thoresen-Tjärnqvist
Kronwall-Tjärnqvist

Widing-Ottosson-Zibanejad
Pettersson-Printz

Ölvestad-Eklund-Brodin
Eklund-Holmqvist

Kempe-Norman-Cehlin
Extra: Claesson, Eriksson

Tellqvist
Sandberg

Men med tanke på att norrbaggen har sitt livs säsong i Ryssland så känns det väldigt otänkbart att han väljer oss nästa säsong, men drömma går ju alltid! :wink:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

jensa85 skrev:
Byström skrev:Om både Owuya och Ridderwall lämnar borde det finns hyfsat mycket löneutrymme för Tellqvist att komma hem. Sandberg lär inte dra mycket lön så det ser väl hyfsat lugnt ut där bakom. Tycker även att vi borde satsa på Due-Boje som tredjemålvakt även om jag nu förutsätter att Tellan och Sandberg står de allra flesta matcherna den kommande säsongen.

Bakåt sett så har vi ju inte direkt en drömsituation. Det som stör mig mest är väl att Kronwall bara sitter på ett ettårskontrakt. Det lär ju inte vara knäpptyst bland andra klubbar efter den här säsongen om man säger så. Boumedienne borde man definitivt utnyttja förlängningen på, trots allt en riktigt giftig offensiv back och med rätt backpartner tror jag han kan bli en riktigt bra spelare.

Med rätt spelare ser jag väl det som att vi måste försöka få in Timmy Pettersson, det är helt otroligt vad man saknar en sådan spelare i nuläget. Oscar Eklund borde man förlänga med, gärna mer än ett år då jag tror att det finns ännu mer att ta ut från den killen. Passar dessutom ihop med nästan vem som helst vilket är riktigt positivt.

Kvar står vi då med, Holmqvist, Printz, Lassen och Claesson. Jag tycker väl att det är lite väl mycket gnäll på Lassen. Jag tänker inte försvara honom prestationsmässigt men jag tror att han sitter lite snett i laget och att det finns mer även här att få ut. Det måste ha funnits en tanke när vi värvade Lassen. Jag tycker man borde låta Lassen få en chans under det kommande året, tänk vad som sades om Oscar Eklund för ett år sedan... Det bästa vore väl iofs en utlåning under början av säsongen för att sedan kunna utvärdera och plocka in Stefan vid eventuella skador i truppen.

Jag ser även gärna att man re-signar Falken och då med huvudmålet att spela back. Han har inte många år kvar men så länge han orkar ser jag honom som given i truppen.

Jag får då ut den här målvakt- och backsidan:

Nyförvärv:
Tellqvist
Timmy Pettersson

Spelarförluster:
Ridderwall
Owuya

Re-Signs:
Sandberg
Kronwall
Boumedienne
Eklund
Falk

Tellqvist (Sandberg)

Kronwall - Printz
Timmy P - Boumedienne
Eklund - Holmqvist

Extra: Claesson, Lassen, Falk

Jag tror tyvärr att Nisse är borträknad, visserligen en järnkamin av rang men jag tror inte han kommer att komma tillbaka till hockeyn efter det här tyvärr. Ersättare blir rakt av Widing som jag hoppas vi skriver ett tvåårskontrakt med och därmed kliver in på Nisses plats.

Centrar blir förstås huvudändamålet under försäsongen. Finns dock riktigt intressanta spelare i Zibanejad, Norman och Weigel. Ottosson sitter på utgående kontrakt och jag ser det nästan som ett måste att re-signa honom. Vidare därefter behövs en till center minst. Finns självklart en massa intressanta namn, Zackrisson, Möller eller Persson vore naturligtvis drömalternativ. Jag tror dock inte att vi får tag i någon av de herrarna. Tycker faktiskt att man borde göra en riktig satsning på att få tillbaka Zigomanis. Blir naturligtvis otroligt svårt när han verkligen hittat flytet i spelet i Toronto igen men man kan ju alltid hoppas...

På kanterna behövs det inte några förstärkningar egentligen, ser redan bra ut imo. Får då fram följande lag på forwardssidan:

Nyförvärv
Zigomanis/Zackrisson/Möller/Persson/Annan tvåvägscenter av hög klass

Spelarförluster:
Ekman
Hannula
Krüger
Tjärnqvist

Re-Signs:
Widing
Ottosson
Brodin
Fimpen

Nilson - Zigomanis/Zackrisson/Möller/Persson - Ölvestad
Widing - Zibanejad - Norman
Cehlin - Ottosson - Tim
Kempe - Fimpen - Brodin

Vid skador har vi extraspelare i Mitman, Sörensen, Falk, Weigel, Strömberg, Söder. Ser ändå ett stort djup i den här truppen med Falk som kan lira center vid skador också.

Zigomanis och Zibanejad som första respektive andracenter. Herregud, hur resonerar vissa här inne egentligen....
Ja du Jensa. Istället för att gnälla värre än Ledin kan du väl bidra med dina tankar i ett utvecklat inlägg med motiveringar? Skulle faktiskt uppskatta det då du tidigare visat en bra analytisk förmåga. Varsågod, scenen är din!
Född till sportchef.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

android skrev:
jensa85 skrev:
Byström skrev:Om både Owuya och Ridderwall lämnar borde det finns hyfsat mycket löneutrymme för Tellqvist att komma hem. Sandberg lär inte dra mycket lön så det ser väl hyfsat lugnt ut där bakom. Tycker även att vi borde satsa på Due-Boje som tredjemålvakt även om jag nu förutsätter att Tellan och Sandberg står de allra flesta matcherna den kommande säsongen.

Bakåt sett så har vi ju inte direkt en drömsituation. Det som stör mig mest är väl att Kronwall bara sitter på ett ettårskontrakt. Det lär ju inte vara knäpptyst bland andra klubbar efter den här säsongen om man säger så. Boumedienne borde man definitivt utnyttja förlängningen på, trots allt en riktigt giftig offensiv back och med rätt backpartner tror jag han kan bli en riktigt bra spelare.

Med rätt spelare ser jag väl det som att vi måste försöka få in Timmy Pettersson, det är helt otroligt vad man saknar en sådan spelare i nuläget. Oscar Eklund borde man förlänga med, gärna mer än ett år då jag tror att det finns ännu mer att ta ut från den killen. Passar dessutom ihop med nästan vem som helst vilket är riktigt positivt.

Kvar står vi då med, Holmqvist, Printz, Lassen och Claesson. Jag tycker väl att det är lite väl mycket gnäll på Lassen. Jag tänker inte försvara honom prestationsmässigt men jag tror att han sitter lite snett i laget och att det finns mer även här att få ut. Det måste ha funnits en tanke när vi värvade Lassen. Jag tycker man borde låta Lassen få en chans under det kommande året, tänk vad som sades om Oscar Eklund för ett år sedan... Det bästa vore väl iofs en utlåning under början av säsongen för att sedan kunna utvärdera och plocka in Stefan vid eventuella skador i truppen.

Jag ser även gärna att man re-signar Falken och då med huvudmålet att spela back. Han har inte många år kvar men så länge han orkar ser jag honom som given i truppen.

Jag får då ut den här målvakt- och backsidan:

Nyförvärv:
Tellqvist
Timmy Pettersson

Spelarförluster:
Ridderwall
Owuya

Re-Signs:
Sandberg
Kronwall
Boumedienne
Eklund
Falk

Tellqvist (Sandberg)

Kronwall - Printz
Timmy P - Boumedienne
Eklund - Holmqvist

Extra: Claesson, Lassen, Falk

Jag tror tyvärr att Nisse är borträknad, visserligen en järnkamin av rang men jag tror inte han kommer att komma tillbaka till hockeyn efter det här tyvärr. Ersättare blir rakt av Widing som jag hoppas vi skriver ett tvåårskontrakt med och därmed kliver in på Nisses plats.

Centrar blir förstås huvudändamålet under försäsongen. Finns dock riktigt intressanta spelare i Zibanejad, Norman och Weigel. Ottosson sitter på utgående kontrakt och jag ser det nästan som ett måste att re-signa honom. Vidare därefter behövs en till center minst. Finns självklart en massa intressanta namn, Zackrisson, Möller eller Persson vore naturligtvis drömalternativ. Jag tror dock inte att vi får tag i någon av de herrarna. Tycker faktiskt att man borde göra en riktig satsning på att få tillbaka Zigomanis. Blir naturligtvis otroligt svårt när han verkligen hittat flytet i spelet i Toronto igen men man kan ju alltid hoppas...

På kanterna behövs det inte några förstärkningar egentligen, ser redan bra ut imo. Får då fram följande lag på forwardssidan:

Nyförvärv
Zigomanis/Zackrisson/Möller/Persson/Annan tvåvägscenter av hög klass

Spelarförluster:
Ekman
Hannula
Krüger
Tjärnqvist

Re-Signs:
Widing
Ottosson
Brodin
Fimpen

Nilson - Zigomanis/Zackrisson/Möller/Persson - Ölvestad
Widing - Zibanejad - Norman
Cehlin - Ottosson - Tim
Kempe - Fimpen - Brodin

Vid skador har vi extraspelare i Mitman, Sörensen, Falk, Weigel, Strömberg, Söder. Ser ändå ett stort djup i den här truppen med Falk som kan lira center vid skador också.

Zigomanis och Zibanejad som första respektive andracenter. Herregud, hur resonerar vissa här inne egentligen....
Ja du Jensa. Istället för att gnälla värre än Ledin kan du väl bidra med dina tankar i ett utvecklat inlägg med motiveringar? Skulle faktiskt uppskatta det då du tidigare visat en bra analytisk förmåga. Varsågod, scenen är din!
Hehe. Jag tror att jag avvaktar lite med det där utvecklade inlägget. Vill gärna vara säker, eller iaf känna mig säker på fortsatt spel i högsta serien innan jag ger mig in i "lagbyggedrömmar" inför 2011/2012 nästa gång :wink:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Haha, skönt att du tog min lilla pikning på rätt sätt. Låt mig nu få ha Zibanejad i andra linan ;)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Tror inte vi kommer ha lika mycket pengar för spelare nästa säsong så jag tar det här laget:

Nilson-Ekman/Engqvist/Annan-Tjärnqvist
Norman-Ottoson-Cehlin
Kempe-Eklund-Eriksson
Ölvestad-Zibanejad-Sörensen

Printz-Kronwall
Tjärnqvist-Honken
Eklund-Claesson/Lassen

Tellqvist
Owuya

Extra spelare:

Mitman
Philip Holm
Fredric Weigel

In:

Engqvist/Första center
D. Tjärnqvist
Tellqvist

Ut:

Widing
Falk
Boumedienne
Ridderwall
Hannula
Krüger
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

blir inte fårvånad om nästa års lag ser ut så här

mv
Teemu Lassia
Petter Rönnqvist (comeback)

Backar
Stefan Lassen (Lagkapten och kommer ta en roll som Lidas)
Andre Mattsson
Antti-Pekka Lamberg
Erik Rydman
Nicklas Andersson
Krister Nilsson (div 3 spelare) Ny stjärnback som slutat som snut för att lira hockey

Forwards
Christian Sjögren
Christofer Thörn
Johan Ryno (super talangen som enligt Janne kommer ta klivet nu)
Marcus Kristoffersson
Tomas Kollar (Stjärna i laget)
Johannes Westring
Jimmy Jensen
Tomas Montén ( kommer in som en late blomer)
Linus Persson
Och så kommer de komma flera Stjärnvärvningar från div 2

Mäklaren tar monténs plats i båset
Sparven blir ny målvakts tränare

Vill inte stå och se när Djurgårn möter Hagfors Redskins i div3 oom sista platsen i div3
gör nått eller avgå alla
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bjurre skrev:blir inte fårvånad om nästa års lag ser ut så här

mv
Teemu Lassia

Backar
Andre Mattsson
Antti-Pekka Lamberg
Erik Rydman
Nicklas Andersson
Krister Nilsson (div 3 spelare) Ny stjärnback som slutat som snut för att lira hockey

Forwards
Christian Sjögren
Christofer Thörn
Marcus Kristoffersson
Johannes Westring
Jimmy Jensen
Linus Persson

Vill inte stå och se när Djurgårn möter Hagfors Redskins i div3 oom sista platsen i div3
gör nått eller avgå alla
Han heter fakiskt Erik Ryman 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bjurre skrev:blir inte fårvånad om nästa års lag ser ut så här

mv
Teemu Lassia

Backar
Andre Mattsson
Antti-Pekka Lamberg
Erik Rydman
Nicklas Andersson

Forwards
Christian Sjögren
Christofer Thörn
Marcus Kristoffersson
Johannes Westring
Jimmy Jensen
Linus Persson

gör nått eller avgå alla
Varför tror du att laget kommer se ut så där nästa säsong? Jag tror verkligen inte det. Montén har väl inte lirat på jävligt länge? Aldrig att Lassen skulle bli lagkapten heller. Inte nästa säsong i alla fall. Kanske om ett par år när han vuxit i kostymen. Ledaregenskaper har han ju helt klart. Där håller jag med dig.

Vilka är "dom" som ska avgå? Vad ska dom göra för att få slippa gå av? Kansliet? Hardy? Garpen? Järlan? Speakern (Varit förvånansvärt lite gnäll på våran speaker i år)?

Du har ju tagit dig tid att skriva ner en jäkla massa namn, kan du inte ge lite motiveringar då också?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:[Speakern (Varit förvånansvärt lite gnäll på våran speaker i år)?
Tycker speakern är kass. Saknar taktkänsla helt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:
android skrev:[Speakern (Varit förvånansvärt lite gnäll på våran speaker i år)?
Jag håller med, sen är ju rösten sämst. Det hör ju liksom på namnet på yrket, "speaker", vad som bör krävas.

Vad hände med killen som var innan?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:
DIF_Soldier skrev:
android skrev:[Speakern
(Varit förvånansvärt lite gnäll på våran speaker i år)?
Jag håller med, sen är ju rösten sämst. Det hör ju liksom på namnet på yrket, "speaker", vad som bör krävas.

Vad hände med killen som var innan?
Jag kan ju tycka att ett av kriterierna borde vara att man klarar av att uttala Djurgården., med flyt & värdighet.
& inte som nu:
-Djuuu-gårrdänn fulltaligt....

Hennes tonfall påminner om
-en whopper cheese fääääärdig!!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vi vill ha Magnus tillbaka!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Vi vill ha Magnus tillbaka!
Har för mig att han blev för dyr att ha kvar. Har dock fortfarande rysningar när jag tänker tillbaka på med vilken pondus och kyla han presenterade #23 back in the days;

"Målskytt: Nummer 23 - Fredrik "Linkan" Bremberg!"

Oslagbart.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Vi vill ha Magnus tillbaka!
Har för mig att han blev för dyr att ha kvar. Har dock fortfarande rysningar när jag tänker tillbaka på med vilken pondus och kyla han presenterade #23 back in the days;

"Målskytt: Nummer 23 - Fredrik "Linkan" Bremberg!"

Oslagbart.

Haha, ja man får ju oftast det man betala för... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst