Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag förstår inte hur ni inte kan hålla med Metal Machine. Det handlar om respekt för de som står bakom ens plats, och flaggor ska användas till och från under vissa ramsor och under avblåsningar. Men att stå och vifta när vi t.ex. spelar PP är ju så korkat och respektlöst. De som viftar med flaggorna har själva en bra sikt, och säg vad ni vill, men är inte det jävligt egoistiskt? Hade någon ställt sig med en tvåpinnare rakt i nyllet på dom som viftar så hade dom säkerligen sagt till, för att precis som alla andra så vill dessa personer se matchen.
En sak är det som jag inte förstår. Varför ska alla flaggor vara placerade centralt i klacken? Den logiken går inte riktigt hem hos mig.
- Dom som viftar står centralt och förstör en bra sikt för många personer, när dom istället hade kunnat stå på rad ett och viftat oavbrutet utan att störa någon. Då hade sikten enbart blivit dålig för dessa personer som viftar, men det är ju som sagt inte ett alternativ då just dessa personer får en sämre sikt då. Frågar ni mig så är det ett väldigt egoistiskt tänkande.
Om ni inte har tänkt på det förr så bör ni kolla vart alla flaggor är placerade i de flesta klackarna runt om i världen, ja just det, rad ett.
En sak är det som jag inte förstår. Varför ska alla flaggor vara placerade centralt i klacken? Den logiken går inte riktigt hem hos mig.
- Dom som viftar står centralt och förstör en bra sikt för många personer, när dom istället hade kunnat stå på rad ett och viftat oavbrutet utan att störa någon. Då hade sikten enbart blivit dålig för dessa personer som viftar, men det är ju som sagt inte ett alternativ då just dessa personer får en sämre sikt då. Frågar ni mig så är det ett väldigt egoistiskt tänkande.
Om ni inte har tänkt på det förr så bör ni kolla vart alla flaggor är placerade i de flesta klackarna runt om i världen, ja just det, rad ett.
Metal Machine, är du på riktigt?
http://jarnkaminerna.se/artikel/support ... er-inte-vi
Äntligen tar JK upp det officiellt. Bra läsning. Dags för förändring.
http://jarnkaminerna.se/artikel/support ... er-inte-vi
Äntligen tar JK upp det officiellt. Bra läsning. Dags för förändring.
Egentligen enkelt. Står du i klacken ska du inte grina över att folk viftar med flaggor. Det görs för övrigt inte under hela matcher heller utan relativt sporadiskt och vid mål, naturligtvis. Att klaga på att det viftas där är korkat.Salas skrev:Jag förstår inte hur ni inte kan hålla med Metal Machine. Det handlar om respekt för de som står bakom ens plats, och flaggor ska användas till och från under vissa ramsor och under avblåsningar. Men att stå och vifta när vi t.ex. spelar PP är ju så korkat och respektlöst. De som viftar med flaggorna har själva en bra sikt, och säg vad ni vill, men är inte det jävligt egoistiskt? Hade någon ställt sig med en tvåpinnare rakt i nyllet på dom som viftar så hade dom säkerligen sagt till, för att precis som alla andra så vill dessa personer se matchen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu står jag inte och kollar oavbrutet bakåt för att se hur mycket det viftas (jag står aldrig högt upp i klacken), men den första och sista gången som jag stod bakom dessa flaggviftande personer var mot Linköping i semifinal 4, då jag hade tvåpinnare och flaggor framför mig oavbrutet. Inför förlängningen uppsöktes därför sämre platser, dock med en sikt, och som tur var så fick man ju åtminstone se ett mål den matchen, Timmy Petterssons avgörande mål.Magnutz skrev:Egentligen enkelt. Står du i klacken ska du inte grina över att folk viftar med flaggor. Det görs för övrigt inte under hela matcher heller utan relativt sporadiskt och vid mål, naturligtvis. Att klaga på att det viftas där är korkat.
Man kan säga vad man vill om saken, men oavsett hur många som än må vara emot min åsikt så står jag fast vid att det är fruktansvärt jobbigt att ha tvåpinnare och dylikt rakt i nyllet i 60 minuter, precis som jag stör mig något oerhört på alla missfoster som står på sina stolar.
Senast redigerad av Salas den 2011-01-30 16:53:01, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det borde vara mer flaggor och tvåpinnare i klacken. Jag gillar särskilt tvåpinnare, det skulle vara så jävla mäktigt om hela klacken hade tvåpinnare.
+
Vi borde göra något åt klackturisterna, alltså det krävs mer än att bara skriva i den här tråden, inte för att jag tror att det här skulle göra någon skillnad, men man kan ju sätta upp banderoller till ståplatsingångarna som det står "Om du inte ska sjunga, fortsätt till vänster" eller typ "Stå upp för Djurgården eller stick!"
Vet inte om vad ni tycker om det men det kanske skulle hjälpa något...
+
Vi borde göra något åt klackturisterna, alltså det krävs mer än att bara skriva i den här tråden, inte för att jag tror att det här skulle göra någon skillnad, men man kan ju sätta upp banderoller till ståplatsingångarna som det står "Om du inte ska sjunga, fortsätt till vänster" eller typ "Stå upp för Djurgården eller stick!"
Eller så sätter man upp lappar vid ingången till A18 där det står "Endast för sjungande!" som Linköping gjorde/gör vid sin klackingångDifalltidoavsett skrev:men man kan ju sätta upp banderoller till ståplatsingångarna som det står "Om du inte ska sjunga, fortsätt till vänster" eller typ "Stå upp för Djurgården eller stick!"

-
Oops
Jaja, men har någon någon annan idé?

Jaja, men har någon någon annan idé?
Det är inte någon nyhet. Det förekommer glädjeskapande flaggor och sång i klacken. Det vet man när man köper plåt dit. Vill man se matchen - aktiv sittplats. Det jag kan se som bra här är att man kan ha sektioner där flaggorna kan samlas, men det negativa med det är att det inte blir någon helhet då.
Aja, litet bekymmer. Gillar du flaggor och sång - klack
annars inte,.
annars inte,.
-
+1Magnutz skrev:Det är inte någon nyhet. Det förekommer glädjeskapande flaggor och sång i klacken. Det vet man när man köper plåt dit. Vill man se matchen - aktiv sittplats. Det jag kan se som bra här är att man kan ha sektioner där flaggorna kan samlas, men det negativa med det är att det inte blir någon helhet då.
annars inte,.
Jag har själv säsongskort på AS, men jag sjunger.
-
Jag sjunger under matcherna. Så länge rösten bär sjunger jag. Jag klagar inte i onödan heller. Jag ber dock om att bli visad liiiiiiiiite respekt när jag går på matcher, och oftast brukar man få den respekten när man ber flaggviftarna att upphöra med sitt viftande. Varför jag vill ha den respekten är för att jag vill kunna se vad som händer på isen. Men om ert förslag till oss som vill se hockey alltså är att acceptera läget eller sticka, ja, då är det hos er problemet ligger. För övrigt har Salas en klar poäng när han påpekar att flaggviftarna själva inte berörs av viftandet. Det är de bakomvarande - precis som när någon står upp på sittplats - som blir drabbade.
Sedan tycker jag att du, Magnutz, kan skicka ditt telefonnummer i ett privat meddelande till mig, så att vi på telefon kan tala vidare om vad ditt problem är.
Sedan tycker jag att du, Magnutz, kan skicka ditt telefonnummer i ett privat meddelande till mig, så att vi på telefon kan tala vidare om vad ditt problem är.
Nja, jag vill nog inte prata med dig, inte nu. Du verkar lite knasig.Metal Machine skrev:Jag sjunger under matcherna. Så länge rösten bär sjunger jag. Jag klagar inte i onödan heller. Jag ber dock om att bli visad liiiiiiiiite respekt när jag går på matcher, och oftast brukar man få den respekten när man ber flaggviftarna att upphöra med sitt viftande. Varför jag vill ha den respekten är för att jag vill kunna se vad som händer på isen. Men om ert förslag till oss som vill se hockey alltså är att acceptera läget eller sticka, ja, då är det hos er problemet ligger. För övrigt har Salas en klar poäng när han påpekar att flaggviftarna själva inte berörs av viftandet. Det är de bakomvarande - precis som när någon står upp på sittplats - som blir drabbade.
Du kan inte be klacken sluta vifta med flaggorna bara för att du inte har råd att köpa en bättre biljett där inga flaggor finns. Du kan försöka.
var du på JKs dag? Fan vi såg väl ingenting ett bra tag men var det nån som grinade för det? nej. I alla fall inte så att någon annan märkte det.
Du har en enda anledning verklig för varför det ska slutas med flaggorna: Din ekonomi. Det är inte OK men jag råder dig att ta upp det här med Järnkaminerna. Du får säkert gehör där.
-
Magnutz: Okej, men det går bra att vara kaxig på Internet där du kan gömma dig bakom din anonymitet, utan att behöva ta konsekvenserna? Pinsamma ynkrygg...
Du har därtill uppenbarligen inte förstått ett j-kla dugg. Jag skrev att ekonomin är en anledning till att jag väljer klacken, men knappast den mest avgörande. Jag är inte fattig. Däremot är jag ekonomisk av mig, och det gäller inte bara när jag köper hockeybiljetter. (Om jag kan ha trevligt för 350 spänn och lika trevligt, eller ännu trevligare som i det här fallet, för 150, väljer jag den sistnämnda.) Den viktigaste anledningen till att jag väljer att stå i klacken är för att jag vill vara med och sjunga fram Djurgården. Jag är uppvuxen i ett hem där jag har fått lära mig att man ska respektera sina medmänniskor. Det gäller överallt i samhället. Och i det här fallet anser jag att det på de grunderna är rimligt att framföra en önskar om att det inte ska viftas med flaggor under pågående spel.
Om du hade läst vad jag skrev så hade du upptäckt att jag inte har något emot att det viftas med hur mycket flaggor som helst så länge spelet inte pågår. Capisce?
Edit: För övrigt är jag lite intresserad av att veta varför ni själva går på hockey. Är det för att ni tycker att hockey är roligt eller är det för att ni vill kunna skryta med om att ni är bäst i Sverige på att vifta med flaggor?
Du har därtill uppenbarligen inte förstått ett j-kla dugg. Jag skrev att ekonomin är en anledning till att jag väljer klacken, men knappast den mest avgörande. Jag är inte fattig. Däremot är jag ekonomisk av mig, och det gäller inte bara när jag köper hockeybiljetter. (Om jag kan ha trevligt för 350 spänn och lika trevligt, eller ännu trevligare som i det här fallet, för 150, väljer jag den sistnämnda.) Den viktigaste anledningen till att jag väljer att stå i klacken är för att jag vill vara med och sjunga fram Djurgården. Jag är uppvuxen i ett hem där jag har fått lära mig att man ska respektera sina medmänniskor. Det gäller överallt i samhället. Och i det här fallet anser jag att det på de grunderna är rimligt att framföra en önskar om att det inte ska viftas med flaggor under pågående spel.
Om du hade läst vad jag skrev så hade du upptäckt att jag inte har något emot att det viftas med hur mycket flaggor som helst så länge spelet inte pågår. Capisce?
Edit: För övrigt är jag lite intresserad av att veta varför ni själva går på hockey. Är det för att ni tycker att hockey är roligt eller är det för att ni vill kunna skryta med om att ni är bäst i Sverige på att vifta med flaggor?
Äh vafan. Se det så här Mental Machine, du har ståplatsbiljett. Du kan flytta runt på ståplats. Du kan undvika de fasliga flaggorna, så slipper du komma hit och gråta över det. Sen är det här ett forum. Inte "Fight Club" så lugna dig lite. Om du vill ha hjälp med flaggorna ska du vända dig till JK. Det är väl oftast de som har flaggor o dyl kan jag tro.Metal Machine skrev:Magnutz: Okej, men det går bra att vara kaxig på Internet där du kan gömma dig bakom din anonymitet, utan att behöva ta konsekvenserna? Pinsamma ynkrygg...
Så. Räcker så.
Jag går på hockey för att se mesta mästarna och uppleva hela arrangemanget signerat JK och DIF.
Har säsongsplåt på Aktiv sittplats sedan ett par år tillbaka. Brukar inte vara så mycket flaggor där. Föreslår att du flyttar till oss. Dyrare visst. Men det kan man ta. Är inte mycket dyrare om du köper lösbiljetter vilket jag antar att du gör.
Annars är det så att klacken är så pass stor att det finns platser som inte skyms av en flagga.
Jag ser som sagt gärna mer flaggor i klacken. Fast först kan ni börja sjunga ordentligt.
Stört mycket större problem än flaggorna. Ni betalar 50 spänn per match (säsongsplåt), att inte ta i max då är verkligen inte att respektera övriga DIF-familjen.
Metal Machine, har du frågat dom med flaggor på matcherna om dom kan ta det lite lugnt med dom?
Jävla sakkonflikt detta. Är ju ett ickeproblem i dagsläget. Precis som Krugers tv-spelsvanor.
Har säsongsplåt på Aktiv sittplats sedan ett par år tillbaka. Brukar inte vara så mycket flaggor där. Föreslår att du flyttar till oss. Dyrare visst. Men det kan man ta. Är inte mycket dyrare om du köper lösbiljetter vilket jag antar att du gör.
Annars är det så att klacken är så pass stor att det finns platser som inte skyms av en flagga.
Jag ser som sagt gärna mer flaggor i klacken. Fast först kan ni börja sjunga ordentligt.
Stört mycket större problem än flaggorna. Ni betalar 50 spänn per match (säsongsplåt), att inte ta i max då är verkligen inte att respektera övriga DIF-familjen.
Metal Machine, har du frågat dom med flaggor på matcherna om dom kan ta det lite lugnt med dom?
Jävla sakkonflikt detta. Är ju ett ickeproblem i dagsläget. Precis som Krugers tv-spelsvanor.
Född till sportchef.
- alltidoavs1
Salas och Metal Machine, är ni säkra på att det är DIFs matcher ni är på?
Vi har väldigt lite flaggor i våran klack, och alla flaggor är runt FBR/UCS. Vill man inte ha en flagga framför sig så ställer man sig inte runt/bakom dem, och det är väldigt sällan det viftas med flaggor på andra ställen i klacken än runt FBR/UCS.
Jag har inte haft en flagga framför mig på hela säsongen, och då har jag varit på alla matcher. (Bortsett från TIFOn osv såklart.)
Vi har väldigt lite flaggor i våran klack, och alla flaggor är runt FBR/UCS. Vill man inte ha en flagga framför sig så ställer man sig inte runt/bakom dem, och det är väldigt sällan det viftas med flaggor på andra ställen i klacken än runt FBR/UCS.
Jag har inte haft en flagga framför mig på hela säsongen, och då har jag varit på alla matcher. (Bortsett från TIFOn osv såklart.)