Våra målvakter och allting runt omkring dem
Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem
Mark ska vara etta nu låna ut riddarn och gör det nu så har vi Tim som backup.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har du sett honom spela ens? Jag är tämligen säker på att Riddarn är bättre än Tim så frågan är varför Riddarn ska lånas ut? En andrakeeper är precis vad han är, låt honom sköta sitt jobb.kenny skrev:Mark ska vara etta nu låna ut riddarn och gör det nu så har vi Tim som backup.
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:Har du sett honom spela ens? Jag är tämligen säker på att Riddarn är bättre än Tim så frågan är varför Riddarn ska lånas ut? En andrakeeper är precis vad han är, låt honom sköta sitt jobb.kenny skrev:Mark ska vara etta nu låna ut riddarn och gör det nu så har vi Tim som backup.
Håller med. Detta är det bästa vi har att tillgå. Sandberg tror jag inte är frälsaren utan vi får hoppas på fantom insatser från Owuya / Riddarn så vi når slutspel.
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Jag upplever ofta att utespelarna verkar känna sig mer osäkra med Riddarn i mål. Mer virrigt spel framför egen kasse osv.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Vi vinner mer med Owuya i mål. Det är helt klart och just nu det enda som räknas tycker jag.
Låt Owuya stå resterande matcher!
Låt Owuya stå resterande matcher!
i
Mark är grym. Han kommer växa till sig och bli ett MONSTER i mål. ;O)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Just nu känns väl frågan om vem som bör stå rätt solklar. Men jag tänkte kolla lite vilken målvakt som vunnit poäng, något som hockeyligan inte för statistik över. Konstigt nog. I matcher där mer än en målvakt spelat har jag gjort avvägningar efter speltid och insläppta mål för vem som "får resultatet".
Ridderwall har 22 matcher där han räknas som matchens målvakt
27% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
5% av matcherna har DIF tagit 2 poäng, dvs vunnit efter övertid/straffar
27% av matcherna har DIF tagit 1 poäng, dvs förlorat efter övertid/straffar
41% av matcherna har DIF tagit 0 poäng
DIF har tagit totalt 26 poäng när Ridderwall har stått i mål
Mark har 21 matcher där han räknas som matchens målvakt
43% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
9% av matcherna har DIF tagit 2 poäng, dvs vunnit efter övertid/straffar
19% av matcherna har DIF tagit 1 poäng, dvs förlorat efter övertid/straffar
29% av matcherna har DIF tagit 0 poäng
DIF har tagit totalt 35 poäng när Mark stått i mål
Sandberg har stått 2 matcher där han räknas som målvakt
100% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
DIF har tagit totalt 6 poäng när Sandberg stått i mål
Nu är detta ingen rättvis beräkning eftersom målvakten såklart inte ensam ansvarar för matchresultat. Men beräknat på poängskörd/spelad match så hade vi haft 75 poäng om Owuya stått alla matcher. Och 53 poäng om Ridderwall stått alla.
Det är en skillnad på ungefär plats 2-3 i tabellen och att ligga klart sist.
Ridderwall har 22 matcher där han räknas som matchens målvakt
27% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
5% av matcherna har DIF tagit 2 poäng, dvs vunnit efter övertid/straffar
27% av matcherna har DIF tagit 1 poäng, dvs förlorat efter övertid/straffar
41% av matcherna har DIF tagit 0 poäng
DIF har tagit totalt 26 poäng när Ridderwall har stått i mål
Mark har 21 matcher där han räknas som matchens målvakt
43% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
9% av matcherna har DIF tagit 2 poäng, dvs vunnit efter övertid/straffar
19% av matcherna har DIF tagit 1 poäng, dvs förlorat efter övertid/straffar
29% av matcherna har DIF tagit 0 poäng
DIF har tagit totalt 35 poäng när Mark stått i mål
Sandberg har stått 2 matcher där han räknas som målvakt
100% av matcherna har DIF tagit 3 poäng
DIF har tagit totalt 6 poäng när Sandberg stått i mål
Nu är detta ingen rättvis beräkning eftersom målvakten såklart inte ensam ansvarar för matchresultat. Men beräknat på poängskörd/spelad match så hade vi haft 75 poäng om Owuya stått alla matcher. Och 53 poäng om Ridderwall stått alla.
Det är en skillnad på ungefär plats 2-3 i tabellen och att ligga klart sist.
Finner en större skillnad mellan Riddarn och Owuya, det är att Owuya står i vägen för puckarna. Det är viktigt men han är fortfarande darrig och kan inte ta majoriteten av puckarna utan stöter hellre bort dom, visst funkar det och det blir mer spel men helvete vad nervös jag blir.
Keep up the good work Mark!
Riddarn, försök hitta tillbaka till formen.
Idag var han inte så darrig tycker jag, och han styrde ut puckarna ut i hörnen för det mesta. Och dessutom så höll han sig i målet för det mesta, vilket brukar vara skönt! Okej att vi mötte världens sämsta fbk men så darrig var han inte, ca 96% i räddningsstatistik.Mash skrev:Finner en större skillnad mellan Riddarn och Owuya, det är att Owuya står i vägen för puckarna. Det är viktigt men han är fortfarande darrig och kan inte ta majoriteten av puckarna utan stöter hellre bort dom, visst funkar det och det blir mer spel men helvete vad nervös jag blir.
Att han stannade kvar i målet idag gör mig fundersam, lovar att det var Marks tvilling som stodKentta skrev:Idag var han inte så darrig tycker jag, och han styrde ut puckarna ut i hörnen för det mesta. Och dessutom så höll han sig i målet för det mesta, vilket brukar vara skönt! Okej att vi mötte världens sämsta fbk men så darrig var han inte, ca 96% i räddningsstatistik.Mash skrev:Finner en större skillnad mellan Riddarn och Owuya, det är att Owuya står i vägen för puckarna. Det är viktigt men han är fortfarande darrig och kan inte ta majoriteten av puckarna utan stöter hellre bort dom, visst funkar det och det blir mer spel men helvete vad nervös jag blir.

Nej men Owuya är en begåvad målvakt, och han styrde puckarna bra men det är någonting som får mig att känna att han är darrig, hoppas det försvinner för jag får nog se Owuya i målet resten av säsongen

Fattar inte hur i helvete man lovade Riddarn att bli första målvakt när vi kunde ha fått Daniel Larsson nej ge bort han till Tik eller Aik
Tellan och Mark ska vi ha nästa år låna ut Tim till Almtuna sen drar Mark till Detroit ( ja de har ju sämre målvakter än vi just nu) Tim blir backup till Tellan
Tellan och Mark ska vi ha nästa år låna ut Tim till Almtuna sen drar Mark till Detroit ( ja de har ju sämre målvakter än vi just nu) Tim blir backup till Tellan
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tim har inte kontrakt nästa år. Och lycka till att Mark stannar och är back up när han tagit en förstaspade i år och förmodligen har massa andra erbjudanden att välja på.Bjurre skrev:Fattar inte hur i helvete man lovade Riddarn att bli första målvakt när vi kunde ha fått Daniel Larsson nej ge bort han till Tik eller Aik
Expert.
Alltså, är det någon som faktiskt sett Tellan spela dom senaste åren? Sist jag såg honom var för ett par år sedan i typ Karjala-cup, så jag har lite svårt att bedöma om han skulle vara en bra värvning eller inte.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- reservjesus
Tellan har varit riktigt bra i KHL denna säsongen. Han skulle självklart vara en supervärvning.
clowns to the left of me, jokers to the right
- SkönaDjurgårn
AMMC>> Tack för att du tog dig tiden att göra den där sammanställningen. Har varit väldigt nyfiken på en sådan man inte orkat göra någon själv.
Som en av väldigt få som verkligen försvarat Mark och hans ageranden under hela säsongen så känns det jävligt bra att se honom leverera. Det som jag sa för flera månader sedan stämmer fortfarande: att jag skiter i hur han "ser ut", han räddar puckar och vi vinner, det är det viktiga.
Nu verkar ju dock de flesta ha den här uppfattningen helt plötsligt. Jag säger fortfarande att det enda dåliga han gjort denna säsong är 0-3-perioden och derbytabben, annars har han gjort en STRÅLANDE jävla supersäsong som typ rookie.
De som hatat hela vägen har inte accepterat hans spelstil och vad han bidragit med, utan snarare retat sig på hans personlighet eller något, tror jag.
Som en av väldigt få som verkligen försvarat Mark och hans ageranden under hela säsongen så känns det jävligt bra att se honom leverera. Det som jag sa för flera månader sedan stämmer fortfarande: att jag skiter i hur han "ser ut", han räddar puckar och vi vinner, det är det viktiga.
Nu verkar ju dock de flesta ha den här uppfattningen helt plötsligt. Jag säger fortfarande att det enda dåliga han gjort denna säsong är 0-3-perioden och derbytabben, annars har han gjort en STRÅLANDE jävla supersäsong som typ rookie.
De som hatat hela vägen har inte accepterat hans spelstil och vad han bidragit med, utan snarare retat sig på hans personlighet eller något, tror jag.