Och DIF FickPingis-daniel- skrev:DIF curling?android skrev:Alltså existerar endast proffs i curling eller teoretiskt.
Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det här är verkligen "den där" säsongen.
Fan helvete.
Fan helvete.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
När nisse fick stroken och vi skulle värva en ny spelare kändes det onödigt att värva en till forward. skulle hellre sett en back. Jag vet, Hannula var säkert rätt billig med tanke på alla skador etc, men lite pengar måste vi väl ha haft? för våran back uppsättning känns som en av de sämre i ligan ( kanske inte på pappret men syftar mer på spelet). känns som att hela laget är felbyggt, skarpa forwards men ingen riktig första målvakt eller stabila backar. Och för att forwards ska prestera krävs en bra defensiv från grunden.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Illa illa illa. Vi luktade för några omgångar sedan på topp-placeringarna. Jag drömde om slutspel, kanske rentav topp 4.
Nu sneglar jag neråt och ser ett SSK på frammarsch, ett Modo som ALDRIG ger upp, ett Pack från solna som verkar hittat formen, när vi tappade densamma, ett Frölunda som aldrig kommer att ge upp, ett Brynäs på samma poäng, ett Timrå i botten, som kommer göra allt för att inte vara kvar där. Känner ni också flåset?!?! Ett flås som får nackhåren att resa sig då DIF samtidigt är i sin svagaste form på flera år. HJÄLP?!?!
Vad ska Hardy, vad ska Hardy, vad ska Hardy göra nu?!?!
Det är nu förlusterna av Nisse och Jimmie svider!
Heder åt alla som står upp för Djurgår´n - tillsammans ska vi kliva ur detta. DIF mot rubbet!
Nu sneglar jag neråt och ser ett SSK på frammarsch, ett Modo som ALDRIG ger upp, ett Pack från solna som verkar hittat formen, när vi tappade densamma, ett Frölunda som aldrig kommer att ge upp, ett Brynäs på samma poäng, ett Timrå i botten, som kommer göra allt för att inte vara kvar där. Känner ni också flåset?!?! Ett flås som får nackhåren att resa sig då DIF samtidigt är i sin svagaste form på flera år. HJÄLP?!?!
Vad ska Hardy, vad ska Hardy, vad ska Hardy göra nu?!?!
Det är nu förlusterna av Nisse och Jimmie svider!
Heder åt alla som står upp för Djurgår´n - tillsammans ska vi kliva ur detta. DIF mot rubbet!
- Lee Harvey Oswald
På det 11 återstående omgångarna har vi 6st ”sträckmatcher” varav 5 borta.
Vet inte om det spelar nån roll då vi sugit lika hårt hemma som borta.
Brynäs (B)
Aik (B)
MoDo (B)
Frölunda(H)
SSk (B)
Tik (B)
Känns nästan som det kan bli fler poäng mot lite mättare motstånd som Hv, Lhc, Luleå & kanske Fbk.
Vi har avgörande helt i egna händer,& klarar vi inte detta då missar vi helt rättvist slutspelet.
Kvalserien lockar inte så värst tycker jag, undrar om Wille.B har ”tänkt tanken” ännu?
Brynäs (B)
Aik (B)
MoDo (B)
Frölunda(H)
SSk (B)
Tik (B)
Känns nästan som det kan bli fler poäng mot lite mättare motstånd som Hv, Lhc, Luleå & kanske Fbk.
Vi har avgörande helt i egna händer,& klarar vi inte detta då missar vi helt rättvist slutspelet.
Kvalserien lockar inte så värst tycker jag, undrar om Wille.B har ”tänkt tanken” ännu?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tror nog att många spelare (alla?) börjat fatta att de är på väg ut ur resonemanget. Tyckte det syntes lite idag. Ingen, förutom 78:an Löken, som flinade. Det var sammanbitet.Lee Harvey Oswald skrev:På det 11 återstående omgångarna har vi 6st ”sträckmatcher” varav 5 borta.
Brynäs (B)
Aik (B)
MoDo (B)
Frölunda(H)
SSk (B)
Tik (B)
Sätter mina förhoppningar till att resultaten de viktiga matcherna går vår väg samtidigt som vi lyckas pricka en uppåtgående trend nu i veckan. 4 raka 3or vore ju fint.
-
Slutspel eller inte, kvalserien eller inte, det viktigaste just nu är att ta till vara på de två matcher som är innan den 15 och hitta spelet. Vinst i det sista derbyt för säsongen är bara ett måste. Förlorar vi är hela säsongen förstörd, oavsett om det blir slutspel och SM-guld.
Avgå DJ Yes!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja just det, derbyt är det enda viktiga just för stunden.Mindrocker skrev:Slutspel eller inte, kvalserien eller inte, det viktigaste just nu är att ta till vara på de två matcher som är innan den 15 och hitta spelet. Vinst i det sista derbyt för säsongen är bara ett måste. Förlorar vi är hela säsongen förstörd, oavsett om det blir slutspel och SM-guld.

Skulle nog påstå att det är ungefär 6012 gånger viktigare att ta sig till slutspel i nuläget. Derbyt är naturligtvis jävligt viktigt, men tar sig inte DIF till slutspel med den spelarbudget vi har i år så ser den ekonomiska situationen för klubben fullständigt nattsvart ut framöver.
Men du kanske inte bryr dig om det, vad vet jag...
Jag tycker att vi startar ett DIF - Dataspel-lag. Kan kanske dra in lite stålar om laget blir bra och vinner lite feta games på världsscenen.-daniel- skrev:Ja just det, derbyt är det enda viktiga just för stunden.Mindrocker skrev:Slutspel eller inte, kvalserien eller inte, det viktigaste just nu är att ta till vara på de två matcher som är innan den 15 och hitta spelet. Vinst i det sista derbyt för säsongen är bara ett måste. Förlorar vi är hela säsongen förstörd, oavsett om det blir slutspel och SM-guld.![]()
Skulle nog påstå att det är ungefär 6012 gånger viktigare att ta sig till slutspel i nuläget. Derbyt är naturligtvis jävligt viktigt, men tar sig inte DIF till slutspel med den spelarbudget vi har i år så ser den ekonomiska situationen för klubben fullständigt nattsvart ut framöver.
Men du kanske inte bryr dig om det, vad vet jag...
Men håller med. Jag bryr mig om derbyt, don't get me wrong, men missar vi slutspelet blir jag knäpp. Grymt mycket pengar som klubben går miste om vilket i sin tur påverkar nästa säsong.
Det om något borde få en del spelare i truppen att skärpa sig. De lär inte ha något kontrakt om inte laget går vidare. kanske.
- SkönaDjurgårn
Hur fan kan man tycka att det är viktigare att vinna derbyt än att gå till slutspel? Avgå din tomte.Mindrocker skrev:Slutspel eller inte, kvalserien eller inte, det viktigaste just nu är att ta till vara på de två matcher som är innan den 15 och hitta spelet. Vinst i det sista derbyt för säsongen är bara ett måste. Förlorar vi är hela säsongen förstörd, oavsett om det blir slutspel och SM-guld.
Vi fixar detta Mackan verkar ha kommit igång.
Holmkvist tillbaka det blir bra för vårt power play.
Josef ser loj ut men han visar fan hjärta det syns för den som kan hockey.
Och låt Mark spela nu säg till han du är nummer ett han har blivit bättre hela tiden tycker han spela gudomligt igår mot Lapp-råttorna.
Och låt Mark spela nu säg till han du är nummer ett han har blivit bättre hela tiden tycker han spela gudomligt igår mot Lapp-råttorna.
kenny skrev:Vi fixar detta Mackan verkar ha kommit igång.
Kenny. Det räcker inte att visa hjärta (och hur ser du det? På hans offervilja? På hans rappa skridskoåkning? hans vilja att ta det där extra skäret? hans stenhårda insats i egen zon? Fan, killen gör ju inte ett rätt. Och han gör det i, tamejfan, ultrarapid....
Du visar inte hjärta när du på egen hand, i stort sett, avgör matcher till lagets nackdel. Josef B. låg bakom 2 av saiks mål igår. Båda på grund av att han tog idiotiska 2or. Den sista av de två tar han dessutom med mindre än 2 minuter kvar att spela. Kvitterat 19.50 av skogtrollsfinne.
Han är en skridskoåkande katastrof just nu. Tänk om de två poäng han kostade oss igår blir direkt avgörande... katastrof.
Det har du rätt i det jag menar med hjärta är när han tar utvisningar som att skydda vår målvakt elr ta bort spelare framför mål.Magnutz skrev:kenny skrev:Vi fixar detta Mackan verkar ha kommit igång.
Kenny. Det räcker inte att visa hjärta (och hur ser du det? På hans offervilja? På hans rappa skridskoåkning? hans vilja att ta det där extra skäret? hans stenhårda insats i egen zon? Fan, killen gör ju inte ett rätt. Och han gör det i, tamejfan, ultrarapid....
Du visar inte hjärta när du på egen hand, i stort sett, avgör matcher till lagets nackdel. Josef B. låg bakom 2 av saiks mål igår. Båda på grund av att han tog idiotiska 2or. Den sista av de två tar han dessutom med mindre än 2 minuter kvar att spela. Kvitterat 19.50 av skogtrollsfinne.
Han är en skridskoåkande katastrof just nu. Tänk om de två poäng han kostade oss igår blir direkt avgörande... katastrof.
Men vem vet han kanske inte trivs han ju trots allt fått in 25 poäng
En reflektion baserad från spelet laget hade under samma period (runt omkring nu och fram mot slutspelet):
Vi hade:
En samling backar som alla, tom Printz hade fart under grillorna.
Enkla idéer som utfördes med finess - under press? Sarg-ut!
En samling centrar som låg bakom mycket godis
En samling forwards som ständigt stressade motståndet
Jimmie Ölvestads skridskoåkning - den mannen är snaaaaaaaaaabb som fan!
Hela laget spelade mer smart, snabbt och fokuserat än vi gör idag för nu saknar vi:
Allt det jag nämnde ovan. Det håller inte för att upprepa slutspelsbragden 09/10. Alla våra backar är stabbiga, förutom Claesson, och rör sig om de hade rullskridskor på sig. Sen saknar några av dem elitseriekvalité när det gäller uppspel samt försvarsspel!!!.
Vi ersatte inte centrarna som försvann med nya utan forwards signades istället. Undrar om det var ett långsiktigt värvande då.. att vi i fas 2 (nästa säsong) skulle värva centrar och några tvåvägsbackar.. för att komplettera Ekman... hur som helst.
Med detta vill jag säga att vi SKA inte ligga bättre i tabellen nu. Vi har fått de poäng vi är värda. Några pinnar plockades med hjärta men de flesta andra plockades på ren och skär bonn-tur.
Våra målvakter håller en ok/bra klass. Riddarn är OK, Mark är bra. De är inte anledningen till varför vi ligger där vi ligger. De är däremot anledningen till varför vi inte liger på 8:e plats redan. Tänk dig att spela målvakt när du har DIFs backbesättning som backup.. jeez...
Hur som helst: Bänka Boumedienne efter 2 perioder. Låt Kronwall spela mer (hahaha) och varva med lite junis.
Det var det för nu.
Vi hade:
En samling backar som alla, tom Printz hade fart under grillorna.
Enkla idéer som utfördes med finess - under press? Sarg-ut!
En samling centrar som låg bakom mycket godis
En samling forwards som ständigt stressade motståndet
Jimmie Ölvestads skridskoåkning - den mannen är snaaaaaaaaaabb som fan!
Hela laget spelade mer smart, snabbt och fokuserat än vi gör idag för nu saknar vi:
Allt det jag nämnde ovan. Det håller inte för att upprepa slutspelsbragden 09/10. Alla våra backar är stabbiga, förutom Claesson, och rör sig om de hade rullskridskor på sig. Sen saknar några av dem elitseriekvalité när det gäller uppspel samt försvarsspel!!!.
Vi ersatte inte centrarna som försvann med nya utan forwards signades istället. Undrar om det var ett långsiktigt värvande då.. att vi i fas 2 (nästa säsong) skulle värva centrar och några tvåvägsbackar.. för att komplettera Ekman... hur som helst.
Med detta vill jag säga att vi SKA inte ligga bättre i tabellen nu. Vi har fått de poäng vi är värda. Några pinnar plockades med hjärta men de flesta andra plockades på ren och skär bonn-tur.
Våra målvakter håller en ok/bra klass. Riddarn är OK, Mark är bra. De är inte anledningen till varför vi ligger där vi ligger. De är däremot anledningen till varför vi inte liger på 8:e plats redan. Tänk dig att spela målvakt när du har DIFs backbesättning som backup.. jeez...
Hur som helst: Bänka Boumedienne efter 2 perioder. Låt Kronwall spela mer (hahaha) och varva med lite junis.
Det var det för nu.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-30 14:26:26, redigerad totalt 1 gånger.
- Doyle
Fan börjar känna KRISFROSSA kring 2010-2011 års DIF. Har ekat i stort sett avgå, den o den från omgång 1 till omg. 44 från skribenter på forumet. En sak är säker fortsätter denna domedagsprofetia så kommer allt att gå åt helvete. Ekonomin lär bli DIF:s fall om vi inte gemensamt börjar kriga för skölden. Att stå i ett hörn som supporter och lipa och anse att hela världen är orättvis lär inte hjälpa DIF på varken kort eller lång sikt. Inga tycker överhuvudtaget synd om oss utan många njuter av vår kräftgång och hoppas säkert att vi åker ut med spolvattnet. Alltså samma attityd som vi känner för "GNAGARPACKET"
Nej, NU måste varenda jävel som kallar sig Djurgårdare försöka vända trenden för vårat kära lag som underpresterat. Med all säkerhet lär det finns en jäkla massa procent att ta fram i form av jävlar anamma från i stort sett alla i laget.
Hovet ska nu KOKA de närmsta omgångarna och det ska skrikas och hojtas från minut 1 till minut 60. Det skall vara ett öronbedövande väsen under hela uppvärmningen så att laget fattar att den jävel som viker ner sig under matchens gång skall få en enkel biljett till DIF:s juniorlag för att fatta vad hjärta för skölden betyder.
När tåget gått för oss så är det för sent att klaga...det är nu de sista matchern vi skall ge laget stöd. Sänk biljettpriserna och ordna manifestyra till varenda kvarvarande hemmamatch.
Dax för oss supportrar att släppa gnället och inse allvaret. Gnälla kan vi göra hela våren och sommaren om det går åt helvete för laget. Men nu skall det positiva tas fram i form av fulla conteinerlaster med sympati....
Jag är djupt orolig att lagets prestationsångest kan komma att bli DIF:s fall men med ett magiskt stöd så kommer DIF att klara detta...
Sååå är ni man or mouse...
Sist den klackturist som törs ställa sig i klacken o käka mumsmums o pilla på mobilen och inte bidrar till stämningen skall bäras ut tillsammans med sin rabatterade biljett och placeras i en snödriva....
KÄMPA O DIF....
Nej, NU måste varenda jävel som kallar sig Djurgårdare försöka vända trenden för vårat kära lag som underpresterat. Med all säkerhet lär det finns en jäkla massa procent att ta fram i form av jävlar anamma från i stort sett alla i laget.
Hovet ska nu KOKA de närmsta omgångarna och det ska skrikas och hojtas från minut 1 till minut 60. Det skall vara ett öronbedövande väsen under hela uppvärmningen så att laget fattar att den jävel som viker ner sig under matchens gång skall få en enkel biljett till DIF:s juniorlag för att fatta vad hjärta för skölden betyder.
När tåget gått för oss så är det för sent att klaga...det är nu de sista matchern vi skall ge laget stöd. Sänk biljettpriserna och ordna manifestyra till varenda kvarvarande hemmamatch.
Dax för oss supportrar att släppa gnället och inse allvaret. Gnälla kan vi göra hela våren och sommaren om det går åt helvete för laget. Men nu skall det positiva tas fram i form av fulla conteinerlaster med sympati....
Jag är djupt orolig att lagets prestationsångest kan komma att bli DIF:s fall men med ett magiskt stöd så kommer DIF att klara detta...
Sååå är ni man or mouse...
Sist den klackturist som törs ställa sig i klacken o käka mumsmums o pilla på mobilen och inte bidrar till stämningen skall bäras ut tillsammans med sin rabatterade biljett och placeras i en snödriva....
KÄMPA O DIF....