Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:Stockholm Röd - Småland i Tv-pucksfinal med en hel del DIFare.

http://svtplay.se/v/2136557/ishockey/tv-pucken_-_final
Hoppas DIF jobbar stenhårt på att få hit kaptenen Tobias Liljendahl.
Fy f-n va bra han är. Blir en riktig stjärna om några år, tro mig.

Kom igen, börja övertala honom snarast.
Klart! :D

Bästa nyheten på länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Djurgården har gjort klart med Jim Gustafsson, en 18 årig back som för tillfället tillhör Västerås J-20 lag. Han ansluter till Djurgårdens J-20 lag så fort säsongen är över.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18173
http://www.hockeymagasinet.com/2011/01/ ... ustafsson/
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:Djurgården har gjort klart med Jim Gustafsson, en 18 årig back som för tillfället tillhör Västerås J-20 lag. Han ansluter till Djurgårdens J-20 lag så fort säsongen är över.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18173
http://www.hockeymagasinet.com/2011/01/ ... ustafsson/
Inte oväntat att det kommer in någon utifrån. Fyra 91-backar blir överåriga nästa säsong och Claesson kommer nog inte göra många om några juniormatcher. Misstänker att en eller två 93:or får finna sig i att leta nya klubbar också.

Förhoppningsvis blir det en lyckad värvning, a la Philip Holm.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hoppas att han tar med sig någon av dom 93or som spelar i V-ås a-lag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vårat J20 lag lider lite av att ha både zibanejad och Sörensen borta, även Claesson märks. Man tappar mycket i offensiv kreativitet.

Idag blev det torsk mot ett ganska mediokert Malmö i en lite småtrist match.

Lite reflektioner från min sida.

Gustafsson har verkligen fått ett uppsving. Skickade upp en kille på ryggen och hivade iväg honom. Plus 4-5 riktigt fina tacklingar. Vårdar pucken bra också. Har n del att lära i offensiv zon.

Ackered tycker jag var riktigt bra idag. Trampade visserligen på pucken vid 2-3, men det är väl sådant som händer. Idag var han smågrinig och avvägde situationerna. Väger lätt i egen zon, men kompenserar ofta detta med smartness.Tycker att han borde ta mer skott.

Kruger var lite blek, men jäklar vad smidig han är med pucken. Riktigt hal och kan leverera otroligt fina passingar. Inte bara avgörande offensiva passningar, utan även starta anfall med en två-zons flippmacka. Grymt.

Blomstrand. Bästa gallerspelare idag enligt mig. Borde fått mer istid. Jäkla driv, smäller på och behandlar pucken fint.

94-backen Falk. Spelade riktigt enkelt och bra. Gick aldrig bort sig och vågade stöta framåt vid rätt tillfällen.

Alltid roligt med matcher på Mossen. Man kommer nära spelet och får en helt annan känsla.

Liljendahl debuterar just nu på Hovet där J18 ligger under med 2-3.

Imorgon är det rögle på hovet 13.30. Ta er dit.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hur kan de ha förlorat om allt var så bra? :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tja, framförallt var inte Malmö särskilt vassa. Man gör två flaxmål. Och som du ser listar jag mest backar :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur gick det för Liljendahl? Någon som vet?
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

3-0 mot Rögle efter en period! Eriksson, Ackered och Söder.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bra juniordag.

J20 spöade Rögle med 4-0. Bra match av Due-boje!

J18 spöade HV med 8-2. Liljendahl gjorde sitt första mål för DIF (1-0). Sedan gick han en fight i andra och fick matchstraff. Vann dock fighten. Hv var lite bättre än vad jag trodde.

Förhoppningsvis har Kallin vaknat till liv igen. 3+1 idag. Hans lekkramrat Lundin hade 0+4.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Bra juniordag.

J20 spöade Rögle med 4-0. Bra match av Due-boje!

J18 spöade HV med 8-2. Liljendahl gjorde sitt första mål för DIF (1-0). Sedan gick han en fight i andra och fick matchstraff. Vann dock fighten. Hv var lite bättre än vad jag trodde.

Förhoppningsvis har Kallin vaknat till liv igen. 3+1 idag. Hans lekkramrat Lundin hade 0+4.
Såg bara J20-matchen, men vilken match! Riktigt bra hockey, trodde att det skulle bli stenhårt efter att Rögle öste på första minuterna. Men våra grabbar manövrerade verkligen ut dem fullständigt.

Lite skrivet om matchen:
http://bit.ly/gmhpu7
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Du som skriver AMMC? Riktigt intressanta texter.
Född till sportchef.
nirre77

Inlägg av nirre77 »

Riktigt intressant tråd det här, att läsa om de olika framtida stjärnorna i Djurgården Hockey.
Men vad tycker ni om de nyförvärv som KG lyckats ta hit in för i år? Sörensen, Holm m.m.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag hade faktiskt sett Sörensen en match förra året när DIF mötte ssk, eller var det två år sedan?

Redan då var han en stor talang, men kändes som en ensamvarg och var ganska opolerad. Såg ändå fram mot vad han kunde göra i DIF där han skulle skolas in i kollektivet.

Måste säga att jag är grymt överasskad över det jobb Zabel och övriga har gjort med honom. Första matcherna jag såg i år med honom blev jag överaskad över det hårde jobb han la ner och dom ledaregenskaperna han visade. Hela tiden ett positivt kroppspråk, manade på övriga på isen och jobbade hårt.
Sedan har han väl gjort succé. Det är en spelare som inte är så jättestor men ändå skicklig på att täcka pucken och servera medspelare. Har även ett hyfsat skott och ett stort målsinne. Kan köra över folk också om det är så. Måste kanske bli lite jämnare.

Alexander Dypbukt har väl inte gjort något större väsen av sig. En lagspelare som alltid jobbar hårt och smäller dit lägena när han får dom. Gillar Alexander som spelartyp.

Måns Kruger har ju också utvecklats enormt sedan sin senaste sejour i DIF. Han är nästan värre än brorsan på att hitta smarta pass. Han har flera gånger visat upp ett bra skott också. Sedan är han riktigt hal vid sargerna och skapar på så sätt lägen för att använda sina fina passningar. Inte lika bra defensivt som Marcus K. Behöver nog bli starkare innan han är redo för A-lagsspel, lyckas han med det så kommer han antagligen lira i DIF.

Philip Holm började säsong strålande, fenomenalt. Är riktigt bra på skridskorna och riktigt vass framåt med ett skapligt skott och väl avvägda passningar. Tycker att han kan se lite nonchalant ut bakåt, särskilt i dom senaste matcherna, men han är verkligen inte dålig bakåt. I alla fall inte på juniornivå.

Eric Anderberg är en bra skridskoåkare som även han jobbar hårt. Får väl inte supermycket istid, men jag tycker alltid att han gör det bra när han är inne.

Har jag missat någon? AMMC och övriga får gärna fylla i och säga emot mig.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Måns Krüger tycker jag är lite som brorsan. Alldeles för svag och för dålig på att göra mål för att vara riktigt bra i Elitserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar