Mäklaren skrev:Boumedienne har det i sig. Han är egentligen en fruktansvärt stark, resolut och spelskicklig forward. Hardy vet att han har högst potential av alla våra forwards i laget och vill få ut det av honom. Men det måste brista i inställningen hos den gode Josef... hans ojämnhet och ibland ointresserade intryck är skrämmande.
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
FYP:
Är beredd att hålla med till viss del. 94 kg Holmqvist som aldrig använder kropp... Pet-pet med klubban så löser det sig nog. Är dock mer vårdad i sitt spel och tar inte samma idiotiska utvisningar. Saknar nog Ragge en hel del.Mäklaren skrev:Tycker rent allmänt att Honken kommer fruktansvärt billigt undan från kritiken. Han är minst lika dålig som Boumedienne och producerar dessutom mindre. Dock så var han bra idag, men annars så håller jag nog Honken som ännu mer nonchalant och slapp än Boumedienne.
Tänkte också på det. Skulle nästan gissa på att det kan vara runt 6-7p i direkt förlorade poäng. Hur många poäng har han gett oss då den här säsongen? Kan inte komma på ett enda tillfälle.Mosquito_71 skrev:Det vore kul om någon hade statistiken på Josefs minus. Jag menar både hans direkta minus men framför allt de utvisningar han tagit och hur dessa i sin tur lett till förlorade poäng. Sanningen skulle bli riktigt intressant......
Om man har sjukt mycket minus fast man får vara med i varje pp och således mycket plus... Det är sjukt dåligt
Dra egna slutsatser
Efter matchen slog jag över till Canal + Sport 1 och kollade lite på Brynäs - HV. Efter tre minuter hade det varit fler tacklingar i den matchen än vad Djurgårdens spelare gjort de senaste 5 matcherna. Varför tacklas vi inte???? Är vi rädda för utvisningar? (den frågan gäller inte BomBom).
-
- Säsongskort: Ja
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
Signifikant:
Boumedienne blir utvisad i slutminuterna.
Boumedienne blir utvisad i slutminuterna.
-
- Säsongskort: Ja
Saknar vi inte alla Ragge en hel del?supreme skrev:Är beredd att hålla med till viss del. 94 kg Holmqvist som aldrig använder kropp... Pet-pet med klubban så löser det sig nog. Är dock mer vårdad i sitt spel och tar inte samma idiotiska utvisningar. Saknar nog Ragge en hel del.Mäklaren skrev:Tycker rent allmänt att Honken kommer fruktansvärt billigt undan från kritiken. Han är minst lika dålig som Boumedienne och producerar dessutom mindre. Dock så var han bra idag, men annars så håller jag nog Honken som ännu mer nonchalant och slapp än Boumedienne.
Holmqvist slarvar absolut för mycket, men två anledningar till att jag tror att han kommer undan sågen lindrigare än andra (*host* JB *host*) är att vi dels är mer vana vid hans spel och att Djurgården är hans moderklubb. Det är en enkel och tråkig förklaring, men faktum är att spelare som kommer från de egna leden klarar sig undan stora delar av den kritik som spelare som kommer utifrån får, det gäller även om de är jämnbra i övrigt.
Backa ett par år och se hur Calle och Hank hyllades när de kom upp från juniorerna eller tänk på hur det gullades, och fortfarande gullas, med Philip som var den förste att gå hela vägen från knatte till A-laget sedan Dorsin. Egna spelare ursäktas mer.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- Datsyuk_13
Jag kan acceptera att spelare gör misstag ibland, som typ Kempes indianarblunder mot FBK. Det är bara helt naturligt. Det fattar väl alla att det är fullständigt omöjligt (undantaget Lidström) att genomgå en hel säsong utan att göra ett enda misstag.
Men när Boumedienne gör minst 3-4 grova misstag per match - i cirka 80 % av matcherna i grundserien - är det enligt mig inte längre acceptabelt.
I grunden gillar jag ju Boumedienne som spelare - framförallt då för hans offensiva kvalitéer. Men nu har även jag tappat tålamodet. Denna orgie i felpass och klantiga utvisningar har gått alldeles för långt. Efter att ha sett denna match är det tyvärr bara att konstatera att hans 25 producerade poäng framåt (vilket faktiskt är rätt bra) inte är i närheten av att väga upp alla de onödiga skitmål vi släpper in. Detta bevisas ju inte minst i hans plus/minusstatistik, som just nu ligger på skrämmande usla -11.
Inför den här säsongen skrev Boumedienne på ett 1+1-kontrakt med Djurgården. Jag föreslår här och nu att DIF inte väljer att utnyttja optionen på nästa säsong. Allt annat vore nästan tjänstefel. Bättre då att ta en spelare som exempelvis Gunderson i Örebro, som till skillnad från Boumedienne verkar kunna spela en konsekvent ishockey - vilket ju är a och o för att klara sig på elitnivå. Dessutom så lär han vara betydligt billigare...
Men när Boumedienne gör minst 3-4 grova misstag per match - i cirka 80 % av matcherna i grundserien - är det enligt mig inte längre acceptabelt.
I grunden gillar jag ju Boumedienne som spelare - framförallt då för hans offensiva kvalitéer. Men nu har även jag tappat tålamodet. Denna orgie i felpass och klantiga utvisningar har gått alldeles för långt. Efter att ha sett denna match är det tyvärr bara att konstatera att hans 25 producerade poäng framåt (vilket faktiskt är rätt bra) inte är i närheten av att väga upp alla de onödiga skitmål vi släpper in. Detta bevisas ju inte minst i hans plus/minusstatistik, som just nu ligger på skrämmande usla -11.
Inför den här säsongen skrev Boumedienne på ett 1+1-kontrakt med Djurgården. Jag föreslår här och nu att DIF inte väljer att utnyttja optionen på nästa säsong. Allt annat vore nästan tjänstefel. Bättre då att ta en spelare som exempelvis Gunderson i Örebro, som till skillnad från Boumedienne verkar kunna spela en konsekvent ishockey - vilket ju är a och o för att klara sig på elitnivå. Dessutom så lär han vara betydligt billigare...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-01-29 20:02:52, redigerad totalt 4 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Vi saknar Ragge något alldeles överjävligt brutalt mycket. Tror, trots hans skada, att han skulle vara vår bästa back.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hade vi haft Andreas E och Kyle K samt Ölvestad frisk samt ingen Lassen och ingen Boumedienne... om om omomomomoomomm nom nom..
I ett DIF i framgång hade vi nog älskat Boumedienne för hans nästintill brutala spel och offensiva fokus. När backsidan skakar och faller samman hela tiden och vår offensiv kärvar. Då faller josef Boumedienne ur helt. Han verkar vara en sån som vi alla någon gång stött på - en snubbe som spelar bra så länge som det går bra för laget. Så länge vi vinner. Går det motigt finns inte motivationen och det är bara trist att spela. Såna har jag stött på i min idrottskarriär, de finns överallt. Så, Boumedienne kan bli en otrolig tillgång om vi börjar spela BRABRABRA men inte annars och, tyvärr, så saknas speed, och jävlar anamma. Vi saknar allt för många "pusselbitar" enligt mitt sätt att se på saken.
Sen gillar jag Mark. Jag gillar Widing som fan. Jag gillar Claesson, Brodin, Cehlin, Zibbe och jag gillar Fimpen. Jag gillar Tjärna, och Mackan samt Ölvestad som fan. Jag gillar Falken, Otto och Krüger. Jag älskar mer än jag hatar.
Jag gillar inte våra tränare. De är på tok för passiva.
I ett DIF i framgång hade vi nog älskat Boumedienne för hans nästintill brutala spel och offensiva fokus. När backsidan skakar och faller samman hela tiden och vår offensiv kärvar. Då faller josef Boumedienne ur helt. Han verkar vara en sån som vi alla någon gång stött på - en snubbe som spelar bra så länge som det går bra för laget. Så länge vi vinner. Går det motigt finns inte motivationen och det är bara trist att spela. Såna har jag stött på i min idrottskarriär, de finns överallt. Så, Boumedienne kan bli en otrolig tillgång om vi börjar spela BRABRABRA men inte annars och, tyvärr, så saknas speed, och jävlar anamma. Vi saknar allt för många "pusselbitar" enligt mitt sätt att se på saken.
Sen gillar jag Mark. Jag gillar Widing som fan. Jag gillar Claesson, Brodin, Cehlin, Zibbe och jag gillar Fimpen. Jag gillar Tjärna, och Mackan samt Ölvestad som fan. Jag gillar Falken, Otto och Krüger. Jag älskar mer än jag hatar.
Jag gillar inte våra tränare. De är på tok för passiva.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur kan man utrycka sig på detta sättet, de e så jävla empatiskt så man rodnar, undrar just hur det hade låtit om det varit tex Printz, Lasen eller Oscar, som hade varit Bom Bom idag ?SkönaDjurgårn skrev:FYP:Mäklaren skrev:Boumedienne har det i sig. Han är egentligen en fruktansvärt stark, resolut och spelskicklig forward. Hardy vet att han har högst potential av alla våra forwards i laget och vill få ut det av honom. Men det måste brista i inställningen hos den gode Josef... hans ojämnhet och ibland ointresserade intryck är skrämmande.
Du brukar vara slängd i käften och snabb med kritiken.
Sanningen är ju den att Bom Bom är inte forward han är back så jag skiter hur bra, och stark och resolut han är i det offensiva spelet.
Som back är han en katastrof, och detta borde Hardy ha lärt sig. Så hur tänker han när spelar Bom Bom 5 mot 6 när det är 2 min kvar ?????????
Fyfan vad bittert. Detta var nog det mest tiltande ögonblicket under säsongen när SAIK kvitterar med fem sek kvar. Varför i HELVETE får Josef spela i 5-6 med två minuter kvar och ställning 3-4???
Jaha. Nu vann Brynäs över HV på straffar och tog två poäng. Det betyder att Brynäs gick förbi DIF i tabellen. DIF och BIF har nu lika många poäng men Brynäs har minus 8 medan DIF har minus 9.
Om du läser MITT inlägg, så märker du att jag skrev BACK och inte forward. Sköna Djurgår'n hade dock något annat för sig och ändrade mitt inlägg i sitt citat.janne08 skrev:Hur kan man utrycka sig på detta sättet, de e så jävla empatiskt så man rodnar, undrar just hur det hade låtit om det varit tex Printz, Lasen eller Oscar, som hade varit Bom Bom idag ?SkönaDjurgårn skrev:FYP:Mäklaren skrev:Boumedienne har det i sig. Han är egentligen en fruktansvärt stark, resolut och spelskicklig forward. Hardy vet att han har högst potential av alla våra forwards i laget och vill få ut det av honom. Men det måste brista i inställningen hos den gode Josef... hans ojämnhet och ibland ointresserade intryck är skrämmande.
Du brukar vara slängd i käften och snabb med kritiken.
Sanningen är ju den att Bom Bom är inte forward han är back så jag skiter hur bra, och stark och resolut han är i det offensiva spelet.
Som back är han en katastrof, och detta borde Hardy ha lärt sig. Så hur tänker han när spelar Bom Bom 5 mot 6 när det är 2 min kvar ?????????
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
Försökte FETA till det lite och göra en ändring och liksom hinta om att Bombom borde blivit forward, men det syntes inte så bra.
Sen vad Janne egentligen försöker säga förstår jag inte ändå.
Då tar vi det långsamt. Bom Bom är en defensiv katastrof.....SkönaDjurgårn skrev:Försökte FETA till det lite och göra en ändring och liksom hinta om att Bombom borde blivit forward, men det syntes inte så bra.