Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
OT: På DN.se finns en artikel med en rubrik som lovade mycket. Tyvärr handlade artikeln inte om hockey och forumet...
DN.se - I huvudet på Mäklaren
DN.se - I huvudet på Mäklaren
Well spooked!Magnutz skrev:Först: Klagar DU på mark är du utvecklingsstörd. Så. Punkt.
Sen: Bra krigat, faktiskt. Men det krävdes tjärnas mål innan det lossnade lite under skridskorna på oss. Det har sett bedrövligt segt ut idag annars. Bättre fart nu.
Sen ska kommentatorn på Canal + skjutas eller på annat sätt avsätta. Sitter och säger att den där jävla skoterraggren inte kan rå för att han är kortare än andra och därför var DIFspelarens tackling ful.. jävla idiotkommentator.
Nu grisar vi in 3 pinnar i tredje. Inte nåt jävla finlir utan pang, smäll på!
(förutsatt att Bombom kan sluta ta helt psykstörda 2or)
Dock, så är Owuya instabil, vissa stunder spelar han bra och agerar helt rätt men i vissa stunder suger han och agerar helt fel.
Nu krigar vi för 3 pinnar!
Mot slutspel DIF!
Mot slutspel DIF!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bara så trött på allt gnäll. Stå upp för i helvete för spelarna, för målvakterna. Fattar ni inte att de är inne i en tuff period.Mash skrev:Haha, hur menar du nu?DIFwishes skrev:Vi vinner 2:a perioden. Helt otroligt! Måste vara Owuya's fel.![]()
Dom som inte kämpar nu i tredje borde Hardy sätta på bänken, det är nu vi behöver ett lag som kan samarbeta, ett lag som vill spela istället för att bara glida runt. Kämpa nu!
-
Bombom för i helvete! Så onödiga 2or! 

Jimmie Ölvestad!
Tycker du inte att vi gör det på Hovet med all sång och stöttning? Men vad får vi tillbaka? Vårat gnäll är inte obefogat, man gnäller inte utan anledning. Så ta upp huvudet ur sandenDIFwishes skrev:Bara så trött på allt gnäll. Stå upp för i helvete för spelarna, för målvakterna. Fattar ni inte att de är inne i en tuff period.Mash skrev:Haha, hur menar du nu?DIFwishes skrev:Vi vinner 2:a perioden. Helt otroligt! Måste vara Owuya's fel.![]()
Dom som inte kämpar nu i tredje borde Hardy sätta på bänken, det är nu vi behöver ett lag som kan samarbeta, ett lag som vill spela istället för att bara glida runt. Kämpa nu!

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Som vanligt. Kanske dags att Wikegård hoppas in och berättar hur värdelös som människa han är så han kanske lär sig.DIFHockey2o1o skrev:Bombom för i helvete! Så onödiga 2or!
Avskaffa tre mot tre.
Viker mig dubbel av skratt.
Som vanligt så ballar folk konstant. Vi har haft en förlustsvit, precis som FBK t.e.x. Men sånt händer väl bara oss?
Visst har vi spelat dåligt, men för helvete, alla lag gör det sporadiskt.
Det som skrämmer mig mest är den horribla attityden och inställningen hos folk på forumet.
Alltid nattsvart, inte en positiv tanke. Beter ni er så här i övriga livet så lider jag med er.
Pinsamma stackare. Optimism föder posivitet som i sin tur föder resultat. Någon som era vidriga analyser aldrig skulle kunna frambringa.
Mäklarn känns som en person som skulle platsa i valfri "Mitt liv har nått botten-dokusåpa"
Jag kommer aldrig sluta tro på DIF, jag kommer aldrig sluta tro att vi vinner nästa match, jag kommer aldrig tro att vi kan hämta upp ett 4-målsunderläge.
Kalla mig naiv, men den tro & hjärta jag har för denna klubb är avgörande för mig.
Vi vinner ikväll. Tveklöst.
Som vanligt så ballar folk konstant. Vi har haft en förlustsvit, precis som FBK t.e.x. Men sånt händer väl bara oss?
Visst har vi spelat dåligt, men för helvete, alla lag gör det sporadiskt.
Det som skrämmer mig mest är den horribla attityden och inställningen hos folk på forumet.
Alltid nattsvart, inte en positiv tanke. Beter ni er så här i övriga livet så lider jag med er.
Pinsamma stackare. Optimism föder posivitet som i sin tur föder resultat. Någon som era vidriga analyser aldrig skulle kunna frambringa.
Mäklarn känns som en person som skulle platsa i valfri "Mitt liv har nått botten-dokusåpa"
Jag kommer aldrig sluta tro på DIF, jag kommer aldrig sluta tro att vi vinner nästa match, jag kommer aldrig tro att vi kan hämta upp ett 4-målsunderläge.
Kalla mig naiv, men den tro & hjärta jag har för denna klubb är avgörande för mig.
Vi vinner ikväll. Tveklöst.
-
Till alla som gnäller så förbannat. Säger som Ted Leonsis (ägare av Washington Capitals): "If you knew the game, you would be part of it"
+1DIFwishes skrev:Till alla som gnäller så förbannat. Säger som Ted Leonsis (ägare av Washington Capitals): "If you knew the game, you would be part of it"
Är det bara jag som tycker att matchen känns lätt avslagen och att vi återigen inte gör en godkänd arbetsinsats, i alla fall inte under de första 40 minutrarna.
Vi kan i alla fall inte klaga på utdelningen vi haft på våra chanser.
Däremot måste det åkas mycket mer skridskor!
Borde inte Finnen i SAIK haft 5 minuter och match för sitt överfall på Cehlin. Kändes som att det både var armar, klubba och farligt avstånd till sargen på den smällen.
Vi kan i alla fall inte klaga på utdelningen vi haft på våra chanser.
Däremot måste det åkas mycket mer skridskor!
Borde inte Finnen i SAIK haft 5 minuter och match för sitt överfall på Cehlin. Kändes som att det både var armar, klubba och farligt avstånd till sargen på den smällen.
-
Jag vet. Och Djurgårdens fans är jag stolt över. Konsten är att ge, utan begära något tillbaka.Mash skrev:Tycker du inte att vi gör det på Hovet med all sång och stöttning? Men vad får vi tillbaka? Vårat gnäll är inte obefogat, man gnäller inte utan anledning. Så ta upp huvudet ur sandenDIFwishes skrev:Bara så trött på allt gnäll. Stå upp för i helvete för spelarna, för målvakterna. Fattar ni inte att de är inne i en tuff period.Mash skrev:Haha, hur menar du nu?DIFwishes skrev:Vi vinner 2:a perioden. Helt otroligt! Måste vara Owuya's fel.![]()
HAHA, såg ni Widing?
HAHA årets bild när Widing sprutar vatten på en förbiåkande Skellefteå-spelare!
Väldigt avaktande för tillfället!
Claesson blir lite övermodig och schabblar med pucken bakom mål, spela enkelt nu gubbar!
Claesson blir lite övermodig och schabblar med pucken bakom mål, spela enkelt nu gubbar!