Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Järnkamin90

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkamin90 »

Som jag ser det så har klubben byggt detta lag lite för snabbt!!
Man satsar/satsade inte på att få hit en första keeper!

Back sidan käns felbyggd!!
saknar spelare som Klubertanz och T,Pettersson

Forward sidan har man satsat grymmt bra på
Här har vi lite för mycket av det goda!!

Näe, om jag får säga mitt så borde truppen bantas lite
och hämta hem lite spelare vi är i behöv utav!!
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Järnkamin90 skrev:Som jag ser det så har klubben byggt detta lag lite för snabbt!!
Man satsar/satsade inte på att få hit en första keeper!

Back sidan käns felbyggd!!
saknar spelare som Klubertanz och T,Pettersson

Forward sidan har man satsat grymmt bra på
Här har vi lite för mycket av det goda!!

Näe, om jag får säga mitt så borde truppen bantas lite
och hämta hem lite spelare vi är i behöv utav!!
Och i somras: VARFÖR KOMMER DET INGA VÄRVNINGAR?
DIF!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Magnutz skrev:
bastis7 skrev:Nån mer som börjar tappa förtroendet för tränarna? känns som det behöver komma nån nytänkande ung tränare en jonas rönnqvist!

Att se Hr. Johansson stå där med len och stressfri röst prata om "kämpamatch" för mig att skaka..
Hardy såg åtminstone lite förgrymmad ut under match men det hjälper väl inte när spelarna verkar göra som de vill.

Jag skäms, så dåliga är vi och jag skäms för att våra coacher inte vågar suga in gubbmagen och säga som det är: DIF är i stark gungning.

Om de borde sparkas eller inte det vet inte jag. De behöver skärpa sig och en del spelare måste bänkas nu. Kronwall måste vilas och Lassen lånas ut för att sen avyttras.

Fyfan.
Tyckte först du hade skrivit avrättas. Det hade väl varit lite att ta i kanske :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa85 skrev:
Magnutz skrev:
bastis7 skrev:Nån mer som börjar tappa förtroendet för tränarna? känns som det behöver komma nån nytänkande ung tränare en jonas rönnqvist!

Att se Hr. Johansson stå där med len och stressfri röst prata om "kämpamatch" för mig att skaka..
Hardy såg åtminstone lite förgrymmad ut under match men det hjälper väl inte när spelarna verkar göra som de vill.

Jag skäms, så dåliga är vi och jag skäms för att våra coacher inte vågar suga in gubbmagen och säga som det är: DIF är i stark gungning.

Om de borde sparkas eller inte det vet inte jag. De behöver skärpa sig och en del spelare måste bänkas nu. Kronwall måste vilas och Lassen lånas ut för att sen avyttras.

Fyfan.
Tyckte först du hade skrivit avrättas. Det hade väl varit lite att ta i kanske :D
hahaha... ja, det hade ju varit lite häftigt kanske. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Johan Åkerman till nästa säsong, är det något för oss?

Ska bli intressant att se hur Järlan gör med Widing, om han vill ha 300 loppor i månaden då också osv.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kentta skrev:Johan Åkerman till nästa säsong, är det något för oss?

Ska bli intressant att se hur Järlan gör med Widing, om han vill ha 300 loppor i månaden då också osv.
Njaa ser hellre en back som är bra defensivt. Danne Tjärnqvist skulle ju vara perfa för han är ju bra åt åda håll. Sedan tycker jag Bom-Bom är för jävla dålig asså. Lojare spelare har jag inte sett och hans jävla uppspel håller fan knappt div4 klass. Iof har han gjort lite poäng men ändå ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

bastis7 skrev:
Kentta skrev:Johan Åkerman till nästa säsong, är det något för oss?

Njaa ser hellre en back som är bra defensivt. Danne Tjärnqvist skulle ju vara perfa för han är ju bra åt åda håll. Sedan tycker jag Bom-Bom är för jävla dålig asså. Lojare spelare har jag inte sett och hans jävla uppspel håller fan knappt div4 klass. Iof har han gjort lite poäng men ändå ;)
+1
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Klurade lite här på kvällskvisten och kom fram till:

Tjärnqvist-Ottosson-Nilson
Kronwall-Tjärnqvist

(En riktigt bra förstafemma med ett outstanding backpar.)

Widing-Doell-Cehlin
Gunderson-Printz

(I brist på bättre andracentrar så föreslår jag än en gång Kevin Doell. Verkar intressant. Och om Gundersonryktena stämmer så tycker jag att han borde lira med Printz. Det är för att Gunderson och Kyle verkar vara lite lika spelare, och eftersom det funkade med Kyle och Printz förra säsongen så borde det här funka också.)

Ölvestad-Eklund-Brodin
Eklund-Holmqvist

(Kommentarer överflödiga.)

Eriksson-Norman-Kempe
Extra: Claesson, Zibanejad

Tellqvist
Sandberg
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kentta skrev:Klurade lite här på kvällskvisten och kom fram till:

Tjärnqvist-Ottosson-Nilson
Kronwall-Tjärnqvist

(En riktigt bra förstafemma med ett outstanding backpar.)

Widing-Doell-Cehlin
Gunderson-Printz

(I brist på bättre andracentrar så föreslår jag än en gång Kevin Doell. Verkar intressant. Och om Gundersonryktena stämmer så tycker jag att han borde lira med Printz. Det är för att Gunderson och Kyle verkar vara lite lika spelare, och eftersom det funkade med Kyle och Printz förra säsongen så borde det här funka också.)

Ölvestad-Eklund-Brodin
Eklund-Holmqvist

(Kommentarer överflödiga.)

Eriksson-Norman-Kempe
Extra: Claesson, Zibanejad

Tellqvist
Sandberg
Flytta på vilka som helst - Zibbe och Claesson ska spela. På forwardssidan blir det väl Eriksson eller Kempe. På backsidan den som är formsvagast för dagen.

Ser helt okej ut men jag tror väl inte att motståndarna kommer att skaka av skräck heller (fast det är ju inte ditt fel, det här är väl ungefär vad vi har och kanske kan förvänta oss styrkemässigt till nästa säsong).
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Kevin Doell? varför äns tänka tanken? en avdankad 31 årig amerikan som producerat i Leksand 1 gång i tiden. Lägger hellre alla försöken på Möller/Zackrisson/Söderberg (malmö)
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

fy faan va jag saknar http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2685 ..... känns dock rätt omöjlig att få tillbaka.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Bara jag som vill försöka få tillbaka Timmy P om han är klar i Ryssland? Känns som ifall han kommer tillbaka skulle han kunna stanna karriären ut. En mycket stabil och väldigt underskattad back.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

ludde- skrev:Bara jag som vill försöka få tillbaka Timmy P om han är klar i Ryssland? Känns som ifall han kommer tillbaka skulle han kunna stanna karriären ut. En mycket stabil och väldigt underskattad back.
Håller med! Tycker han vart väldigt underskattad 08/09 och 09/10. En väldigt stabil back som inte gör många fel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:
ludde- skrev:Bara jag som vill försöka få tillbaka Timmy P om han är klar i Ryssland? Känns som ifall han kommer tillbaka skulle han kunna stanna karriären ut. En mycket stabil och väldigt underskattad back.
Håller med! Tycker han vart väldigt underskattad 08/09 och 09/10. En väldigt stabil back som inte gör många fel.
Jag är inne på att köpa in ett knippe koner. Så, istället för att ha Bombom inne i slutskeden på matcher ställer vi in två/tre trafikkoner. Ok, de gör inga poäng eller så men, de tar då fan inga onödiga utvisningar.

Skämt åsido, jag skulle grina om Timmy kom hem. Av glädje.
Låst