"Landslagsuttagne Krüger om TV-spel"
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"Landslagsuttagne Krüger om TV-spel"
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7905
Helt ärligt talat. Hur fan tänker ni? DIF Hockey har presterat den mest uddlösa usla jävla hockeyn på år och dar med noll vilja & intensitet, och istället för intervjuer där spelare får dela med sig av sina egna tankar inför framtiden och vad som behöver förbättras kommer en sån här jävla blaj-artikel?
Förstår naturligtvis att spelarna har liv utanför hockeyn och att man inte ska "gräva ner sig och att man behöver fokusera på annat" och blablabla, men någonstans är det allvarligt fel om man i praktiken går ifrån hemmamatcher utan att skapa en jävla målchans.
Usel tajming.
Helt ärligt talat. Hur fan tänker ni? DIF Hockey har presterat den mest uddlösa usla jävla hockeyn på år och dar med noll vilja & intensitet, och istället för intervjuer där spelare får dela med sig av sina egna tankar inför framtiden och vad som behöver förbättras kommer en sån här jävla blaj-artikel?
Förstår naturligtvis att spelarna har liv utanför hockeyn och att man inte ska "gräva ner sig och att man behöver fokusera på annat" och blablabla, men någonstans är det allvarligt fel om man i praktiken går ifrån hemmamatcher utan att skapa en jävla målchans.
Usel tajming.
Re: "Landslagsuttagne Krüger om TV-spel"
Ja, bort med denna intervju.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Jim Morrison
Tänkte precis kommentera det. Dagen efter det SÄMSTA spelet på länge så kommer Krüger och snackar om TV-spel. Jag spyr på detta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag saknar Alexanderson!! Mycke bättre nyheter och intervjuer då!
Den ska väck. Direkt.
Helt fel tajming, hade hellre sett en intervju om vad som pågår i laget istället. Denna nyhet kan man ta under ett uppehåll istället. Fast det är väl ganska glasklart vad som pågår i laget, flera av dom unga sitter och degar framför tvn och lirar NHL 10... Kanske därför det går så extremt jävla segt på isen?
- SirDIFalot
Tror inte det skickar så bra signaler om man ska börja med "vad är det som pågar"-intervjuer efter tre raka torsk i en serie på 55 matcher, fan i NHL kan ju ett lag ha 10 raka torsk. Vi hade ju dessutom 4 raka segrar innan dess.Mash skrev:Helt fel tajming, hade hellre sett en intervju om vad som pågår i laget istället. Denna nyhet kan man ta under ett uppehåll istället. Fast det är väl ganska glasklart vad som pågår i laget, flera av dom unga sitter och degar framför tvn och lirar NHL 10... Kanske därför det går så extremt jävla segt på isen?
Expert.
Jag ser inget som helst fel. Ser fram mot inslaget.
Det är väl klart juniorerna lirar Tv-spel. Vem fan i den åldern spelar inte tv-spel.
Tvivlar på att en tv-spelsturnering tar fokus från prestationerna på isen. Kom igen grabbar.
Helt seriöst. Dom tränar 2 timmar om dagen. Väldigt lite kan jag visserligen tycka. Men så är traditionen i hockey. Då har dom väl 14 timmar kvar leka med. Ska dom gå promenader? Ok, vi säger
Promenad 1h
Hjälpa j18 spelare med läxorna 2h
Laga storkok till BomBom och Honken 3h
Lära sig köra ismaskin 1h
putsa visiret 30 min
Linda klubban 10 min
Göra en banderoll "Sjung högre era jävlar" som dom kan hänga i målet istället för Ridderwall 4h.
Då har vi ändå i runda slängar 5 timmar kvar.
Kommentaren var mest riktad till sköningen som drog till med "Fast det är väl ganska glasklart vad som pågår i laget, flera av dom unga sitter och degar framför tvn och lirar NHL 10... Kanske därför det går så extremt jävla segt på isen?"
Extra roligt blir det eftersom det mest är dom unga som kör.
Kanske ska Mackan börja lira NHL 11?
Sen så håller jag med om att rubriksättningen är katastrofal. Men det har jag sagt förut också.
Det är väl klart juniorerna lirar Tv-spel. Vem fan i den åldern spelar inte tv-spel.
Tvivlar på att en tv-spelsturnering tar fokus från prestationerna på isen. Kom igen grabbar.
Helt seriöst. Dom tränar 2 timmar om dagen. Väldigt lite kan jag visserligen tycka. Men så är traditionen i hockey. Då har dom väl 14 timmar kvar leka med. Ska dom gå promenader? Ok, vi säger
Promenad 1h
putsa visiret 30 min
Linda klubban 10 min
Göra en banderoll "Sjung högre era jävlar" som dom kan hänga i målet istället för Ridderwall 4h.
Kommentaren var mest riktad till sköningen som drog till med "Fast det är väl ganska glasklart vad som pågår i laget, flera av dom unga sitter och degar framför tvn och lirar NHL 10... Kanske därför det går så extremt jävla segt på isen?"
Sen så håller jag med om att rubriksättningen är katastrofal. Men det har jag sagt förut också.
Född till sportchef.
- -daniel-
android skrev:Jag ser inget som helst fel. Ser fram mot inslaget.
Promenad 1h
putsa visiret 30 min
Linda klubban 10 min

Du lyckas (omedvetet?) vara jävligt rolig.
Kritiken från början kom till pga den pinsamt usla tajmingen från DIFhockey's sida. Efter säsongens plattmatch där allt saknades får man läsa om härliga landslagsuttagningar för usla spelare och en fantastiskt trevlig TV-spelskarriär som väntar för våra hockey-"krigare".
Att det finns 926235 detaljer i sitt och laget spel de borde slipa på istället för att få Xbox-tumme av allt Fifa-spelande är sen en bifråga.
-daniel- skrev:android skrev:Jag ser inget som helst fel. Ser fram mot inslaget.
Promenad 1h
putsa visiret 30 min
Linda klubban 10 min
Du lyckas (omedvetet?) vara jävligt rolig.
Kritiken från början kom till pga den pinsamt usla tajmingen från DIFhockey's sida. Efter säsongens plattmatch där allt saknades får man läsa om härliga landslagsuttagningar för usla spelare och en fantastiskt trevlig TV-spelskarriär som väntar för våra hockey-"krigare".
Att det finns 926235 detaljer i sitt och laget spel de borde slipa på istället för att få Xbox-tumme av allt Fifa-spelande är sen en bifråga.
Hahah. Även jag har nog lite humor

Men som jag skrev så var det väl mest till Mash, som jag tyckte slängde ur sig massa skit mest.
Sedan är väl ingen spelare nöjd med sin insats hittills. Särskilt inte Kruger. Men dom ska ju inte be om ursäkt för att dom blir uttagna.
Lustigt också att i DIFTV-tråden gnälls det om att det inte är mer "Bakom kulisserna" och "Personliga inslag". Detta om något är väl personligt.
Men som sagt. Rubriksättningen borde väl varit "Kruger om landslagsuttagningen" eller liknande. Tycker som vanligt att det är där det brister.
Född till sportchef.
- -daniel-
Det läskiga är att jag tror Krüger är nöjd med sin insats hittils den här säsongen. Sett till dagens match så tror jag han tänker att det vart ju iaf inte baklängesmål på mina idiot "bakom-ryggen-flipp-passar-i-egen-zon" under dagens match....
Jag bryr mig föga om rubriken i det här fallet. Kunde stått "Krüger dansar Tango med Falk tills gryningen" utan att jag skulle höja på ögonbrynen. Tycker innehållet verkligen STINKER efter det spelet vi prestarde mot SSK och vårt något prekära läge i tabellen sett till hur det såg ut för en vecka sedan.

Jag bryr mig föga om rubriken i det här fallet. Kunde stått "Krüger dansar Tango med Falk tills gryningen" utan att jag skulle höja på ögonbrynen. Tycker innehållet verkligen STINKER efter det spelet vi prestarde mot SSK och vårt något prekära läge i tabellen sett till hur det såg ut för en vecka sedan.
- SirDIFalot
Tror inte han är nöjd överhuvudtaget. Däremot passade han bättre som forward än som center. Och tror att han känner en viss press på att vara den som "bakom-ryggen-flipp-passar-i-egen-zon". Att göra snygga och publikfriande passningar.-daniel- skrev:Det läskiga är att jag tror Krüger är nöjd med sin insats hittils den här säsongen. Sett till dagens match så tror jag han tänker att det vart ju iaf inte baklängesmål på mina idiot "bakom-ryggen-flipp-passar-i-egen-zon" under dagens match....![]()
En spekulation.
Expert.
- -daniel-
Handlar nog mycket om prestationsångest, ja. Som för stora delar av resten av laget. Men då är det helt och hållet tränarnas ansvar att påtala det idiotiska med dessa jävla försök till värdelösa uppspel...har sett det minst 10 gånger den här säsongen från Krüger. Varför? VARFÖR?SirDIFalot skrev:Tror inte han är nöjd överhuvudtaget. Däremot passade han bättre som forward än som center. Och tror att han känner en viss press på att vara den som "bakom-ryggen-flipp-passar-i-egen-zon". Att göra snygga och publikfriande passningar.-daniel- skrev:Det läskiga är att jag tror Krüger är nöjd med sin insats hittils den här säsongen. Sett till dagens match så tror jag han tänker att det vart ju iaf inte baklängesmål på mina idiot "bakom-ryggen-flipp-passar-i-egen-zon" under dagens match....![]()
En spekulation.
Att Krüger passar bättre som forward sa jag redan innan säsongen drog igång. Men iochmed lagets fenomenala brist på naturliga centrar så tvingade #32 ta den där centerrollen. Tror dessutom att Blackhawks enbart är intressade av honom som center så för hans egen skull är det nog ett stort plus att han fortsätter på den positionen... men en hel del av hans offensiva kraft hämmas när han skall ta så pass stort defensivt ansvar som centerrollen medfar (och nu kommer android säga; "Men DIF's spel under Hardys ledning innebär inte en tradionell centeroll där centern är den enda som skall jobba åt båda hållen" och det må delvis vara sant, men jag tror ändå att det, om inte annat mentalt, sätter sig i skallen att man får mindre fria tyglar i centerrollen jämfört med att vara vinge.
EDIT: hjärnsläpp.
Självklart är Kruger fostrad som en traditionell center då det är hans naturliga position. Det är där han har sin styrka också. Sen har han även ett bra spelsinne och bra skalle.-daniel- skrev:
(och nu kommer android säga; "Men DIF's spel under Hardys ledning innebär inte en tradionell centeroll där centern är den enda som skall jobba åt båda hållen" och det må delvis vara sant, men jag tror ändå att det, om inte annat mentalt, sätter sig i skallen att man får mindre fria tyglar i centerrollen jämfört med att vara vinge.
EDIT: hjärnsläpp.
Då handlar det väl mer vilka han spelar med.
Fast nu är vi nog ute på djupt vatten. Intressant diskussion men säkerligen i fel tråd.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Frågan är ju om han sätter sig som center eller forward i TV-spelet? Vad trodde du att vi diskuterade?
Expert.