Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jepe »

Jepe = Avgår!

Fan att jag inte kopplade texten, klart jag sett den men hjärnan är på halvfart. Lyckades med en hemmåtpass i öppet mål!

Jag tar mitt ansvar och avgår med omedelbar verkan! :oops:
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Smådetaljer i hockey brukar man inte alltid tänka så mycket på, men det är ju bara att konstatera att dessa små detaljer är så sanslöst viktiga. En stor bidragande orsak till att det går så dåligt som det gör i år är oavsett vad man vill säga om saken att vi är betydligt sämre på att teka den här säsongen. Ifjol var vi och Frölunda i en klass för sig, vi hade 53,43% vunna tekningar, jämt emot i år då statistiken är betydligt mörkare. Endast 49,44% av alla tekningar har vi vunnit, och även om det kan tyckas att 4 av 100 tekningar inte borde spela någon roll så uppgår den totala summan förlorade tekningar jämfört med ifjol till 74 st (om vi hade haft samma goda statistik som ifjol). SSK vann igår på just en klockrent vunnen tekning, och med en skicklig tekare i laget så hade det målet förmodligen inte förekommit.
Vårt PP är aningen sämre än ifjol, men däremot är vårt BP bättre den här säsongen, så de siffrorna jämnar väl ut varandra.

Jag vet inte riktigt vad Hardy & Co bör göra, men dom måste finslipa dessa detaljer. Vi måste börja vinna mer tekningar, och vårt PP måste bli bättre strukturerat. Jag förstår verkligen inte hur svårt det kan vara att få till ett lyckat PP för en gångs skull. Inte ens mot SSK som är seriens näst sämsta BP-lag så lyckas vi etablera tryck i PP, och det är minst sagt frustrerande.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jaha, här mår vi supportrar asdåligt hela dagarna för att laget spelar skit... vi analyserar, kommer med konstruktiva förslag och får ut våra känslor, och så kommer det upp en intervju där de snackar om vem som är bäst på tv-spel i laget. Det säger ganska mycket om attityden i laget. Spelarna ska fan stanna kvar två-tre timmar och nöta i gymmet/träna skott/träna passningar istället för att åka hem och spela tv-spel.

Dessa överbetalda, som de själva tycker, stjärnor, tränar TVÅ timmar om dagen, sedan är de helt lediga, alternativt spelar match och underpresterar som djur på kvällen. Och så tjänar de hundratusentals kronor... i MÅNADEN. Det är deras förbannade skyldighet att träna hårdare och komma ur denna svacka. Istället för att spela tv-spel ska dessa överbetalda NHL-drömmande divor träna upp sina svagheter: Krüger måste träna bålstyrka, han är så fruktansvärt svag på isen att han ramlar så fort han får en knuff. Dessutom bör han träna skott - tre riktiga mål på en hel säsong när man startar varje powerplay -fruktansvärt underkänt. Norman bör träna passningsspel, Brodin bör träna passningsspel, Cehlin bör nöta timmar i gymmet - alldeles för svag, Kempe bör titta på intstruktionsvideos i hur man spelar anfallsspel - d v s passar, täcker pucken och ger fan i att skjuta i helt fel lägen.

Nästan alla övriga spelare har familj och barn att komma hem till och har således inte samma möjligheter, men de ska fanimig träna mer de också.

Om spelarna hade gjort som jag säger och insett hur bra det har det, istället för att glassa som primadonnor, hade vi aldrig varit i denna sits.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med till 100%. Väldigt olycklig timing på den rubriken.

En bättre rubrik: Om varför vi är så lata och ängsliga: Läs om spelarnas speciella knep för att gömma sig så att bristen på engagemang syns så lite som möjligt
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bort med den där förbannat fjantiga jävla intervjun om TV-spel. PINSAMT.

Fy fan vad jag skäms av att se det där jävla babblet... första gången den här säsongen jag i ren protest känner för att skita i att gå på X antal hemmamatcher.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fy fan vilket pajasforum det här är för stunden. Ni som sköter det här och envisas med att ta bort trådar / låsa trådar / flytta trådar konstant borde gå en kurs och lära er vad ett forum är till för. Anledningen till att man inte postar i "hemsidan och forumet" sektionen är att ingen läser där.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Fy fan vilket pajasforum det här är för stunden. Ni som sköter det här och envisas med att ta bort trådar / låsa trådar / flytta trådar konstant borde gå en kurs och lära er vad ett forum är till för. Anledningen till att man inte postar i "hemsidan och forumet" sektionen är att ingen läser där.
Helt sjukt. Inget negativt om hemsidan eller DIF för då ryker det direkt! Vad är det för jävla skit?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Måste hålla med. Jävla antiklimax när dom lägger ut en artikel om vem som är bäst i tv spel

WHO fking cares

Man är riktigt nöjd för tillfället
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fingertoppskänsla på den publiceringen. Not.

Vemfan bryr sig om vem som spöar vem i My Little Pony när vi släpas i gruset efter alla lag i ES. Inte jag i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Mäklaren skrev:Jaha, här mår vi supportrar asdåligt hela dagarna för att laget spelar skit... vi analyserar, kommer med konstruktiva förslag och får ut våra känslor, och så kommer det upp en intervju där de snackar om vem som är bäst på tv-spel i laget. Det säger ganska mycket om attityden i laget. Spelarna ska fan stanna kvar två-tre timmar och nöta i gymmet/träna skott/träna passningar istället för att åka hem och spela tv-spel.

Dessa överbetalda, som de själva tycker, stjärnor, tränar TVÅ timmar om dagen, sedan är de helt lediga, alternativt spelar match och underpresterar som djur på kvällen. Och så tjänar de hundratusentals kronor... i MÅNADEN. Det är deras förbannade skyldighet att träna hårdare och komma ur denna svacka. Istället för att spela tv-spel ska dessa överbetalda NHL-drömmande divor träna upp sina svagheter: Krüger måste träna bålstyrka, han är så fruktansvärt svag på isen att han ramlar så fort han får en knuff. Dessutom bör han träna skott - tre riktiga mål på en hel säsong när man startar varje powerplay -fruktansvärt underkänt. Norman bör träna passningsspel, Brodin bör träna passningsspel, Cehlin bör nöta timmar i gymmet - alldeles för svag, Kempe bör titta på intstruktionsvideos i hur man spelar anfallsspel - d v s passar, täcker pucken och ger fan i att skjuta i helt fel lägen.

Nästan alla övriga spelare har familj och barn att komma hem till och har således inte samma möjligheter, men de ska fanimig träna mer de också.

Om spelarna hade gjort som jag säger och insett hur bra det har det, istället för att glassa som primadonnor, hade vi aldrig varit i denna sits.
Man kanske skulle höra efter om de var intresserade av att byta, efter ett par tre veckor med ~60 timmars pluggande i veckan och att leva på studiebidrag kanske de skulle inse att de har det rätt soft trots allt. Dessutom är det ingen som kommer och sjunger för mig när jag sitter på föreläsning eller fixar tifo när jag ska skriva tenta (dock vore det jävligt grymt med tentatifo :wink: )
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Mina kära DIF-vänner. Nu väntar FBK på torsdag. En match som med all sannolikhet kommer bli mycket tuff. Chansen att vi kniper poäng här får betraktas som mycket liten. Därefter väntar säsongens svåraste bortamatch mot Brynäs, ett lag som vi - med undantag av slutspelet förra året - aldrig lyckas slå på bortaplan. Slutligen väntar derbyt mot aik, som är på uppgång. Derbyn känns som vanligt lite som 50/50-matcher och för att vinna här krävs både slit och en del tur.

Hur som helst är jag inte förvånad ifall vi sammanlagt kammar hem noll poäng de kommande tre matcherna, vilket med all säkerhet tar oss ned under slutspelsstrecket.

Kvalserie eller missat slutspel. Dags att på allvar börja ta det i åtanke.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lite sånt här är nog vad DIF skulle behöva i vissa matcher:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8485159.ab

NÄ just det, Hardy tar aldrig time-out och vill aldrig förändra någonting i någon match, oavsett matchbild.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Lite sånt här är nog vad DIF skulle behöva i vissa matcher:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8485159.ab

NÄ just det, Hardy tar aldrig time-out och vill aldrig förändra någonting i någon match, oavsett matchbild.
Active Coaching har inte fått in sin fot hos Hardy än. Han räknar med att det löser sig för "spelarna vet vad de ska göra.." Joråsåatte
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SSK går mot ännu en vinst. Stort engagemang och hjärta bland spelarna och ledarna ligger bakom deras uppvaknande. Och dem har många här inne kallat för pisslag...

Bara några enstaka poäng bakom oss nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:SSK går mot ännu en vinst. Stort engagemang och hjärta bland spelarna och ledarna ligger bakom deras uppvaknande. Och dem har många här inne kallat för pisslag...

Bara några enstaka poäng bakom oss nu.
Du kastar inte sten i glashus nu?

Som du pratar om DIF kan man inte tro att vi tagit några poäng överhuvudtaget.
Expert.
Skriv svar