Jockmaniac skrev:Det är inte ens en fråga. Skulle vi mot all förmodan få fram mer pengar så är det en back vi behöver. Anfallssidan ser bra ut även utan Jimmie(dock såklart sämre), men backsidan är katastrofal.
Fast ställ inte in er på något mer nyförvärv
Jag tror det är lika bra att låta bli att förstärka årets lag med nyförvärv (köpespelare). Det finns inte tid att spela in dem och det kostar nog alltid mycket mer än det smakar.
Behövs det nytt blod? Kolla Huddinge. Kolla våra egna J20-spelare. De kan ju lika gärna få chansen nu och det kostar inget. För erkänn: Med det som vi har nu, med skador och annat, så blir det väl inget långt slutspel ändå?! Lite pessimist men.. vad göra? Lika bra att köra på med det vi har + junisar och satsa på lagbygget s11/12.
Jag vill passa på att visa att allt var bättre förr.
-daniel- skrev:Är det någon som fattat att vi har 18 (!!!!) poäng ner till missad slutspelsplats. Efter förra omgången (36:e) hade vi redan vunnit fler 3-poängare än på 55 matcher hela förra säsongen. Vi har 10 poäng efter omgång 37 upp till vad vi hade efter 55 omgångar förra säsongen.
Jag förstår ingenting.
Postat: 2010-01-07 23:09:48
Så som jag ser det så är inte våra spelare problemet i år. Ifjol körde Hardy Nilsson med "dump 'n chase-taktiken" vilket var grunden till fjolårets succé. Men i år går det sämre, och den största anledningen till detta är att Hardy den här säsongen föredrar: Den berömda dump, don't chase-taktiken.
Senast redigerad av Salas den 2011-01-27 23:10:48, redigerad totalt 2 gång.
Salas skrev:Jag vill passa på att visa att allt var bättre förr.
-daniel- skrev:Är det någon som fattat att vi har 18 (!!!!) poäng ner till missad slutspelsplats. Efter förra omgången (36:e) hade vi redan vunnit fler 3-poängare än på 55 matcher hela förra säsongen. Vi har 10 poäng efter omgång 37 upp till vad vi hade efter 55 omgångar förra säsongen.
Jag förstår ingenting.
Så som jag ser det så är inte våra spelare problemet i år. Ifjol körde Hardy Nilsson med dump 'n chase-taktiken vilket var grunden till fjolårets succé. Men i år går det sämre, och den största anledningen till detta är att Hardy den här säsongen föredrar: Den berömda dump, don't chase-taktiken.
Nyss var vi sönderlästa, och nu har Hardy bytt taktik? Kom igen nu...
Det räcker att kolla på poängligan för vårt lag så kan man se att något är fel. Jämför med tidigare säsonger. Det här tyder ju på att de flesta har underpresterat poängmässigt. Tror inte att någon kommer upp i 40, knappt35. Mackan gjorde 51 förra säsongen, tidigare så gjorde linkan mellan 50-60 varje säsong.
Salas skrev:Jag vill passa på att visa att allt var bättre förr.
Jag förstår ingenting.
Så som jag ser det så är inte våra spelare problemet i år. Ifjol körde Hardy Nilsson med "dump 'n chase-taktiken" vilket var grunden till fjolårets succé. Men i år går det sämre, och den största anledningen till detta är att Hardy den här säsongen föredrar: Den berömda dump, don't chase-taktiken.
Fan va illa jag mår av att läsa den posten från drygt ett år tillbaka. Hur fan kan det skilja sig så kopiöst? Grymma värld.
Hela laget får fan rycka upp sig nu, ta varenda byte som om det vore deras sista, något måste hända. Vi är DIF, vi ger aldrig upp, aldrig någonsin ger vi upp. Hela laget borde kolla på denna videon:
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Rirre skrev:Hela laget får fan rycka upp sig nu, ta varenda byte som om det vore deras sista, något måste hända. Vi är DIF, vi ger aldrig upp, aldrig någonsin ger vi upp. Hela laget borde kolla på denna videon:
Rirre skrev:Hela laget får fan rycka upp sig nu, ta varenda byte som om det vore deras sista, något måste hända. Vi är DIF, vi ger aldrig upp, aldrig någonsin ger vi upp. Hela laget borde kolla på denna videon:
Här är ju en personlig favorit annars:
Tänkte precis posta den. Så jävla bra film förövrigt.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Mardrömsscenariot som jag ser det (och som mycket väl kan komma att hända) är att Owuya spelar på lördag, laget med det usla självförtroende man visat upp spelar än mer orkeslöst och blir fullständigt utskåpade av SAIK och torskar med minst 5 puckar. Då har vi ett knäckt lag på samtliga positioner; från bägge målvakterna, backarna till samtliga forwards.
-daniel- skrev:Mardrömsscenariot som jag ser det (och som mycket väl kan komma att hända) är att Owuya spelar på lördag, laget med det usla självförtroende man visat upp spelar än mer orkeslöst och blir fullständigt utskåpade av SAIK och torskar med minst 5 puckar. Då har vi ett knäckt lag på samtliga positioner; från bägge målvakterna, backarna till samtliga forwards.
Men är väl ändå rätt konstigt att inte byta ut Riddarn efter tre raka torsk?
För övrigt rätt tydligt mönster, senaste matcherna...
VVVVFFFFVVVVFFF
En förlust kvar sen blir det fyra raka segrar igen...
-daniel- skrev:Mardrömsscenariot som jag ser det (och som mycket väl kan komma att hända) är att Owuya spelar på lördag, laget med det usla självförtroende man visat upp spelar än mer orkeslöst och blir fullständigt utskåpade av SAIK och torskar med minst 5 puckar. Då har vi ett knäckt lag på samtliga positioner; från bägge målvakterna, backarna till samtliga forwards.
Men är väl ändå rätt konstigt att inte byta ut Riddarn efter tre raka torsk?
För övrigt rätt tydligt mönster, senaste matcherna...
VVVVFFFFVVVVFFF
En förlust kvar sen blir det fyra raka segrar igen...
Så själlöst vi spelat senaste matcherna så är jag mer skeptisk än tidigare att detta kommer inträffa.
Håller dock med om att Owuya måste stå på lördag, men var mest en gnäll-post om hur orättvist och jobbigt allt känns när det går dåligt för ens kära lag....
Owuyas galna returer rakt ut i banan mot SAIK:s hypergiftiga forwards, nej tack...
Mark har helt plötsligt målats upp som någon demon här inne efter att han gjort tre-fyra ganska bra matcher. Märkligt.