Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av DIFVästertorp »

Finner inga ord. Tom
Djurgårdens IF
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Djurgårn skrev:Blir riktigt förbannad när jag tittar på DIF-TV när Wille intervjuar Montén efter matchen. Det ser ut som att han ska börja garva vilken sekund som helst.
Men va? Tycker han ser helt gråtfärdig ut.

Angående att Jimmie är viktig så är han självklart det. Men att vi saknar en enda jävla spelare legitimerar väl inte övriga laget att skämma ut sig i match efter match och se ut som om deras kroppsfunktioner har slagits ut av nåt slags virus? Men det kanske de tycker själva. För helvete, börja jobba hårdare och ta detta på större allvar. Får en känsla av att detta laget är nån jävla samlingsplats för skämt och fjant där resultatet är mindre viktigt. Åtminstone av alla yngre spelares uttalanden och agerande att döma.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Skäms som en blöt hund efter denna match...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Djurgårn skrev:
-daniel- skrev:
Djurgårn skrev:Blir riktigt förbannad när jag tittar på DIF-TV när Wille intervjuar Montén efter matchen. Det ser ut som att han ska börja garva när som helst.
Äh, syns att han är förbannad. Han har lite det ansiktsuttrycket, men jag törs nog lova att han har ganska långt till ett skratt efter den här plattmatchen.

Fimpen ser förbannad ut, Montén gör det inte.
Låt mig omformulera; för att vara Montén så syns det att han är irriterad & förbannad.

Men det hjälper liksom inte...gäller att spelarna förstår att det är dags att göra skäl för sin lön nu. Om de hade något hjärta skulle samtliga avstå februari-lönen pga utebliven prestation.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Laget saknar sjukdomsinsikt....

Ingen tar ansvar, alla lämpar över det på någon annan...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Snacka om att avsaknaden av Ölvestad ändrar en hel matchbild. Inget snack om vem som är vår viktigaste spelare. Ni kan säga Kronwall eller vad fan ni vill... I min värld är det självklart och ristat i sten att det är Jimmie.
Jag håller helt med.

Vet att jag flera gånger tidigare den här säsongen (när Jimpa hade kommit igång) satt och tänkte att "Helvete om Jimmie blir skadad. Då försvinner en STOR del av vår offensiv..." och det är precis det som hänt. Varför finns det inga andra som åtminstone försöker åka skridskor och tackla som Ölvestad? Tycker ärligt talat det är pinsamt.

Något måste ju va kopiöst fel om man inte skapar mer än 1-2 målchanser på en hel match...mot ett bottenlag...på Hovet. Helt jävla sjukt.
Det är han som skapar intensiteten. Vilket i sin tur får igång publiken. Folk somnar ju på läktaren när det är så slött och antifysisk hockey som det var idag. Det är ju inte bara att han är bra på grillorna och gör en del mål. Han står för allting. Tänder hela laget, tänder hela publiken. ÖVERLÄGSET viktigast i hela laget.
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Fimpen är värd sin lön. Han inser åtminstone allvaret i del hela!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Snacka om att avsaknaden av Ölvestad ändrar en hel matchbild. Inget snack om vem som är vår viktigaste spelare. Ni kan säga Kronwall eller vad fan ni vill... I min värld är det självklart och ristat i sten att det är Jimmie.
+1 har sagt det, senast idag. Jimmie är DIF. När Ragge försvann fanns Jimpa kvar. Nu är Han också borta. Vafan har vi kvar värt namnet som kan leda laget? Inte en enda spelare kan i nuläget gå ut på isen och dra igång laget. Inte en enda. Det saknas ledning. Jag har "analyserat" fram detta förut och idag, efter FHC-katastrofen är det ställt bortom varje rimligt tvivel: Utan naturliga ledare i laget är det kört. På riktigt.

Idag tacklade vi inte alls. Ingen forecheckade, ingen gav understöd till lagkompisar som vågade ta beslutet att gå på offensivt äventyr.

Jag ger Ridderwall och Widing + idag. Resten. Nej. Några var OK men.. Kronwall åker skridskor som jag - stelt och utan driv.

Kommer inte Ölvestad tillbaks om vi går till slutspel blir vi avyttrade på minimalt antal matcher.

Bild
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-27 22:45:42, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Måste berömma Fimpen för hans ärlighet, inget skitsnack utan det är rakt på sak.

Fimpen vet nog vad som ska göras, men utan resten av laget kommer det inte gå. Agera, träna på rätt saker och bänka dom som inte platsar på isen. Visserligen får man bänka halva laget men jag syftar på såna som Boumedienne, Oscar.E, Krüger osv.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Hur som helst så kommer någon att agera. Så här får det inte fortsätta. Att kontrakterade spelare pissar på skölden är helt oacceptabelt.

Som många andra redan sagt så är det inte resultaten som är det primära. Det är INSTÄLLNINGEN som räknas.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Jag håller helt med.

Vet att jag flera gånger tidigare den här säsongen (när Jimpa hade kommit igång) satt och tänkte att "Helvete om Jimmie blir skadad. Då försvinner en STOR del av vår offensiv..." och det är precis det som hänt. Varför finns det inga andra som åtminstone försöker åka skridskor och tackla som Ölvestad? Tycker ärligt talat det är pinsamt.

Något måste ju va kopiöst fel om man inte skapar mer än 1-2 målchanser på en hel match...mot ett bottenlag...på Hovet. Helt jävla sjukt.
Det är han som skapar intensiteten. Vilket i sin tur får igång publiken. Folk somnar ju på läktaren när det är så slött och antifysisk hockey som det var idag. Det är ju inte bara att han är bra på grillorna och gör en del mål. Han står för allting. Tänder hela laget, tänder hela publiken. ÖVERLÄGSET viktigast i hela laget.
Ett hockeylag ska inte helt fallera för att en spelare försvinner. Speciellt inte den oerhört meriterade och breda forwrdsuppsättning vi besitter. Bedrövligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det värsta med idag är ju de rikspuckon som står i klacken och applåderar spelarna på vägen ut från isen. Det framstår ju ganska tydligt att slutspel inte är önskvärt för alla.
A.Berglund

Inlägg av A.Berglund »

Inte mycke att vara glad över, men vi kommer att fixa det här.

vi måste stöta vårat lag och sluta gnälla.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det roligaste var ju efter matchen när Micke står och småler och tycker det var en "riktig kämparmatch" och "det kunde gått hur som helst".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fokus för stunden måste helt & hållet vara att undvika kvalserien. Eller snarare; ta ett jävla byte i taget i nästkommande match och göra det bästa av situationen. ALLA måste börja inse att det krävs blåstället på för att vinna hockeymatcher i en sån jämn serie (nåja, jämn & jämn...DIF är för stunden överlägset sämst).

Jag fick lite vibbar av 1-5 förlusten (erna?) mot FHC på Hovet för 2-3 säsonger sedan. Hade vi mött ett bättre lag hade vi garanterat blivit utskåpade målmässigt ikväll. Nästan synd att inte det hände... då kanske t.om Hardy skulle vaknat från sin vinterdvala?
Skriv svar