Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av -daniel- »

Jag har mest svårt att förstå att vi kan vara så jävla lama....allvarligt talat, delar vi ut några som helst tacklingar? Printz hade en. VA FAN.... Börja åk skridskor, proppa. Gör något när spelet inte fungerar. Sätt ihop en checkingline som bara ska in och proppa. Agera.

Helvete. Nu börjar jag bli förbannad igen på det här jävla korpgänget som knappt borde få beträda isen på Hovet. För att inte tala om den hela treenigheten i båset som står som paralyserade päron genom 3 perioder.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Christopher J skrev:
norrlandsgold skrev:
Christopher J skrev:GE OSS BLÅA TRÖJOR I NÄSTA HEMMA MATCH!

För att det är tröjorna som vinner matchen då eller ?
Jag tycker inte att vi har gjort någon bra match i de röda tröjorna den här säsongen. Visst, vi har vunnit en del, men ändå inte spelat bra. Vi gjorde två av våra bästa matcher den här säsongen mot HV i premiären och mot skellefteå (5-1) i de blåa. Förra säsongen var de röda tröjorna bra för vi hade ett väldigt bra lag. I år är det lite fusk bygge. Vi har även gjort dåliga matcher i de blåa, men förknippar de röda tröjorna med förra säsongen. Tycker man kanske skulle satsa på att dela ut blåa tröjor till publiken i år och inte ha röda som förra säsongen.
Men snälla....tröjorna är verkligen det som vi behöver fokusera på....

Tycker snarare spelarna skulle få köra utan tröjor och skydd. Som bestraffning.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Hade vi mött ett bättre lag idag så hade vi blivit totalt jävla överkörda. Att man inte vinner alla gånger är inte så konstigt men att man inte har någon vilja överhuvudtaget är inte ok. Antingen så börjar Hardy ta sitt ansvar som Head Coach eller så kan han se sig om efter ett annat jobb!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Men SKIT i vilken färg vi har på tröjorna. Det har INGENTING med vårt spel, form eller inställning att göra. De borde kunna spela i helt rosa dräkter och vara lika jävla bra som när de spelar i blått eller rött.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Christopher J skrev:
norrlandsgold skrev:
Christopher J skrev:GE OSS BLÅA TRÖJOR I NÄSTA HEMMA MATCH!

För att det är tröjorna som vinner matchen då eller ?
Jag tycker inte att vi har gjort någon bra match i de röda tröjorna den här säsongen. Visst, vi har vunnit en del, men ändå inte spelat bra. Vi gjorde två av våra bästa matcher den här säsongen mot HV i premiären och mot skellefteå (5-1) i de blåa. Förra säsongen var de röda tröjorna bra för vi hade ett väldigt bra lag. I år är det lite fusk bygge. Vi har även gjort dåliga matcher i de blåa, men förknippar de röda tröjorna med förra säsongen. Tycker man kanske skulle satsa på att dela ut blåa tröjor till publiken i år och inte ha röda som förra säsongen.
Det har inget med nån förbannelse och göra, problemet vi har är att de inte finns spelare som vill göra nåt. Då kan vi ha vita, röda eller blåa tröjjort på oss, det spelar ingen roll.. Kommer aldrig och vinna om de inte blir fart på skriskorna, tyvärr så är den bittra sanningen. Har inget med kläder och göra.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

V-sign skrev:Men SKIT i vilken färg vi har på tröjorna. Det har INGENTING med vårt spel, form eller inställning att göra. De borde kunna spela i helt rosa dräkter och vara lika jävla bra som när de spelar i blått eller rött.
:shock:
Ja....det lär ju va svårt.
lilleman

Inlägg av lilleman »

V-sign skrev:
lilleman skrev:
V-sign skrev:Jag står för att jag tycker att ledningen måste agera. Jag står för det som medlem i DIF och det görs öppet i mitt namn. Jag gömmer mig inte bakom något nic och sitter och kräver avgång hit och sparken dit.

Man behöver inte kräva någons avgång eller skriva massa hot och skit men man kan uttycka sin oro för det som händer i föreningen. Det är tamigfan ens skyldighet som medlem. Vi har också ett ansvar att inte bara gräva ner huvudet i sanden och hoppas på bättre tider. Vi har en trogen publik som går på match efter match men vi den får INGET tillbaka i form av kämpa, inställning eller skönspel. Istället får vi höra att tränarna tycker vi gör bra matcher?! När alla kan se att det gör vi inte alls!

Visst kan det vara så att som farsan (också djurgårdare sen 50 talet) tycka att det är bättre att agera efter säsongen. Men även han som är ytterst seriös och aldrig klagar tycker att DIF borde se över spelsystem och truppens uppbyggnad till nästa säsong. Själv tycker jag att ledningen borde agera nu när det fortfarande finns tid att vända skutan!

Kolla på Liverpool under nya tränaren. De har börjat vinna matcher igen och återfå självförtroendet. Det var inget snack där från ledningens håll. De tyckte jättemycket om Roy Hodgson men de insåg att det inte höll och att något var tvunget att hända.
Jag har aldrig sagt att du inte får skriva vad du tycker.

Jag undrar ärligt vad du tycker ledningen ska göra?
Byta tränare nu! För att KANSKE få en nytändning och en energikick! Det har funkat förr och det kan KANSKE funka igen. Skriver inte att det kommer fungera men har vi råd att inte chansa?

Jag vill inte detta egentligen men det kanske är ett måste? Jag fattar inte hur det kunnat bli så här med den här truppen och de tränare vi har. Det är för duktigt folk och borde inte vara möjligt.

Jag känner mig helt tom...
Personligen tycker jag inte det. Det är alldeles för stor risk att ta in en ny tränare nu, med den lilla tid som är kvar. Det kommer att skapa kalabalik i våran älskade klubb.
Man kan klaga på tränarna för att de inte visar mer vilja men jag tycker det är spelet det är fel på, och spelarnas inställning till det hela, det är där vi måste ändra. Med detta inte sagt att vi ska panikvärva. Inte hos tränarna.

Men det är bara min åsikt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jadu Lilleman, vems åsikt skulle det annars vara? Lasse Kongos?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:Jadu Lilleman, vems åsikt skulle det annars vara? Lasse Kongos?
Haha, du är så rolig just nu. Precis rätt läge. Haha!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
V-sign

Inlägg av V-sign »

-daniel- skrev:
V-sign skrev:Men SKIT i vilken färg vi har på tröjorna. Det har INGENTING med vårt spel, form eller inställning att göra. De borde kunna spela i helt rosa dräkter och vara lika jävla bra som när de spelar i blått eller rött.
Ok lika dåliga då :)

Lilleman: Ja det är klart du får tycka det. Men tycker du att vi skall agera efter säsongen då?
Jag är rädd att vi har fastnat och behöver bärgas loss...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snacka förresten om Hannula-effekt! Härlig tid att debutera (för säsongen) i DIF. Måste kännas mysigt att komma in i ett slakt, jävla losergäng som i varje match senaste tiden uppträtt som ett gäng uteliggare.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag har aldrig sagt att du inte får skriva vad du tycker.

Jag undrar ärligt vad du tycker ledningen ska göra?[/quote]

Byta tränare nu! För att KANSKE få en nytändning och en energikick! Det har funkat förr och det kan KANSKE funka igen. Skriver inte att det kommer fungera men har vi råd att inte chansa?

Jag vill inte detta egentligen men det kanske är ett måste? Jag fattar inte hur det kunnat bli så här med den här truppen och de tränare vi har. Det är för duktigt folk och borde inte vara möjligt.

Jag känner mig helt tom...[/quote]

Personligen tycker jag inte det. Det är alldeles för stor risk att ta in en ny tränare nu, med den lilla tid som är kvar. Det kommer att skapa kalabalik i våran älskade klubb.
Man kan klaga på tränarna för att de inte visar mer vilja men jag tycker det är spelet det är fel på, och spelarnas inställning till det hela, det är där vi måste ändra. Med detta inte sagt att vi ska panikvärva. Inte hos tränarna.

Men det är bara min åsikt.[/quote]

Du tror inte att lite kalabalik i vår älskade klubb kanske är precis det som behövs?
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Highwind skrev:Det som oroar mig är inte att vi har förlorat 3 matcher i rad. Det kan hända. Det är spelet som är helt katastrofalt. Slarv, dåliga uppspel, inget understöd i offensiven, förlorade närkamper och inget fysiskt spel. Så har det varit de tre senaste matcherna.

Man kan knappast förvänta sig att det helt magiskt kommer att vända och vi spelar en bra match på lördag.

Mörker.

Det enda som ger hopp är att det är Stefan Ridderwall som har stått de senaste tre matcherna. Nu är det dags för Owuya att stå annars vet jag inte vad jag gör.
Så har det sett ut hela säsongen. Vi har möjligen lyckats lira i 60 min i en match (SAIK 26/12), men annars tappar vi allt spel stora delar av matcherna.

Jag trodde verkligen laget var bättre än såhär, men uppenbarligen är vi inte det.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

-daniel- skrev:

Ni har naturligtvis helt rätt,det är spelet som är det viktiga. Bara jag som inbillar mig att en sådan liten detalj kan få spelarna att tända till. Fungerade för mitt lag att byta färg när vi torskade en del.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

V-sign skrev:Du tror inte att lite kalabalik i vår älskade klubb kanske är precis det som behövs?
Då händer det ju något i alla fall. Som det är nu så händer det verkligen INGENTING.
Skriv svar