Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av kaminor »

Hemma från Hovet. Så otroligt undermåligt uselt spel att jag trodde jag skulle avlida på studs. ALLA underpresterar så kapitalt. Risken att vi missar slutspel är så fett jävla överhängande. Frölunda, Modo och Brynäs är ju hästlängder bättre än oss. Nu när även SSK och AIK plockar poäng kan detta mycket väl sluta i kvalserien. Men Micke Johansson småmyser tydligen och tycker det är en bra kämpamatch. Det är SJUKT. Jag skäms. Orkar inte bli arg längre, bara uppgiven och apatisk.

För övrigt anser jag att Lassen inte ska spela elitseriehockey. Ännu mindre än alla andra underpresterande pajasar till djurgårdsspelare. Ingen vilja, inget hjärta från nån. Tim Eriksson är bäst. Pinsamt jävla tragiskt. Efter de senaste matcherna klandrar jag inte någon som väljer att stanna hemma istället för att gå och se laget på plats. Kolla på en juniormatch istället, de kämpar i alla fall för skölden på bröstet.

Saknar Jimmie. Saknar Linkan.
Senast redigerad av kaminor den 2011-01-27 22:04:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Det här var utan tvekan den sämsta hemmamatchen jag bevittnat på år & dar. Vad fan är det som har hänt? Visst att vi inte varit lysande tidigare under säsongen, men nu är det riktigt riktigt RIKTIGT jävla pinsamt.

Orkar inte ens vara förbannad ikväll. Bara djupt besviken.

Neej, det stadiet har man kommit över.
Är mer oroad både över spelet som inte finns & över klubbens framtid.
Ja, speciellt när man kollar resultaten i alla andra matcher. Är otroligt oroad för hur det här kommer sluta. Vi är utan tvekan det lag som ser mest tandlöst ut och för stunden har den sämsta karaktären....

Så jävla tröttsamt.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Christopher J skrev:GE OSS BLÅA TRÖJOR I NÄSTA HEMMA MATCH!

För att det är tröjorna som vinner matchen då eller ?
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Bara hoppas det inte blir kvalserien... fortsätter vi spela som i de sista 3 matcherna är det där vi hamnar.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Räcker med ett ord för att beskriva hur jag känner just nu för DIF Hockey; usch. Blir det inte förändring, å då menar jag inställning och lite kämpaglöd (kräver inte vinst), mot skoterraggarna från norr börjar jag bli orolig, jävligt orolig.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev:Jag hatar ssk.. Dom är som ett gäng om man tänker sig som kämpat å kämpar men egentligen sen när det väl gäller mot slutet så är dom inge vidare. Finns nog ingen mer retlig tränare en ssk.. Riktig sån ja som står där med sitt flin å sitt snack "Ja" usch fy fan. Men vann rättvist gjorde dom när Djurgården spelar så jävla uruselt!!
lefflan4president.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Uppgivenheten är enorm.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag står för att jag tycker att ledningen måste agera. Jag står för det som medlem i DIF och det görs öppet i mitt namn. Jag gömmer mig inte bakom något nic och sitter och kräver avgång hit och sparken dit.

Man behöver inte kräva någons avgång eller skriva massa hot och skit men man kan uttycka sin oro för det som händer i föreningen. Det är tamigfan ens skyldighet som medlem. Vi har också ett ansvar att inte bara gräva ner huvudet i sanden och hoppas på bättre tider. Vi har en trogen publik som går på match efter match men vi den får INGET tillbaka i form av kämpa, inställning eller skönspel. Istället får vi höra att tränarna tycker vi gör bra matcher?! När alla kan se att det gör vi inte alls!

Visst kan det vara så att som farsan (också djurgårdare sen 50 talet) tycka att det är bättre att agera efter säsongen. Men även han som är ytterst seriös och aldrig klagar tycker att DIF borde se över spelsystem och truppens uppbyggnad till nästa säsong. Själv tycker jag att ledningen borde agera nu när det fortfarande finns tid att vända skutan!

Kolla på Liverpool under nya tränaren. De har börjat vinna matcher igen och återfå självförtroendet. Det var inget snack där från ledningens håll. De tyckte jättemycket om Roy Hodgson men de insåg att det inte höll och att något var tvunget att hända.
Mash

Inlägg av Mash »

Sjuk som jag är så orkade jag inte åka iväg till Hovet idag, och är glad att jag inte gjorde det. Tråkig hockey hela matchen, blev lite fart då och då men Södertälje spelar en sådan jäklig tråkig hockey. Chansar på kontringar annars är det bara att dumpa puck och byta kedja, samtidigt så kan inte vi etablera spel då inte ens passningarna sitter på klubbladet.
Det är dags att agera nu Hardy med övriga, detta kommer inte hålla och fortsätter det såhär kommer vi att få strida varje match för att få en plats i ett slutspel, för just nu är vi utanför ett slutspel spelmässigt. Ingenting klaffar, alla åker runt för sig själva och det finns ingen lagkänsla och ingen inställning. Det måste finnas någon/några som visar vägen för övriga i laget, något måste hända och det är nu, annars dras vi ner i bottenstriden ordentligt efter nästa omgång.

Spelmässigt idag var nog det värsta jag beskådat denna säsong, flertal personer kan inte lägga passningar på kompisens klubblad. Ni spelar i Elitserien och ni kan inte lägga en diagonal pass på klubblad, pinsamt att beskåda. Det finns knappt någon i laget som kan tänka ett steg längre, ingen kan tänka sig vart pucken kan ta vägen utan det blir stillastående och titta på pucken för att sedan åka till pucken när den rör på sig. Det är dags att börja lira hockey igen grabbar, jag hoppas ni hittar tillbaka till formen snarast.

Kämpa Djurgården!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha, alltså Kruger och Brodin i landslaget. Mårts är tamigfan ännu mer okunnig än Bengan. Fruktansvärt ofarliga Kruger och en Brodin som gått ner sig. Mårts fortsätter att plocka ut spelare som lagt äpplen på hans skrivbord under Juniorkronortiden.

Är det inte förresten Hardy som brukar säga att hemmalaget vinner jämt när de får första målet? Ah visst.

Brutaluselt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ärligt talat så är det jävligt svåranalyserat; dels är det en mental spärr just för stunden som gör att allt låser sig. Men det ligger lite i det här Mäklaren skrev tidigare - spelarna & ledarna tror och har hela säsongen trott de "är bättre än såhär". Det krävs tamejfan BLÅSTÄLLEN PÅ och jobba en hel match som ett kollektiv för att vinna matcher. Hur i helvete kan det se så uddlöst ut på hemmaplan...mot SSK....när läget är som det är? Jag förstår ingenting.

Just nu är DIF ett korplag. Om ens det.
lilleman

Inlägg av lilleman »

V-sign skrev:Jag står för att jag tycker att ledningen måste agera. Jag står för det som medlem i DIF och det görs öppet i mitt namn. Jag gömmer mig inte bakom något nic och sitter och kräver avgång hit och sparken dit.

Man behöver inte kräva någons avgång eller skriva massa hot och skit men man kan uttycka sin oro för det som händer i föreningen. Det är tamigfan ens skyldighet som medlem. Vi har också ett ansvar att inte bara gräva ner huvudet i sanden och hoppas på bättre tider. Vi har en trogen publik som går på match efter match men vi den får INGET tillbaka i form av kämpa, inställning eller skönspel. Istället får vi höra att tränarna tycker vi gör bra matcher?! När alla kan se att det gör vi inte alls!

Visst kan det vara så att som farsan (också djurgårdare sen 50 talet) tycka att det är bättre att agera efter säsongen. Men även han som är ytterst seriös och aldrig klagar tycker att DIF borde se över spelsystem och truppens uppbyggnad till nästa säsong. Själv tycker jag att ledningen borde agera nu när det fortfarande finns tid att vända skutan!

Kolla på Liverpool under nya tränaren. De har börjat vinna matcher igen och återfå självförtroendet. Det var inget snack där från ledningens håll. De tyckte jättemycket om Roy Hodgson men de insåg att det inte höll och att något var tvunget att hända.
Jag har aldrig sagt att du inte får skriva vad du tycker.

Jag undrar ärligt vad du tycker ledningen ska göra?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det som oroar mig är inte att vi har förlorat 3 matcher i rad. Det kan hända. Det är spelet som är helt katastrofalt. Slarv, dåliga uppspel, inget understöd i offensiven, förlorade närkamper och inget fysiskt spel. Så har det varit de tre senaste matcherna.

Man kan knappast förvänta sig att det helt magiskt kommer att vända och vi spelar en bra match på lördag.

Mörker.

Det enda som ger hopp är att det är Stefan Ridderwall som har stått de senaste tre matcherna. Nu är det dags för Owuya att stå annars vet jag inte vad jag gör.
V-sign

Inlägg av V-sign »

lilleman skrev:
V-sign skrev:Jag står för att jag tycker att ledningen måste agera. Jag står för det som medlem i DIF och det görs öppet i mitt namn. Jag gömmer mig inte bakom något nic och sitter och kräver avgång hit och sparken dit.

Jag har aldrig sagt att du inte får skriva vad du tycker.

Jag undrar ärligt vad du tycker ledningen ska göra?
Byta tränare nu! För att KANSKE få en nytändning och en energikick! Det har funkat förr och det kan KANSKE funka igen. Skriver inte att det kommer fungera men har vi råd att inte chansa?

Jag vill inte detta egentligen men det kanske är ett måste? Jag fattar inte hur det kunnat bli så här med den här truppen och de tränare vi har. Det är för duktigt folk och borde inte vara möjligt.

Jag känner mig helt tom...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

norrlandsgold skrev:
Christopher J skrev:GE OSS BLÅA TRÖJOR I NÄSTA HEMMA MATCH!

För att det är tröjorna som vinner matchen då eller ?
Jag tycker inte att vi har gjort någon bra match i de röda tröjorna den här säsongen. Visst, vi har vunnit en del, men ändå inte spelat bra. Vi gjorde två av våra bästa matcher den här säsongen mot HV i premiären och mot skellefteå (5-1) i de blåa. Förra säsongen var de röda tröjorna bra för vi hade ett väldigt bra lag. I år är det lite fusk bygge. Vi har även gjort dåliga matcher i de blåa, men förknippar de röda tröjorna med förra säsongen. Tycker man kanske skulle satsa på att dela ut blåa tröjor till publiken i år och inte ha röda som förra säsongen.
Skriv svar