Jag insåg detta ganska snabbt att vi skulle inte ha samma kvalité på laget 2010/2011. Flera spelare försvann, därför är jag inte förvånad att det ser ut som det gör just nu.
Det finns inte samma GO i laget, dom spelarna som försvann var väldigt viktiga för Djurgårn, och jag ser inte att dom nya spelarna fyller deras platser.
Jag sa till min sambo innan denna säsong, att jag ser fram emot säsongen2011/2012!
Sista året på Hardys kontrakt och vi får ett par hemvändare.! Inget guld denna säsong men nästa säsong!
[quote="Mäklaren i "Låsta trådar""]Ja Android, självklart är det så. Framförallt det där med Hardy. Men nu är det verkligen allvar. Vårt spel är sönderläst och det var det inte under förra säsongen. När vi förlorade de där matcherna som du nämner så spelade vi absolut inte lika praktuselt som vi gör just nu.[/quote]
Detta är ju faktiskt något som har försökt att åtgärdas. Den senare delen av säsongen har man övergett mittzon-skarven exempelvis. Tanken är väl att man ska spela rakare och ett mer samlat anfall, men backarna blir allt som oftast sönderstressade och lösningen blir sarg ut, vilket leder till halvtaskig forechekcing.
Dessutom tycker jag att det kladdas oerhört med pucken i mittzon. Kan det vara direktiv om att vårda pucken som ställer till det? Man ser verkligen hur spelarna vill vårda pucken, men man gör det kanske max 50% av tiden om ens det. Årets lag saknar tålamod att vårda puck i alla lägen. Kanske har det med självförtroende att göra eller så är det en del av båda. Skillnaden med förra året var att man spelade hem pucken till back om ett uppspel misslyckades - i år kämpar man sig över röd, dumpar och åker och byter.
För att man ska vara framgångsrik med att trötta ut motståndarna, vilket vi var ifjol, måste "vårda puck" gälla i alla lägen. Det gör det inte nu. Samma sak gäller långa anfall - man gör halvtaskiga försök till långa anfall men platsväxlingarna i hörnen saknar fjolårets flyt och man spelar istället fast sig. Årets lag är helt enkelt inte lika bra på att avväga situationer rätt.
http://blogg.expressen.se/hockeyblogg/
Tror ni det skulle vara möjligt att styrelsen släpper till mer pengar?
Vad i så fall ska man värva? Forward eller back?
sunne skrev:http://blogg.expressen.se/hockeyblogg/
Tror ni det skulle vara möjligt att styrelsen släpper till mer pengar?
Vad i så fall ska man värva? Forward eller back?
Det är inte ens en fråga. Skulle vi mot all förmodan få fram mer pengar så är det en back vi behöver. Anfallssidan ser bra ut även utan Jimmie(dock såklart sämre), men backsidan är katastrofal.