Sluta tolerera domarmissar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sluta tolerera domarmissar!

Inlägg av Edin »

SkönaDjurgårn skrev:Ja, vad ska man göra... Det kommer alltid att förekomma missar. Men som vi sagt förut så är de otroligt skickliga i NHL.
Jag hade också den bilden av NHL, men det verkar vara samma mafiaverksamhet där, ingen får ifrågasättas, för då jävlar...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8450709.ab

http://video.kings.nhl.com/videocenter/ ... &catid=731
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Edin skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ja, vad ska man göra... Det kommer alltid att förekomma missar. Men som vi sagt förut så är de otroligt skickliga i NHL.
Jag hade också den bilden av NHL, men det verkar vara samma mafiaverksamhet där, ingen får ifrågasättas, för då jävlar...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8450709.ab

http://video.kings.nhl.com/videocenter/ ... &catid=731
Ja, ingenting är ju perfekt. Var det inte Ryan Kesler som blev felaktigt utvisad 2-3 ggr för att domaren ogillade honom? Det var ren parodi. Fan nu sviker minnet igen och jag orkar inte googla, men det var helt sjukt. Hände ganska nyligen, förra säsongen kanske.

Men jag ser uppemot fem timmar NHL varje natt (inte ALLTID såklart men ofta) och det är stor skillnad mot elitserien iaf, det kan man nog ganska säkert slå fast...
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

SkönaDjurgårn skrev: Ja, ingenting är ju perfekt. Var det inte Ryan Kesler som blev felaktigt utvisad 2-3 ggr för att domaren ogillade honom? Det var ren parodi. Fan nu sviker minnet igen och jag orkar inte googla, men det var helt sjukt. Hände ganska nyligen, förra säsongen kanske.

Men jag ser uppemot fem timmar NHL varje natt (inte ALLTID såklart men ofta) och det är stor skillnad mot elitserien iaf, det kan man nog ganska säkert slå fast...

Var det inte Burrows? Aja, vem det var är kanske inte viktigt men jag håller med. Ser också väldigt mycket NHL och nivån är otroligt mycket högre. Det är säkert.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Silverminken skrev:
SkönaDjurgårn skrev: Ja, ingenting är ju perfekt. Var det inte Ryan Kesler som blev felaktigt utvisad 2-3 ggr för att domaren ogillade honom? Det var ren parodi. Fan nu sviker minnet igen och jag orkar inte googla, men det var helt sjukt. Hände ganska nyligen, förra säsongen kanske.

Var det inte Burrows? Aja, vem det var är kanske inte viktigt men jag håller med. Ser också väldigt mycket NHL och nivån är otroligt mycket högre. Det är säkert.
Stämmer, tack! Hittade nu, Burrowsgate... Han filmade väl i en tidigare match, domaren tog utvisning på den andre spelaren och kände sig i efterhand lurad av Burrows. Sen gav domaren igen... :D
inloss
Säsongskort: Ja

Inlägg av inloss »

Magnutz skrev:
Det måste löna sig att döma elithockey. Det lockar fler av de som är kapabla att döma bra. Gratis resor och bra betalt...
Bra betalt har dom, 7000 per match plus mat, hotell, resa och ersättning för förlorat arbete, proffs domarna har ännu mer
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

SkönaDjurgårn skrev:
Silverminken skrev:

Stämmer, tack! Hittade nu, Burrowsgate... Han filmade väl i en tidigare match, domaren tog utvisning på den andre spelaren och kände sig i efterhand lurad av Burrows. Sen gav domaren igen... :D
Jo jag kommer ihåg det där. Det blev en väldigt stor grej av det hela. Kändes inte helt smart av domaren att hämnas så tydligt :P
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja det var galet, domaren berättade ju t.o.m. innan matchen att det skulle bli strul, haha...

“It was personal,” said Burrows to reporters after the game. "It started in warm-up. Before the anthem, the ref came over and said I made him look bad in Nashville on the Smithson hit and he was going to get me back tonight.

"When Smithson hit me sideways he said 'I saw the replay you had your head up and weren't really hurt and you made me look bad and I'm going to get you tonight.'

Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

SkönaDjurgårn skrev:Ja det var galet, domaren berättade ju t.o.m. innan matchen att det skulle bli strul, haha...

“It was personal,” said Burrows to reporters after the game. "It started in warm-up. Before the anthem, the ref came over and said I made him look bad in Nashville on the Smithson hit and he was going to get me back tonight.

"When Smithson hit me sideways he said 'I saw the replay you had your head up and weren't really hurt and you made me look bad and I'm going to get you tonight.'

Ja det var helt sjukt! Borde verkligen inte kunna hända.

Men förutom det exemplet och några andra så är det som sagt klart bättre i NHL. men konstigt vore väl annars. Fast det skulle vara bra om det kunde bli lite bättre i alla fall.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Har fått svar igen:

" Hej!
Visst der jag att pucken är inne. Men innan den går över linjen har buren flyttats vilket du inte kanse på bilden (höger stolpe). Det räcker att stolpen lyfter från goalpegsen.
Jag vet inte hur involverad du är men om du såg min mejlbox så skulle du förstå varför jag blir trött ibland.

Att publicera bilderna är inget jag eller domarna har beslutat utan det är något som SHL har beslutat sedan flera år. Det hänger i första hand ihop med någon form av problem att få ut dem i tv kamerorna. Hur det blir framöver återstår att se.

Domarnivån väljer jag att inte kommentera mer.

Med vänlig hälsning/Best regards"

Han väljer att inte svara på det jag skrev om domarna... intressant.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Låt honom vara nu för fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mäklaren skrev:Låt honom vara nu för fan.
Är det han som är ansvarig så kan han gott ta lite kritik. Kan man inte göra bättre ifrån sig på sitt jobb så ska man inte ha kvar det.
Avgå Jocke.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:Låt honom vara nu för fan.
Hej Peter :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:Har fått svar igen:

" Hej!
Visst der jag att pucken är inne.
Men innan den går över linjen har buren flyttats vilket du inte kanse på bilden (höger stolpe). Det räcker att stolpen lyfter från goalpegsen.
Jag vet inte hur involverad du är men om du såg min mejlbox så skulle du förstå varför jag blir trött ibland.

Att publicera bilderna är inget jag eller domarna har beslutat utan det är något som SHL har beslutat sedan flera år. Det hänger i första hand ihop med någon form av problem att få ut dem i tv kamerorna. Hur det blir framöver återstår att se.

Suck...
Jag sa ju det direkt efter matchen.
Från deras kameror syns det förmodligen att målet var flyttat innan HELA pucken var över linjen.

Bortkastad energi lilleman...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:

" Hej!
Men innan den går över linjen har buren flyttats vilket du inte kanse på bilden (höger stolpe). Det räcker att stolpen lyfter från goalpegsen.

Suck...
Från deras kameror syns det förmodligen att målet var flyttat innan HELA pucken var över linjen.

Tror definitionen bör omarbetas. Buren hade bara lyfts lite ur sitt ena peghole... Det kan ju inte vara grund för att blåsa av ett mål. Har sett nåra NHL-matcher nu och måste säga att domarna där är sjukt mycket mer osynliga där. De går inte in och (jaja, lite generaliseringar får ni tåla) blåser sönder matcher särskilt ofta. I ingen av matcherna jag sett (senast Atlanta Thrashers vs TB Bolts) har domarna synt mycket. De har dömt på spelförstörande och för hårt spel. Deras Videodomarcentral är också sjukt välutvecklad. Våra parkfyllon som sitter framför en skärm bleknar i jämförelse.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:

" Hej!

Suck...

Bortkastad och bortkastad. Samtidigt som jag förstås ville bevisa för honom att det var mål så ville jag också få fram ett budskap till honom om att dela med sig av deras hemliga bilder, vilket i detta fall också skulle hjälpa otroligt mycket. Och nu har jag fått svar på att det, enligt honom, inte är dem som har ansvaret för det där utan SHF.
Skriv svar