Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev: Det är bra att forumet finns. Efter kvällens skrevspark behöver ganska många av oss tjura av oss... och det är ju bra att det sker via tangentbordet..
Precis så,
Bättre det än att kasta in saker på isen...eller spöa på tanten när man kommer hem.
Har svårt att förstå Lilleman & div kissnödiga moderatorer som går upp i falsett så fort nåt "gnälligt" eller möjligen mindre genomtänkt skrivs efter förlust.

Ni kanske ska införa ett "Öppet forum" för alla, & så ett för er som iaf enligt er själva vädrar "rätt" åsikter..?

Jaja, dags att tömma skallen nu & sikta in sig på Ssk....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
Datsyuk_13 skrev:Hoppas att killarna fick en utskällning á la Bruce Boudreau av Hardy efter matchen i kväll (lär dock aldrig hända...). Spelar vi på samma sätt som mot SSK på torsdag så skall vi nog i första hand vara glada om vi lyckas undvika tvåsiffrigt.
Förmodligen så satt Hardy i ett hörn och avbröt Monten när han försökte skälla. Något liknande:

Monten: "Fyfan killar, det här är inte oke.."

Hardy: "Men ni jobbade bra"

Monten: "Som jag sa så..."

Hardy: "Kempe du va bäst. Älskar dina skott i burgaveln"

Monten: "Tycker faktiskt inte att någo..."

Hardy: "Nästa match möter vi säkert ett lag som spelar mycket sämre än vad ni gör. Då tar vi dem"

Alla andra supportrar är dryga svin. Sen att aikarna är mycket närmre och fler gör att vi känner av det mer. Lägg därtill tradion och historia! Men poäng är poäng i slutändan och det är det vi spelar om just nu.

Word SkönaDjurgårn
Hahaha....

Du får inte glömma detta som med all säkerhet utspelade sig mitt i konversationen:

Montén: Micke, vad tyckte du? Var vi verkligen helt OK den här matchen?

Micke: Stör mig inte! Jag spelar Donkey Kong.

Hardy: Vafan Micke, skärpning. Du får fan inte ta mitt spel. Har inte ett piss att göra på matcherna så fall... håll dig till dina SMS istället.

Montén: Men allvarligt grabbar, den här matchen var INTE bra!

Hardy: Micke; vad är ditt rekord? Har du kommit upp i level 120?

Micke: Japp!

Montén: Men vafan grab...level 120? Sa du 120? Har du verkligen klarat det. Helvete!

etc.etc. innuendo. and the story ends. blablalba.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Highwind skrev:Jag är alldeles för lat. Någon får gärna kolla upp hur många matcher Mark har vunnit jämfört med Stefan. Men jag vet att risken att förlora ökar markant när Ridderwall står istället för Owuya.

uppskattning:
2/3 av de matcher Owuya står vinner vi.
2/3 av de matcher Ridderwall står förlorar vi.

Målvakten är lagets viktigaste spelare.
saxat från målvaktstråden:
Rikkard skrev:Jag tog mig friheten att räkna ut vilken målvakt som har stått i flest förlustmatcher. Av 23 förluster (övertidsförluster inräknat) har Ridderwall stått 15!! Den killen är ingen vinnare. Hoppas Owuya kommer tillbaka snart, annars blir det inget slutspel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev: Det är bra att forumet finns. Efter kvällens skrevspark behöver ganska många av oss tjura av oss... och det är ju bra att det sker via tangentbordet..
Precis så,
Bättre det än att kasta in saker på isen...eller spöa på tanten när man kommer hem.
Har svårt att förstå Lilleman & div kissnödiga moderatorer som går upp i falsett så fort nåt "gnälligt" eller möjligen mindre genomtänkt skrivs efter förlust.

Ni kanske ska införa ett "Öppet forum" för alla, & så ett för er som iaf enligt er själva vädrar "rätt" åsikter..?

Jävla fittlag. Vi kan inte ens spela hockey. Vi suger. Alla är överbetalda jävla horor som inte kan någonting.
Och Hardy Nilsson den fittan. HUR FAN KAN HAN STÅ DÄR I INTERVJUN OCH INTE BLI ARG? Han måste bli skitsur. Vilken jävla fitta. Han är så patetisk den där Hardy.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lilleman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Precis så,

Jävla fittlag. Vi kan inte ens spela hockey. Vi suger. Alla är överbetalda jävla horor som inte kan någonting.
Och Hardy Nilsson den fittan. HUR FAN KAN HAN STÅ DÄR I INTERVJUN OCH INTE BLI ARG? Han måste bli skitsur. Vilken jävla fitta. Han är så patetisk den där Hardy.
troll
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Upprepar mig lite. Men angående det där blocket.

Undrar vad han skriver. Jag gissar på (ironi och annan humor är applicerbar här, jag skojar alltså):...

24/1 Kära dagbok,

07.12: Nu ringer min Musse Pigg-väckarklocka och det är dags att klä på sig. Idag ska vi åka buss till Göteborg. Det ska bli kul. Nu måste jag ringa och väcka Tomas och Micke. jag skriver mer sen.

Oj, jag tror jag glömde köpa hem Creme Bonjour. Det som är så gott på knäcket. Vi är föresten framme. Jag står i båset och matchen verkar hålla på för fullt. Det har Tomas bättre koll på än jag. Det står en 3a i taket här och då är det period 3. Sen står det lite fler siffror. en fyra och en tvåa. Det är bra, hårda siffror. Ska komma ihåg att fråga Tomas vad de betyder, vid tillfälle. Snart ska vi gå och duscha och sen, sen ska jag sova på bussen hem. Vi skrivs imorgon!

Hejdå dagboken!

xoxoxo Hardy
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-24 22:39:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

För att avrunda kvällen har jag bara en sak att säga:

We shell overcome!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

lilleman skrev: Jävla fittlag. Vi kan inte ens spela hockey. Vi suger. Alla är överbetalda jävla horor som inte kan någonting.

är du gnagare eller...?

:wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Undrar vad han skriver. Jag gissar på (ironi och annan humor är applicerbar här, jag skojar alltså):...

24/1 Kära dagbok,

07.12: Nu ringer min Musse Pigg-väckarklocka och det är dags att klä på sig. Idag ska vi åka buss till Göteborg. Det ska bli kul. Nu måste jag ringa och väcka Tomas och Micke. jag skriver mer sen.

Oj, jag tror jag glömde köpa hem Creme Bonjour. Det som är så gott på knäcket. Vi är föresten framme. Jag står i båset och matchen verkar hålla på för fullt. Det har Tomas bättre koll på än jag. Det står en 3a i taket här och då är det period 3. Sen står det lite fler siffror. en fyra och en tvåa. Det är bra, hårda siffror. Ska komma ihåg att fråga Tomas vad de betyder, vid tillfälle. Snart ska vi gå och duscha och sen, sen ska jag sova på bussen hem. Vi skrivs imorgon!

Hejdå dagboken!

xoxoxo Hardy
Hahahaha :lol:
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

jag vill också som vissa andra se mer aktiv coachning. känns inte som det händer så mycket, vill att man eldar på mer. Vill se mer vinnarskalle. Man ska vara förbannad som fan efter en sådan match som denna, man tar aldrig en förlust. Det är vad jag tror gör att man blir ett vinnande lag tillslut. Man nöjer sig aldrig och strävar alltid åt att bli bättre. Vinna till varje pris.

Frölunda var jävligt bra idag , det ska man inte glömma. Men jag tycker att DIF ska ge dom lite mer fajt.

Bara ladda om till matchen mot SSK. kommer bli tufft, med tanke på att det känns som att SSK alltid trappar upp ett par nivåer när det möter DIF( kanske bara jag som tycker det :D). dom har ju dessutom ett par vinster i ryggen. Dags att ta tre poäng , och om vi ska göra det på torsdag så krävs det verkligen att alla kämpar som fan.

Vi ska fan ta oss till slutspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Magnutz skrev:Upprepar mig lite. Men angående det där blocket.

Undrar vad han skriver. Jag gissar på (ironi och annan humor är applicerbar här, jag skojar alltså):...

24/1 Kära dagbok,

Hejdå dagboken!

xoxoxo Hardy

:lol:
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:
lilleman skrev: Jävla fittlag. Vi kan inte ens spela hockey. Vi suger. Alla är överbetalda jävla horor som inte kan någonting.

är du gnagare eller...?

:wink:
Hahaha. Nä. Skriver bara så som du tycker det är okej att folk skriver med tanke på ditt inlägg.

-----
-daniel- skrev:För att avrunda kvällen har jag bara en sak att säga:

We shell overcome!
Haha. Det bästa du skrivit idag i alla fall :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

NorpaN skrev:jag vill också som vissa andra se mer aktiv coachning. känns inte som det händer så mycket, vill att man eldar på mer. Vill se mer vinnarskalle. Man ska vara förbannad som fan efter en sådan match som denna, man tar aldrig en förlust. Det är vad jag tror gör att man blir ett vinnande lag tillslut. Man nöjer sig aldrig och strävar alltid åt att bli bättre. Vinna till varje pris.

Frölunda var jävligt bra idag , det ska man inte glömma. Men jag tycker att DIF ska ge dom lite mer fajt.

Bara ladda om till matchen mot SSK. kommer bli tufft, med tanke på att det känns som att SSK alltid trappar upp ett par nivåer när det möter DIF( kanske bara jag som tycker det :D). dom har ju dessutom ett par vinster i ryggen. Dags att ta tre poäng , och om vi ska göra det på torsdag så krävs det verkligen att alla kämpar som fan.

Fan ska ta oss dit, om inget annat.. jag tror som någon redan skrivit att vi ser ett DIF som inte är så mycket bättre än så här (åtminstone inte när vi saknar Jimmie). Förutom ibland samt när motståndet är tamt som fan. Vi saknar spelare som lyfter laget. Hela laget. Nu blixtrar det till lite här och lite där. Som ett satans elfel i en kraftstation.. en liten fisblixt i en transformator och en lite längre bort men aldrig någonsin en rejäl jävla schmäll... dutt-dutt.

Hoppas på mer fart mot SSK. Mer aggro. Mer pangapanga!! Det betyder Jimmie Ölvestad. Alla ni som inte gillar killen kan nog skriva på att DIF är en nivå sämre utan honom. Han sätter prägel på matcherna. Det tar sedan Brodin och company efter och då blir det genast bättre spel. Jimmie är King,.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-24 22:46:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

lilleman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Precis så,

Nu börjar det likna nåt! :lol:

Nämen jag och många med mig(?) orkar väl inte sitta och läsa ditt hetsande för att försöka få fram att vi hatar AIK. Vi gör det, ta det lugnt. Jag säger det igen: vi gör det.

Förresten så hade jag en känsla av att det skulle bli 4-2 idag, ville inte säga nåt men så var det. Ni borde rygga mig. Eller...jag borde börja spela själv. För riktiga pengar. "We shell overcome" ftw.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Magnutz skrev:
NorpaN skrev:jag vill också som vissa andra se mer aktiv coachning. känns inte som det händer så mycket, vill att man eldar på mer. Vill se mer vinnarskalle. Man ska vara förbannad som fan efter en sådan match som denna, man tar aldrig en förlust. Det är vad jag tror gör att man blir ett vinnande lag tillslut. Man nöjer sig aldrig och strävar alltid åt att bli bättre. Vinna till varje pris.

Fan ska ta oss dit, om inget annat.. jag tror som någon redan skrivit att vi ser ett DIF som inte är så mycket bättre än så här (åtminstone inte när vi saknar Jimmie). Förutom ibland samt när motståndet är tamt som fan. Vi saknar spelare som lyfter laget. Hela laget. Nu blixtrar det till ite här och lite där. Som ett satans elfel i en kraftstation.. en liten fisblixt i en transformator och en lite längre bort men aldrig någonsin en rejäl jävla schmäll... dutt-dutt.

Hoppas på mer fart mot SSK. Mer aggro. Mer pangapanga!! Det betyder Jimmie Ölvestad. Alla ni som inte gillar killen kan nog skriva på att DIF är en nivå sämre utan honom. Han sätter prägel på matcherna. Det tar sedan Brodin och company efter och då blir det genast bättre spel. Jimmie är King,.
Vi har lyft oss ibland mot bättre motstånd. Våra bästa matcher i år har väl varit Hv i premiären och annandagsmatchen då vi verkligen spelade som i fjol. Skillnaden, i min mening, mot i fjol är nog att vi är så jävla ojämna och att våran lägstanivå är mycket sämre än förra året.
Skriv svar