Men vad har det med saken att göra? Som att likna en ångvält med ett paket saltade päron.lilleman skrev:Tycker du alltså att det är lika jobbigt att förlora mot Timrå som att förlora mot aik? Bara undrar...Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Jag tänkte mer eftersom att ni ger blanka i vad aik säger om er/till er, varför tycker ni då en derbyförlust är så jävla jobbig om man jämför med en vanlig förlust? Jag är bara nyfiken...-daniel- skrev:Men vad har det med saken att göra? Som att likna en ångvält med ett paket saltade päron.lilleman skrev:Tycker du alltså att det är lika jobbigt att förlora mot Timrå som att förlora mot aik? Bara undrar...Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- -daniel-
Jag har aldrig brytt mig om vad andra säger om / till mig när det gäller sport. Det är 2000 gånger mer kränkande att veta att ens älskade lag förlorat mot ett gäng pissiga lodisar. Räcker så.lilleman skrev:Jag tänkte mer eftersom att ni ger blanka i vad aik säger om er/till er, varför tycker ni då en derbyförlust är så jävla jobbig om man jämför med en vanlig förlust? Jag är bara nyfiken...
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev: Ja, det är ju just grejen. Han är så obotligt tjurig (som alla norrlänningar) så han vägrar att ändra något. Speciellt efter att han just fått kritik för det, då vägrar man ju än mer.
Aja, orkar inte älta Mr.Nilsson något mer. Räcker för mig nu, men man blir lite trött när man får se halvslaka Hardy spela fickpingis i 3x20 minuter,
Murre Montén småfisa & flina, och Micke som har fullt upp att SMS'a brorsan i andra båset match efter match.
Haha...
daniel-, du är i Knirres frånvaro bäst på "onödiga" men roliga kommentarer...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Alla förluster innebär tappade poäng. När jag ser tillbaka på säsongen så kvittar det om vi slagit aik i samtliga matcher om vi likförbannat ligger i kvalserien. Sen att det svider som fan när man står där på läktarna mittemot aikarna när de vunnit är en helt annan sak. Det är poäng vi behöver för att gå till slutspel. Jag torskar gärna alla matcher mot aik och går längre i slutspelet. DIF för allt annat! Ber om ursäkt för att jag inte sitter och glor på alla råttornas matcher och kluddrar i aik-tråden bara för att desperat ha något att glädjas åt. Jag vill att DIF vinner guld, sen om aik vinner alla grundseriederbyn och kommer tvåa det ger jag fan i.lilleman skrev:Tycker du alltså att det är lika jobbigt att förlora mot Timrå som att förlora mot aik? Bara undrar...Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
GOD JUL, horungar.
EDIT: jag var visst en månad sen.
EDIT: jag var visst en månad sen.

- Datsyuk_13
Hoppas att killarna fick en rejäl utskällning á la Bruce Boudreau av Hardy efter matchen i kväll (lär dock aldrig hända...). Spelar vi på samma sätt som mot SSK på torsdag så skall vi nog i första hand vara glada om vi lyckas undvika tvåsiffrigt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Det är bra att forumet finns. Efter kvällens skrevspark behöver ganska många av oss tjura av oss... och det är ju bra att det sker via tangentbordet..
Jag tror vi tar oss till slutspel med laget bara Mark kommer tillbaks samt Jimmie och Honken. Sen behöver Kronwall vila ett par veckor.
Precis som avslutningen på ett grymt tal speglar dess inledning speglar spelarna på isen sin ledning i båset. I medgång går det bra, men inte i motgång. Jävlaranamma sår man i ledarleden, i båset. Man låter inte individen sköta sitt när hela lagbygget ser ut som en gym-fascist från 80-90-talet. All chest and no legs.. svajjigt...
Mer action i båset. Bänka spelare som inte gör sitt jobb. Låt fler junisar spela. Det kan inte gå mycket sämre och är bättre på sikt.
Jag tror vi tar oss till slutspel med laget bara Mark kommer tillbaks samt Jimmie och Honken. Sen behöver Kronwall vila ett par veckor.
Precis som avslutningen på ett grymt tal speglar dess inledning speglar spelarna på isen sin ledning i båset. I medgång går det bra, men inte i motgång. Jävlaranamma sår man i ledarleden, i båset. Man låter inte individen sköta sitt när hela lagbygget ser ut som en gym-fascist från 80-90-talet. All chest and no legs.. svajjigt...
Mer action i båset. Bänka spelare som inte gör sitt jobb. Låt fler junisar spela. Det kan inte gå mycket sämre och är bättre på sikt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag tycker inte att det är jobbigt att förlora mot just klubben aik, utan det är deras vidriga fans som är äckliga som in i helvete, och jag antar att det är där vi är olika. Sen så kollar jag aldrig på aiks matcher och skriver inte i aik-tråden för den delen heller.Jockmaniac skrev:Alla förluster innebär tappade poäng. När jag ser tillbaka på säsongen så kvittar det om vi slagit aik i samtliga matcher om vi likförbannat ligger i kvalserien. Sen att det svider som fan när man står där på läktarna mittemot aikarna när de vunnit är en helt annan sak. Det är poäng vi behöver för att gå till slutspel. Jag torskar gärna alla matcher mot aik och går längre i slutspelet. DIF för allt annat! Ber om ursäkt för att jag inte sitter och glor på alla råttornas matcher och kluddrar i aik-tråden bara för att desperat ha något att glädjas åt. Jag vill att DIF vinner guld, sen om aik vinner alla grundseriederbyn och kommer tvåa det ger jag fan i.lilleman skrev:Tycker du alltså att det är lika jobbigt att förlora mot Timrå som att förlora mot aik? Bara undrar...Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Var bara nyfiken på ett antal saker.
- SkönaDjurgårn
Lilleman, gå och lägg dig eller byt tråd. Alla här hatar att förlora mot AIK. Jättemycket. Men just nu är vi oroliga för att vårt älskade DIF spelar värdelös hockey. Då skiter vi i AIK.
- -daniel-
På tal om Kronwall så undrar jag vad som hänt. Från att ha varit riktigt bra under hösten ser han otroligt stabbig & seg ut. Cement i skridskorna? Nilson-förkylning? Glömt att ta av skridskoskydden a'la Lassen?Magnutz skrev:Det är bra att forumet finns. Efter kvällens skrevspark behöver ganska många av oss tjura av oss... och det är ju bra att det sker via tangentbordet..
-
Förmodligen så satt Hardy i ett hörn och avbröt Monten när han försökte skälla. Något liknande:Datsyuk_13 skrev:Hoppas att killarna fick en utskällning á la Bruce Boudreau av Hardy efter matchen i kväll (lär dock aldrig hända...). Spelar vi på samma sätt som mot SSK på torsdag så skall vi nog i första hand vara glada om vi lyckas undvika tvåsiffrigt.
Monten: "Fyfan killar, det här är inte oke.."
Hardy: "Men ni jobbade bra"
Monten: "Som jag sa så..."
Hardy: "Kempe du va bäst. Älskar dina skott i burgaveln"
Monten: "Tycker faktiskt inte att någo..."
Hardy: "Nästa match möter vi säkert ett lag som spelar mycket sämre än vad ni gör. Då tar vi dem"
Alla andra supportrar är dryga svin. Sen att aikarna är mycket närmre och fler gör att vi känner av det mer. Lägg därtill tradion och historia! Men poäng är poäng i slutändan och det är det vi spelar om just nu.
Word SkönaDjurgårn
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag är alldeles för lat. Någon får gärna kolla upp hur många matcher Mark har vunnit jämfört med Stefan. Men jag vet att risken att förlora ökar markant när Ridderwall står istället för Owuya.
uppskattning:
2/3 av de matcher Owuya står vinner vi.
2/3 av de matcher Ridderwall står förlorar vi.
Målvakten är lagets viktigaste spelare.
uppskattning:
2/3 av de matcher Owuya står vinner vi.
2/3 av de matcher Ridderwall står förlorar vi.
Målvakten är lagets viktigaste spelare.
Senast redigerad av Highwind den 2011-01-24 22:32:49, redigerad totalt 1 gånger.
Som jag sa så var jag bara nyfiken på ett antal saker men det verkade som om jag bröt ner nivån på en tråd där nivån är på topp och där det har skrivit så sjukt mycket bullshit idag, därför är det underbart att det är mig du ska haka på.SkönaDjurgårn skrev:Lilleman, gå och lägg dig eller byt tråd. Alla här hatar att förlora mot AIK. Jättemycket. Men just nu är vi oroliga för att vårt älskade DIF spelar värdelös hockey. Då skiter vi i AIK.
Kronwall klarar inte den istid han får i DIF. Han är nedsliten, i både kropp och själ efter som hans slit inte ger utdelning tillräckligt ofta.-daniel- skrev:På tal om Kronwall så undrar jag vad som hänt. Från att ha varit riktigt bra under hösten ser han otroligt stabbig & seg ut. Cement i skridskorna? Nilson-förkylning? Glömt att ta av skridskoskydden a'la Lassen?Magnutz skrev:Det är bra att forumet finns. Efter kvällens skrevspark behöver ganska många av oss tjura av oss... och det är ju bra att det sker via tangentbordet..
Om han fick - låt oss säga - 15 minuter/match istället för 20+ minuter så skulle han nog hålla en högre lägstanivå. Nu är han utsliten och fortsätter det så här kommer han att gå in i väggen och vara precis oduglig i slutspelet när han behövs som mest. Återigen ett taktiskt genidrag. Kan Ragge kan Kronis. Pause. Not.
När Kronwall tillslut tappar all ork har vi inte mycket att byta ut honom med.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.