-daniel- skrev:
Som coach har man ett ansvar att försöka ingjuta lite mod i spelarna. Tycker inte Hardy har det i motgång. Han ser mest uppgiven ut. Lite som en 90-graders lutande lutfisk.
Haha..
Tror helt enkelt det är ett taktiskt drag från Hardy, att verka oberörd & se närmast blassé ut.
Han vill inte bjuda på några psykbryt alá Wikegård & tappa ansiktet inför motståndarna.
Men just i dagens DIF verkar det funka så där....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren skrev:När Hardy lägger blocket (hehe) på hyllan skulle jag vilja se Popovic och Czarnecki i båset. Två olika personligheter, men framförallt två riktigt vinnarskallar(som Hardy en gång i tiden var).
Ska inte gnälla för mycket på Hardy dock. Bara tråkigt att han visar en sån gullig attityd hela tiden. Vill ha passion, lidelse, LIIdelse, LIDELSE!
Ja, exakt.
Popovich är förvisso extremt överdriven åt andra hållet... på gränsen till pinsamt när tränaren står och vrålar FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTA (som förövrigt Falken så tydligt gjorde idag vid 0-2 målet ) efter förlust.
Var du seriös med din instämmelse? Czarnecki gillar jag skarpt och han verkar vara en riktig människokännare. Tror för övrigt att vi ska skippa att ta in en ''Djurgårdare'' nästa gång. Måste vara ett slut välgörenheten nån gång.
Vill inte ha en tränare som bara står och gormar och har sig. Till slut lyssnar man inte ens på en sån. Hellre en tränare som ryter till 2-3 gånger per säsong, så det verkligen får kraft. Nästan alla pensionerade tränare säger ju att "är det någonting jag ångrar så är det när man lät känslorna rinna över", som dagens unga tränare gör. Montén när han är förbannad i sina citat, Popovic, Wikegård(hehe), de kommer lära sig med tiden att skälla och gorma knappast är vägen att gå.
-daniel- skrev:
Som coach har man ett ansvar att försöka ingjuta lite mod i spelarna. Tycker inte Hardy har det i motgång. Han ser mest uppgiven ut. Lite som en 90-graders lutande lutfisk.
Haha..
Tror helt enkelt det är ett taktiskt drag från Hardy, att verka oberörd & se närmast blassé ut.
Han vill inte bjuda på några psykbryt alá Wikegård & tappa ansiktet inför motståndarna.
Men just i dagens DIF verkar det funka så där....
Vettefan, tror inte Hardy har samma passion längre. Sen tycker han alltid att det är upp till individen att lösa situationerna. "Spelarna vet vad de skall göra"-attityden blir jag rätt trött på.
Okej, så du tycker det är okej att få massa hån från aik när vi själva brukar sitta här och skratta över hur dem uppför sig...?
Snälla kolla igenom tråden så ser du hur fruktansvärt låg nivån är. Snälla, gör det bara.
Personligen så bryr jag mig inte så mycket om Solna (förutom vid direkta konfrontationer). Prova det du med. Rätt skönt faktiskt.
Måste vara jätteskönt att inte alls bry sig så mycket om derbyhånen man fick i början av denna säsong. Fan vad skönt det borde vara.
Jag kan inte prova, har många aikare runt omkring mig, varje dag. Blir hånad för det minsta lilla, klart man tar åt sig.
Du tog alltså inte åt dig åt dem hånen du fick efter 5-2, 2-5?
Mäklaren skrev:När Hardy lägger blocket (hehe) på hyllan skulle jag vilja se Popovic och Czarnecki i båset. Två olika personligheter, men framförallt två riktigt vinnarskallar(som Hardy en gång i tiden var).
Ska inte gnälla för mycket på Hardy dock. Bara tråkigt att han visar en sån gullig attityd hela tiden. Vill ha passion, lidelse, LIIdelse, LIDELSE!
Ja, exakt.
Popovich är förvisso extremt överdriven åt andra hållet... på gränsen till pinsamt när tränaren står och vrålar FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTA (som förövrigt Falken så tydligt gjorde idag vid 0-2 målet ) efter förlust.
Var du seriös med din instämmelse? Czarnecki gillar jag skarpt och han verkar vara en riktig människokännare. Tror för övrigt att vi ska skippa att ta in en ''Djurgårdare'' nästa gång. Måste vara ett slut välgörenheten nån gång.
Men är det inte tröttsamt att tråka in sig in i ruljansen på samma tränare som hoppar runt i ES? Perra, Melin, Kenta, Janne Karlsson, Czarnecki, Lückner som bara hoppar runt i ES-klubbarna.
Skulle gärna se ett tränarpar bestående av typ... Ragnarsson tillsammans med någon kanadensare som han är polare med som blivit tränare därborta. Lite kanadensiska jävlar anama influenser tillsammans med en profil som kan Djurgården blir nog bara.
Och i och med att Czarnecki är människokännare skulle han nog garanterat inte gnälla lika hårt som dig, men jag hoppas inte det var det du var ute efter heller.
Ja, exakt.
Instämmelsen var mest angående din efterlysning av passion & lidelse. Men Czarnecki har jag inget emot, duktig taktiker som verkar kunna ingjuta mod i sitt lag. Popovich är ju en riktig känslomänniska som jag också delvis gillar. Men betyder inte nödvändigtvis att jag vill se någon av dem i DIF. Men just för stunden (notera; i stridens hetta och precis efter en pissupprullning i Scandinavium) är jag jävligt trött på Smeagols slappa attityd i båset.
Okej, så du tycker det är okej att få massa hån från aik när vi själva brukar sitta här och skratta över hur dem uppför sig...?
Snälla kolla igenom tråden så ser du hur fruktansvärt låg nivån är. Snälla, gör det bara.
Personligen så bryr jag mig inte så mycket om Solna (förutom vid direkta konfrontationer). Prova det du med. Rätt skönt faktiskt.
Måste vara jätteskönt att inte alls bry sig så mycket om derbyhånen man fick i början av denna säsong. Fan vad skönt det borde vara.
Jag kan inte prova, har många aikare runt omkring mig, varje dag. Blir hånad för det minsta lilla, klart man tar åt sig.
Du tog alltså inte åt dig åt dem hånen du fick efter 5-2, 2-5?
Vad har Solna att håna oss nu? De ligger sist i serien. Vi ligger 6:a. Finns liksom inget som biter.
Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Hårde Hardy har blivit Föredetting Hardy. Sorgligt men sant! Lever på gamla meriter och envisas med sitt utkörda spelsystem och hoppas att tiden ska göra underverk. Förra säsongen spelade vi revolutionerande, nu spelar vi tamefan inte alls. Wikegård hade rätt hela tiden! Vi kommer bli sönderlästa om inget händer. Har det hänt någonting tycker ni? Jo, en sak har hänt. Vi åker inte skridskor. Spelarna har tappat all vilja då det helt enkelt är som att banka huvudet i en betongvägg. Du kan ta i hur jävla hårt som helst men den kommer inte och ge vika. Till slut inser man det och slutar med det. Just nu står vi och tittar på den där satans väggen men inget händer. Provar dra huvudet i det en gång till men det gör bara jävligt ont och väggen står kvar. Kanske skulle prova med en bulldozer, men det är inte Hardy intresserad av. Han är säker på att den där väggen snart kommer att rasa med skallen som verktyg. Tids nog gott folk! Tids nog! Väggen har bara en bra dag. Det är inte skallens fel. Imorrn är nog betongen svagare. Några verktyg eller en bulldozer vill han inte veta av. Tids nog, Tids nog!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-01-24 22:08:07, redigerad totalt 1 gånger.
Oj, här var det livat minsann. Glöm inte att andas...
Finns en del saker jag vill poängtera. Det kändes som att när Frölunda kom in i zon på kant följde hela laget med ner vilket gjorde att ingen täckte av skott från deras backar. Jag vet inte hur många gånger deras backar fick fritt skott efter blå men förmodligen fler än jag kan räkna på fingrarna.
Att frölunda backar hem och spelar med 4 man på egen halva i merparten av 3:e kan man ju tycka är ett fegt spel, men om det spelet kan säkra en slutspelsplats så är det ju bara att ge dom en klapp på ryggen. Sen satt jag och kliade mig lite i huvudet av att våra backar hela tiden envisades med att försöka slå långpass från egen zon genom 2-3 Förlundaspelare när nämnda spelare står och bara väntar på att då bryta passen eller eventuellt att den går till icing. En och en annan genomåkare gjordes och även om inte alla lyckades så får man ju ändå ner pucken i rätt zon istället för att få en tekning i egen.
Dock tycker jag att vi spelade stundtals bra hockey, framför allt i slutet på perioderna. Nu gäller det bara att man kan hänga de chanser man får, annars vinner man inga matcher tyvärr.
Ett ganska bra exempel är HV, har kollat några matcher när dom lirar och även om dom bara skjuter 8 skott i en perion på hemmaplan så har dom ändå hängt 2 av dom.
Kanske för att vissa uppför sig som ett par jävla pajaser vid förluster, värre än just råttor.
Sluta grina nu lilleman. Vi skiter i vad ajks supporters har för sig och vad de tycker om oss. Vi kommer ALDRIG att vara objektiva när det gäller DIF. Aldrig nöjda när vi viker ner oss.
Hardy måste börja leva i båset. Det funkar inte att låta individen sköta sitt och allt. Head Coach = Den som leder laget.
Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Tycker du alltså att det är lika jobbigt att förlora mot Timrå som att förlora mot aik? Bara undrar...
Jockmaniac skrev:Aik är ett skämt som man inte ens är värda en tanke. Jag ger blanka fan i dem helt enkelt. Är de här inne och hänger så är problemet deras inte vårt. Håller med allt som -daniel- säger förövrigt.
Hårde Hardy har blivit Föredetting Hardy. Sorgligt men sant! Lever på gamla meriter och envisas med sitt utkörda spelsystem och hoppas att tiden ska göra underverk. Förra säsongen spelade vi revolutionerande, nu spelar vi tamefan inte alls. Wikegård hade rätt hela tiden! Vi kommer bli sönderlästa om inget händer. Har det hänt någonting tycker ni? Jo, en sak har hänt. Vi åker inte skridskor. Spelarna har tappat all vilja då det helt enkelt är som att banka huvudet i en betongvägg. Du kan ta i hur jävla hårt som helst men den kommer inte och ge vika. Till slut inser man det och slutar med det. Just nu står vi och tittar på den där satans väggen men inget händer. Provar dra huvudet i det en gång till men det gör bara jävligt ont och väggen står kvar. Kanske skulle prova med en bulldozer, men det är inte Hardy intresserad av. Han är säkert på att den där väggen snart kommer att rasa med skallen som verktyg. Tids nog gott folk! Tids nog! Väggen har bara en bra dag. Det är inte skallens fel. Imorrn är nog betongen svagare. Några verktyg eller en bulldozer vill han inte veta av. Tids nog, Tids nog!
Ja, det är ju just grejen. Han är så obotligt tjurig (som alla norrlänningar) så han vägrar att ändra något. Speciellt efter att han just fått kritik för det, då vägrar man ju än mer.
Aja, orkar inte älta Mr.Nilsson något mer. Räcker för mig nu, men man blir lite trött när man får se halvslaka Hardy spela fickpingis i 3x20 minuter, Murre Montén småfisa & flina, och Micke som har fullt upp att SMS'a brorsan i andra båset match efter match.