Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Frasse skrev: Även om Djurgården gjorde en fullständigt värdelös match så kommer vi på intet sätt tillåta att matchtråden spårar ur nu, för gör den det så kommer vi låsa tråden.

Åååååh vad skönt! nu slapp jag oroa mig.
För det vore ju nästan hemskt......om tråden skull spåra ur också :roll:
Löjligt

Saik hemma, det var sista matchen med godkänt spel.
Vi har radat upp mediokra matcher.
Visst har vi tagit en del poäng sedan dess, men det mer på grund av tveksamt motstånd.
Idag möter vi ett frölunda på klar uppgång & vi är egentligen helt chanslösa från minut 1.
Mitt 7-2 tips hade speglad händelserna på isen bättre än 4-2.

Det är ju inte det att vi (som vissa tycks tro) inte kämpar & gör vårt bästa.
DIF är inte bättre än så här just nu, blir nästan lite osäker men jag tror vi varit lite bättre några gånger tidigare under säsongen
(typ redan nämnda Saik-matchen, Tik borta 6-3, Hv i premiären & nån till)

Nu är vi tillbaka i november-läge, vi får slåss för livet nu.
Iaf om det är slutspel som är målet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:Dagens citat
"Det blev lite för tuff start för oss och Frölunda är tydligen i form", säger Djurgårdens tränare till Hardy Nilsson till CANAL+.
Goddag, yxskaft.

Gollum i båset kan ju se till att dirigera lite mer och ingjuta lite mer vilja i laget till att börja med...
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Sagt det förut och säger det igen... Jag saknar hjärta och kämparglöd i det här laget. Det som gjorde oss till ett bra lag förra året saknas i detta lag. Tittar man på dagens match ser man ett gäng överbetalda divor som glider runt på isen och inte förstår att man måste börjar spela ishockey när pucken släppts.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Så ruskigt bra lag har vi tyvärr inte.

Det vi har är ett "fuskbyggt skrytbygge" där det slarvats med grunde och istället har pengarna lagts på utsmyckningar.

Alla lag måste byggas bakifrån på en bra målvakt som kan skapa lugn och ro. Detta har vi inte gjort sedan vi hade Daniel Larsson i mål. Vidare är det självfallet så att man måste ha en backbesätting värd namnet. Tyvärr är våra sk toppbackar på tok för ojäma och därför ser det ut som det gör ibland. Hade de haft hjälp av en toppmålvakt hade det antagligen sett bättre ut. Att vi sedan väljer att ersätta två snabba backar bra med puck med icke likvärdiga spelare gör det inte bättre. Vem Lassen var tänk att ersätta kan man ju dessutom stillsamt undra?

Att sedan då tappa 4 centrar och inte välja att ersätta dessa med annat än en junior, som gjort det bra, måste beskrivas som snudd på tjänstefel av de ansvariga.

Vart har då pengarna lagts?

Jo på en massa forwards som redan inför säsongen var vår starkaste lagdel. Både signingarna av Ekman och Widing måste utifrån ett lagbygges perspektiv ses som mycket märkliga. Det vi verkligen behövde var en målvakt av klass samt centrar. Istället fick vi två forwards. Widings och Ekmans löner kunde med enkelhet at bekosta en toppcenter och en toppmålvakt och lagbygget hade då genast sett mycket bättre ut.

Vi lade ju en del kapital på nya backar, men tyvärr har det visat sig att endast en av de tre som signats har varit riktigt bra, Kronwall. BomBom har varit ojämn som få och Lassen har väl tyvärr varit sämsta back så långt. Vi presterar som vi gör pga att man valt att plocka in fel spelartyper som inte behövs samtidigt som backvärvningar inte slått direkt väl ut.

Det skulle för övrigt vara väldigt intressant attt få reda på hur man tänkte med fyra tappade centrar och så väljer man att kasta ut stora delar av tillgängligt kapital på två forwards??

Det är så sjukt uppenbart att vi saknar smarta centrar som skall styra spelet de gånger då motståndarna skär av mittzonen och inte tillåter oss att slå det långa passet. VFHC gjorde detta idag och då ser man vad som händer då ett lag bara har en spelskicklig center av klass.

Insatsen som genomförs idag är för övrigt bedrövlig på alla händer och fötter. Det känns ite ens som att spelarna försöker än gång. Uppför sig spelare på detta sätt bör det vara löneavdrag som gäller. Pengar som med fördel kan gå till fabrikens verksamhet.
Senast redigerad av Kall-El den 2011-01-24 21:38:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Ni är alltså besvikna över att Hardy inte får samma kick av att såga sina egna spelare som många andra här inne uppenbarligen får. Tror ni att killarna helt plötsligt inser att "ojdå, vi kanske måste börja spela bättre" efter att Hardy ryter till i en intervju med C+?

Själv tror jag inte att det är en enda jävel i DIF som är nöjd med dagens insats.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Frölunda borta verkar återigen vara en skräckmatch.

Laget har jävligt svårt när motståndarna ställer upp så där äckligt som Brynäs och ikväll Frölunda gör. Speciellt då man släpper in första målet.

Speciellt irriterad blir jag när backarna gång på gång tar för lång tid på sig i uppspelen. När Ragge fångat upp en puck bakom mål startar han nästan alltid med några snabba blixtsnabba skär upp i banan och matar fram hårda pass. Timmy och Kyle gjorde samma sak. Men samtliga backar ikväll med Kronwall i spetsen gör precis tvärtom. Såsar fram eller duttar TILLBAKA pucken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Ni är alltså besvikna över att Hardy inte får samma kick av att såga sina egna spelare som många andra här inne uppenbarligen får. Tror ni att killarna helt plötsligt inser att "ojdå, vi kanske måste börja spela bättre" efter att Hardy ryter till i en intervju med C+?

Själv tror jag inte att det är en enda jävel i DIF som är nöjd med dagens insats.

Montén...?
(såg honom flina minst 4 gånger, men han kanske ser ut så bara?)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-01-24 21:39:09, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Ni är alltså besvikna över att Hardy inte får samma kick av att såga sina egna spelare som många andra här inne uppenbarligen får. Tror ni att killarna helt plötsligt inser att "ojdå, vi kanske måste börja spela bättre" efter att Hardy ryter till i en intervju med C+?

Det handlar snarare om att visa lite engagemang i båset. Hardy står och flåsar med sitt förbannade block och verkar mer eller mindre ointresserad. Visa lite känslor!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Precis, spelarna känner sig förhoppningsvis lika nere som vi gör. Vore ju konstigt annars. Konstigt är det dock att man inte kan använda den negativa känslan till lite jävlar anamma, det är ju bara dem som kan ändra på läget själva.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Skulle va kul att höra Tims kommentar efter den här matchen om han tyckte vi skulle ha pengarna tillbaka efter Linköpingsmatchen. Den var ju tusen ggr bättre än denna! Nej det här måste vart säsongens sämsta insats, även om vi skärpte oss på slutet!

Men var är utvisningarna, en enda på 60 min, borde inte Printz väckt laget med ett matchstraff? Inga hakningsutvisningar visar ju att vi inte ens var nära pucken. Annars hade väl ett boxplay vart mer intressant än ett baklängesmål på direkten!? Vid den enda utvisningen signalerade ju den ena domaren för tousch, betyder inte det någonting? Med fyrdomarsystemet så verkar det bero på vilken domare som är mest säker på sin sak huruvida man får utvisning eller ej. Skandal!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om de hade varit tillräckligt missnöjda med insatser likt denna, så hade vi för längesedan fått se ett jämnare och bättre spel, för det är nämligen så här vi har spelat i fyra matcher av fem hela säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Synd att fyra minuter ska få förstöra så mycket. :(

Mycket gnäll från Mäklarn men jag håller med om HV-jämförelsen. Ibland verkar de t.o.m. missnöjda trots att de vunnit. De vill bli bättre. Själva verkar vi inte ens bry oss nämnvärt när vi blir rejält påpissade av allsköns brödgäng - tråkig losermentalitet.

Men Mäklarn, att vi skulle ha ett av de bästa lagen på pappret eller vad du skrev... Det är bullshit! Du måste menat forwards eller något men centrar, backar och målvakter är vi dock inte förunnade att ha de bästa av. Men det är klart, ibland formerar ju folk "laget" och visar bara forwardskonstellationerna så försvaret kanske inte är så viktigt...

Vill bara avsluta med att säga att jag saknar dig, Ragge. Du skulle kunna bära det här laget på dina axlar som ingen annan.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

tomten skrev:Sagt det förut och säger det igen... Jag saknar hjärta och kämparglöd i det här laget. Det som gjorde oss till ett bra lag förra året saknas i detta lag. Tittar man på dagens match ser man ett gäng överbetalda divor som glider runt på isen och inte förstår att man måste börjar spela ishockey när pucken släppts.

Ja vafan är det som händer? Var har försvarsspelet tagit vägen, tror fan iaf 2 mål kommer till pga dåligt jävla slarv i försvarsspelet. Vad har hänt med enkel sarg-ut? Vem fan håller på med droppass mellan egna ben framför egen målvakt i försvarsspelet? Det är så jävla oacceptabelt så det är pinsamt.

Marcus Nilson? Förra året trummade han på och gick på kassen med avslut. Nu kommer han i mittzon, glider ut åt sidan och försöker åka runt sin back istället för att gå på mål, ta avslut - få teckning/mål.

Vad har hänt med aggressiviteten? Förespråkar ju naturligtvis inte att ha massa box-play men det måste väl till lite jävlaranamma... Åk skridskor och slit så får vi utvisningar med oss, checka hårt, tackla, spela aggressivt och visa det som varit DIFs signum i flera år. Det är en utvisning åt vardera håll idag, vår för en jävla PUCK OUT! kom igen. En spelare spelar lite aggressivt, Printz. Men de är fan alltid i fel jävla läge tyvärr.

Sen tror jag tyvärr inte på något ev. lyckat slutspel om inte vi får ett stabilare målvaktsspel. Tror spelarna känner en oerhörd frustration/osäkerhet då de blir returer på varje skott, Riddarn glider ut åt sidorna och är långsam tillbaka osv osv. Låt Sandberg få chansen att vakta en match, kan väl knappast bli så mycket sämre?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Den enda som skriver något vettigt i denna tråd.

Vad fan vill ni att Hardy ska göra? Ta av sig headsetet och bara " Jävla helvete, vi spelar så jävla uselt, dessa inkopetenta jävla fittungarna som är så jävla överbetalda. Vi sög idag, det var inte Frölunda som var bra, bara vi som var dåliga. Fitta. Hora. Uselt. Uselt. Fan. Vi suger."
Och då skulle allt vara frid och fröjd och detta forum skulle vara lika glada som Måns Möller under Time out?

Försöker ni anstränga er för att hitta något att klaga på? Det spelar ingen roll vad någon säger. Alltid något att klaga på.

Fan vad aik måste njuta...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Slutspel skrev:Skulle va kul att höra Tims kommentar efter den här matchen om han tyckte vi skulle ha pengarna tillbaka efter Linköpingsmatchen. Den var ju tusen ggr bättre än denna! Nej det här måste vart säsongens sämsta insats, även om vi skärpte oss på slutet!

Men var är utvisningarna, en enda på 60 min, borde inte Printz väckt laget med ett matchstraff? Inga hakningsutvisningar visar ju att vi inte ens var nära pucken. Annars hade väl ett boxplay vart mer intressant än ett baklängesmål på direkten!? Vid den enda utvisningen signalerade ju den ena domaren för tousch, betyder inte det någonting? Med fyrdomarsystemet så verkar det bero på vilken domare som är mest säker på sin sak huruvida man får utvisning eller ej. Skandal!
Nja nu tar du väl i, ur hockeysynpunkt var denna mycket mer intressant.
DIF!
Skriv svar