Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av Mäklaren »

V-sign skrev:Äh jag tycker självklart inte Hardy skall avgå men NÅGOT måste göras,

Det händer ju för fan ingenting!

Han kan aldrig erkänna att vi har problem, coachar inte, tar nästan aldrig time-out, tar ut målisen med 1 minut kvar när vi ligger under med 2 mål och är NÖJD med insatsen!?

Något är ju fel och någon är väl ändå ansvarig?

Hardy har gått från vinnarskalle till någon slags mysfarbror som alltid är nöjd med allt och alla och alltid tycker att motståndarna är så himla duktiga.

Vi har för fan en av seriens bästa trupper på pappret, men presterar som ett unket jävla säckgäng. Pinsamt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Frasse skrev:Även om Djurgården gjorde en fullständigt värdelös match så kommer vi på intet sätt tillåta att matchtråden spårar ur nu, för gör den det så kommer vi låsa tråden.
Löjligt att snacka om att låsa tråden för att folk tycker att DIF underpresterar och inte gör sitt jobb.
Är ändå vi som betalar för laget.

Som medlem har jag rätt till att tycka att detta är skandal!

Och jag tycker faktiskt det är en skandal!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:Börja håll på HV då Mäklarn
Jag jämförde ett looser-koncept med ett VINNANDE koncept. Får man inte göra det utan att bli beordrad att byta lag?

Vi börjar till och med bli indragna i kvalseriestriden nu, och eftersom vi för tillfället är seriens sämsta lag, så ser jag det inte som någon omöjlighet att vi spelar mot Örebro och Växjö i vår.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Ok.
Djurgårdens IF
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:
V-sign skrev:Äh jag tycker självklart inte Hardy skall avgå men NÅGOT måste göras,

Det händer ju för fan ingenting!

Han kan aldrig erkänna att vi har problem, coachar inte, tar nästan aldrig time-out, tar ut målisen med 1 minut kvar när vi ligger under med 2 mål och är NÖJD med insatsen!?

Något är ju fel och någon är väl ändå ansvarig?

Hardy har gått från vinnarskalle till någon slags mysfarbror som alltid är nöjd med allt och alla och alltid tycker att motståndarna är så himla duktiga.

Vi har för fan en av seriens bästa trupper på pappret, men presterar som ett unket jävla säckgäng. Pinsamt!
Kan ju vara så att det låter lite annorlunda "innanför murarna" så att säga. Man behöver ju inte nödvändigtvis dela med sig av sina egentliga åsikter till media.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tror det behövs något nytt. Tänk?

Spelartyperna som gör allt som behöver göras utan att någon pekar med hela jävla armen finns det för få av i vår trupp tror jag. Det betyder att active coaching är skitviktigt. Peka, vifta,vråla, kasta vattenflaskor, gå ut på isen och slå klubban i isen.. (Bäckman-Style) gör något.. får Tjuren Ferdinand på näthinnan nu... vi är matadoren. Hardy är Ferdinand.. lite lam liknelse men så känns det.. "Stånga mig, krossa mig, gööör något!!!"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag börjar tro att jag är jinxad...

Alla mina lag underpresterar! Djurgården och Liverpool....

Jag har inget bra år :)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Ärligt talat grabbar. 19 sidor av absolut skitsnack, och 13 av dem sidorna är skrivet av Mäklaren. Detta forum har en lägre nivå än aiks när vi förlorar och i år har det varit värre än någonsin. Herrejävlar.

"Era små inkompetenta jävla fittungar" är ett citat taget från någon.

Fy fan vad Gnaget måste sitta och roa sig en sånhär kväll, det är ju bara att sitta och skratta åt varenda jävla kommentar här inne, precis som vi brukar skratta åt dem, det är bara det att vi är värre. Det är dags för varenda jävel här inne att ta sig i kragen och fundera innan man trycker på "skicka". Några av inläggen håller så ruskigt låg nivå, och sen så finns det förstås vissa människor som måste skriva 42 inlägg under en och samma match för att få ut det dem ska säga.

Vissa av er borde gå över till gnagarforumet och lära er hur man ska skriva, så jävla nivå är det här inne. Sanslöst.

----------

Vi gör ingen bra match idag. Men man måste ge Frölunda cred idag. De gör en jävligt bra match, forecheckar högt, sätter bra press, bra speed i anfallszon och gör många mål. Vi kommer igen rätt starkt i matchen i slutet och hade vi haft fem minuter till så hade det kunnat bli spännande.

Nu är vi indragna i streckkampen och matchen på Torsdag blir så jävla viktig. Tre poäng är ett måste.

Lycka är att vara Djurgårdare!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

V-sign skrev:
Frasse skrev:Även om Djurgården gjorde en fullständigt värdelös match så kommer vi på intet sätt tillåta att matchtråden spårar ur nu, för gör den det så kommer vi låsa tråden.
Löjligt att snacka om att låsa tråden för att folk tycker att DIF underpresterar och inte gör sitt jobb.

Alla skribenter har rätt till en åsikt (eller fler) men det ursäktar på intet sätt att någon låter denna matchtråd eller någon annan spåra ur genom att posta OT eller hata allt och alla som har med Djurgården att göra.

Kvällens match var riktigt,riktigt dålig ifrån Djurgårdens sida men ser vi tillbaka på de senaste matcherna så känner man igen mönstret.
Vi har inte spelat bra (derbyt i viss mån undantaget) sedan mötet på annandagen mot Skellefteå.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:Jag tror det behövs något nytt. Tänk?

Spelartyperna som gör allt som behöver göras utan att någon pekar med hela jävla armen finns det för få av i vår trupp tror jag. Det betyder att active coaching är skitviktigt. Peka, vifta,vråla, kasta vattenflaskor, gå ut på isen och slå klubban i isen.. (Bäckman-Style) gör något.. får Tjuren Ferdinand på näthinnan nu... vi är matadoren. Hardy är Ferdinand.. lite lam liknelse men så känns det.. "Stånga mig, krossa mig, gööör något!!!"
Vi saknar Ragnarök. Att inte ersätta en av Europas bästa backar när han går sönder är skäl nog till att kräva någons avgång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja detta var ju härligt. Länge sedan jag beskådade ett sånt fruktansvärt jävla uselt försvarsspel. Hallå?!? Matchen spelades idag. Måndag. Inte imorgon, tisdag. Undra om spelare hade förstått det?

Mackan var den enda som får godkänt den här matchen. Vet inte vad andra här inne har skrivit (och jag orkar inte läsa ett skvatt) men han är på gång. Den enda i detta viljelösa korplag som visar lite hjärta i dag.

Mot SSK gäller det att samtliga har på blåstället från första nedsläpp. Torskar vi den är vi helt plötsligt fullständigt nere i smeten...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sämst idag: Hannula, Ottosson och Krüger tycker jag stack ut ur mängden. Visst är det väl känsligt att gnälla på Hannula nu i början med idag var han praktusel.

Det där som Jockmaniac skrev "Hannula försöker men kan inte vara lätt att spela med så många pengakåta Stureplanstomtar. " känns lite kasta sten i glashus då Hannula horat sig igenom FEM ryska klubbar nu. Visst är en han grym hockeyspelare, men han helt klart en av de pengakåtaste.

Hoppas inte vi signar upp honom på flera år, enormt skadedrabbad och förmodligen hög lön och sina bästa år förbi sig. Tar hellre Widing alla dagar i veckan då.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Puuuuuuuuuuuh, frågan är om vi någonsin gjort en bortamatch som varit riktigt bra samtidigt som den varit rolig att kolla på.
Spela fult
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Dagens citat
"Det blev lite för tuff start för oss och Frölunda är tydligen i form", säger Djurgårdens tränare till Hardy Nilsson till CANAL+.
DIF!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Frasse skrev:
V-sign skrev:

Alla skribenter har rätt till en åsikt (eller fler) men det ursäktar på intet sätt att någon låter denna matchtråd eller någon annan spåra ur genom att posta OT eller hata allt och alla som har med Djurgården att göra.

Kvällens match var riktigt,riktigt dålig ifrån Djurgårdens sida men ser vi tillbaka på de senaste matcherna så känner man igen mönstret.
Vi har inte spelat bra (derbyt i viss mån undantaget) sedan mötet på annandagen mot Skellefteå.
Nä okej! I agree!

Men det som är jobbigt är att man känner sig så maktlös...

Vi har som du säger inte gjort en bra match sen Skellefteå och det borde inte vara möjligt för ett lag med dessa spelarna. Något måste ju vara fel?

Men utåt hör man ingenting förutom kanske Monten efter förra matchen.
Skriv svar