Jepp, jag har alltid sjungit helst där.Salas skrev:Det där är så jävla fjantigt av JK. Att dom inte ändrar vill till helst är fan i mig så fjantigt så att jag inte vet vad.PNY skrev:En kul sak är väl att hela klacken normalt sjunger fel på raden med fet stil ovan:
Vem som helst kan sticka upp, sjungs varje match.
Alla sjunger helst, och det låter 1000000x bättre än vill i sammanhanget.
"Vem som vill kan sticka upp" låter ju så jävla fel som det kan bli.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Texten till SFGD är ju skriven/inspelad 1972 av Kisa Magnusson och Lasse Bagges Orkester. Det är den gamla versionen som spelas i början på varje match. Det har senare kommit nyinspelningar av bl.a. Svante Thuresson. Ska man ändra texten behöver man ju också göra en nyinspelning som kan spelas vid matcherna. Är dock osäker om man får ändra i texten med tanke på Copyright-reglerna. Dessutom är ju den gamla versionen tradition precis som DIF-sköldens färger och fotbollslagets blårandiga tröjor.Salas skrev:Det där är så jävla fjantigt av JK. Att dom inte ändrar vill till helst är fan i mig så fjantigt så att jag inte vet vad.PNY skrev:En kul sak är väl att hela klacken normalt sjunger fel på raden med fet stil ovan:
Vem som helst kan sticka upp, sjungs varje match.
Alla sjunger helst, och det låter 1000000x bättre än vill i sammanhanget.
"Vem som vill kan sticka upp" låter ju så jävla fel som det kan bli.
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter ... 6859&typ=1
Gubbar, är det bara jag som tycker att vi bör ha en ramsa för Herr Wiberg, för er som inte vet är det herrn som jobbar på liveuppdateringen! Själv tycker jag att han är värd en ramsa, vad tycker ni och isf vad för ramsa? Min fantasi är inte den bästa...
- Daniel942
Kan vi inte ha en ramsa för varje person som står i klacken också så alla känner sig hedrade?Mattias F skrev:Gubbar, är det bara jag som tycker att vi bör ha en ramsa för Herr Wiberg, för er som inte vet är det herrn som jobbar på liveuppdateringen! Själv tycker jag att han är värd en ramsa, vad tycker ni och isf vad för ramsa? Min fantasi är inte den bästa...
Eller jag vet! Vi gör en ramsa om den som sitter på sektion A6 rad 7 plats 5!
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-01-24 23:29:05, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
- Daniel942
Vänta, jag har en till.
Vi gör en ramsa om alla som jobbar på Globe Arenas som städar upp Hovet efteråt!
Vi gör en ramsa om alla som jobbar på Globe Arenas som städar upp Hovet efteråt!
DIF!
Jag tycker Martin är värd en ramsa
Då kanske han visar sig på räcket igen!
Men du Mattias, inte för att låta nedlåtande men, visst gör han ett bra jobb men vad tillför det laget att sjunga om honom?

Men du Mattias, inte för att låta nedlåtande men, visst gör han ett bra jobb men vad tillför det laget att sjunga om honom?
- SirDIFalot
Lite off topic kanske.. Men tänk om vi gjort nå sånt här för Bremberg...
http://www.youtube.com/watch?v=7kxLSgMHDTo
Vi är mycket sämre på det i Sverige helt enkelt, att ta hand om våra hjältar. Bara erkänna.
http://www.youtube.com/watch?v=7kxLSgMHDTo
Vi är mycket sämre på det i Sverige helt enkelt, att ta hand om våra hjältar. Bara erkänna.
Expert.
Funderade på den där ramsan för Wiberg och måste säga att ni har rätt att det skulle bli för mycket... Tanken var ju iof att det skulle vara en kul grej att bara köra ngt random (eftersom vi inte har särskilt mkt random ramsor som är kul - no offence mot alla nuvarande ramsor).
Han är fortfarande den bästa/snabbaste liverapporteraren i hela Sverige! Det kan ni inte säga nej till!
Han är fortfarande den bästa/snabbaste liverapporteraren i hela Sverige! Det kan ni inte säga nej till!
- Daniel942
Men vad har det med klacken och göra?Mattias F skrev:Funderade på den där ramsan för Wiberg och måste säga att ni har rätt att det skulle bli för mycket... Tanken var ju iof att det skulle vara en kul grej att bara köra ngt random (eftersom vi inte har särskilt mkt random ramsor som är kul - no offence mot alla nuvarande ramsor).
Vi kan ju hylla Tomas Ros när vi ändå håller på.
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Hahaha och jag trodde jag var den onykter.Mattias F skrev:eftersom vi inte har särskilt mkt random ramsor som är kul - no offence mot alla nuvarande ramsor
En ramsa som är random är väl just random för att den bara dyker upp en gång, och inte flera? ledsen om vårt utbud av random-ramsor(haha) inte tillfredställer dig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Klacken för stå på händer i skotskrutig bastukjol om den vill bara det sjungs.. Det har varit lite mindre bra det sista. Kanske i paritet med spelarnas smått komiska prestationer på isen.. men ändå. Sjung för helvete och kanske ett liiitet uppdrag: Eskortera en klackturist till korvkiosken och lås fast denne där. För varje klackturist du forslar bort under pågående match får du en biljett till valfri DIF Curling-match.
Klackturister skämmer ut oss. Det ser ut som vi har Sveriges fetaste klack men den är lite för tyst. Pga fjuniga tonåringar som facebookar sig igenom matcherna.
Klackturister skämmer ut oss. Det ser ut som vi har Sveriges fetaste klack men den är lite för tyst. Pga fjuniga tonåringar som facebookar sig igenom matcherna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Okej, det här med flaggviftning under matcherna... Matchtråden där detta diskuterades låstes ju p.g.a. OT-diskussion. Vad mig beträffar får det viftas med hur mycket flaggor som helst så länge spelet inte är igång. Jag vet inte hur det är med er men jag går på hockey för att - hör och häpna nu - se hockey! Då föredrar jag att inte få sikten skymd p.g.a. flaggviftning. Det är inte så mycket begärt, tycker jag. Det handlar om en slags grundläggande respekt för sin omgivning. Något som alla med lite vett borde förstå.
Jag brukar välja att stå i klacken under matcherna och ska väl, som fattig student, inte sticka under stol med att det billiga priset är en av faktorerna som ligger bakom det valet. En annan är att jag vill vara med och bidra till den härliga stämning som ofta råder när Djurgården spelar (den bästa i hockeyvärlden när vi får till det IMO). Dessutom brukar jag föredra att stå under matcherna, eller åtminstone ha möjligheten att kunna ställa mig upp när jag känner för det, och då är ju åtminstone sittplats, där man måste sitta i respekt för personerna på de bakomvarande raderna, uteslutet. För det tredje är det rätt kul att stämma in i sången och naturligtvis tjugo gånger roligare när omgivningen gör detsamma.
Kort sagt: klacken är det bästa alternativet för mig, men det innebär inte att jag har lust att betala för att titta på flaggor. Capisce?
Jag brukar välja att stå i klacken under matcherna och ska väl, som fattig student, inte sticka under stol med att det billiga priset är en av faktorerna som ligger bakom det valet. En annan är att jag vill vara med och bidra till den härliga stämning som ofta råder när Djurgården spelar (den bästa i hockeyvärlden när vi får till det IMO). Dessutom brukar jag föredra att stå under matcherna, eller åtminstone ha möjligheten att kunna ställa mig upp när jag känner för det, och då är ju åtminstone sittplats, där man måste sitta i respekt för personerna på de bakomvarande raderna, uteslutet. För det tredje är det rätt kul att stämma in i sången och naturligtvis tjugo gånger roligare när omgivningen gör detsamma.
Kort sagt: klacken är det bästa alternativet för mig, men det innebär inte att jag har lust att betala för att titta på flaggor. Capisce?
- SirDIFalot
Äh vafan... Ställer man sig i klacken kan man inte gnälla på ifall man har en flagga som skymmer en del av sikten, ibland. Klacken är ju till för att skapa inramning. Störs man så mycket av en flagga är det bara flytta till andra sektioner.Metal Machine skrev:Okej, det här med flaggviftning under matcherna... Matchtråden där detta diskuterades låstes ju p.g.a. OT-diskussion. Vad mig beträffar får det viftas med hur mycket flaggor som helst så länge spelet inte är igång. Jag vet inte hur det är med er men jag går på hockey för att - hör och häpna nu - se hockey! Då föredrar jag att inte få sikten skymd p.g.a. flaggviftning. Det är inte så mycket begärt, tycker jag. Det handlar om en slags grundläggande respekt för sin omgivning. Något som alla med lite vett borde förstå.
Expert.
Så mycket flaggor är det inte i klacken. Ställ dig högst upp annars. Eller längst ner.
Litet problem mycket gnäll.
För 50 spänn per match får man inte lika bra sikt som på långsidan.
Capisce?
Litet problem mycket gnäll.
För 50 spänn per match får man inte lika bra sikt som på långsidan.
Capisce?
Född till sportchef.
Så DU dikterar reglerna för Djurgårdens IF Hockeys klack nu? Fan att du inte fattar. Går DU på hockey för att SE PÅ MATCHEN ska DU INTE KÖPA KLACKBILJETT och du vemfan bryr sig om det passar dig bäst - i Klacken viftas det med flaggor och det är helt 100% som det ska vara. Har DU problem med det ska DU INTE KÖPA KLACKBILJETT. Fattar du? Om inte så kan jag ju egentligen (fast inte ändå då det är lite synd om vi börjar mosa varandra som ajk gjorde för ett tag sen...) hoppas du ber fel kille att ta ner flaggan och se vad det ger dig som belöning... troll...Metal Machine skrev:Okej, det här med flaggviftning under matcherna... Matchtråden där detta diskuterades låstes ju p.g.a. OT-diskussion. Vad mig beträffar får det viftas med hur mycket flaggor som helst så länge spelet inte är igång. Jag vet inte hur det är med er men jag går på hockey för att - hör och häpna nu - se hockey! Då föredrar jag att inte få sikten skymd p.g.a. flaggviftning. Det är inte så mycket begärt, tycker jag. Det handlar om en slags grundläggande respekt för sin omgivning. Något som alla med lite vett borde förstå.
Och, du skriver:
... åtminstone ha möjligheten att kunna ställa mig upp när jag känner för det, och då är ju åtminstone sittplats, där man måste sitta i respekt för personerna på de bakomvarande raderna, uteslutet.
vilket är helt jävla knäppt. Du respekterar sittplats men kastar skit på klacken? Jorå, välkommen till ståplats... det kan bli kul.
Har du inte råd med en vanlig biljett: Följ direktrapporteringen här på sidan. hemma. Eller snålkolla på nån pub eller hos nån polare som har råd med canal +. Du är ju helt sanslös.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.