Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Frågan är om vi ens tar oss till slutspel med det här laget. Det kändes lugnt för en vecka sedan, men nu är vi nere i skiten igen. Helvette!
Jag orkar inte ens bli arg idag. Det har hänt så många gånger - det som händer nu - att jag inte blir annat än nedstämd. Ledsen.
Att det blivit så fel, att det känns som att det är OK att inte köra skiten ur sig i serielunken, att förluster inte svider, att.. äsch.
Jag har nog nämnt detta förut men jag passar lite lågmält på att säga det igen: Sätt Lassen, resten av backarna på "pressläktaren" och kalla upp backar från Huddinge eller J20. De vi har gör ju inte sitt jobb som det vore önskvärt att de faktiskt gjorde. Låna ut Ridderwall. Låt Tim Sandberg stå tills Mark är hel igen. Sen står Mark och Tim kommer när Mark skadar sig igen.
Kalla upp ett par centrar från Huddinge/J20 också.
Hur tar man en match som denna och går vidare mot nästa när det inte verkar finnas något att bygga på? Förutom bottenplattan då, och det känns ju inget vidare.
Det jag hoppas på är att vi kan stabilisera vår lägstanivå. Att dipparna inte blir superdjupa. In med hungriga killar. Och, hur jag än ser på saken så kan inte våra junisar på backsidan vara sämre än några av de vi har i båset/på isen nu?!
Jag hoppas att mitt inlägg känns lika lågt som jag är låg just nu. Har nog en puls på sub60 i alla fall... under pågående match.
Tungt nu.
Att det blivit så fel, att det känns som att det är OK att inte köra skiten ur sig i serielunken, att förluster inte svider, att.. äsch.
Jag har nog nämnt detta förut men jag passar lite lågmält på att säga det igen: Sätt Lassen, resten av backarna på "pressläktaren" och kalla upp backar från Huddinge eller J20. De vi har gör ju inte sitt jobb som det vore önskvärt att de faktiskt gjorde. Låna ut Ridderwall. Låt Tim Sandberg stå tills Mark är hel igen. Sen står Mark och Tim kommer när Mark skadar sig igen.
Kalla upp ett par centrar från Huddinge/J20 också.
Hur tar man en match som denna och går vidare mot nästa när det inte verkar finnas något att bygga på? Förutom bottenplattan då, och det känns ju inget vidare.
Det jag hoppas på är att vi kan stabilisera vår lägstanivå. Att dipparna inte blir superdjupa. In med hungriga killar. Och, hur jag än ser på saken så kan inte våra junisar på backsidan vara sämre än några av de vi har i båset/på isen nu?!
Jag hoppas att mitt inlägg känns lika lågt som jag är låg just nu. Har nog en puls på sub60 i alla fall... under pågående match.
Tungt nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag är inte den som är den, men är det inte lite av tränarnas ansvar att motivera spelarna och verkligen få dem att jobba? Verkar ju som att Hardy och gubbarna är helt passiva i båset.
Skriker inte direkt "Avgå Hardy" nu, men man börjar ju tvivla lite..
Jag är tveksam till Hardy....
Det är ändå hans ansvar det här!
vad behövs för att Krüger skall göra mål?
Det är ändå hans ansvar det här!
vad behövs för att Krüger skall göra mål?
Alltså, jag undrar om tränarna/laget/vi på forumet förstår hur otroligt vedervärdigt dåliga vi är just nu. Så här dåliga som vi är idag har vi inte varit på tre år.
Och där missar Krüger öppet mål. Han som har så otroligt bra känsla och skott och allting...
Och där missar Krüger öppet mål. Han som har så otroligt bra känsla och skott och allting...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Widde mål!
Kentta skrev:Widde mål!
Riktigt viktigt för framtiden!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Widing! Totalt osynlig men hänger alltså ändå en kasse. Ett styrkebesked!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Riktigt dåligt av Zibanejad egentligen, haha. Är nästan fri själv men passar ändå bak pucken till blålinjen. Bra av Widing dock.
Jag tycker det var dåligt av Widing också. Han ska sätta den högt. För egentligen ska Holmqvist ta den. Ännu sämre av Krüger att inte vara på isen när det blev mål. Men framförallt helt horribelt av Andreas Holmqvist som är skadad. Isf skulle han gjort målet.Mäklaren skrev:Riktigt dåligt av Zibanejad egentligen, haha. Är nästan fri själv men passar ändå bak pucken till blålinjen. Bra av Widing dock.
Kentta skrev:Jag är inte den som är den, men är det inte lite av tränarnas ansvar att motivera spelarna och verkligen få dem att jobba? Verkar ju som att Hardy och gubbarna är helt passiva i båset.
Active coaching... det duger inte att bara stå och skriva i blocket.. det tänder kanske ett lag av revisorer eller så.. men det måste eldas på. Från båset. Från ledarna.. hade Blocket haft någon bra ihållande effekt skulle det visat sig för länge sedan. Nu känns det som en snuttefilt.
Hardy måste visa laget - aktivt - att det inte är OK att få b*gstryk i Fiskeland... Svär, dra av Lassen hjälmen, kasta den på Josef, slita sig i håret. kasta vattenflaskor på Montén och sparka efter Micke J. Bara för att visa att han är Mr Loco om det inte blir ändring...
Undrar vad han skriver. Jag gissar på (ironi och annan humor är applicerbar här, jag skojar alltså):...
24/1 Kära dagbok,
07.12: Nu ringer min Musse Pigg-väckarklocka och det är dags att klä på sig. Idag ska vi åka buss till Göteborg. Det ska bli kul. Nu måste jag ringa och väcka Tomas och Micke. jag skriver mer sen.
Oj, jag tror jag glömde köpa hem Creme Bonjour. Det som är så gott på knäcket. Vi är föresten framma. Jag står i båset och matchen verkar hålla på för fullt. Det har Tomas bättre koll på än jag. Det står en 3a i taket här och då är det period 3. Sen står det lite fler siffror. en fyra och en tvåa. Det är bra, hårda siffror. Ska komma ihåg att fråga Tomas vad de betyder, vid tillfälle. Snart ska vi gå och duscha och sen, sen ska jag sova på bussen hem. Vi skrivs imorgon!
Hejdå dagboken!
xoxoxo Hardy
Kronwall ser helt otroligt trött ut. Spelar han för mycket eller var det bara så att han överpresterade i början?
Nä men just det, DIF som inte har gjort en enda bra match på hela säsongen är ju så himla bra att man inte ens kommer in i anfallszonen och etablerar ett långt anfall på tre matcher. VIlket fantastiskt hockeylag!jensa85 skrev:Jag tycker det var dåligt av Widing också. Han ska sätta den högt. För egentligen ska Holmqvist ta den. Ännu sämre av Krüger att inte vara på isen när det blev mål. Men framförallt helt horribelt av Andreas Holmqvist som är skadad. Isf skulle han gjort målet.Mäklaren skrev:Riktigt dåligt av Zibanejad egentligen, haha. Är nästan fri själv men passar ändå bak pucken till blålinjen. Bra av Widing dock.
Tror Kronwall spelat för mycket. Och det är Järlans fel som INTE köpte in en ny back när Ragge försvann!
Angående active coaching: Åh bra Hardy, med 1 minut kvar tar du ut målvakten när vi ligger under med 2 mål!
Avgå HARDY!
Angående active coaching: Åh bra Hardy, med 1 minut kvar tar du ut målvakten när vi ligger under med 2 mål!
Avgå HARDY!
Hardy tror att Kronwall står pall för samma arbetsbelastning som t ex Ragge gjorde, det gör han INTE. Jag har sagt det om och om igen det senaste: Vila Kronwall, han ser helt jävla klar ut... han är utmattad eller sjuk eller båda delarna.Djurgårn skrev:Kronwall ser helt otroligt trött ut. Spelar han för mycket eller var det bara så att han överpresterade i början?