Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Ridderwall ska bort och det illa kvickt. Två tavlor till att lägga till på hans konto. Talanglös som kan gå på krogar någon annanstans i fortsättningen. Försvinn!

Krüger, snälla dra till NHL. Skämm ut dig där istället. Några år i Nordamerikas lägsta ligor kanske kan få dig att förstå dig på ge och ta. Pengarna ska inte bara dansa in på ditt konto varje månad. Man måste jobba för dem. Försvinn!

Ottosson, lägg av med ishockey medan du har hedern i behåll. Det är jättebra gjort att spela så många matcher. Men nu spelar du dem inte längre, utan står med väskan i hand som en förvirrad bonnlärring på Sergels Torg. Försvinn!

Nu summera de spelarna som bara var skitdåliga och inte katastrofala

Cehlin, prova att stå på skridskorna ett helt byte någon gång. Då kanske du kan bli en hygglig Division 3-spelare någon gång i framtiden.

Widing, du kan räkna med att bli lämnad ifred av journalisterna den närmsta tiden. Nu spelar du verkligen som en förståndshandikappad frölundasupporter. Nu jobbar du inte ens. Börja jobba igen, eller dra!

Tjärnqvist, håll dig till att spela powerplay. I övrigt ser du ut som ett betongblock med för små skridskor.

Räcker så. Hannula försöker men kan inte vara lätt att spela med så många pengakåta Stureplanstomtar. Nilson gör sin bästa match på länge. Men till vilken nytta då han är själv därute. Fimpen krigar, Tim krigar, Josef och Printz krigar. Men bara för att du krigar så betyder inte det världsherrevälde(se Tyskland). Du kan skämma ut dig ändå(se Tyskland igen).

Vill inte se en match till utan Owuya(som faktiskt kan mota puckar), Jimmie(som faktiskt kan åka skridskor) och Honken(som faktiskt kan skjuta).

Blir så satans trött på det här laget! Nu gäller det att hålla Timrå och Aik bakom oss. Slutspel skulle vara en sjuhelvetes bonus. Jag vill vara kvar i Elitserien!
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev: Otto är jävligt bra ikväll, spelar enkelt hela tiden.

Mmmh, förutom -3 då...hittills
Han var bra.... Han var en av dom få som spelade enkelt tills han förlorade tekningen som ledde till mål, där föll även han.

Detta slag är förlorat men vi ger inte upp!
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Nu får fan Jimmie,Holmqvist och Owuya(trodde aldrig jag skulle skriva det) komma tillbaka. Holmqvists målskytte,Jimmies kämpande och Owuyas målvaktsspel kommer behövas om vi ska börja vinna igen
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Vårt stora, oheliga problem, är att vi har alldeles för djupa svackor, en alldeles för låg lägsta-nivå. Det är olidligt. Att se oss spela så här ofokuserat.
Det var vi bortskämda med ifjol, en förbannat hög lägsta nivå. Vår största förlust hela året var ju med tre mål!!! Aldrig fick vi genomlida någon 6-0 eller 5-1:a som alla andra lag får 3-4 gånger per år.

Det hänger, i min värld, på lite av varje men mycket på att vi nte har tillräckligt med bra spelare i varje kedja?! Låt oss säga att vi har en bärande spelare per kedja. När han spelar illa faller formationen som ett korthus.

Denna säsong har vi tappat backar och centrar och inte lyckats ersätta dem ordentligt. Sen har vi ju haft oturen att fått iskalla forwards som nyförvärv. Det är mycket som inte stämmer säsong 10/11.

Vänder vi på resultatet ikväll gråter jag nog lite, men risken är ju att jag inte släpper iväg några tårar. Hoppas gör jag alltid, oavsett.. men det är lite tungt nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Två jävla skitmatcher som Monten uttrycker det. Nu måste fan laget sätta sig ner och enas om att vill vi något med denna säsong så är det FAN bäst att börja visa det.
Finns ju ingen kämpaglöd eller klass över detta DIF.Börja nu att KÄMPA. Är så less på detta tafatta pajaslir...

Om du sett matchen så ser du att DIF kämpar, så gott man kan.
Frölunda är bara så smärtsamt mycket bättre...PÅ ALLT
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
erik_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Måste säga att det är ovanligt högt i tak härinne. Förväntade mig betydligt mer av er.

En riktig avgå alla-match detta. Har ett hockey-lag överhuvudtaget någonsin på elitnivå lyckats göra så många misstag som vi gjort idag?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vi ligger under med 4-1, men kommer ändå inte ur egen zon. Det känns som att vi har sett det förut denna säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

Nu är det ännu tråkigare hockey än förut, Frölunda sjunker och försvarar med 4man. Inget anfall utan bara slå ifrån, helvete vad tråkigt.

Nilson och Tim, våra bästa spelare ikväll.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Är lustigt hur Brodin och Cehlin kan ha sån fart i landslagen men inte i DIF....
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hahaha... fortfarande ett anfall på hela matchen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Oj, oj, oj vad jag längtar tills Ölvestad kommer tillbaka...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Istället för att komma fri väljer Mackan att vika ut på kanten och komma en mot två istället.

Vad konstigt att alla lag alltid lyckas stänga mittzonen så bra mot just oss...
V-sign

Inlägg av V-sign »

Kanske dags för Djurgården att agera på något sätt.

Frölunda har redan gjort det.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vi är verkligen absolut SÄMST i Elitserien, utan att överdriva.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det här är ju rent ut sagt patetiskt. Snacka om klasskillnad.
Skriv svar