Avsaknad av profiler
-
Avsaknad av profiler
Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Jag blir mörkrädd då jag jag ser Djurgårns laguppställning. Var är profilerna? Var är de spelarna som sticker ut? Vi har inte en spelare i Tre Kronor.
VI är totalt profillösa.
Jag tog en titt på de 4 stora dvs FBK, HV 71, Frölunda och LHC och kan enkelt konstatera att de har en rad profler.
FBK har Ledin, Kåberg Jörgen Jönsson, Rhodin, Andreas Johansson och Fredrik Olausson.
Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya, Ronnie Sundin, Jonas Fransson och Martin Pluss.
HV 71 har Andreas Jämtin, Lance Ward, Mika Hannula, Jan Hrdina,Jukka Voutilainen, David Petrasek, Stefan Pettersson och Johan Davidsson.
Vi hade ett ruskigt bra lag på gång 03-04 med Hedström som numera är i Timrå, Lintner som numera är i Skellefteå och Stefan Pettersson som numera är i Tre Kronor och HV 71. Dessa tre hävdar jag bestämt skulle man byggt laget kring . Stefan Pettersson och Jonte Hedström är två powerforwards dvs stora, starka, elaka, målfarliga och internationella i sin spelstil som är ganska sällsynta i svensk hockey.
VI är totalt profillösa.
Jag tog en titt på de 4 stora dvs FBK, HV 71, Frölunda och LHC och kan enkelt konstatera att de har en rad profler.
FBK har Ledin, Kåberg Jörgen Jönsson, Rhodin, Andreas Johansson och Fredrik Olausson.
Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya, Ronnie Sundin, Jonas Fransson och Martin Pluss.
HV 71 har Andreas Jämtin, Lance Ward, Mika Hannula, Jan Hrdina,Jukka Voutilainen, David Petrasek, Stefan Pettersson och Johan Davidsson.
Vi hade ett ruskigt bra lag på gång 03-04 med Hedström som numera är i Timrå, Lintner som numera är i Skellefteå och Stefan Pettersson som numera är i Tre Kronor och HV 71. Dessa tre hävdar jag bestämt skulle man byggt laget kring . Stefan Pettersson och Jonte Hedström är två powerforwards dvs stora, starka, elaka, målfarliga och internationella i sin spelstil som är ganska sällsynta i svensk hockey.
Misstänker att de spelare du räknar upp från respektive lag tillsammans har mer i månaden än vad hela vår trupp har.
Betvivlar dessutom starkt att t ex Hrdina är värd 460k i månaden, frågan är om någon hockeyspelare är det egentligen.
Att bygga laget krig två powerforwards känns dessutom lite bakvänt. Tycker nog man skall bygga laget kring skickliga centrar och stabila backar istället.
Däremot har du rätt i det faktum att vi saknar powerforwards med näsa för mål.
Betvivlar dessutom starkt att t ex Hrdina är värd 460k i månaden, frågan är om någon hockeyspelare är det egentligen.
Att bygga laget krig två powerforwards känns dessutom lite bakvänt. Tycker nog man skall bygga laget kring skickliga centrar och stabila backar istället.
Däremot har du rätt i det faktum att vi saknar powerforwards med näsa för mål.
-
Kall-El
Starka centeruppsättningar är ju exakt vad dessa lag har.
Frölundas med Johnson, Cibak och Pluss eller LHCs med Mårtensson, Persson och Jocke Eriksson.
Färjestads med Jönsson, Pirness, Mathias Johansson och Mattsson eller HV 71s med Davidsson, Hrdina, Voutilainen och Kaupilla.
Dessa lag har ju förutom grymma centeruppsättningar också bra ytterforwards.
Frölundas med Johnson, Cibak och Pluss eller LHCs med Mårtensson, Persson och Jocke Eriksson.
Färjestads med Jönsson, Pirness, Mathias Johansson och Mattsson eller HV 71s med Davidsson, Hrdina, Voutilainen och Kaupilla.
Erik, du har korrekt noterat att om Djurgården hade lagt ned ytterligare 10 miljoner på spelare så hade man fått fler profiler.
Med tanke på att publiksiffrorna inte ökade säsongen 2004/05, då både Djurgården och motståndarlagen vimlade av profiler, så är jag tveksam till att styrelsen vågar plöja ned ytterligare 10 miljoner i spelartruppen och hoppas att det ska kompenseras av högre biljettintäkter.
Jag har dock hört från trovärdiga källor att styrelsen är nära att få in 10 miljoner i en deal som har både fördelar och nackdelar. Fördelen är att vi kommer få in en helt ny förstafemma med stjärnspelare. Nackdelen är att dessa spelare tvingas åka runt i matchtröjor med reklambudskapet "Jojjes pappa är rikare än din pappa" och en bild på Jojje på bröstet istället för klubbmärket
Med tanke på att publiksiffrorna inte ökade säsongen 2004/05, då både Djurgården och motståndarlagen vimlade av profiler, så är jag tveksam till att styrelsen vågar plöja ned ytterligare 10 miljoner i spelartruppen och hoppas att det ska kompenseras av högre biljettintäkter.
Jag har dock hört från trovärdiga källor att styrelsen är nära att få in 10 miljoner i en deal som har både fördelar och nackdelar. Fördelen är att vi kommer få in en helt ny förstafemma med stjärnspelare. Nackdelen är att dessa spelare tvingas åka runt i matchtröjor med reklambudskapet "Jojjes pappa är rikare än din pappa" och en bild på Jojje på bröstet istället för klubbmärket

-
you made my day:]..Stambert skrev: Jag har dock hört från trovärdiga källor att styrelsen är nära att få in 10 miljoner i en deal som har både fördelar och nackdelar. Fördelen är att vi kommer få in en helt ny förstafemma med stjärnspelare. Nackdelen är att dessa spelare tvingas åka runt i matchtröjor med reklambudskapet "Jojjes pappa är rikare än din pappa" och en bild på Jojje på bröstet istället för klubbmärket :D
Stambert skrev:Erik, du har korrekt noterat att om Djurgården hade lagt ned ytterligare 10 miljoner på spelare så hade man fått fler profiler.
Haha, har dom års inkomsten som tröj nr?

Att vi inte har en spelare i tre kronor beror nog mer på B-Å Gustavsson än på spelarna.
Att vi inte har profiler i laget beror nog på dig själv. Det jag menar med det är att mycket ligger i betraktarens ögon. För mig är långt ifrån alla av dom spelare du räknat upp några större profiler.
Vad vet du tex om Jukka Voutilainen mer an vad du läst dig till? eller vad vet du om Steve Kariya förutom att han har en väldigt känd bror?
Ursäkta mig men Lance Ward? Jag har då aldrig hört talas om att han är någon större profil och hans meritlista är inte direkt skrämande.
Nej du måste tro mer på våra egna spelare så ska du se att du kommer hitta massor med profiler
Här är ett gäng:
Teemu Lassila
Thomas Johansson
Timmy Pettersson
Ronnie Pettersson
Fredrik Bremberg
Nichlas Falk
Kristofer Ottosson
Dragan Umicevic
Jimmie Ölvestad
Att vi inte har profiler i laget beror nog på dig själv. Det jag menar med det är att mycket ligger i betraktarens ögon. För mig är långt ifrån alla av dom spelare du räknat upp några större profiler.
Vad vet du tex om Jukka Voutilainen mer an vad du läst dig till? eller vad vet du om Steve Kariya förutom att han har en väldigt känd bror?
Ursäkta mig men Lance Ward? Jag har då aldrig hört talas om att han är någon större profil och hans meritlista är inte direkt skrämande.
Nej du måste tro mer på våra egna spelare så ska du se att du kommer hitta massor med profiler
Här är ett gäng:
Teemu Lassila
Thomas Johansson
Timmy Pettersson
Ronnie Pettersson
Fredrik Bremberg
Nichlas Falk
Kristofer Ottosson
Dragan Umicevic
Jimmie Ölvestad
DIF MOT RUBBET
Alright jag kanske formulerade mig klumpigt i mitt förra inlägg. Det jag menade var att man inte bör bygga ett lag kring spelare som Pettersson och Hedström. Tolkade ditt inlägg som att du ansåg att dessa båda spelare tillsammans md Lintner skulle varit någon form av ryggrad i DIF och detta vänder jag mig ganska kraftigt emot.Erik Kloth skrev:Kall-El
I mitt tycke bör man snarast bygga laget kring stabila centrar, backar. Lintner var en mycket intressanta spelare, men definitivt inte någon jag hade velat bygga ett lag kring. Skall man bygga ett försvar kring en spelare bör det vara av kalibern Tjärna eller Ragnarsson, alltså spelare som är stabila både bakåt och framåt. Lintner hade var en utsökt spelare för en förening med lite större kapital och som därmed skulle ha råd att hålla i en back som egentligen bara skall spela PP. Vi är inte där idag tyvärr.
Timmy pettersson en profil? Det köper jag inte alls.Longstaff skrev:Att vi inte har en spelare i tre kronor beror nog mer på B-Å Gustavsson än på spelarna.
Här är ett gäng:
Teemu Lassila
Thomas Johansson
Timmy Pettersson
Ronnie Pettersson
Fredrik Bremberg
Nichlas Falk
Kristofer Ottosson
Dragan Umicevic
Jimmie Ölvestad
Skall man se det lite krasst har vi egentligen bara en stor profil och det är Bremberg. Umicevic kan eventuellt bli det. Tompa och Otto är stabila spelare, men att kalla dem profiler är kanske att gå lite för långt.
Vill man leta efter profiler tycker jag nog snarast att man skall kika på våra unga spelare. Där kan man kanske hoppas på att en eller två spelare får sina verkliga genombrott i vinter.
Avslutningsvis, det är inte profiler som skall "lyfta" DIF i år utan snarast hårt arbete från alla spelare. Om alla spelare sliter lika mycket som Ölvestad har jag svårt att se hur vi skall kunna hamnat annat än topp 10!
Till den här turneringen som är nu tycker jag det är bara bra att det inte är någon spelare är med från djurgårn, däremot vill jag gärna se en eller flera spelare i landslaget om dem spelar bra vill säga.
Det här med profiler tycker jag inte stämmer alls ta t.ex. spelare som Ölvestad, Bremberg, Umicevic det är tre starka profiler enligt mig även Christian Eklund är liten profil enligt minsyn att se på det.
Sen ska man inte glömma Nichlas Falk som har ett stort DIF hjärta, visst han är inte den som får dem stora rubrikerna men han sliter och kämpar och det värdesätter jag ibland mer.
Det här med profiler tycker jag inte stämmer alls ta t.ex. spelare som Ölvestad, Bremberg, Umicevic det är tre starka profiler enligt mig även Christian Eklund är liten profil enligt minsyn att se på det.
Sen ska man inte glömma Nichlas Falk som har ett stort DIF hjärta, visst han är inte den som får dem stora rubrikerna men han sliter och kämpar och det värdesätter jag ibland mer.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
En sak bara, Djurgården har ingen spelare i tre kronor, och........
Skiter väl i om vi inte har det, och varför ska man bli orolig för det? Jörgen Jönsson är ju inte ens med, och han platsar fortfarande där. Varför tog inte "Bengan" med honom? För att han håller på att testa spelare som Warg. Jag tror att både Thomas Johansson och Dragan kommer få testa på landlagsspel den här säsongen.
Skiter väl i om vi inte har det, och varför ska man bli orolig för det? Jörgen Jönsson är ju inte ens med, och han platsar fortfarande där. Varför tog inte "Bengan" med honom? För att han håller på att testa spelare som Warg. Jag tror att både Thomas Johansson och Dragan kommer få testa på landlagsspel den här säsongen.