Kan det bli mer konstruktivt än att han leder vår interna poängliga och ofta dödar utvisningar. Det sänker hans +/- endel. Jag tycker han har blivit lite smartare iår och lite hårdare i kroppen. Han är en spelare som är bra på det mesta och går en stor framtid till mötes . Han har gjort några färre mål än förra året men vem har inte det?Mäklaren skrev:Men eftersom jag nu gjorde ett konstruktivt inlägg där ''gnäll'' är fel stämpel, tycker jag att du kan kontra med ett konstruktivt eftersom du tycker annorlunda. Visst leder han vår poängliga, men han är fortfarande rejält sämre än förra säsongen. Det är ju det jag jämför med.DIFVästertorp skrev:Att klaga på killen som leder vår interna poängliga + dödar utvisningar kanske bäst av alla forwards är att gå fel väg. Men sitt du och gnäll på Kruger när det finns andra som inte kommer upp i nivå och dessutom inte är 20 år gamla.
Om någon för 6-7 år sen sa att en 20 årig skulle leda vår interna poängliga hade man jublat men du sitter och jämför videoklipp och letar fel på honom istället
Säsongen 2010/2011
-
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2010/2011
Djurgårdens IF
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När ska folk fatta att man inte får minus av att döda utvisningar?
Med det sagt, jag tycker Kruger är grym men Mäklaren har en poäng i att han faktiskt spelar lite för svårt, det gör han. Lägg lite korta, enkla passningar ibland också, please. Men det gäller fler i laget också.
Med det sagt, jag tycker Kruger är grym men Mäklaren har en poäng i att han faktiskt spelar lite för svårt, det gör han. Lägg lite korta, enkla passningar ibland också, please. Men det gäller fler i laget också.
-
Ok hade inte koll på det faktiskt. Ber om ursäkt. Brukar inte stirra på just +/-statistik men det brukar folk ha som argument för att en spelare är dålig. Tycker dock att han gör ett bra jobb i BP och att han gått framåt en hel del i det defensiva speletSkönaDjurgårn skrev:När ska folk fatta att man inte får minus av att döda utvisningar?
Djurgårdens IF
Jag vet inte om jag ens tror på slutspel längre. Det är nog sista chansen på torsdag. Förlorar vi mot slöddertälje så missar vi med all säkerhet slutspelet.
- SirDIFalot
Oavsett hur det går mot tälje kommer vi med 99% säkerhet fortfarande ligga innanför topp 8. Med 36 poäng kvar att spela om.Salas skrev:Jag vet inte om jag ens tror på slutspel längre. Det är nog sista chansen på torsdag. Förlorar vi mot slöddertälje så missar vi med all säkerhet slutspelet.
Men förlorar vi mot Tälje så missar vi med all säkerhet slutspel? Shit påminner om når folk snackade om måstematcher i början på säsongen när det gick dåligt.
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vinner vi alla nästkommande matcher så kommer vi landa på 102 poäng.
Förra året hade vi 92 poäng. Det räckte till en andraplats.
Vilket innebär om vi ska hamna på samma poäng så har vi råd med att torska 3 och 1 i förlängning / straffar.
Vilket innebär om vi ska hamna på samma poäng så har vi råd med att torska 3 och 1 i förlängning / straffar.
DIF!
Haha ja. När kommer denna ''vändning'' som alla har pratat om sedan september?Daniel942 skrev:Vinner vi alla nästkommande matcher så kommer vi landa på 102 poäng.
Allt snack om att vi var lika dåliga vid samma tidpunkt ifjol, som jag ständigt har förnekat, kan ni väl köra upp i era feta rövar nu?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Remy Lebeau
Löjligt låg nivå. Missa slutspel vid förlust mot södertälje? Herregud.
För två år sedan låg vi 10:a och var ruskigt nära kvalserien. Gnälldes mindre då än nu.
Många har lite orimligt höga krav efter 1 (!) bra säsong på många år.
För två år sedan låg vi 10:a och var ruskigt nära kvalserien. Gnälldes mindre då än nu.
Många har lite orimligt höga krav efter 1 (!) bra säsong på många år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag hade gärna varit lika säker som er, men förlorar vi på torsdag så får vi problem eftersom vi har en given torsk mot Skellefteå på lördag. Vi kan inte förlora hur mycket som helst.
- Lee Harvey Oswald
Daniel942 skrev: Vinner vi alla nästkommande matcher så kommer vi landa på 102 poäng.
Hahaha, mera snälla...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tippar på att vi slutar på runt 80 poäng. Plats
- Lee Harvey Oswald
Så,
Då inleds en smått absurd del av serien, då man pga DIF:s ickeförmåga tvingas hålla tummarna för pack som aik & Fbk, ser helst att de båda vinner ikväll
Till er som fortfarande säger
-Ah men vadå vi kan ju fortfarande bli 4:a
Ja visst, i teorins underbara värld är allt möjligt.
Men DIF saknar & har saknat ett stabilt fungerande grundspel hela denna säsong.
(det som i slutet av förra säsongen gjorde att man snabbt marscherade upp till en 2:a plats)
Då inleds en smått absurd del av serien, då man pga DIF:s ickeförmåga tvingas hålla tummarna för pack som aik & Fbk, ser helst att de båda vinner ikväll
Till er som fortfarande säger
-Ah men vadå vi kan ju fortfarande bli 4:a
Ja visst, i teorins underbara värld är allt möjligt.
Men DIF saknar & har saknat ett stabilt fungerande grundspel hela denna säsong.
(det som i slutet av förra säsongen gjorde att man snabbt marscherade upp till en 2:a plats)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Inte första gången jag anser detta så det är inte bara en följd av gårdagens "snedsteg" men jag har faktiskt svårt att se att den tränartrojka som vi har just nu är rätt för det här laget.
Visst vi kanske har en alldeles för dålig centrallinje jmft med förra året men i ärlighetens namn det är inte så många taktiska drag som har gått hem den här säsongen...om man ens har gjort några sådana. Det är bara att se på vårat PP som i de flesta matcher har varit under all kritik, i vissa matcher har det varit lysande men det har nog mera varit pga dagens motstånd än för att vi faktiskt gjort något annorlunda. Jag tycker mig se att vi har det alldeles för svårt att anpassa vår taktik utifrån motståndarnas spelstil och utifrån vårat egna spelarmaterial. Detta är självklart alla inblandade parters ansvar men framförallt tränarnas. Spelarna ska följa deras minsta lilla vink när det kommer till matchtaktik. Vi kan leva i en värld där vi spelar vårat spel och låter alla andra rätta sig men då kommer vi bli sönderlästa gång efter gång.
Visst det är inte bara taktiken som felat i år, förmågan att faktiskt spela 3 bra perioder i följd är under all kritik då detta aldrig har skett i samma match. Nu snackar jag inte om någon match där vi ser tillbaka och känner att "den var bra" utan "fy fan vad bra den var"
kan tillägga att jag gillar teorier där vi kan sluta 4a
Visst vi kanske har en alldeles för dålig centrallinje jmft med förra året men i ärlighetens namn det är inte så många taktiska drag som har gått hem den här säsongen...om man ens har gjort några sådana. Det är bara att se på vårat PP som i de flesta matcher har varit under all kritik, i vissa matcher har det varit lysande men det har nog mera varit pga dagens motstånd än för att vi faktiskt gjort något annorlunda. Jag tycker mig se att vi har det alldeles för svårt att anpassa vår taktik utifrån motståndarnas spelstil och utifrån vårat egna spelarmaterial. Detta är självklart alla inblandade parters ansvar men framförallt tränarnas. Spelarna ska följa deras minsta lilla vink när det kommer till matchtaktik. Vi kan leva i en värld där vi spelar vårat spel och låter alla andra rätta sig men då kommer vi bli sönderlästa gång efter gång.
Visst det är inte bara taktiken som felat i år, förmågan att faktiskt spela 3 bra perioder i följd är under all kritik då detta aldrig har skett i samma match. Nu snackar jag inte om någon match där vi ser tillbaka och känner att "den var bra" utan "fy fan vad bra den var"
kan tillägga att jag gillar teorier där vi kan sluta 4a

Det viktiga är att vi lyckas ta oss till slupspel i första läget, sen i en stundande slutspel kan allt hända...
Håller med Remy Lebeau, folk har för höga krav. Visserligen bör man kunna förvänta sig lite mer om man ser till vilket lag vi har på pappret.
Har inte haft möjligheten att se någon match med Hannula ännu, hur verkar han?
Håller med Remy Lebeau, folk har för höga krav. Visserligen bör man kunna förvänta sig lite mer om man ser till vilket lag vi har på pappret.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Han har sett pigg ut, vill mycket men kommer inte riktigt rätt in i situationerna ännu. Blixtrar till då och då som det bortdömda målet mot Brynäs.sunne skrev:Det viktiga är att vi lyckas ta oss till slupspel i första läget, sen i en stundande slutspel kan allt hända...