Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010

Inlägg av Edin »

Mash skrev:
Tamefan jag glömde våran kära Tim :shock: :oops: Jag kör en enkel edit.
Själv tycker jag att det är dumt att sära på Falk - Claesson. Jag tror att det är nyttigt för Claesson att få spela med Falken, då han har rutinen och kan vara lugn som en filbunke.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Mash skrev:
crike skrev:
Så du bänkar Tim helt också eller?

I övrigt så tror jag inte att detta blir någon överkörning åt endera håll, dock säger min magkänsla mig att våra spelare inte kommer upprepa senaste dippen och det stannar vid en fulltidstorsk.
Förstod nästan det, kan inte Hardy glömma vissa spelare ibland också? :lol:
Vet inte vad jag säger om att Zibbe får lämna men det är helt klart en hård konkurrens om platserna nu.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

crike skrev:
Mash skrev:
crike skrev:
Så du bänkar Tim helt också eller?

I övrigt så tror jag inte att detta blir någon överkörning åt endera håll, dock säger min magkänsla mig att våra spelare inte kommer upprepa senaste dippen och det stannar vid en fulltidstorsk.
Förstod nästan det, kan inte Hardy glömma vissa spelare ibland också? :lol:
Vet inte vad jag säger om att Zibbe får lämna men det är helt klart en hård konkurrens om platserna nu.
Verkligen. Zibbe känns ju på något sätt enklast att peta, men samtidigt så växer han ju för varje byte och har varit riktigt bra på slutet, så i mina ögon har han gjort sig förtjänt av en plats.

Delikata problem, men samtidigt så kan jag tycka att vi saknat pondus framåt dom senaste matcherna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mash

Inlägg av Mash »

Edin skrev:
Mash skrev:
Själv tycker jag att det är dumt att sära på Falk - Claesson. Jag tror att det är nyttigt för Claesson att få spela med Falken, då han har rutinen och kan vara lugn som en filbunke.
Njaaa, kanske men jag anser att Claesson kan spela på egen hand och behöver ingen bakom ryggen för han vet vad han ska göra. Det vet däremot inte Boumedienne, att sätta en rutinerad back som Falk med Boumedienne kan nog få han att tänka till och dom kan snacka om hur han ska göra det enklare för sig. För börjar Boumedienne spela enkelt så blir han en riktigt bra back.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Claesson gör juniorgrejer ibland. Han går bort sig och kliver på alldeles för hårt i sarghörnen. Detta kompenserar Falken hela tiden. Tar man bort Falk från Claesson så är inte Fredrik någon Elitserieback.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tror inte att Zibanejad kommer hålla i längden då han är på tok för ung än så länge. Det är lätt att de första matcherna komma upp och helt och hållet leva på adrenalin och och sjuhelvetes vilja, men i det långa loppet så kommer han avmattas och helt enkelt inte platsa. Men så länge Mika spelar som han gör så är det ingen tvekan om att killen ska lira. Men tror inte han kommer kunna hänga kvar säsongen ut och i ett eventuellt slutspel/kvalserie, när vi fått tillbaka samtliga spelare(undantaget Ekman då såklart).
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tycker att Zibanejad har haft en grymt bra placeringssäkerhet på banan demmatcher han har fått spela. Han lyckas allt som oftast ligga rätt i banan och det vore dumt att inte utnyttja detta så länge de varar.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Om alla (utom Ekman) är tillgängliga skulle jag spela med följande lag:

Widing - Krüger - Hannula
Intressant kedja. Widing och Krüger har funkat bra på sistone. Hannula blir vass tredje länk.

Ölvestad - Otto - Mackan
Förra årets succékedja. Har haft det motigt den här säsongen, men vi vet vilken potential som finns. Ska vi gå långt i slutspelet måste dessa killar fungera. Ge dem chansen att hitta tillbaka till förra säsongen tillsammans. Att bänka Mackan känns som en dålig långsiktig lösning.

Cehlin - Norman - Brodin
Full fart.

Tim - Fimpen - Tjärna
Fimpen och Tim har fungerat bra ihop. Är inte helt säker på Tjärna som tredje länk. Men en tung spelare runt mål kanske är vad de skulle behöva

Zibanejad - Kempe
Extra forwardspar. Problemet med att så bra spelare står utanför lär "lösa sig" genom skador/sjukdomar.

Backparen som vanligt, med Claesson prioriterad före Lassen.
Målvaktsvalet är inte så enkelt, men idag skulle jag satsa på Owuya.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jockmaniac skrev:Tror inte att Zibanejad kommer hålla i längden då han är på tok för ung än så länge. Det är lätt att de första matcherna komma upp och helt och hållet leva på adrenalin och och sjuhelvetes vilja, men i det långa loppet så kommer han avmattas och helt enkelt inte platsa. Men så länge Mika spelar som han gör så är det ingen tvekan om att killen ska lira. Men tror inte han kommer kunna hänga kvar säsongen ut och i ett eventuellt slutspel/kvalserie, när vi fått tillbaka samtliga spelare(undantaget Ekman då såklart).
Det här blir spännande att följa upp. Det KAN bli så att han mattas av men du får det att låta som en ren Saida-förutspåelse. Hoppas han fortsätter på spåret han slagit in på. Helt klart en av våra bättre spelare just nu.

Vad får dig att tro att vi ska vara fria från skador och sjukdomar då de nu skadade kommer tillbaka? Det kommer nya skador precis hela tiden, så som någon sade så brukar sånt där lösa sig självt (var spelare ska in när "alla är tillbaka").
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Fan vad svårt allt blir helt plötsligt (om alla är friska). Kanske borde man helt enkelt lita på Hardy och hoppas på att det är de spelare som är fräschats och mest på gång för dagen som får lira. Man ska förtjäna sin plats.
För övrigt, var det bara jag som tyckte att Falken spelade på en förvånande låg nivå mot Bocken IF? Såg allmänt seg ut (förväntar mig ingen Jimmiefart) och slarvade rätt mycket, något man inte är van och se. Trots det är han mil bättre än stjärnan från vårat grannland i syd.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mmm, Falken var sämre än vanligt men med hans tjurighet är han nog riktigt bra idag istället!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Och så har laget kommit. Relativt nöjd ändå förutom att Brodin-Otto-Hannula känns lite väl brunkig.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Intressant med Sandberg i mål.
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Mäklaren skrev:Och så har laget kommit. Relativt nöjd ändå förutom att Brodin-Otto-Hannula känns lite väl brunkig.

Vart ser man sånt?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Daniel942 skrev:Intressant med Sandberg i mål.
Mycket dåligt val och återigen en felbehandling av Riddarn.

Lefflan:

stats.swehockey.se
Skriv svar