Lee Harvey Oswald skrev:
Spännande att se hur långt det räcker, men spelmässigt kvalar inte DIF in bland topp 8.
Allt för många bitar som inte fungerar.
Förlust efter fyra raka vinster och vi är inte ett värdigt topp 8 lag vad gäller spelkvalitét?
Jag har sett Brynäs en del och det är ingen klang och jubel i Gävle. För att ens tala om Färjestad, Timrå eller Frölunda just nu. AIK och SSK ska vi inte ens tala om...
Det är den första vettiga inlägget du skrivit. Någonsin.
Jag är fortfarande övertygad att det är den där Monténs loser aura som låg bakom sudden förlusterna i finalen i fjol. Förmodligen Montan som ligger bakom Lassen värvningen också...
Lee Harvey Oswald skrev:
Spännande att se hur långt det räcker, men spelmässigt kvalar inte DIF in bland topp 8.
Allt för många bitar som inte fungerar.
Förlust efter fyra raka vinster och vi är inte ett värdigt topp 8 lag vad gäller spelkvalitét?
Jag har sett Brynäs en del och det är ingen klang och jubel i Gävle. För att ens tala om Färjestad, Timrå eller Frölunda just nu. AIK och SSK ska vi inte ens tala om...
Frölunda & Modo är på uppgång, inget snack.
Brynäs kommer från en lång svacka där JVM-spelarna varit slitna, & nu fick man snyggt nog från DIF en stor boost med självförtroende.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ständigt motarbetade av Lärking, och vi mötte ett grymt Brynäsförsvar. Pricken över i var att vi var helt jävla urusla i PP, ja då är det inget annat än förlust som gäller.
Lee Harvey Oswald skrev:
Frölunda & Modo är på uppgång, inget snack.
Brynäs kommer från en lång svacka där JVM-spelarna varit slitna, & nu fick man snyggt nog från DIF en stor boost med självförtroende.
Frölunda spelar som en kasse skit. Och så mycket mer än tre poäng tror jag inte Brynäs tar med sig hem. DIF gör årets plattmatch, Ridderwall gör en halvtavla och ändå förlorar man bara med en puck.
Jag är den första att hålla med om att det var en skitmatch men skiter inte knäck just yet.
Håller med Oswald helt sjuk att en matchotränad Hannula kan vara bästa forward! Fattar inte att vi släppte NickyD han kunde iaf hålla i pucken i anfallszon.
Efter att ha följt laget i mitt hjärta under säsongen och dessutom vågat författa en lite djupare analys villjag nu åberopa huvudtesen från den analysen: Laget saknar naturliga ledare på isen (och i båset...) som får laget att dra upp tempot trots att det inte går bra. Nu viker vi ner oss och när det händer har vi grymt svårt att hitta tillbaka till vårt spel. Vi saknar spelare, tror jag, som sätter toleransnivån i laget. Du ska inte komma undan med skitinsatser på skitinsatser för det är inte okej. Du vet att du är bra för den naturlige ledaren får dig att känna detta och du vill ju inte svika den du ser upp till.
Slarv i nummerärt överläge - en inställningsfråga
Idiotiska utvisningar - en inställningsfråga
Och det är INTE OKEJ att stå och flina i båset när det ser ut som det gör på isen. Det är fan inte ok att stå och skriva shopping-listor i Blocket heller. Det måste eldas på i båset, det måste stås på och visas att det är angeläget att vi gör vårt bästa. Detta klarar inte en människa utan hjälp, vi måste knuffas framåt för att lockas göra vårt yttersta. Active coaching är ett måste. Tvinga båsspelarna att stå upp och visa att de är på hugget. Visa att energin som ska välla fram på isen startar i båset!
Skulle vi gå grymt bra i slutspelet kommer jag ändå komma ihåg hur det såg ut undret seriens gång...