Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av lajjnus »

Hoppas Owuya står (även om Riddarn skötte sig någorlunda senast) och att Mika är med, i alla fall några byten. OEÅOEÅEÅEÅWOUYA!
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Hannula debuterar ikväll. Det ska bli oerhört kul att se hur han klarar sig!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Senaste ryktet gör gällande att Hannula finns med i dagens trupp, dock som 13.e forward.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Frasse skrev:Senaste ryktet gör gällande att Hannula finns med i dagens trupp, dock som 13.e forward.
Inte ett rykte dock, det är bekräftat då sportbladet skriver "Just nu: Hannula debuterar" som rubrik på sportbladet. Nu väntar jag bara på att dom ska skriva vilka han lirar med enligt dom uppgifterna som sportbladet får av Djurgården inför matchen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Svedberg står. Hatar den människan. Usch, fy.

Kom igen nu Djurgårn!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Salas skrev:
Frasse skrev:Senaste ryktet gör gällande att Hannula finns med i dagens trupp, dock som 13.e forward.
Inte ett rykte dock, det är bekräftat då sportbladet skriver "Just nu: Hannula debuterar" som rubrik på sportbladet. Nu väntar jag bara på att dom ska skriva vilka han lirar med enligt dom uppgifterna som sportbladet får av Djurgården inför matchen.

Hittar inte den artikeln :S
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

DIF 4 EVER skrev:F-n vad jag gillar en kille som Widing, han har spelat varenda match denna säsong och kämpat som ett djur. Han är alltid tillgänglig och fit for fight. Börjar tröttna på spelare som Ölve, Honken och Tjärna. De är ALLTID skadade åtminstone en period varje säsong. Fattar inte varför. Det e ju inte direkt så att Honken är en fysisk back och blir skadad därför. Spelare som är skadade tillför ju inte direkt klubben något.
Håller med dig fullständigt om Widing. Inte många mål gjorda förrän på slutet, men han har alltid slitit kopiöst. Och för att inte prata om hans "uppkäftighet" mot domarna.
Han är alltid där och gnäller och gapar på dem.

Sen var han den enda i laget som kaxa tillbaka (iaf vad jag såg) mot de äckliga råttorna som kommit bakom båset och stod och loska in mot spelarna.
Så nog måste man älska Widing och nu börjar ju dessutom målen rulla in.

Spelare som Ölve, Tjärna och Honken, som du nämner, är ju inga spelare som känner efter i första taget direkt. Tjärna har ju haft sjuk otur de här två säsongerna med skador, men han är så sjukt jävla viktig. Har inte sett en enda spelare i ES som är bättre på att skymma
målvakter i pp än vad han är.
Honken är ju inte fysisk som du säger, men den där jävla Hedman i modo har ju bestämt sig en gång för alla att skada Honken och efter smällen i magen lyckades han ju. :evil:
Ölve vet jag inte, men han är knappast borta om han inte har jäkligt ont.
De kanske har lärt sig lite av Ragge, att det är bättre att låta skadorna läka än att fortsätta spela och bli ännu sämre.

Men visst förstår jag vad du menar med att med att det är tråkigt med dessa skador, och alltid på de bästa spelarna :cry:

Men nu är det bara att hoppas att det håller i sig med Widings målgörande. Speciellt kul mot Brynäs.... Kommer sen Hannula in så finns det två som kan få målen att rulla.

Sen hoppas iaf jag att Owuya står i fortsättningen. Han gjorde största tänkbara miss man kan göra i andra derbyt, men annars tycker jag har varit riktigt bra.
Alla som i början skrek han var oseriös har nog fått ätit upp det. Han ligger väl trea i målvaktsligan (tror jag iaf). Istället är det Riddarn som verkat oseriös.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

lefflan skrev:Hittar inte den artikeln :S
Rubriken står högst upp i stor text på sportbladet.se så om du missar den bör du nog skaffa glasögon :wink:
Men alltså, det är ingen artikel, utan det är en länk till Elitserien Live där dom skriver line-ups och statistik från matcherna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Vill gärna se Mika idag. Svedberg står i mål.
Haha lurigt... Vilken av dom vill du se? De står ju lite mellan dom två hehe
Expert.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Kan vi vänta oss en mini-duell mellan Cehlin och Svedberg? Hoppas på ett hattrick från Cehlin och att Svedberg skämmer ut sig.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Salas skrev:Hannula debuterar ikväll. Det ska bli oerhört kul att se hur han klarar sig!
Härligt! Hoppas också att Chelin och Owuya kommer till spel. Nu blir det att raila Frölunda-LHC och hoppas på Fiskseger..
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

luncano skrev:
Salas skrev:Hannula debuterar ikväll. Det ska bli oerhört kul att se hur han klarar sig!
Härligt! Hoppas också att Chelin och Owuya kommer till spel. Nu blir det att raila Frölunda-LHC och hoppas på Fiskseger..

Står 2-0 till fisklunda just nu
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hoppas Frölunda och Timrå håller sina ledningar. Då jävlar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Enbom skrev:Hoppas Frölunda och Timrå håller sina ledningar. Då jävlar.
Modo leder över TIK med 2-1 nu.
DIF!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Fhc 3-0 mot lhc, och 0-0 fbk - ssk (inför andra), vore helt fantastiskt om ssk tar poäng, de såg riktigt pigga ut i första..
Låst