Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Innan matchen hade jag varit nöjd med 2p. Med tanke på hur den utvecklades så är jag inte det, men aja. Synd att LHC vann och bra att gnihet torskade.
Synd att spänningen mellan oss och gnihet är helt borta nu. Ett derby kvar. Men jag kan leva med det. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mackan försöker ju inte ens. Han verkar sakna karaktär helt och hållet eftersom han inte ens försöker att ta sig ur svackan. Kan ju för övrigt meddela att jag hade vunnit 12 000 kronor om vi hade vunnit...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Den här segern är så jävla mycket skönare än en derbyseger. Det finns INGET bättre än att gå från överlycklig till djupt deprimerad och övergiven, innan det från ingenstans går direkt till maximal lycka igen och vi vinner.

Widing är min idol, min gud, min hjälte, min älskare och min järnkamin!
Skriv ett 100 års kontrakt med honom! Jag älskar Widing! :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mackan spelade för ett NHL kontrakt förra säsongen. Han är nöjd och mätt nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Skönt med två poäng till slut i alla fall! Men att ÅTERIGEN tappa en 2-0-ledning... nej, det duger fan inte.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Trots två poäng - ONÖDIGT.

För övrigt fick jag säsongens frispel ikväll, nu när Widing satte 3-3 IGEN!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-01-20 21:47:56, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
V-sign

Inlägg av V-sign »

Hoppas Hannula kan få igång Mackan! Sätt dem tillsammans!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Fantastisk insats av Widing vid 3-3 målet, trodde det var kört när han kämpar hem, tacklar FBK:aren rejält och vänder helt på egen hand och sedan sätter 3-3. Vilken grej.
Lika stolt är jag inte över Kempes agerande vid 1-2 målet. Det håller inte med den typen av idiotpass i ES. Där brister han i kvalité Kempe och visar att han inte riktigt håller i ES på alla plan.

Skönt med 2 pinnar dock och Normans straff var ju riktigt riktigt snygg.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

V-sign skrev:Hoppas Hannula kan få igång Mackan! Sätt dem tillsammans!
Nej för helvete.. sätt Hannula med någon som vill spela hockey! Vill Mackan spela får han väl visa det utan rullator?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Riktigt skönt med 2 poäng men det känns riktigt surt att återigen tappa en 2-0 ledning i sista perioden mot Färjestad.
Snygg straff av Norman och bra agerat av Ridderwall på sista straffen.

Daniel Widing går ifrån klarhet till klarhet och är verkligen het just nu.
Men det är verkligen märkligt att vi skall sluta spela i 3:e när vi leder med ett par mål inför densamma.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Mackan är dock en riktig riktig besvikelse. Känner inte igen honom för fem öre från förra säsongen. Verkar mätt och gör ingenting. Blir han inte bättre ska han inte spela i DIF nästa säsong.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Frasse skrev:Riktigt skönt med 2 poäng men det känns riktigt surt att återigen tappa en 2-0 ledning i sista perioden mot Färjestad.
Snygg straff av Norman och bra agerat av Ridderwall på sista straffen.

Daniel Widing går ifrån klarhet till klarhet och är verkligen het just nu.
Men det är verkligen märkligt att vi skall sluta spela i 3:e när vi leder med ett par mål inför densamma.
Vet inte om jag tycker vi slutar spela. Tycker vi spelar okej men gör massa dumma misstag!
Det är rent och skärt ofokus!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vad var det jag sa. Har aldrig fel när jag har den där känslan.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu tycker jag att vi alla tackar Kempe för tappade poäng idag. Bra jobbat Mario!

Ni andra gör ett jättebra match och kände mig faktiskt relativt lugn. Widing är en kung och det känns förjävligt att en tjockis som Mackan ska sitta på hans lön kommande säsonger. Gör nått Engström och Järlan!

Ridderwall gör en helt okej match men faktum kvarstår. Han vinner inga matcher åt oss! Han har inte den potentialen eller viljan som Mark har, precis som Petter Rönnqvist är inne på. Owuya är fortsatt etta för mig!

Problemet som vi alla diskuterat om, angående hur vi ska ställa upp när vi får tillbaka spelare(Ölvestad, Hannula) är inte längre ett problem. Kempe är säkert en jätteduktig spelare i Allsvenskan men hans enorma slarv fungerar inte i Elitserien. Tabben han gör idag är ungefär som Marks och Riddarns bägge tavlor tillsammans. Skillnaden är att de är målvakter och får då kraftigare konsekvenser. Kempe och Nilson är de två spelarna som får tävla om den sista platsen i laget.

För att summera: TACK WIDING, AVGÅ KEMPE

EDIT: Bra att dissa Kempe under straffläggningen. Helt rätt! Och en tydlig markering från herr Hardy. Ville dock se Eriksson istället för Nilson men det är peditesser just nu.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-01-20 21:57:06, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Hur långt kontrakt hade Mackan nu igen? Tycker att Hardy mitt i matchen ska gå framför mackan och ge honom en örfil, det borde få fart på honom.
Skriv svar