SirDIFalot skrev:
Jag tror inte den mediala uppvaktningen sänker en väldigt rutinerad Ekman. Det är möjligt att han hade kommit igång, men fick inte den känslan bara. Och angående vad jag grundar detta på är anledningarna jag skrev ovanför.. (rödmarkerat, känns onödigt att skriva samma sak igen) Men det är ju som sagt bara hur jag uppfattade honom. Såg liknelser med andra hemvändare som inte alls varit vad folk trott och dylikt. Men again... Det var bara min åsikt, och den känslan jag fick kring honom.
Får jag fråga hur din känsla var av Nilson innan jul förra säsongen? Personligen så tyckte jag lite som du tycke om Nisse.
Det du nämnde i inledningen att den mediala uppvaktningen inte skulle sänka en rutinerad spelare tror jag helt klart inte stämmer, hockey (och all elitidrott) är galet mycket psykologi. Allt handlar om självförtroende; får du gång på gång höra hur kass du är börjar du till slut tappa tron på dig själv. Jag måste personligen säga att jag tror att all turbulens Nisse var med om den här säsongen var en bidragande orsak och kanske t.om var en utlösande faktor som till sit triggade hans stroke, men det är naturligtvis helt taget ur luften och inget jag har någotsomhelst belägg för (och hör dessutom inte hit).
Tror inte han läser så mycket media överhuvudtaget. och är man 34 år och har varit i Ryssland, NHL, Finland osv så tror jag man lärt sig att ta det där med en klackspark. Det är ju ingen som skriker på han att han är kass. Någon på forumet hade ju träffat honom dessutom och då hade han bara garvat och sagt att Boork var en pajas. Tror dock att den mediala hypen kring Owuya kan lyfta honom, för han är så ung och mest van att få skit.
Minns faktiskt inte helt och hållet vad jag tyckte om Nilson. Såg inte många matcher under lockouten då jag var 14 år, hade inte TV-kanalerna, gick inte på så många matcher, och de jag gick på minns jag inte mycket av. Så hade väl ingen större koll på vad Nilson skulle tillföra. Så hade väl inte superhöga förväntningar heller.
SirDIFalot skrev:
Jag tror inte den mediala uppvaktningen sänker en väldigt rutinerad Ekman. Det är möjligt att han hade kommit igång, men fick inte den känslan bara. Och angående vad jag grundar detta på är anledningarna jag skrev ovanför.. (rödmarkerat, känns onödigt att skriva samma sak igen) Men det är ju som sagt bara hur jag uppfattade honom. Såg liknelser med andra hemvändare som inte alls varit vad folk trott och dylikt. Men again... Det var bara min åsikt, och den känslan jag fick kring honom.
Får jag fråga hur din känsla var av Nilson innan jul förra säsongen? Personligen så tyckte jag lite som du tycke om Nisse.
Det du nämnde i inledningen att den mediala uppvaktningen inte skulle sänka en rutinerad spelare tror jag helt klart inte stämmer, hockey (och all elitidrott) är galet mycket psykologi. Allt handlar om självförtroende; får du gång på gång höra hur kass du är börjar du till slut tappa tron på dig själv. Jag måste personligen säga att jag tror att all turbulens Nisse var med om den här säsongen var en bidragande orsak och kanske t.om var en utlösande faktor som till sit triggade hans stroke, men det är naturligtvis helt taget ur luften och inget jag har någotsomhelst belägg för (och hör dessutom inte hit).
Tror inte han läser så mycket media överhuvudtaget. och är man 34 år och har varit i Ryssland, NHL, Finland osv så tror jag man lärt sig att ta det där med en klackspark. Det är ju ingen som skriker på han att han är kass. Någon på forumet hade ju träffat honom dessutom och då hade han bara garvat och sagt att Boork var en pajas. Tror dock att den mediala hypen kring Owuya kan lyfta honom, för han är så ung och mest van att få skit.
Fast jag tycker du missar en grej om det här med medial uppmärksamhet; klart som fan att en spelare känner av den samlade pressen av att folk hela tiden nedvärderar dig och skriker "SPARKA!" osvosv. Det är ju inte faktumet att någon dramaqueen-skribent skriver något som är grejen, utan det är ju att du själv har en enorm press på dig som välbetald elitidrottsman. Du har press utifrån, spelare runtomkring, fansen, media och kanske framförallt dig själv. Det accentueras ju av sågande skribenter i tidningar... Jag tror spelare som påstår de inte bryr sig eller än värre inte ens läser tidningar helt enkelt ljuger.
Å andra sidan hade inte heller tidningarna gått ut så hårt mot Ekman om han inte hade varit så svag i inledningen. Visst går alltid tidningarna till överdrivna attacker. Men hade han varit helt okej i alla fall som typ... Christian Berglund som vände hem till FBK, så hade det inte hänt heller. Det var ju inte obefogad kritik mot honom direkt(även om media alltid överdriver). Även om det är känsligt att säga det just nu med tanke på vart Ekman är nu..
Edit: Tycker ärligt talat han var ännu sämre innan rubrikerna började komma. Han spelade upp sig lite grann efter ett tag i alla fall, men tycker han stagnerade där.
SirDIFalot skrev:Å andra sidan hade inte heller tidningarna gått ut så hårt mot Ekman om han inte hade varit så svag i inledningen. Visst går alltid tidningarna till överdrivna attacker. Men hade han varit helt okej i alla fall som typ... Christian Berglund som vände hem till FBK, så hade det inte hänt heller. Det var ju inte obefogad kritik mot honom direkt(även om media alltid överdriver). Även om det är känsligt att säga det just nu med tanke på vart Ekman är nu..
Där håller jag helt med dig, men framförallt Boork har alltid bedrivit någon slags häxjakt på Nisse (åtminstone sen påkörningen av Lundqvist) och förstorar upp precis allting han gör. Samma som det här jävla snacket om Per Ledin som Boork alltid skall blåsa upp.
DIF_Soldier skrev:Ja, om alla bitar faller på plats har vi Elitseriens i särklass vassaste anfall, spelare för spelare. Sedan måste kemin stämma.
Anfall 06/07
Dragan Umicevic
Pär Bäcker
Nicklas Danielsson
Fredrik Bremberg
Anfall 10/11
Marcus Nilson
Daniel Widing
Marcus Krüger
Mika Hannula (Nils Ekman)
DIF Hockey menade vad man sa under säsongen 05/06 när man lovade att DIF skulle tillhöra toppen inom en femårsperiod. Vem hade ärligt trott på den här uppställningen ens ifjol? Det känns som att allt har släppt efter Mackans hemkomst. Jag är iallafall överraskad över hur nära DIF Hockeys plan ändå är - det trodde jag INTE ens för två år sedan.
OM... Men om de andra lagen får använda sina "OM" också så får de rätt bra lag också. "OM Thörnberg, Linkan, Davidsson, Voutilanen, Laine, Beech, osv når sin topp bla bla"
Det känns fel att bedöma vår kapacitet efter hur bra vissa spelare kan vara på något sätt. Vi är ju inte de enda laget med underpresterande spelare direkt.
Självklart. Därför är det en kapplöpning om vilken tränare som lyckas hitta kemin bland spelare och en harmoni i gruppen. Jag vågar påstå att vi ligger högre än Hv vad gäller harmoni. Jag har inga konkreta bevis, men det känns som att Janne Karlssons bänkning av Linkan stötte lite på gruppdynamiken. Jag vet, det är dumt att säga det nu när hv går som tåget, men min magkänsla säger att stämningen är bättre hos oss, nu gäller det bara att utnyttja det.
Sedan har vi en avgörande faktor som inget annat lag har - fansen och trycket på läktarna. Jag hoppas alla förstår vilken enorm boost stödet på Hovet verkligen är, och kan våra spelare lyckas att konvertera det och använda det på rätt sätt är publiken ett enormt vapen att få våra spelare på topp.
Det förutsatt att spelarna klarar av att spela bra hockey istället för att övertända så att spelet går i baklås, vilket ju har varit scenariot hittills.. MEN - det börjar vända åt rätt håll. Med rätt motivation och rätt potential från klack och spelare har vi faktiskt en riktigt stor chans att toppa våra spelare bättre än alla andras.
Det spelar ingen roll vilket tryck vi har på läktarna - DIF verkar aldrig bli ett riktigt starkt hemmalag ändå. Det är någonting med DIF:s hemmaspel som är fel och har så varit de senaste säsongerna. Hovet blir liksom inte samma jobbiga arena att spela i som t.ex. i Luleå, Skellefteå eller Jönköping. För mig väldigt märkligt. Kan det ha med arenastorleken att göra?
Mäklaren skrev:
Det spelar ingen roll vilket tryck vi har på läktarna - DIF verkar aldrig bli ett riktigt starkt hemmalag ändå. Det är någonting med DIF:s hemmaspel som är fel och har så varit de senaste säsongerna. Hovet blir liksom inte samma jobbiga arena att spela i som t.ex. i Luleå, Skellefteå eller Jönköping. För mig väldigt märkligt. Kan det ha med arenastorleken att göra?
Kan vara så att vår publik även tänder bortalaget. Vilket lag blir speciellt taggade av att spela i Kinnarps arena liksom? Detta är ju såklart inte bra, men Djurgårdarna är så vana med bra tryck från läktarna men när motståndarlag kommer hit så blir det lite speciellt för dem.
Sen tycker jag även vi har lite oflyt med domarna på hemmaplan, oftast känns det som att domarna ska visa sig "starka" och stå emot trycket från läktarna osv.
Vet dock inte hur detta ska kunna lösas på något sett, mer hat och hets mot bortalaget? Utan att på något sett ta bort stödet till vårt kära DIF. Men det är ett rätt intressant diskusionsämne detta ändå.
Jag håller med Kamala här. Det är liksom något roligare för spelarna att tävla inför en publik som gör något annat än att käka popcorn och slå på en trumma....irriterar mig oerhört när bortalag uttrycker att det är "fantastiskt" att spela på Hovet. Det är ju liksom inte meningen att de skall tycka det.
En annan grej tror jag är lillebrorskomplex som många småstadsmänniskor har; vi skall minsann visa de där stöddiga Stockholmarna att vi är bättre på hockey! Och ytterligare en faktor är att en hel del av spelarna i övriga lagen säkert har släkt och vänner som är bosatta i Stockholm som kommer för att se dem spela...och vill då naturligtvis visa upp sig från sin bästa sida.
Svårt att göra något åt, men det gäller ju att våra spelare lyfter sig mer än motståndarna och känner att "DET HÄR ÄR VÅR BORG, HÄR DIKTERAR VI VILLKOREN!".
Allt tjat om småstadsmänniskor/bönder/sitt plats ställ er upp-"ramsan"... Tycker allt de skiten skulle tas bort. Visst kan man ställa sig upp och iaf sjunga med i topparna MENA jag tycker inte man ska pressa någon annan till att göra det,visst kan man säga till,men man behöver inte hetsa så det nästan blir bråk... Det har börjat gått över gränsen med hur vida man ska stötta sitt lag... gå på hockey och bli så pressad så det nästan blir bråk? nej tack. Hockeyn i grunden är till för alla! Sen skiter jag i vad alla "nynazister" säger... Detta har inte hänt mig ÄN men funderar över det och tycker det har gått över gränsen.
lefflan skrev:Allt tjat om småstadsmänniskor/bönder/sitt plats ställ er upp-"ramsan"... Tycker allt de skiten skulle tas bort. Visst kan man ställa sig upp och iaf sjunga med i topparna MENA jag tycker inte man ska pressa någon annan till att göra det,visst kan man säga till,men man behöver inte hetsa så det nästan blir bråk... Det har börjat gått över gränsen med hur vida man ska stötta sitt lag... gå på hockey och bli så pressad så det nästan blir bråk? nej tack. Hockeyn i grunden är till för alla! Sen skiter jag i vad alla "nynazister" säger... Detta har inte hänt mig ÄN men funderar över det och tycker det har gått över gränsen.
Håller inte med dig på någon punkt. Självklart ska de hetsas till att sjunga så mycket som möjligt. Står man i klacken är det vad som krävs. Sittplats kan nog tåla att resa sig ett par gånger också, även om den ramsan har blivit överanvänd å de grövsta.
Du förstod nog inte vad jag menade. Såklart man ska driva på folk att sjunga osv,men att driva på en enskild person så pass att den inte vill va kvar tycker jag är fel. Har inte den personen något på hockey att göra då eller? jo det tycker jag,man får nog allt lägga en nivå hur pass mycket man ska hetsa andra. Den ultimata stämningen skulle vara att alla tog eget intiativ,ingen var på den andre och allt bara flöt på,synd bara att det aldrig kommer bli av om det inte är en sm-final eller liknande (finns väll dönickar då me?) jag va på matchen i torsdags som var min första och sen i lördags,finns mycket jag skulle vilja skriva om det. Jag stod aldrig! upp när alla sjöng "sittplats ställ er upp" och tänkte på det där.. Fler stod upp när (ni) inte sjöng de. Med allt detta så vill jag säga att för stor press leder ingen vart.. Gäller väll nästan allt,lagom är bäst. Bara ett förslag. Blev sjukt taggad sist och kommer nog bli säsongskort för mig senare (även om det är runt 16 mil att åka!) lära sig ramsor skulle inte va helt fel och jag vet att jag skulle kunna va en stor fördel i klacken.. Skulle behövas dras igång oftare och nedre delen höjas flera snäpp. Juste,den som gissar rätt vem jag var vinner en match,har du kort så får vi hitta på något annat.
lefflan skrev:Du förstod nog inte vad jag menade. Såklart man ska driva på folk att sjunga osv,men att driva på en enskild person så pass att den inte vill va kvar tycker jag är fel. Har inte den personen något på hockey att göra då eller? jo det tycker jag,man får nog allt lägga en nivå hur pass mycket man ska hetsa andra. Den ultimata stämningen skulle vara att alla tog eget intiativ,ingen var på den andre och allt bara flöt på,synd bara att det aldrig kommer bli av om det inte är en sm-final eller liknande (finns väll dönickar då me?) jag va på matchen i torsdags som var min första och sen i lördags,finns mycket jag skulle vilja skriva om det. Jag stod aldrig! upp när alla sjöng "sittplats ställ er upp" och tänkte på det där.. Fler stod upp när (ni) inte sjöng de. Med allt detta så vill jag säga att för stor press leder ingen vart.. Gäller väll nästan allt,lagom är bäst. Bara ett förslag. Blev sjukt taggad sist och kommer nog bli säsongskort för mig senare (även om det är runt 16 mil att åka!) lära sig ramsor skulle inte va helt fel och jag vet att jag skulle kunna va en stor fördel i klacken.. Skulle behövas dras igång oftare och nedre delen höjas flera snäpp. Juste,den som gissar rätt vem jag var vinner en match,har du kort så får vi hitta på något annat.
Är man i klacken ska man STÅ UPP och SJUNGA, annars kan man dra åt helvete. Folk som står med armarna i kors och håller käft tar upp en plats för någon som vill vara med och bidra. Det finns till och med tydliga riktlinjer från DIF Hockey gällande regler i klacken. Sjung eller dra. End of story.
jaha och det tror du inte jag vet om eller? du får lära dig att se vilka delar som hör ihop och inte.. Du tror säkert jag klagar på att man måste sjunga? inte alls,tvärt om. Men måste finns nivåer på det me.. och jag pratade mestadels om sittplats sektionerna. Anledningen till att jag vill va i klacken är för att jag kände mig tillräckligt aktiv senast och att få göra allt fullt ut med folk som verkligen vill sjunga och stå upp ser jag då som en fördel.
lefflan skrev:Allt tjat om småstadsmänniskor/bönder/sitt plats ställ er upp-"ramsan"... Tycker allt de skiten skulle tas bort. Visst kan man ställa sig upp och iaf sjunga med i topparna MENA jag tycker inte man ska pressa någon annan till att göra det,visst kan man säga till,men man behöver inte hetsa så det nästan blir bråk... Det har börjat gått över gränsen med hur vida man ska stötta sitt lag... gå på hockey och bli så pressad så det nästan blir bråk? nej tack. Hockeyn i grunden är till för alla! Sen skiter jag i vad alla "nynazister" säger... Detta har inte hänt mig ÄN men funderar över det och tycker det har gått över gränsen.
Låt oss istället alla hålla varandra i händerna och sjunga "WE SHALL OVERCOME!".
Senast redigerad av -daniel- den 2011-01-18 16:43:23, redigerad totalt 1 gånger.