Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
TV
Canal + Sport HD
Canal + Sport 1, 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Canal + Sport HD
Canal + Sport 1, 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
Tack Sir, du fattade min lilla pik
Flyttar min post hit..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8424809.ab
Salak avstängd mot oss.

Salak avstängd mot oss.
DIF!
Någon som ska se matchen i Karlstad ?
Skönt att höraDaniel942 skrev:Tack Sir, du fattade min lilla pikFlyttar min post hit..
Salak avstängd mot oss.

Blir en jämn match, som alltid, mot fbk. Säger 1-3.
- DIF_Soldier
YTTERLIGARE en sån där oerhört viktig match som kan avgöra om vi ska vara med i toppen eller ej. Tre poäng här samtidigt som LHC förlorar så har alla tre lag 64 poäng. Om vi förlorar och lhc vinner ligger vi 6 poäng bakom både Färjestad och Linköping. Sanslöst viktigt att toppa formen nu för att nå den så ohyggligt viktiga fjärdeplatsen.
Jag vill se att man matchar in Hannula nu. Nu har han fan vilat tillräckligt från spel. Speciellt när vi ser ut att sakna Jimmie så behövs Hannulas aggressivitet mer än någonsin, om än bara i några byten. Det kan faktiskt bli helt avgörande.
En annan sak som blir helt avgörande är målvakterna. Nihlstorp var riktigt bra senast vi möttes så den keepern ska inte underskattas. Dock bra att vi slipper Salak som är snäppet vassare och jämnare.
Återigen, DIF - äta eller ätas?
Jag vill se att man matchar in Hannula nu. Nu har han fan vilat tillräckligt från spel. Speciellt när vi ser ut att sakna Jimmie så behövs Hannulas aggressivitet mer än någonsin, om än bara i några byten. Det kan faktiskt bli helt avgörande.
En annan sak som blir helt avgörande är målvakterna. Nihlstorp var riktigt bra senast vi möttes så den keepern ska inte underskattas. Dock bra att vi slipper Salak som är snäppet vassare och jämnare.
Återigen, DIF - äta eller ätas?
Säg den glädje som varar
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag tror att Djurgårdens IF vinner.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Ja nu borde Hannula få vara med hoppas, sen även att Ölvestad och Ottoson är med. Då har vi en bra chans! Vill se ett friskt lag nu.
- -daniel-
Blir naturligtvis tufft, som alltid när vi möter FBK... men deras formkurva är väl inte direkt imponerande om jag inte missminner mig.
Dags att på allvar blanda sig i topp4-striden. Annars finns det risk att det där tåget går.
Dags att på allvar blanda sig i topp4-striden. Annars finns det risk att det där tåget går.
Eventuellt så ska jag det. Det hade varit kul att komma iväg till Karlstad, men som sagt, det återstår att se hur det blir med det.R00kie skrev:Någon som ska se matchen i Karlstad ?
Hur som helst så hoppas jag att Hannula debuterar på torsdag, mot ett ganska skadedrabbat Färjestad.
Salak missar matchen, och spelare som Pelle Prestberg, Anders Bastiansen och Mikael Johansson är osäkra kort då samtliga utgick med skador senast mot Luleå.
-
Vore skönt att slippa veckans Bonnjävel och kaffesumparnas Kung Johansson-Wannabe på torsdag. Dessutom så kräver jag att Hannula lirar då....
VINN FÖR HELVETE
VINN FÖR HELVETE
100% DJURGÅRDSJ***L
Har Hockeyabstinens... Vinst mot Kaffesumpen är önskvärt. Jävligt.
Nu kan man njuta av dokumentären om Cornelis och lyssna till Jack prata om sin store tjocke far - Jack har DIF-kepan på sig. Grymt.
Abstinens... Gah...
Nu kan man njuta av dokumentären om Cornelis och lyssna till Jack prata om sin store tjocke far - Jack har DIF-kepan på sig. Grymt.
Abstinens... Gah...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ska upp o se matchen. Blir first time i deras "nya" arena så ska bli skoj. Även plåtar till måndagsmatchen så mycket DIF nu framöver för en landsortsdjurgårdare :p
Viktig match som flera påtalat. Hoppas vi får tillbaka några på skadelistan så ska vi nog ha en ganska bra chans. Vad är det med Otto btw, någon som vet?
Viktig match som flera påtalat. Hoppas vi får tillbaka några på skadelistan så ska vi nog ha en ganska bra chans. Vad är det med Otto btw, någon som vet?
Ju fler skadade desto bättre?Henkos skrev:Ska upp o se matchen. Blir first time i deras "nya" arena så ska bli skoj. Även plåtar till måndagsmatchen så mycket DIF nu framöver för en landsortsdjurgårdare :p
-
För att gå lite off topic så måste jag bara säga att det är en riktigt riktigt bra dokumentär det där. Även filmen om honom är värd guld!Magnutz skrev:Har Hockeyabstinens... Vinst mot Kaffesumpen är önskvärt. Jävligt.
Abstinens... Gah...
Ber om ursäkt för denna lilla avstickare

100% DJURGÅRDSJ***L
Ju färre kockar desto bättre soppa, eller hur Henkos?Henkos skrev:Hoppas vi får tillbaka några på skadelistan så ska vi nog ha en ganska bra chans.
Jag instämmer för övrigt till 110%... eller?