Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Hawk skrev:
Kentta skrev:Någon som har sett matcher där Klubertanz har spelat denna säsong i AHL? Hur går det för honom? Han verkar ju inte direkt spruta in poäng där borta!

Hoppas verkligen att man håller kontakt med honom om han skulle vilja komma över till nästa säsong.
Ja det går ju inte lika bra som när han var här och lirade http://www.hamiltonbulldogs.com/page/league_roster
Definitivt en back värt att locka tillbaka. Tycker hans snabbhet och uppspel verkligen skulle behövas. Känner också att han hade färre dippar än Bom-Bom har nu, däremot lär väl Josef göra fler poäng.

Personligen föredrar jag Klubertanz än D. Tjärnqvist i nuläget. Tjärnqvist är väldigt skadebenägen och till åren kommen. Kyle håller standarden, har prövat lyckan om han vänder tillbaka och är i rätt ålder.

Nu har han i och för sig spottat upp sig senaste omgångarna, men jag anser ändå att Boumedienne är för mycket av en humörspelare. Ska vi ha in Kyle är det han som får ryka. Som det ser ut nu föredrar jag Kyle även om hans defensiv inte var toppklass. Vill dock minnas att den ändå var bättre än Boumediennes, men det är svårt att avgöra. Vad tycker ni?
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
Hawk skrev:
Kentta skrev:Någon som har sett matcher där Klubertanz har spelat denna säsong i AHL? Hur går det för honom? Han verkar ju inte direkt spruta in poäng där borta!

Hoppas verkligen att man håller kontakt med honom om han skulle vilja komma över till nästa säsong.
Ja det går ju inte lika bra som när han var här och lirade http://www.hamiltonbulldogs.com/page/league_roster
Definitivt en back värt att locka tillbaka. Tycker hans snabbhet och uppspel verkligen skulle behövas. Känner också att han hade färre dippar än Bom-Bom har nu, däremot lär väl Josef göra fler poäng.

Personligen föredrar jag Klubertanz än D. Tjärnqvist i nuläget. Tjärnqvist är väldigt skadebenägen och till åren kommen. Kyle håller standarden, har prövat lyckan om han vänder tillbaka och är i rätt ålder.

Nu har han i och för sig spottat upp sig senaste omgångarna, men jag anser ändå att Boumedienne är för mycket av en humörspelare. Ska vi ha in Kyle är det han som får ryka. Som det ser ut nu föredrar jag Kyle även om hans defensiv inte var toppklass. Vill dock minnas att den ändå var bättre än Boumediennes, men det är svårt att avgöra. Vad tycker ni?
Klubertanz är en bedrövelse i egen zon, men grym offensivt. Tjärna är kanske jättelite sämre offensivt, men väldigt stabil bakåt och är en ledargestalt, dessutom en etablerad toppspelare, det är inte Kyle. Väljer Tjärna alla dagar i veckan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev: Klubertanz är en bedrövelse i egen zon, men grym offensivt. Tjärna är kanske jättelite sämre offensivt, men väldigt stabil bakåt och är en ledargestalt, dessutom en etablerad toppspelare, det är inte Kyle. Väljer Tjärna alla dagar i veckan.

Ta inte i så du skiter i kors nu min gode Mäklare. Holmqvist är en bedrövelse i egen zon, Lassen är en bedrövelse i egen zon, Alexander Deilert är en bedrövelse i egen zon. Men inte Klubertanz. Han hade väl sin svagaste sida i den delen men jag hade så gärna bytt honom mot alla i den här backuppsättningen. Kyle var helt okej i försvarsdelen, medan han var fullständigt brilljant i offensiven. Lägg därtill Tjärnqvists skadebenägenhet samt hans troliga mätthet när han nu i så fall kommer hem för att avrunda sin karriär med ett par säsonger med polarna i Stockholm.

Jag är kluven faktiskt. Beror helt och hållet på hur motiverad Daniel är, och i vilken form han är i. Är inte sugen på att få en till Marcus Nilson eller Nisse Ekman som sett fantastiskt loja och ointresserade ut. Framförallt inte på långtidskontrakt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med Jock. Är också less på trötta hemvändare och skulle ta Kyle alla dagar i veckan om nu valet stod mellan dem två. Dessutom så har jag tröttnat på Tjärnqvist Sr´s snack om att komma hem, hur många år har vi väntat nu? Nej, hellre Kyle! Fast iof, hur troligt är det att ledningen måste välja mellan juuuust dem två... Menmen, hypotetiskt. :)
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Håller med Jock. Är också less på trötta hemvändare och skulle ta Kyle alla dagar i veckan om nu valet stod mellan dem två. Dessutom så har jag tröttnat på Tjärnqvist Sr´s snack om att komma hem, hur många år har vi väntat nu? Nej, hellre Kyle! Fast iof, hur troligt är det att ledningen måste välja mellan juuuust dem två... Menmen, hypotetiskt. :)
Visst börjar man bli trött på att han inte har kommit hem än, men å andra sidan så är chansen väldigt stor att han gör det tills nästa säsong. I princip allt talar för det, och våra värvningsansvariga kommer att välja Tjärna framför Kyle alla dagar i veckan på grund av att Tjärna är svensk och en Djurgårdare.
Dessutom så kommer han att tillföra mycket på isen, och även om jag gillade Kyle så tror jag att han fick sig ett rejält lyft av att spela med Timmy, precis som Honken lyfte sig med Ragge. Tjärna kommer kunna ta för sig mer på egen hand och vara en större ledare, och vi är faktiskt i behov av en eller två såna spelare om vi ska vara med i toppen.
Tjärnqvist och Kronwall hade för övrigt bildat elitseriens bästa backpar, så det hade varit rätt trevligt ändå om vi hade värvat honom samt kunnat behålla Staffan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Håller med Jock. Är också less på trötta hemvändare och skulle ta Kyle alla dagar i veckan om nu valet stod mellan dem två. Dessutom så har jag tröttnat på Tjärnqvist Sr´s snack om att komma hem, hur många år har vi väntat nu? Nej, hellre Kyle! Fast iof, hur troligt är det att ledningen måste välja mellan juuuust dem två... Menmen, hypotetiskt. :)
Visst börjar man bli trött på att han inte har kommit hem än, men å andra sidan så är chansen väldigt stor att han gör det tills nästa säsong. I princip allt talar för det, och våra värvningsansvariga kommer att välja Tjärna framför Kyle alla dagar i veckan på grund av att Tjärna är svensk och en Djurgårdare.
Dessutom så kommer han att tillföra mycket på isen, och även om jag gillade Kyle så tror jag att han fick sig ett rejält lyft av att spela med Timmy, precis som Honken lyfte sig med Ragge. Tjärna kommer kunna ta för sig mer på egen hand och vara en större ledare, och vi är faktiskt i behov av en eller två såna spelare om vi ska vara med i toppen.
Tjärnqvist och Kronwall hade för övrigt bildat elitseriens bästa backpar, så det hade varit rätt trevligt ändå om vi hade värvat honom samt kunnat behålla Staffan.
Kyle spelade väl med Timmy och det funkade sådär.... Sen med Printz blev det ju succé.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Kyle spelade väl med Timmy och det funkade sådär.... Sen med Printz blev det ju succé.
Det stämmer nog, jag minns helt fel.
Men som sagt, jag tror att Kyle spelade aningen över sin förmåga och det känns inte som han är den ledaren som främst behövs för att kunna leda laget när det går lite sämre.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jag tycker att man gott och väl kan utnyttja andra året på Boumediennes kontrakt. Visst är han lite loj i vissa defensiva situationer men jag tycker han har spelat mycket skärpt sen det senaste derbyt mot AIK och dessutom producerar han väldigt mycket framåt.

Sen detta Centerproblem som man tydligen har i DIF och som kommer försämras när krüger sticker. De flesta här inne verkar vilja ha Zackrisson som ersättare men jag tycker att man ska ge Oscar Möller som för närvarande tillbringar nästan all tid i AHL ett riktigt bra erbjudande! tror inte att det kan vara omöjligt. Visar det sig vara det så är Zacke eller A.Falk 2 bra alternativ.

Sen så ser jag väldigt gärna att Ridderwall och Tellqvist blir nästa års målvaktspar.
Senast redigerad av Billx den 2011-01-16 22:33:46, redigerad totalt 1 gånger.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Billx skrev:Jag tycker att man gott och väl kan utnyttja andra året på Boumediennes kontrakt. Visst är han lite loj i vissa defensiva situationer men jag tycker han har spelat mycket skärpt sen det senaste derbyt mot AIK och dessutom producerar han väldigt mycket framåt.

Sen detta Centerproblem som man tydligen har i DIF och som kommer försämras när krüger sticker. De flesta här inne verkar vilja ha Zackrisson som ersättare men jag tycker att man ska ge Oscar Möller som för närvarande tillbringar nästan all tid i NHL ett riktigt bra erbjudande! tror inte att det kan vara omöjligt. Visar det sig vara det så är Zacke eller A.Falk 2 bra alternativ.

Sen så ser jag väldigt gärna att Ridderwall och Tellqvist blir nästa års målvaktspar.
Möller, ja tack. Men Ridderwall? :|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Billx skrev:Sen så ser jag väldigt gärna att Ridderwall och Tellqvist blir nästa års målvaktspar.
Ridderwall måste bort. Han är i ett behov av ett miljöombyte och kommer inte att bli något i Djurgården, speciellt inte om han får nöta bänk 50 matcher varje säsong bakom Tellqvist. Det lär han för övrigt inte vilja själv heller så att Ridderwall lämnar efter säsongen är ganska uppenbart.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tellqvist och Owuya nästa säsong. Så enkelt är det!
100% DJURGÅRDSJ***L
YNWA

Inlägg av YNWA »

Är nog rätt kört, tyvärr. Kyle har blivit pappa och det är mycket därför som han flyttade hem. Så vi kan nog skriva av en comeback där också..
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

YNWA skrev:

Är nog rätt kört, tyvärr. Kyle har blivit pappa och det är mycket därför som han flyttade hem. Så vi kan nog skriva av en comeback där också..
Anledningen till att han flyttade hem kan ju omöjligt vara något annat än att han ville prova NHL, då han skrev nytt kontrakt med oss precis innan Montreal blev intresserade? :?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Tellqvist och Owuya nästa säsong. Så enkelt är det!
Det känns rätt orealistiskt. Owuya har efter den här säsongen förmodligen stått mer än hälften av matcherna, och kommer landa på en väldigt hög räddningsprocent sett till vad han presterat egentligen. Dessutom blir han nog förstekeeper till slutspelet.

Sen vad händer efter säsongen då, han får, odraftad som han är, ett par erbjudanden från nordamerika, likt de som Modig och Läck fick. Samt något erbjudande från ett svenskt lag. DIF kontrar med att ge honom ett kontrakt men säger att han bara kommer få stå 10 matcher.. för att man signat hem Tellqvist som kommer vara uttalad förstemålvakt. Tror inte det finns en chans att Owuya stannar då. Ridderwall hade ju inte stannat ifall Wesslan hade varit kvar. Han avvaktade ju vad han skulle göra. Dessutom tror jag att DIF kommer tvingas satsa på en riktigt billig back up om man ska ta in en väldigt dyr Mikael Tellqvist.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det ultimata vore om owuya och riddarn spelar i NHL med Kruger nästa säsong. Mycket stålar som rullar in då. Samt att Tellan kommer hem och ÄR stabil.

Back o centersituationen ska bli synnerligen intressant att följa under våren sommaren hösten.
Född till sportchef.
Låst