Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Rix skrev:Jag kan förstå att man gnäller på spelare när vi förlorar match efter match. Men när vi vinner och alla ändå spelar okej så hajjar jag det fan inte. Ingen här inne på forumet skulle ha chans på denna nivå, inte ens kanske. Så sluta gnäll på alla spelarna hela jävla tiden och skriv något positivt.

Dagens match var en bra match där vi trots att vi tappade lyckades vända och vinna. Owuya var bra i kassen idag och man börjar se en första målvakt växa fram hos honom. Kempes straff var riktigt bra! 2 p är alltid bättre än 0. Fortsätt klättra DIF!
Jag håller med dig. Är dock inte förvånad över att någon annan inte gör det. De är mer koncentrerade på att gnälla och klaga. Lite trist. Spar det till vi varit dåliga istället. Vi har ju fan tagit poäng i vadå, 16 matcher av 18 eller nåt sånt där sjukt. Ge grabbarna lite cred! Jag njuter av att vara Djurgårdare just nu, hockeylivet är fantastiskt!
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Gnällbältet har flyttat till Sthlm?
Härliga DIF!!! Kärlek,kärlek.
Kruger är så otroligt jävla bra att ingen kommer fatta det förrän nästa år då tom Mäklarn kommer skriva att han saknar honom till förbannelse. Fredrik Claeson en blivande storback
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jag och andra tenderar att se bristerna först och det är ju synd men i nervositetens skimmer är det farhågorna som ser störst ut och möjligheterna är minimala.. Men jag är nog till övervägande del positiv!

Älska Djurgårdens IF!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:Gnällbältet har flyttat till Sthlm?
Kruger är så otroligt jävla bra att ingen kommer fatta det förrän nästa år då tom Mäklarn kommer skriva att han saknar honom till förbannelse. Fredrik Claeson en blivande storback
Haha vad fan säger du? Kan du säga vad Krüger är så fantastisk på förutom att han är riktigt bra defensivt och att han var tredje match slår en bra passning? Han kan absolut inte göra mål - har sämst skott i hela serien. Kommer nästan aldrig förbi motståndarna eftersom han är för trög på skridskorna, slår ofta felpassningar i PP som gör att motståndarna får ut pucken och så är han ofta svag i närkamperna och dålig på att teka.

Nu bedömer jag Krüger efter förväntningar och efter hur Wikegård och vissa andra hyllar honom. Han är absolut ingen toppspelare i Elitserien, men om han hade haft noll förväntningar på sig innan säsongen så hade jag tyckt att han gjort det väldigt bra. Men efter mina förväntningar är han näst intill underkänd denna säong eftersom han var mycket bättre under fjolåret. Då vågade han mer, bröt in på kassen, sköt oftare och såg starkare ut i närkampsspelet.

Dessutom är inte fyra mål och totalt 23 poäng godkänt för en förstacenter.

Jag tycker att Krüger är en godkänd Elitseriespelare, men som sagt bedömer jag honom efter mina förväntningar och då tycker jag absolut inte att han är särskilt bra på något alls egentligen, utöver det defensiva. Gillar Norman mer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Mäklaren skrev:
DIFVästertorp skrev:Gnällbältet har flyttat till Sthlm?
Haha vad fan säger du? Kan du säga vad Krüger är så fantastisk på förutom att han är riktigt bra defensivt och att han var tredje match slår en bra passning? Han kan absolut inte göra mål - har sämst skott i hela serien. Kommer nästan aldrig förbi motståndarna eftersom han är för trög på skridskorna, slår ofta felpassningar i PP som gör att motståndarna får ut pucken och så är han ofta svag i närkamperna och dålig på att teka.

Nu bedömer jag Krüger efter förväntningar och efter hur Wikegård och vissa andra hyllar honom. Han är absolut ingen toppspelare i Elitserien, men om han hade haft noll förväntningar på sig innan säsongen så hade jag tyckt att han gjort det väldigt bra. Men efter mina förväntningar är han näst intill underkänd denna säong eftersom han var mycket bättre under fjolåret. Då vågade han mer, bröt in på kassen, sköt oftare och såg starkare ut i närkampsspelet.

Jag tycker att Krüger är en godkänd Elitseriespelare, men som sagt bedömer jag honom efter mina förväntningar och då tycker jag absolut inte att han är särskilt bra på något alls egentligen, utöver det defensiva. Gillar Norman mer.
Vi får se vem som har rätt.
Norman som du ville ha som 4:e center?
Djurgårdens IF
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Slutspel skrev:Går Bom-Bom någonsin in i en sargduell först eller släpper han alltid in motståndaren först? Ok om han hade vunnit pucken, då kunde man tro att erfarenhet/taktik låg bakom, men han vinner ju inte pucken! Nonchalans eller lathet, jag vet inte, men jag mår illa när jag ser hans defensiva spel!

Sen gör han ibland saker bra förstås och är en stadig poänggörare framåt, men han är back, då måste man fan visa mer engagemang defensivt! Trodde stenhårt på han till en början, men sen har han bleknat ordentligt, kanske börjar han skärpa till sig, men man måste fan va blind om man inte ser det jag påpekat ovan!
Han känns lite divig när han spelar och det händer allt för ofta att han slår skit passar där motståndarna kan kontra, nonchalant spelstil har han.. Ibland undrar jag om han käkat sömnpiller innan matchen för det händer ganska ofta att han ser väldigt seg ut. Det jag gillar med killen är att han alltid spelar lite extra småfult mot motståndarnas "stjärnor". Mot LHC var han uppe i Magnus Johanssons ansikte med handskarna flera gånger och sedan brukar han gå extra hårt mot linkan när vi kör mot HV. Det kan vara viktigt ibland att få motståndarnas stjärn spelare ur balans.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Pippi on ice i den andra periodpausen var trots allt eftermiddagens höjdpunkt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: Nu bedömer jag Krüger efter förväntningar och efter hur Wikegård och vissa andra hyllar honom. Han är absolut ingen toppspelare i Elitserien, men om han hade haft noll förväntningar på sig innan säsongen så hade jag tyckt att han gjort det väldigt bra.
Men efter mina förväntningar är han näst intill underkänd denna säong eftersom han var mycket bättre under fjolåret. Då vågade han mer, bröt in på kassen, sköt oftare och såg starkare ut i närkampsspelet.

HÄR FÖLJER ETT SÅ KALLAT OFF TOPIC
(Varning härmed utfärdad till er som får tourettes av att man i några meningar glider ifrån huvudämnet)

Det är ju precis det som är grejen.
Krügers förra säsong var formidabel så givetvis som du säger så var/är förväntningarna högt ställda på den mannen/pojken nu.
Vi kan tyvärr bara konstatera att han inte klarar av att leverera det spel som gjorde honom till en av DIF:s ledande spelare förra säsongen.
Han blixtrar till ibland men är förvånansvärt anonym i match efter match, om man betänker att det står just Krüger på ryggen.
Nu är det väl knappas bara Markus fel, tycker att laget DIF inte alls fungerat hittills
(bortsett från nån period här & där)
Fel spelartyper har kommit in, både kunskap & inställningsmässigt.

Visst har några av oss kanske lite höga krav på vårt kära DIF, vi ligger ju trots allt 6:a & på hyfsat säker mark.
Men det är ju ändå Djurgårdens IF vi pratar om här, inte Tik eller ajk.
& (Göran Persson citat) -Då ska vi inte slarva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mäklaren skrev: Nu bedömer jag Krüger efter förväntningar och efter hur Wikegård och vissa andra hyllar honom. Han är absolut ingen toppspelare i Elitserien, men om han hade haft noll förväntningar på sig innan säsongen så hade jag tyckt att han gjort det väldigt bra.
Men efter mina förväntningar är han näst intill underkänd denna säong eftersom han var mycket bättre under fjolåret. Då vågade han mer, bröt in på kassen, sköt oftare och såg starkare ut i närkampsspelet.

HÄR FÖLJER ETT SÅ KALLAT OFF TOPIC
(Varning härmed utfärdad till er som får tourettes av att man i några meningar glider ifrån huvudämnet)

Det är ju precis det som är grejen.
Krügers förra säsong var formidabel så givetvis som du säger så var/är förväntningarna högt ställda på den mannen/pojken nu.
Vi kan tyvärr bara konstatera att han inte klarar av att leverera det spel som gjorde honom till en av DIF:s ledande spelare förra säsongen.
Han blixtrar till ibland men är förvånansvärt anonym i match efter match, om man betänker att det står just Krüger på ryggen.
Nu är det väl knappas bara Markus fel, tycker att laget DIF inte alls fungerat hittills
(bortsett från nån period här & där)
Fel spelartyper har kommit in, både kunskap & inställningsmässigt.

Visst har några av oss kanske lite höga krav på vårt kära DIF, vi ligger ju trots allt 6:a & på hyfsat säker mark.
Men det är ju ändå Djurgårdens IF vi pratar om här, inte Tik eller ajk.
& (Göran Persson citat) -Då ska vi inte slarva
+1
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kan inte Mäklaren och ni andra som är intresserade av klacksnack ta det i Klacktråden?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

pulverapa skrev:Kan inte Mäklaren och ni andra som är intresserade av klacksnack ta det i Klacktråden?
När har Mäklaren nämnt något om klacken?

Fortfarande ingen som har svarat på min fråga om vad Krüger är bra på utöver defensiven och en bra passning var tredje match...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
pulverapa skrev:Kan inte Mäklaren och ni andra som är intresserade av klacksnack ta det i Klacktråden?

Fortfarande ingen som har svarat på min fråga om vad Krüger är bra på utöver defensiven och en bra passning var tredje match...
Krüger passar och står i såpass (hepp) mycket att han får fram några/match. Men det betyder ju också tappade puckar o. dyl i övrigt.

I modo-matchen slarvade Kronwall med spelet längs offensiv blå. Det störde mig. Tekningarna gick sådär. Det gick bättre än det gjorde mot cluben men då var det ju nattsvart.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kruger har hyfsad forechecking och vinner ofta puckar vid sargen. Precis sådana spelare vi saknar. Vi förlorar nog 60-70% av sargduellerna. Att vi ändå är så svårslagna är bra.

Kruger är även en skaplig ledargestalt. Han driver hårt på mål.

Han är även bra på att lugna ner spelet i rätt situationer.

Att han är dålig på skridskorna förstår jag inte riktigt. Skridskotekniken då eller? Toppfarten är helt ok.

Dock behöver han fortfarande förbättra sin fysik.

Det tycker JAG är Marcus storheter.

Sen får man väl tänka på att han är 20 bast och har varit skadad en del.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:

Haha förvirrande när folk talar i tredje person på forum sådär...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker kritiken mot Krüger är något onyanserad. Förvisso har många rätt i att han allt som oftast försöker sig på för svåra grejer och slarvar bort passningar, men tämligen ofta lyckas han skapa farligheter just pga det spelsinne han trots allt besitter. Krüger kan bättre, men tycker ändå han - i takt med laget - lyft sig.
Skriv svar