Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Finn ett fel
Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Otto är med på bilden?
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Enbom skrev:Otto är med på bilden?
ja och det svängde fan inte mycket i GLOBEN heller!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:
Enbom skrev:Otto är med på bilden?
ja och det svängde fan inte mycket i GLOBEN heller!
Hahahahahahaha, fanimej epic fail på den copy/paste-journalistiken.. :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Läser man artikeln på Hockeykanalen som bilden ovanför kommer ifrån står det att Mika Zibanejad tog pucken från Byron Richie. Även här blev det fel. Det var Hannu Pikkarainen som blev lurad av Mika.

De verkar vara duktiga på Hockeykanalen.se.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

PNY skrev:Läser man artikeln på Hockeykanalen som bilden ovanför kommer ifrån står det att Mika Zibanejad tog pucken från Byron Richie. Även här blev det fel. Det var Hannu Pikkarainen som blev lurad av Mika.

De verkar vara duktiga på Hockeykanalen.se.
Hockey(k)analen.se är usel. Så är det. Ruskigt ställe!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Nichlas Johansson är den sämsta domaren i världen inom alla kategorier. Vilken liten pajas han är.
Oerhört skönt med tre poäng hur som helst, det tackar jag för.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Salas skrev:Nichlas Johansson är den sämsta domaren i världen inom alla kategorier. Vilken liten pajas han är.
Oerhört skönt med tre poäng hur som helst, det tackar jag för.
Önskar också att vi fick 3 poäng, men tyvärr så fick vi 2 p :wink:
lilleman

Inlägg av lilleman »

Raus skrev:
lilleman skrev:Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.

Matchen:
Första perioden är sömnig som fan, förutom Zibbe(orkar inte skriva hela namnet) som gör ett riktigt smart mål. Vilken talang han är!

Andra perioden: Modo dominerar faktiskt här, men ett riktigt snyggt mål av Tjärna.

Tredje perioden: En underhållande period, och man får ge MoDo cred för upphämtningen, men också ruskigt starkt av oss att komma igen än en gång. Tack, råttslaktaren!

Stämningen:
Det är så fruktansvärt jävla dåligt i de två första perioderna, för att i tredje, som vanligt, blomma ut och så blir det bra stämning. Riktigt bra ljudtoppar på "Kämpa Djurgården". Den tillresta MoDo klacken får mig att skämmas över att vara svensk. Det är alltid "bla bla klapp klapp, bla bla klapp klapp"

Domarna:
Wolmer Edqvist och herr Lärking är ju rena drömmen om man jämför med dessa patetiska , urusla, äckliga, enögda jävla pajaser. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt att se dem dömma. Dem har ingen aning om vad dem gör. Anton Hedman kan ju snöra av sig skridskon, slänga den i Marks huvud, för att sedan hämta upp den igen, slänga den upp på läktarplats, varpå Oscar Eklund blir förbannad och stampar försiktigt på isen och åker ut 5 X 20 för crosschecking. Svensk domarnivå är så ytterst låg så jag finner inte ord för att beskriva det.

Kommentatorn:
Ja, vad fan ska jag säga? Det går ju att göra en parodi på denna jävel. Till att börja med så pratar han riktigt jävla äckligt. För det andra så har han ingen aning om någonting.

Några citat från denna äckliga pajas:

"Och i bild ser ni Mads Madsen... MAEEEDSSS MAEEEDSSEEEEN... kul namn det där"
"OCH MODO GÖR 2-3. VILKEN HELT JÄVLA MAKALÖS UPPHÄMTNING. DET ÄR HELT SJUKT. 2-3!!! MODO HAR VÄNT. MODO HAR VÄNT!!!!!"

för att 40 sekunder senare säga

"Och där kommer 3-3. Men MoDO har hämtat upp det. MoDo har gjort en helt makalös upphämtning. Jag har aldrig sett något liknande. Daniel Widing gör målet. Men MoDo hade 2-3, och vilken upphämtning det var"
inför förlägningen...

"Och det kommer bli spel 4-3... MYCKET MÄRKLIGT. Vad är det som händer? Jag förstår ingenting"
5 sekunder senare...
"Förlängningen är igång... och som jag visste så är det spel 4-3"

Efter att vi vunnit...
"Djurgården vinner alltså matchen, men vilken upphämtning MoDo gör. Vilken lagmoral de visar"

Det var ord och inga visor...

Lägg därtill att han verkar vilja småprata med Challe under intervjun, och verkar lixom vägra att låta Challe gå därifrån.

Med andra ord,
Han fick sitt livs orgasm vid Modos 2-3...

------------

Hur som helst,

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!

Frågan är hur du kan ge ett betyg på stämningen och kommentatorn samtidigt? Är du en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan? Jag tycker dom som var på plats ger en något bättre bedömning.
Och det betyder att jag inte kan uttala mig om stämningen?

Varför ger du inte en bedömning själv då?

Ja, jag är en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan... och jag har en jävligt bra ursäkt för det, bättre än så jävla många andra har att missa matcher.

Något mer du undrar?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

För övrigt så måste det ju finnas minst fem spelare i J20 som är bättre än Simon Mitman? På a-lagsnivå är han fullständigt talanglös.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Difalltidoavsett

Mäklaren skrev:För övrigt så måste det ju finnas minst fem spelare i J20 som är bättre än Simon Mitman? På a-lagsnivå är han fullständigt talanglös.
Nämn de fem :)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Snazzi skrev:"Spelarna i båda lagen blev flera gånger under matchen förbannade på domaren Niclas Johansson som sannolikt stod för säsongens sämsta domarinsats. Det är ju ingen mening att överhuvudtaget ha en domare om denne ändå inte tänker döma, trots att klara hakningar, fasthållningar, grova crosscheckingar och andra regelbrott, äger rum mitt framför ögonen på domaren.

Enligt uppgifter till SvD påpekade folk från Hockeyligan redan under matchen för de domaransvariga i både ligan och förbundet, att Johansson inte höll måttet.

Flera videodomare har fått sparken i år efter undermåliga insatser. Det är dags att börja rensa också i domarkåren."

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/for ... 868333.svd
Jag såg att gnagaren Rådbjer numera dömer allsvenskan. Egendlomligt enligt mig, då han är en av de bättre domarna, kanske bäst undantaget "nhl-proffset" Winnerborg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:För övrigt så måste det ju finnas minst fem spelare i J20 som är bättre än Simon Mitman? På a-lagsnivå är han fullständigt talanglös.
Får faktiskt ta och be om ursäkt för den hetsen angående Mitman jag bidragit med. Han har inte alls levt upp till de förväntningarna jag hade, känns som att han lämnat det fysiska spelet och hårda grovjobbet i J20. För det är inte mycket man ser av det just nu.

Bara hoppas att han hittar formen och vågar ta för sig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Difalltidoavsett skrev:
Marcus Sörensen, Pontus Åberg, Zibanejad (som förvisso spelar), Strömberg, Söder, Weigel.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Difalltidoavsett

Mäklaren skrev:
Difalltidoavsett skrev:
Marcus Sörensen, Pontus Åberg, Zibanejad (som förvisso spelar), Strömberg, Söder, Weigel.
Hmm.. ja du har nog rätt, de enda namnet jag inte känner till är Åberg. Dock har ju inte de andra spelat så mycket i elitserien heller, så man vet ju inte hur de presterar där.
Skriv svar