Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011
Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011
Mackan bör placeras i en fjärdekedja med mindre istid. Bättre satsa på spelare som har fart på skridskorna och jobbar hårt. Sen förstår jag att dessa penicillinkurer som Mackan haft tar på krafterna. Bättre att han får träna ordentligt och komma igång successivt.
Kanske Hannula kan få igång Mackan?! Nåja fint sparkapital där i alla fall.[/quote
Har du sovit i en grop det senaste halvåret eller?
Mackan har käkat all antibiotika som finns att tillgå ute på marknaden för att få bort sina förkylnings/influensaproblem.
Han är uppenbarligen fortfarande inte riktigt frisk, så det är helt upp till lagledningen att matcha de som är krya & i form.[/quote]
Jag fick en sådan period vid min dotters dagisstart och var sjuk till och från i 7 MÅNADER.
Även under de perioder förkylningarna var borta så hade man ingen kraft alls i kroppen ,men Mackan kommer igång snart!!
Tänk istället vilken joker vi har till slutspelet
Har du sovit i en grop det senaste halvåret eller?
Mackan har käkat all antibiotika som finns att tillgå ute på marknaden för att få bort sina förkylnings/influensaproblem.
Han är uppenbarligen fortfarande inte riktigt frisk, så det är helt upp till lagledningen att matcha de som är krya & i form.[/quote]
Jag fick en sådan period vid min dotters dagisstart och var sjuk till och från i 7 MÅNADER.
Även under de perioder förkylningarna var borta så hade man ingen kraft alls i kroppen ,men Mackan kommer igång snart!!
Tänk istället vilken joker vi har till slutspelet
DIF kommer vara nummer 1 igen
Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.
Matchen:
Första perioden är sömnig som fan, förutom Zibbe(orkar inte skriva hela namnet) som gör ett riktigt smart mål. Vilken talang han är!
Andra perioden: Modo dominerar faktiskt här, men ett riktigt snyggt mål av Tjärna.
Tredje perioden: En underhållande period, och man får ge MoDo cred för upphämtningen, men också ruskigt starkt av oss att komma igen än en gång. Tack, råttslaktaren!
Stämningen:
Det är så fruktansvärt jävla dåligt i de två första perioderna, för att i tredje, som vanligt, blomma ut och så blir det bra stämning. Riktigt bra ljudtoppar på "Kämpa Djurgården". Den tillresta MoDo klacken får mig att skämmas över att vara svensk. Det är alltid "bla bla klapp klapp, bla bla klapp klapp"
Domarna:
Wolmer Edqvist och herr Lärking är ju rena drömmen om man jämför med dessa patetiska , urusla, äckliga, enögda jävla pajaser. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt att se dem dömma. Dem har ingen aning om vad dem gör. Anton Hedman kan ju snöra av sig skridskon, slänga den i Marks huvud, för att sedan hämta upp den igen, slänga den upp på läktarplats, varpå Oscar Eklund blir förbannad och stampar försiktigt på isen och åker ut 5 X 20 för crosschecking. Svensk domarnivå är så ytterst låg så jag finner inte ord för att beskriva det.
Kommentatorn:
Ja, vad fan ska jag säga? Det går ju att göra en parodi på denna jävel. Till att börja med så pratar han riktigt jävla äckligt. För det andra så har han ingen aning om någonting.
Några citat från denna äckliga pajas:
"Och i bild ser ni Mads Madsen... MAEEEDSSS MAEEEDSSEEEEN... kul namn det där"
"OCH MODO GÖR 2-3. VILKEN HELT JÄVLA MAKALÖS UPPHÄMTNING. DET ÄR HELT SJUKT. 2-3!!! MODO HAR VÄNT. MODO HAR VÄNT!!!!!"
för att 40 sekunder senare säga
"Och där kommer 3-3. Men MoDO har hämtat upp det. MoDo har gjort en helt makalös upphämtning. Jag har aldrig sett något liknande. Daniel Widing gör målet. Men MoDo hade 2-3, och vilken upphämtning det var"
inför förlägningen...
"Och det kommer bli spel 4-3... MYCKET MÄRKLIGT. Vad är det som händer? Jag förstår ingenting"
5 sekunder senare...
"Förlängningen är igång... och som jag visste så är det spel 4-3"
Efter att vi vunnit...
"Djurgården vinner alltså matchen, men vilken upphämtning MoDo gör. Vilken lagmoral de visar"
Det var ord och inga visor...
Lägg därtill att han verkar vilja småprata med Challe under intervjun, och verkar lixom vägra att låta Challe gå därifrån.
Med andra ord,
Han fick sitt livs orgasm vid Modos 2-3...
------------
Hur som helst,
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Matchen:
Första perioden är sömnig som fan, förutom Zibbe(orkar inte skriva hela namnet) som gör ett riktigt smart mål. Vilken talang han är!
Andra perioden: Modo dominerar faktiskt här, men ett riktigt snyggt mål av Tjärna.
Tredje perioden: En underhållande period, och man får ge MoDo cred för upphämtningen, men också ruskigt starkt av oss att komma igen än en gång. Tack, råttslaktaren!
Stämningen:
Det är så fruktansvärt jävla dåligt i de två första perioderna, för att i tredje, som vanligt, blomma ut och så blir det bra stämning. Riktigt bra ljudtoppar på "Kämpa Djurgården". Den tillresta MoDo klacken får mig att skämmas över att vara svensk. Det är alltid "bla bla klapp klapp, bla bla klapp klapp"
Domarna:
Wolmer Edqvist och herr Lärking är ju rena drömmen om man jämför med dessa patetiska , urusla, äckliga, enögda jävla pajaser. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt att se dem dömma. Dem har ingen aning om vad dem gör. Anton Hedman kan ju snöra av sig skridskon, slänga den i Marks huvud, för att sedan hämta upp den igen, slänga den upp på läktarplats, varpå Oscar Eklund blir förbannad och stampar försiktigt på isen och åker ut 5 X 20 för crosschecking. Svensk domarnivå är så ytterst låg så jag finner inte ord för att beskriva det.
Kommentatorn:
Ja, vad fan ska jag säga? Det går ju att göra en parodi på denna jävel. Till att börja med så pratar han riktigt jävla äckligt. För det andra så har han ingen aning om någonting.
"OCH MODO GÖR 2-3. VILKEN HELT JÄVLA MAKALÖS UPPHÄMTNING. DET ÄR HELT SJUKT. 2-3!!! MODO HAR VÄNT. MODO HAR VÄNT!!!!!"
"Och där kommer 3-3. Men MoDO har hämtat upp det. MoDo har gjort en helt makalös upphämtning. Jag har aldrig sett något liknande. Daniel Widing gör målet. Men MoDo hade 2-3, och vilken upphämtning det var"
inför förlägningen...
"Och det kommer bli spel 4-3... MYCKET MÄRKLIGT. Vad är det som händer? Jag förstår ingenting"
5 sekunder senare...
Efter att vi vunnit...
"Djurgården vinner alltså matchen, men vilken upphämtning MoDo gör. Vilken lagmoral de visar"
Lägg därtill att han verkar vilja småprata med Challe under intervjun, och verkar lixom vägra att låta Challe gå därifrån.
Med andra ord,
------------
Hur som helst,
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
lilleman skrev:Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.
Matchen:
Stämningen:
Domarna:
Kommentatorn:
inför förlägningen...
5 sekunder senare...
Efter att vi vunnit...
Med andra ord,
------------
Hur som helst,
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Haha ja han är sjukt dålig!
- Lee Harvey Oswald
Vet inte vad du har för erfarenheter angående just antibiotika.V-sign skrev:Men snälla Hardy träna powerplay nu! Det är sjukt uselt...
Hoppas Mackan tränar extra han också!
Lee: Eh jo men är du elitidrottsman är du så bra grundtränad att det går ganska snabbt att komma tillbaka. Det där kan vara en orsak men det är knappast allt!
Själv har jag (när jag var hyfsat bra tränad) ätit 2 kurer med nån veckas mellanrum.
Efter det följs det nästan alltid upp med en ny infektion, eftersom alla bakterier ryker vid en sån här behandling (även de bra).
Så det tog säkert 3 månader för mig innan allt fungerade på 100% igen.
Mycket sjuksnack här nu men jag känner att jag måste försvara Mackan lite.
Det syns ju att han är helt urvriden orkesmässigt.
Det finns många i DIF som förtjänar avhyvlingar, nästan efter varje match numera.
Men att klaga på att Nilson ser slö ut är nästan lika dumt som att be Nisse "skärpa sig/rycka upp sig" & dra på sig skridskorna igen.
Nilson spelar för att han är uttagen, men egentligen är det Hardy & Co som ska ta sitt ansvar & bänka honom.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Bra, rolig och spännande match. Tror inte något av lagen egentligen var nöjda med oavgjort efter fulltid med tanke på hur matchen utvecklade sig. DIF ska ju inte tappa 2-0 i sista och Modo får ju inte slarva så otroligt mycket när man har ledningen med några minuter kvar. Sedan så börjar jag bli lite less på att Modo inte verkar ta straffläggningen på allvar, fan man krigar för slutspel och varje poäng är livsviktig, varför inte satsa lite för att en "gratis"?
Väldigt tjusig straff av Kempe dock, han är en riktigt ettrig jäkel. Hade gärna sett honom i Modo nu såhär med facit i hand.
Gött med poäng åtminstone, Modo brukar ju av tradition alltid spela som sämst i stockholmstrakten, känns det som iaf, och alldeles särskilt mot Djurgården.
Sedan så gillar jag vilken energi Brodin spelar med, men idag gick han nog kanske på fel kille ändå.
Väldigt tjusig straff av Kempe dock, han är en riktigt ettrig jäkel. Hade gärna sett honom i Modo nu såhär med facit i hand.
Gött med poäng åtminstone, Modo brukar ju av tradition alltid spela som sämst i stockholmstrakten, känns det som iaf, och alldeles särskilt mot Djurgården.
Sedan så gillar jag vilken energi Brodin spelar med, men idag gick han nog kanske på fel kille ändå.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fan va han plockar poäng den där Bom Bom!
3-3 (57.03)
Daniel Widing (Boumedienne/Boumedienne)
3-3 (57.03)
Daniel Widing (Boumedienne/Boumedienne)
Expert.
Har varit medlem länge och forumdeltagare under annat namn lika länge.
DIF gör en bra match mot ett formtoppat och hybriserat Modo. Att vi under säsongen gått upp & ner är väl ganska standard för ett toppskiktelag som vi ändå är.
Jag har många gånger skrattat gott åt alla matchkommentarer från våra kära stamgäster i forumet. Lee Harvey Oswald måste väl ändå ta alla pris i sin bittra kostym.
Det är väl ganska tydligt att han inte har så mycket annat att engagera sig i i sitt liv än DIF hockey, vilket naturligtvis kanske inte är något dåligt. Men snälla du. Dina bittra dödgrävarkommentarer är en god komedigrund mer än att tala seriös hockey. Hur mår du som person?
Mäklaren antar jag att jag inte ens behöver kommentera.
Klart som fan vi svänger. Klart som fan många spelare måste anpassa sig och framförallt hitta motivation under en lång serielunk. Blanda detta med skador och ett lag som måste byggas från grunden efter alla spelarförluster. I princip.
Naturligtvis finns det undantag och vissa små brister. Så naiv är jag inte. Mackan t.e.x. Men igen, vilket lag har inte dessa spelare och svackor. Om Nilson taggar till slutspelet och blir någorlunda sitt forna jag duger det för mig.
Jag älskar mitt DIF och jag har inte tvekat på potentialen och spelarna denna säsongen heller.
Dock så har jag varit medveten om att det förmodligen skulle ta mer tid än någonsin att hitta formulan iår än tidigare, och snart är vi där. Lagom till slutspel.
Att vi gör halvhjärtade insatser ibland är inte direkt något som särskiljer oss från varken HV eller FBK och det är så det blir när man har ett intensivt spelschema.
Nu stegrar vi detta, DIF växer, spelarna hittar rätt och Hannula är på väg in. Jag ser fram emot och tror på ett SM-guld, och även om detta inte inträffar kommer jag alltid vara stolt att vara Djurgårdare.
För alltid oavsett för helvete!!! Var stolta.
DIF gör en bra match mot ett formtoppat och hybriserat Modo. Att vi under säsongen gått upp & ner är väl ganska standard för ett toppskiktelag som vi ändå är.
Jag har många gånger skrattat gott åt alla matchkommentarer från våra kära stamgäster i forumet. Lee Harvey Oswald måste väl ändå ta alla pris i sin bittra kostym.
Det är väl ganska tydligt att han inte har så mycket annat att engagera sig i i sitt liv än DIF hockey, vilket naturligtvis kanske inte är något dåligt. Men snälla du. Dina bittra dödgrävarkommentarer är en god komedigrund mer än att tala seriös hockey. Hur mår du som person?
Mäklaren antar jag att jag inte ens behöver kommentera.
Klart som fan vi svänger. Klart som fan många spelare måste anpassa sig och framförallt hitta motivation under en lång serielunk. Blanda detta med skador och ett lag som måste byggas från grunden efter alla spelarförluster. I princip.
Naturligtvis finns det undantag och vissa små brister. Så naiv är jag inte. Mackan t.e.x. Men igen, vilket lag har inte dessa spelare och svackor. Om Nilson taggar till slutspelet och blir någorlunda sitt forna jag duger det för mig.
Jag älskar mitt DIF och jag har inte tvekat på potentialen och spelarna denna säsongen heller.
Dock så har jag varit medveten om att det förmodligen skulle ta mer tid än någonsin att hitta formulan iår än tidigare, och snart är vi där. Lagom till slutspel.
Att vi gör halvhjärtade insatser ibland är inte direkt något som särskiljer oss från varken HV eller FBK och det är så det blir när man har ett intensivt spelschema.
Nu stegrar vi detta, DIF växer, spelarna hittar rätt och Hannula är på väg in. Jag ser fram emot och tror på ett SM-guld, och även om detta inte inträffar kommer jag alltid vara stolt att vara Djurgårdare.
Fel tråd visserligen men i första periodpausen intervjuades Hannula. Han sa att han kan spela i slutet av veckan. Om det blir mot Färjestad på torsdag eller Brynäs på lördag sa han inte.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag var där och upplevde stämningen och i mitt tycke var den jävligt bra hela matchen. Håller med dig dock om allt annat.lilleman skrev:Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.
Matchen:
Stämningen:
Domarna:
Kommentatorn:
inför förlägningen...
5 sekunder senare...
Efter att vi vunnit...
Med andra ord,
------------
Hur som helst,
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
jaså, vem är du då?!Emotive skrev:Har varit medlem länge och forumdeltagare under annat namn lika länge.
TEXT; TEXT och TEXT

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Haha du menar alltså att det inte är nån skillnad på DIF och HV, Färjestad?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Helt okej match av DIF idag! Modo var inte mycket bättre i tredje, men dom fick utdelning på sina chanser, så jag är rätt nöjd med 2 poäng.
Owuya, Printz och Zibanejad förtjänar guldstjärnorna ikväll. Printz soloräd i boxplay i förlängningen var matchens behållning!
Sen domarna? Helt ärligt? Det var bland det värsta jag sett, både huvuddomare som linjemän. Man fick haka, hålla i och trippa bäst man ville, sen var det ju ett hån att han först släppte interference-utvisningen på Boumedienne för att sedan ändra sig, jävla sopa! Sen linjemännen som var helt inkonsekventa gällande icing, kändes tveksamt om dom ens kunde regeln.
Vad ska vi göra med Marcus Nilson?
Skål!
Owuya, Printz och Zibanejad förtjänar guldstjärnorna ikväll. Printz soloräd i boxplay i förlängningen var matchens behållning!
Sen domarna? Helt ärligt? Det var bland det värsta jag sett, både huvuddomare som linjemän. Man fick haka, hålla i och trippa bäst man ville, sen var det ju ett hån att han först släppte interference-utvisningen på Boumedienne för att sedan ändra sig, jävla sopa! Sen linjemännen som var helt inkonsekventa gällande icing, kändes tveksamt om dom ens kunde regeln.
Vad ska vi göra med Marcus Nilson?
Skål!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz skrev:jaså, vem är du då?!Emotive skrev:Har varit medlem länge och forumdeltagare under annat namn lika länge.
TEXT; TEXT och TEXT
För alltid oavsett för helvete!!! Var stolta.och, alltid oavsett för evigt!! Men ibland lite purken och jävligt sur/ilsken/onyanserad/domarhatande/100%Djurgårdsjävel!
Kan bara känna ibland att kraven konstant är ställda högre än rimligt. Klart som fan vi dippar ibland likväl vilket topplag som helst, och klart som fan folk gör bort sig ibland. Likväl Owuya likväl random målis i ES som tydligen alltid är bättre än våra målisar. Jag håller inte med och jag ser en potential som våra piratlappade kära forummedlemmar inte ens tittar åt. Känns det som iaf.
Sen, efter lite eftertanke gör nog laget, våra hjältar en heroisk insats mot ett modo i toppform/medgång.. många långa matcher i kroppen och ändå lyckas vi vinna. Bra jävla gjort, helt enkelt.
Vi behöver Brodin på isen och speciellt nu när Hjälte-Ölvestad är skadad. Vi får Hannula snart. Marcus Nilson behöver vila och rehabträna. Inte matchas hårt. Han ser trött och svag och arg ut när jag vill se honom rapp, stark och förbannad!!
Mark, växer, Mark växer, Jätten Mark!!!
För övrigt anser jag att Anton Hedman ska mosas.
Vi behöver Brodin på isen och speciellt nu när Hjälte-Ölvestad är skadad. Vi får Hannula snart. Marcus Nilson behöver vila och rehabträna. Inte matchas hårt. Han ser trött och svag och arg ut när jag vill se honom rapp, stark och förbannad!!
Mark, växer, Mark växer, Jätten Mark!!!
För övrigt anser jag att Anton Hedman ska mosas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.