Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Kentta »

Herrejesus, mer tur än skicklighet att vi vinner detta, men ack så viktigt.

+ OWUYA, grattis mannen, du är värd det.

Resten var ganska mediokra.

Sköööönt!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vilken jävla turseger. Owuya gör en riktigt dålig insats men håller ändå nollan - det säger en hel del om matchens kvalité. Den enda i DIF som var riktigt bra tycker jag var Boumedienne som fortsätter att övertyga. Sämst var Oscar, Honken och Kronwall.

Dock: Otroligt skönt!!!
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-01-13 21:17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Grymt jävla skön vinst!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Tack, Tim! Fruktansvärt skönt med 3p.

Måste tillägga att LHC inte bara är det tråkigaste laget, med de tråkigaste spelarna och de tråkigaste fansen utan också laget med det tråkigaste spelet. Kändes inte som de försökte attackera förrän de låg under.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Vilken jävla turseger. Owuya gör en riktigt dålig insats men håller ändå nollan - det säger en hel del om matchens kvalité. Den enda i DIF som var riktigt bra tycker jag var Boumedienne som fortsätter att övertyga. Sämst var Oscar, Honken och Kronwall.

Eh, okej....
Wayne

Inlägg av Wayne »

Släkten är värst, Linköping! IGEN :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Tre sköna poäng, men ingen särskilt rolig match att titta på.
Avskaffa tre mot tre.
andregus

Inlägg av andregus »

Mäklaren skrev:Vilken jävla turseger. Owuya gör en riktigt dålig insats men håller ändå nollan - det säger en hel del om matchens kvalité. Den enda i DIF som var riktigt bra tycker jag var Boumedienne som fortsätter att övertyga. Sämst var Oscar, Honken och Kronwall.

Såg inte matchen men känns det inte lite skitnödigt att påstå att en målvakt som håller nollan är dålig? Vad tycker du att han skulle ha tagit som han inte gjorde?
V-sign

Inlägg av V-sign »

Nåja jag tycker ändå vi vinner rättvist! Lite tur absolut, men det var en rättvis seger!

Har du någonsin tyckt att vi gjort en bra match?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

12 AIK

------------
Tack Tim. Tack Mark!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

jensa85 skrev:

Eh, okej....
Han hade inte ett enda farligt skott mot sig på hela matchen om man bortser från Zackrissons stolpskottt... tycker att han tappade väldigt många puckar och var nära att schabbla in den ett antal gånger. Han är inne i flytet just nu och då går dessa schabbel inte in i mål... om tre omgångar ser det förmodligen annorlunda ut...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev:Matchen kommer att avgöras med ett individuellt misstag. Det är jämnt och tätt.
TACK ENGSTRAND!

Släkten är värst... två gånger i rad nu :D Bra Tim!

Matchens stora behållning är Mark Owuya, riktigt bra match där han räddar oss många gånger.

Marcus Nilson tar återigen en helt korkad utvisning i slutet av en match. Vad är det för fel?
Widing var återigen bra. Oscar började ganska dåligt men spottade upp sig.

Jag tycker ändå att vi vann rättvist till slut. Inte med mycket marginal, men...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

V-sign skrev:

Nåja jag tycker ändå vi vinner rättvist! Lite tur absolut, men det var en rättvis seger!

Har du någonsin tyckt att vi gjort en bra match?
Mäklaren tycker aldrig bra om någonting vettu! 8)

Ehehehehehheehe, Mäklaren, apropå farliga skott så borde du nog se matchen en gång till. Han gjorde en ganska svettig benskyddsräddning på Hlavacs/Hlinkas skott.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Mäklaren skrev: Han hade inte ett enda farligt skott mot sig på hela matchen om man bortser från Zackrissons stolpskottt... tycker att han tappade väldigt många puckar och var nära att schabbla in den ett antal gånger. Han är inne i flytet just nu och då går dessa schabbel inte in i mål... om tre omgångar ser det förmodligen annorlunda ut...
Owuya gjorde en sjuk räddning (visst, det var väl lite tur inblandat också men ändå) på någon tjeck-chans.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Turseger vettefan. Period 1&2 var lika men 3e var klart våran period. Krüger är fruktansvärt bra. Owuya ger fortfarande lite osäkra vibbar men han tar alla skott och 2-3 räddningar är matchavgörande.

Bäst: Krüger, Norman, Boumedienne
Mindre bra: O. Eklund, Kronwall
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Skriv svar