Säger han som tidigare sågade sönder spelare efter spelare efter vissa matcher...jensa85 skrev:Jag börjar däremot bli oerhört skeptisk till allt skitslängande på Mackan. Så du tror att han inte bryr sig om en vinst bara för att han har ett långt kontrakt eller vad?Salas skrev:Just på tal om det där, vad fan är det för fel med Marcus Nilson?melker skrev:Så jävla kul när man ser #7 A. Holmqvist när han hoppar till "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" efter matchen, han snubblar runt där när ska hoppa precis som han tenderar att göra på isen i spelet![]()
http://difhockey.se/diftv.php?news=7833
Ifjol var han gladast av alla när vi vann viktiga matcher, i år verkar han inte ens bry sig. Jag börjar bli jävligt skeptisk till hans långa kontrakt.
Fatta att han varit sjuk 4 ggr på en månad samt inte var med från start. Och hur lite vissa verkar fatta att det faktiskt spelar in så gör det faktiskt det.
Och han har dessutom knappast varit så usel som många vill få det till. Han har inte alls varit lika bra som han var långa stunder ifjol. Men det kommer, var så säkra. 14 poäng på 22 matcher är väl heller inte så där pissdåligt för en så usel spelare? (som så många verkar tycka)
Samma sak det här med att Widing fick så fruuuuuuuktansvärt mycket skit i stort sett hela säsongen. Men nu bara för att han gjort 5 mål sen derby nr3 så är han kung och ska vara kvar till varje pris osv. Jävla kappvändare. Kan inte folk lära sig att lugna ner sig lite med sågningar och hyllningar till spelare? Klart att man kan vara förbannad efter en enskild match på en speciell spelare. Men att gå från Djävulen till Gud på bara några matcher och vice versa är populärt här inne tyvärr.
Svarar i helt fel tråd nu, jag vet. Så en MOD får gärna flytta inlägget om så önskas.
DIF i Media
Re: DIF i Media
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Medan hela laget står och hoppar efter vinsten så står Mackan för sig och är allmänt tråkig och bara vill ut från isen. Även om han inte själv spelar allt för bra så måste han ju kunna glädjas med övriga spelare och oss fans efter en väldigt viktig seger för åtminstone oss supportrar. Det är bara en sån glädjedödare av att se honom stå där för sig och se helt tom ut när man kollar på hur det såg ut ifjol efter slutspelssegrar då han åkte omkring och puttade på lagkamrater och var hur glad som helst.jensa85 skrev:Jag börjar däremot bli oerhört skeptisk till allt skitslängande på Mackan. Så du tror att han inte bryr sig om en vinst bara för att han har ett långt kontrakt eller vad?
Fatta att han varit sjuk 4 ggr på en månad samt inte var med från start. Och hur lite vissa verkar fatta att det faktiskt spelar in så gör det faktiskt det.
Och han har dessutom knappast varit så usel som många vill få det till. Han har inte alls varit lika bra som han var långa stunder ifjol. Men det kommer, var så säkra. 14 poäng på 22 matcher är väl heller inte så där pissdåligt för en så usel spelare? (som så många verkar tycka)
Samma sak det här med att Widing fick så fruuuuuuuktansvärt mycket skit i stort sett hela säsongen. Men nu bara för att han gjort 5 mål sen derby nr3 så är han kung och ska vara kvar till varje pris osv. Jävla kappvändare. Kan inte folk lära sig att lugna ner sig lite med sågningar och hyllningar till spelare? Klart att man kan vara förbannad efter en enskild match på en speciell spelare. Men att gå från Djävulen till Gud på bara några matcher och vice versa är populärt här inne tyvärr.
Svarar i helt fel tråd nu, jag vet. Så en MOD får gärna flytta inlägget om så önskas.
Sedan så har han inte varit så dålig som många säger, men han har ju varit långt ifrån så bra som han bör vara sett till den lönen han har, och visst, om det till 110% beror på sjukdomar så är det ok, men jag tvivlar på det när han inte ens blir glad efter en derbyvinst. Det känns som om att han spelade för ett NHL kontrakt ifjol tyvärr.
Sedan angående Widing, var det riktat mot mig? Jag är en av få som har försvarat Widing här på forumet och haft tålamod med honom.
"Klart man kan vara förbannad efter en enskild match på en speciell spelare"Mäklaren skrev:
Säger han som tidigare sågade sönder spelare efter spelare efter vissa matcher...
När sa Mackan att han ville ut från isen? Måste missat det.Salas skrev:Medan hela laget står och hoppar efter vinsten så står Mackan för sig och är allmänt tråkig och bara vill ut från isen. Även om han inte själv spelar allt för bra så måste han ju kunna glädjas med övriga spelare och oss fans efter en väldigt viktig seger för åtminstone oss supportrar. Det är bara en sån glädjedödare av att se honom stå där för sig och se helt tom ut när man kollar på hur det såg ut ifjol efter slutspelssegrar då han åkte omkring och puttade på lagkamrater och var hur glad som helst.jensa85 skrev:Jag börjar däremot bli oerhört skeptisk till allt skitslängande på Mackan. Så du tror att han inte bryr sig om en vinst bara för att han har ett långt kontrakt eller vad?
Sedan så har han inte varit så dålig som många säger, men han har ju varit långt ifrån så bra som han bör vara sett till den lönen han har, och visst, om det till 110% beror på sjukdomar så är det ok, men jag tvivlar på det när han inte ens blir glad efter en derbyvinst. Det känns som om att han spelade för ett NHL kontrakt ifjol tyvärr.
Sedan angående Widing, var det riktat mot mig? Jag är en av få som har försvarat Widing här på forumet och haft tålamod med honom.
Och när Tjärna står på knä efter 3-1 rappar Mackan till honom ungefär som att "fan va underbart". Eller han kanske bara var arg på Mathias? Hmmm.
Det med Widing var inte riktat mot dig specifikt, nej.
Självklart sa han inte att han ville ut från isen, men det var ju väldigt tydligt att han inte hade någon större lust att fira. Han ställde sig närmast utgången av alla och stod där för sig själv medan alla andra hoppade och firade.jensa85 skrev:När sa Mackan att han ville ut från isen? Måste missat det.
Och när Tjärna står på knä efter 3-1 rappar Mackan till honom ungefär som att "fan va underbart". Eller han kanske bara var arg på Mathias? Hmmm.
Men det är klart att Mackan bryr sig, det förstår man ju. Men det är bara så synd att han inte visar det, för att sånt gör åtminstone mycket intryck på mig. Att se spelare som Widing värmer Djurgårdshjärtat, och det är precis så jag vill att våra spelare ska vara.
Alla spelare har ju olika kroppsspråk. Vad jag har hört så är Mackan en av dom som är absolut mest förbannad vid förlust och tvärtom gladast efter en vinst. Men det kanske inte alltid märks på isen.Salas skrev:Självklart sa han inte att han ville ut från isen, men det var ju väldigt tydligt att han inte hade någon större lust att fira. Han ställde sig närmast utgången av alla och stod där för sig själv medan alla andra hoppade och firade.jensa85 skrev:När sa Mackan att han ville ut från isen? Måste missat det.
Men det är klart att Mackan bryr sig, det förstår man ju. Men det är bara så synd att han inte visar det, för att sånt gör åtminstone mycket intryck på mig. Att se spelare som Widing värmer Djurgårdshjärtat, och det är precis så jag vill att våra spelare ska vara.
Jag säger inte att Mackan har imponerat, men blir bara lite väl mycket när det kommer sågningar från höger och vänster om allt och ingenting kan jag tycka.
Detta var som sagt inte specifikt mot dig, men var tvungen att svara någonstans

- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan man dra ut en fyraminutersintervju ur Tim Eriksson? Den blev pinsamt lång...
Med det sagt - tack Tim! Vilken jävla viktig balja det där var igår!!!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sista 90 s var riktigt jobbiga att se. Tims svar blev inte direkt längre med tiden.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan man dra ut en fyraminutersintervju ur Tim Eriksson? Den blev pinsamt lång...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SkönaDjurgårn
Ja, lite mer känsla skulle man ju kunna önska från reportern, men...ja... HeheBOMBOM BOUCHARD skrev:Sista 90 s var riktigt jobbiga att se. Tims svar blev inte direkt längre med tiden.SkönaDjurgårn skrev:Hur kan man dra ut en fyraminutersintervju ur Tim Eriksson? Den blev pinsamt lång...

Senaste 08-hockey var ruggigt bra.
Bara hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen.
Mycket hänger dock på gästerna som denna gång var riktigt bra.
Lite fler inslag än vanligt gjorde nog sitt till också.
Yes jag håller med El-Kalle här, fler inslag och intervjuer behövs samt bilder från TV-sändningen från matcherna för att fylla upp programtiden. Även om det kanske kan bli lite dyrt att få rättigheter att visa dessa bilder (?)Kall-El skrev:Senaste 08-hockey var ruggigt bra.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
[quote="Salas"][quote="jensa85"]Jag börjar däremot bli oerhört skeptisk till allt skitslängande på Mackan. Så du tror att han inte bryr sig om en vinst bara för att han har ett långt kontrakt eller vad?
Svarar i helt fel tråd nu, jag vet. Så en MOD får gärna flytta inlägget om så önskas.[/quote]Medan hela laget står och hoppar efter vinsten så står Mackan för sig och är allmänt tråkig och bara vill ut från isen. Även om han inte själv spelar allt för bra så måste han ju kunna glädjas med övriga spelare och oss fans efter en väldigt viktig seger för åtminstone oss supportrar. Det är bara en sån glädjedödare av att se honom stå där för sig och se helt tom ut när man kollar på hur det såg ut ifjol efter slutspelssegrar då han åkte omkring och puttade på lagkamrater och var hur glad som helst.
Sedan angående Widing, var det riktat mot mig? Jag är en av få som har försvarat Widing här på forumet och haft tålamod med honom.[/quote]
oj det blev nåt fel då jag skulle svara. Se posten nedan istället
Svarar i helt fel tråd nu, jag vet. Så en MOD får gärna flytta inlägget om så önskas.[/quote]Medan hela laget står och hoppar efter vinsten så står Mackan för sig och är allmänt tråkig och bara vill ut från isen. Även om han inte själv spelar allt för bra så måste han ju kunna glädjas med övriga spelare och oss fans efter en väldigt viktig seger för åtminstone oss supportrar. Det är bara en sån glädjedödare av att se honom stå där för sig och se helt tom ut när man kollar på hur det såg ut ifjol efter slutspelssegrar då han åkte omkring och puttade på lagkamrater och var hur glad som helst.
Sedan angående Widing, var det riktat mot mig? Jag är en av få som har försvarat Widing här på forumet och haft tålamod med honom.[/quote]
oj det blev nåt fel då jag skulle svara. Se posten nedan istället
Senast redigerad av Amadeus den 2011-01-14 16:20:58, redigerad totalt 2 gång.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Tänkte också på att Mackan sura först och blev förbannad då jag såg honom vid sidan om gänget. Men undrade sen om han har ont eller om han fortfarande mår dåligt efter alla sjukdomar. På videon ser det ju verkligen ut som han står och surar vid sidan om, men när man såg honom och hela gruppen "live" upplevde i alla fall jag det som att han blev glad, men man kanske missade det mitt i all glädjeyra. Hoppas det berodde på sjukdom eller nåt, annars blir jag så jävla besviken på honom. Det är ju inte alls likt honom om man jämför med hur han var efter viktiga segrar förra året
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Men helt seriöst! Förra säsongen när laget gjorde kullerbyttor så garvade alla åt Mackans halvdana försök. Ofta var han den som åkte längst bort (närmast röda) i laget. Inte en jäkel klagade då!
Hans slag över låret/knät på Tjärna när han gjorde mål visar ju på nått helt annat.
Han är väl säkert inte helt nöjd med sin insatts heller hittils.
Hans slag över låret/knät på Tjärna när han gjorde mål visar ju på nått helt annat.
Han är väl säkert inte helt nöjd med sin insatts heller hittils.
2014-04-07, vad hände?