Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Mjo, det kan man ju förstå. Zibanejad kommer väl antagligen bli lovad a-lagsspel även nästa säsong. Åberg har väl nött bänk en match med a-laget i år?

Jag hävdar fortfarande att man borde testa Hanson en match. Tror inte att han hade gjort bort sig på Mitmans plats i dagsläget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Mjo, det kan man ju förstå. Zibanejad kommer väl antagligen bli lovad a-lagsspel även nästa säsong. Åberg har väl nött bänk en match med a-laget i år?

Jag hävdar fortfarande att man borde testa Hanson en match. Tror inte att han hade gjort bort sig på Mitmans plats i dagsläget.
Jag tycker väl att Mitman och Hanson har helt olika egenskaper, och troligtvis har olika förväntningar på sig och olika roller i laget. Mitman har kraft, tyngd och ska gå på kassen och skapa oreda. Det jobbet tror jag inte att Hanson kan göra på samma sätt.

Sen har jag blivit överraskad förr, trodde t.ex inte att Sörensen skulle klara sig så bra i a-laget som han gjort. Både han och Mika växlar upp i det fysiska spelet i a-laget jämfört med i J20. Så jag vågar inte döma ut Hanson fullständigt såklart. :)

Summa summarum, jag tycker att Hanson konkurrerar med Mika, Sörensen, Strömberg och Söder framförallt. Och där håller jag inte honom främst ännu åtminstone.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag anser att Mitman skulle passa perfekt i den roll han har fått i a-laget när han är i form. Dock tycker jag att han inte kommer upp i normal kapacitet dom senaste matcherna han har fått vara med.

Sedan är det nog så att vissa spelare passar bättre för juniorspel och vissa för seniorspel.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

När ska tjafset med Huddinge läggas på is? Där har vi en perfekt utlåningspartner där flera i laget (nåja, DIFs spelare är väl lite väl unga) känner varandra. Hade varit perfekt för våra unga spelare att kombinera J20-spel med div. 1/Allsvenskan. Närmre än Sundsvall och Örebro i alla fall.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Crashmash skrev:När ska tjafset med Huddinge läggas på is? Där har vi en perfekt utlåningspartner där flera i laget (nåja, DIFs spelare är väl lite väl unga) känner varandra. Hade varit perfekt för våra unga spelare att kombinera J20-spel med div. 1/Allsvenskan. Närmre än Sundsvall och Örebro i alla fall.
Känns som att det är lite för lite skillnad på J20 superelit och div.1 för att det ska vara värt att låna ut våra spelare dit. Tror att det är mer utvecklande att spela i J20 mot dom bästa i sin åldersgrupp än att spela mot målare och elektriker, skulle Huddinge nu gå upp i år så är det ju den ultimata farmaklubben.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

http://www.nhl.com/ice/page.htm?id=67008
3: Zibanejad
27: Claesson
61: Blomstrand
89: Norman
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

136_Djurgårdare skrev:
Crashmash skrev:När ska tjafset med Huddinge läggas på is? Där har vi en perfekt utlåningspartner där flera i laget (nåja, DIFs spelare är väl lite väl unga) känner varandra. Hade varit perfekt för våra unga spelare att kombinera J20-spel med div. 1/Allsvenskan. Närmre än Sundsvall och Örebro i alla fall.
Känns som att det är lite för lite skillnad på J20 superelit och div.1 för att det ska vara värt att låna ut våra spelare dit. Tror att det är mer utvecklande att spela i J20 mot dom bästa i sin åldersgrupp än att spela mot målare och elektriker, skulle Huddinge nu gå upp i år så är det ju den ultimata farmaklubben.
Precis det jag tänkte på när jag skrev div. 1/Allsvenskan ;)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Sitter på hovet just nu och kollar J20. 3-1 till LHC inför den andra perioden. Domaren tror jag heter Wolmer för han är sjukt dålig.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

2-3!!
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Grabbarna ska vara grymt stolta över insatsen idag. Att vända 0-3 till 6-4 är starkt!
DIF!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jävligt stark vändning idag, 0-3 till 6-4. Efter en snöplig inledning med ett par baklängesmål och en rejäl domaridiot så kämpar man sig tillbaka i matchen och kommer ikapp och om. Det märks att självförtroendet finns det efter den fantastiska hösten.

Några reflektioner:
Sörensen utgick skadad i början av första perioden, så ut att vara knä/benet som var problemet.
Mitman låg bakom mycket i tredje perioden då vändningen kom. Inblandad i alla tre mål i tredje. När han är i zonen är han verkligen svårstoppad. Det är det här jag vill se från honom i a-laget. Förhoppningsvis kommer det...
Stefan Söder visade upp vad han är bra på, att göra mål. 2 blev det i matchen. Bra PP spelare, bra skott. Borde iofs ha gjort 1-2 mål till då han fick ett par gyllene chanser till.
Calle Ackered hade en uppåkning till 5-4 målet som var helt magisk, Mackan klass där han med knapp styrfart ändå vrider bort sin uppvaktning och som på räls går runt kassen och serverar Mitman och Dypbukt som ställer till med grisfest framför kassen där pucken tillslut letar sig in i mål.
Weigel och Krüger fortsätter att leverera. Vore otroligt intressant att se någon av dem i a-laget. Weigel ligger nog lite närmre i dagsläget trots allt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hur bra är Mitman egentligen? Kraft och tyngd säger ni? Jag tycker inte alls att han övertygat i a-laget trots allt snack. Är nog den junior som varit mest osynlig de senaste åren av de som fått chansen i a-laget. Lite besviken är man ju! Får hoppas att han tar ett steg upp snart.

Mika däremot, wow vilken match han gjorde idag! Honom ser jag gärna mer av de närmaste åren.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

J20 fortsätter vinna. Idag besegrades HV71 med 3-2 i sudden. Ni som inte kollat någon match än tycker jag borde bege sig till Hovet och kika, det är riktigt underhållande och se nästa generations djurgårdare.

Kommande hemmamatcher för J20
30/1 Rögle BK (h) Hovet, 13:30
19/2 Timrå IK (h) Hovet, 15:00
20/2 Skellefteå AIK (h) Hovet, 13:00
11/3 Brynäs IF (h) Hovet, 19:00

J18
21/1 IF Malmö Redhawks (h) Hovet, 19:00
22/1 Rögle BK (h) Stora Mossen, 16:00
29/1 Frölunda HC (h) Hovet, 19:30
30/1 HV71 (h) Hovet, 17:00
5/2 Färjestads BK (h) Hovet, 19:30
6/2 Sunne IK (h) Hovet, 13:00
9/3 VIK Västerås HK (h) Hovet, 19:00
12/3 Linköpings HC (h) Hovet, 15:00
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Någon uppdatering kring Liljendahl om när han gör sin debut för J18? Blir det på fredag mot Malmö?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jim Morrison skrev:Någon uppdatering kring Liljendahl om när han gör sin debut för J18? Blir det på fredag mot Malmö?
Väsby spelar nånslags kvalserie för att stanna kvar i Div 1 så jag kan tänka mig att han kommer fortsätta spela vidare ett tag till där.
Skriv svar