Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Är det bara jag som älskar Widing? Brukar följa honom när han är på isen och gjorde det ganska mycket igår mot solna (även när han stod i båset).
Han jobbar stenhårt hela tiden, viker inte ner sig en sekund och nu har han även börjat göra mål som den målskytt han är. Blev det gruff igår var han direkt där och tog sin råtta, hände något oshyst på isen (även när han inte var där) så fick minsann domarna höra vad han tyckte. Sen tycker jag han är otroligt härlig och lyssna på i intervjuer, han säger verkligen helt rätt saker och verkar ha en riktig mediavana. Verkar även som att han uppskattar oss på läktaren också (kanske inte så konstigt när man spelat i "slå-på-trummangäng" som Leksand och Brynäs).
Han jobbar stenhårt hela tiden, viker inte ner sig en sekund och nu har han även börjat göra mål som den målskytt han är. Blev det gruff igår var han direkt där och tog sin råtta, hände något oshyst på isen (även när han inte var där) så fick minsann domarna höra vad han tyckte. Sen tycker jag han är otroligt härlig och lyssna på i intervjuer, han säger verkligen helt rätt saker och verkar ha en riktig mediavana. Verkar även som att han uppskattar oss på läktaren också (kanske inte så konstigt när man spelat i "slå-på-trummangäng" som Leksand och Brynäs).
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är inte bara du. jag satt också och studerade honom lite extra och han var verkligen het i alla situationer. På domaren direkt om han tycker något är fel och flyger på en råtta så fort det blir lite gruff. Det var helt underbart att se råttslaktarn igårlajjnus skrev:Är det bara jag som älskar Widing? Brukar följa honom när han är på isen och gjorde det ganska mycket igår mot solna (även när han stod i båset).
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
DIF!
Japp. Så är det. Jag har från början starkt gillat Danne Ws inställning och kämpaglöd. Nu har han börjat producera också vilket betyder att t ex. Krügers passningar börjar hitta fram.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
Så är det. Här har alltid kappan vänds efter vinden något oerhört jävla mycket.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Sitt ned, luta dig tillbaka och hånskratta.
Säg den glädje som varar
-
Detta gör mig alltid lika glad. Speciellt när jag är en av få som faktiskt berömt Widing match efter match! Älskar att ha rätt även om det händer långt ifrån jämtDIF_Soldier skrev:Så är det. Här har alltid kappan vänds efter vinden något oerhört jävla mycket.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.

100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Japp. Du, jag, -daniel- och några få till har alltid litat till att Widing ska komma igång, men långt ifrån alla.Jockmaniac skrev:Detta gör mig alltid lika glad. Speciellt när jag är en av få som faktiskt berömt Widing match efter match! Älskar att ha rätt även om det händer långt ifrån jämtDIF_Soldier skrev:Så är det. Här har alltid kappan vänds efter vinden något oerhört jävla mycket.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Nu när han är på g är han helt plötsligt bäst i världen, trots att han är långt ifrån självsäker (en målskytt av Widings rang passar inte Krüger i en två-mot-noll)
Säg den glädje som varar
Någon som vet vad Ölvestad dras med för skada?
"strulande ljumske" enligt lagkamrater.larzone72 skrev:Någon som vet vad Ölvestad dras med för skada?
Det är väl inte så konstigt. Förut producerade han inte, det gör han nu. Att han hela tiden försökt producera hjälper inte. Med hans prislapp kommer motsvarande krav, och då han inte levt upp till dessa tidigare är det inte så konstigt att folk reagerar.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Jag tycker att vi ska sluta gapa på folk som "vänder kappan efter vinden" för vem, i ärlighetens namn, bryr sig?!
När Widing var dålig = han gjorde inga mål = fick han skit av vissa och det med rätta. En Widing som gör mål får inte skit av någon (eller bara av idioter). Vi kan ändra åsikt och bör få göra det utan att folk hoppar på och trycker ner. Du, DIF-Soldier, brukar göra detta och varje gång blir jag lika jävla trött. Varför är det så förbannat fel att ha en åsikt för att sedan, efter en uppdatering av händelser likt t ex Owuya eller Widing. Du ska nog få se några av oss som kommer hylla Mackan när han tar sig i kragen också.. Men, för gudarnas skull ge fan i att hoppa på oss för det.
Om någon byter åsikt inom loppet av 2 timmar utan synbar yttre påverkan kan jag ge dig liite rätt men inte annars. Livet är mycket mer dynamiskt än så.
För att träffa topic lite så.. Jag ser fram emot att se hur Hannula kommer spelasi laget. Jag har på känn att det kommer skapas en riktigt bra kedja med honom i.. hur! Ingen aning men det känns jävligt bra. Det känns som att det blir en producerande formation!
När Widing var dålig = han gjorde inga mål = fick han skit av vissa och det med rätta. En Widing som gör mål får inte skit av någon (eller bara av idioter). Vi kan ändra åsikt och bör få göra det utan att folk hoppar på och trycker ner. Du, DIF-Soldier, brukar göra detta och varje gång blir jag lika jävla trött. Varför är det så förbannat fel att ha en åsikt för att sedan, efter en uppdatering av händelser likt t ex Owuya eller Widing. Du ska nog få se några av oss som kommer hylla Mackan när han tar sig i kragen också.. Men, för gudarnas skull ge fan i att hoppa på oss för det.
Om någon byter åsikt inom loppet av 2 timmar utan synbar yttre påverkan kan jag ge dig liite rätt men inte annars. Livet är mycket mer dynamiskt än så.
För att träffa topic lite så.. Jag ser fram emot att se hur Hannula kommer spelasi laget. Jag har på känn att det kommer skapas en riktigt bra kedja med honom i.. hur! Ingen aning men det känns jävligt bra. Det känns som att det blir en producerande formation!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så är det väl med allt på detta forum. Vinner vi en match (som senast) så höjs laget till skyarna och vi ska till final. Förlorar vi kvällens match så kommer många i laget totalsågas.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Det är ibland snudd på riktiga medgångsfasoner, tyvärr.
Just nu är Mackan i ropet. Han ska bänkas och alla undrar varför han är så dålig. I Mackans fall borde väl alla fatta varför han spelar som han gör just nu. Alla borde också inse betydelsen av att spela honom i form och att bänken vore ett helt idiotiskt beslut. Men istället så förväntas han alltid spela på samma höga nivå.
Ska väl passa på att bikta mig genom att säga att jag personligen sågat Oskar Eklund jäms med fotknölarna ett tiotal gånger innan hans genombrott. Nu tillhör han våra top 4 backar och kommer bara bli bättre med åren.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det ÄR inget konstigt med detta. När en spelare spelar dåligt skrivs det om detta. När han spelar bättre/bra skrivs det om det. Det är ibland onyanserat och känslomässigt och till och med förnuftigt.. men så är det. Forumet ÄR dynamiskt för det byggs upp av människor. Om ingen någonsin var politiskt inkorrekt eller sa något "outside the box" - hur skulle det se ut?!?! och att hoppa på folk som tycker olika saker och som byter åsikter bidrar INTE till det dynamiska då det förespråkar statiskt beteende. Om jag tycker att X är kass i september måste jag tycka det i december. Dumheter. Jag förbehåller mig rätten att ändra åsikt, när jag vill och stå för den.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det väl med allt på detta forum. Vinner vi en match (som senast) så höjs laget till skyarna och vi ska till final. Förlorar vi kvällens match så kommer många i laget totalsågas.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Just nu är Mackan i ropet. Han ska bänkas och alla undrar varför han är så dålig. I Mackans fall borde väl alla fatta varför han spelar som han gör just nu. Alla borde också inse betydelsen av att spela honom i form och att bänken vore ett helt idiotiskt beslut. Men istället så förväntas han alltid spela på samma höga nivå.
Ska väl passa på att bikta mig genom att säga att jag personligen sågat Oskar Eklund jäms med fotknölarna ett tiotal gånger innan hans genombrott. Nu tillhör han våra top 4 backar och kommer bara bli bättre med åren.
Full fart framåt!!!
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-13 14:18:57, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag bryr mig mycket (men det bryr du dig nog inte omMagnutz skrev:Jag tycker att vi ska sluta gapa på folk som "vänder kappan efter vinden" för vem, i ärlighetens namn, bryr sig?!

Tycker forumet saknar en hel del nyans emellanåt och jag har faktiskt börjat lessna lite på att gå in och läsa. Särskilt matchtrådarna som det ibland är riktigt låg nivå på.
Men nu har jag gjort något man inte får på detta forum. Nämligen varit off topic i två inlägg på raken. Dags att AVGÅ,......igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag med. Ibland undrar man vad tränarna håller på med men innerst inne vet man att det är bra jävla tur att man själv inte tar besluten kring DIF hockey.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är det väl med allt på detta forum. Vinner vi en match (som senast) så höjs laget till skyarna och vi ska till final. Förlorar vi kvällens match så kommer många i laget totalsågas.Daniel942 skrev:Gud vilken skillnad det är nu på vad folk tycker om Widing. Förut var han inte mer än vatten värt.
Sen håller jag med i övrigt också, forumet brukar spåra ur alldeles för mycket efter vissa förluster. Men det är klart att en Widing som gjort 1 mål på 25-30 matcher får kritik då hans jobb är att göra mål. Han behöver väl fortfarande trycka in 15 baljor plus några i slutspelet för att han ska ha gjort en godkänd säsong egentligen.
Undrar lite vad vi ska göra med Mackan. Han verkar ha kört fast med Otto och Jimmie. Kanske sätta honom som tredje länken i kedjan med Widing och Krüger? Kempe och några till har ju testat spela med dom också. Sen kanske köra Hannula med Otto och Jimmie/Tjärnqvist.
Expert.